Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

JUDAS PRIEST!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste album?

Rocka Rolla
3
2%
Sad Wings of Destiny
22
13%
Sin After Sin
13
7%
Stained Class
18
10%
Killing Machine
7
4%
British Steel
19
11%
Point of Entry
1
1%
Screaming For Vengeance
17
10%
Defenders of the Faith
30
17%
Turbo
4
2%
Ram It Down
3
2%
Painkiller
28
16%
Jugulator
2
1%
Demolition
0
No votes
Angel of Retribution
2
1%
Nostradamus
4
2%
Redeemer of Souls
2
1%
 
Total votes: 175
User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: JUDAS PRIEST!

Post by Morkenstubbe »

Image

Oslo Spektrum tirsdag 2. juni 2015.

Bortreist, ellers ville jeg dratt.
"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et Är og leve) skriver vi her pÄ screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Her har man en liten Priest-soirée, som ofte skjer en lÞrdagskveld man har helt innpÄ litt hvitvin. Bra band!

Men jammen blir man frustrert nÄr lÄter fra "Rocka Rolla" (1974) hÞres mye bedre ut lydmessig enn "Redeemer of Souls" (2014). Det er ikke alltid slik at verden gÄr framover - digitaliseringa og nedvurderinga av produsentyrket har nok Þdelagt mye de siste Ärene. Trist!
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

Nils BarvÄg wrote:Her har man en liten Priest-soirée, som ofte skjer en lÞrdagskveld man har helt innpÄ litt hvitvin. Bra band!

Men jammen blir man frustrert nÄr lÄter fra "Rocka Rolla" (1974) hÞres mye bedre ut lydmessig enn "Redeemer of Souls" (2014). Det er ikke alltid slik at verden gÄr framover - digitaliseringa og nedvurderinga av produsentyrket har nok Þdelagt mye de siste Ärene. Trist!
HĂžr hĂžr!
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

steinman
Poser
Poser
Posts: 245
Joined: 15 Jun 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by steinman »

Nils BarvÄg wrote:nedvurderinga av produsentyrket har nok Þdelagt mye de siste Ärene. Trist!
De som argumenterer for gratis musikk forstÄr dessverre ikke at dette i realiteten resulterer i billigproduksjoner, men det er nÄ en gang sÄnn at det ikke er mulig Ä legge mye penger i produksjonen nÄr pengene ikke kommer inn igjen. Dermed er folks motvilje til Ä betale for musikk noe som dessverre gÄr ut over kvaliteten.
The beating of my heart is a drum and it's lost
And it's looking for a rhythm like you
You can take the darkness from the pit of the night
And turn it into a beacon burning endlessly

http://www.rockandrolldreams.com
http://www.facebook.com/rockandrolldreams

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Jeg har inntrykk av at ganske mange band innenfor rock og metal som har holdt pÄ siden 70/80-tallet, og tidligere for den del, har mista totalt gangsynet hva lyd og produksjon angÄr. De er sÄ opptatt av Ä skape det uttrykket de "forestilte seg dengang" og lÄte "heavier and darker than ever" at resultatet blir overlesset av loudness og dilldall. Litt George Lucas-syndrom. Det finnes flere eksempler pÄ skiver av nye, unge band i samme stil som er produsert like bra som, eller bedre enn, klassikerne. Men disse er selvsagt retro og hipster fordi de har god produksjon. And this is why we can't have nice things : (
ROCK!

User avatar

Dave
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 18 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dave »

Nils BarvÄg wrote:Her har man en liten Priest-soirée, som ofte skjer en lÞrdagskveld man har helt innpÄ litt hvitvin. Bra band!

Men jammen blir man frustrert nÄr lÄter fra "Rocka Rolla" (1974) hÞres mye bedre ut lydmessig enn "Redeemer of Souls" (2014). Det er ikke alltid slik at verden gÄr framover - digitaliseringa og nedvurderinga av produsentyrket har nok Þdelagt mye de siste Ärene. Trist!
Det fÞrste som slo meg da jeg hÞrte "Redeemer..." for fÞrste gang, var at det lÄt som en demoinnspilling.
Lyden har et "billig" preg. Litt vanskelig Ă„ forklare...

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Lyd er vanskelig Ä diskutere, og amatÞrer som meg har ikke terminologien til Ä sette fokus pÄ det jeg synes er problematisk. Men Ä si at "Redeemer of Souls" har en amatÞrmessig og flat lyd, er bare helt pÄ sin plass. Synd, for jeg synes at plata har mye bra Ä komme med lÄtmessig. "Sword of Damocles" er helt superclass.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Og "Halls of Valhalla"... :wink:
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

skaumannen
Belieber
Belieber
Posts: 38
Joined: 30 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by skaumannen »

Dave wrote:
Nils BarvÄg wrote:Her har man en liten Priest-soirée, som ofte skjer en lÞrdagskveld man har helt innpÄ litt hvitvin. Bra band!

Men jammen blir man frustrert nÄr lÄter fra "Rocka Rolla" (1974) hÞres mye bedre ut lydmessig enn "Redeemer of Souls" (2014). Det er ikke alltid slik at verden gÄr framover - digitaliseringa og nedvurderinga av produsentyrket har nok Þdelagt mye de siste Ärene. Trist!
Det fÞrste som slo meg da jeg hÞrte "Redeemer..." for fÞrste gang, var at det lÄt som en demoinnspilling.
Lyden har et "billig" preg. Litt vanskelig Ă„ forklare...
Helt enig. SÄnn gÄr det nÄr bandmedlemmene skal produsere selv.
"False metal is like having your brother stabbing you in the back with a
knife. And that's really bad". Joey DeMaio, Manowar.

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

En Äpenbaring! "Loch Ness" er ikke sÄ verst likevel!
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."


Emalaith
Belieber
Belieber
Posts: 18
Joined: 07 Apr 2014, 23:35
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 35

Post by Emalaith »

Nils BarvÄg wrote:En Äpenbaring! "Loch Ness" er ikke sÄ verst likevel!
Nei, i hvert fall ikke de fÞrste tredve minuttene, fÞr man begynner Ä lure pÄ om den er en sang eller et helt album.

Faktisk en skikkelig favoritt her da CDen var ny.

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

steinman wrote:
Nils BarvÄg wrote:nedvurderinga av produsentyrket har nok Þdelagt mye de siste Ärene. Trist!
De som argumenterer for gratis musikk forstÄr dessverre ikke at dette i realiteten resulterer i billigproduksjoner, men det er nÄ en gang sÄnn at det ikke er mulig Ä legge mye penger i produksjonen nÄr pengene ikke kommer inn igjen. Dermed er folks motvilje til Ä betale for musikk noe som dessverre gÄr ut over kvaliteten.
Det fins jo masse mindre (heavy) metal-band som hÞyres dritbra ut, sjÞlv om dei er gjeve ut dei siste Ära. At ein skal skylde det pÄ "dei som argumenterer for gratis musikk" synes eg at vert ei billig lÞysing. Nei, det er for sÄ vidt sant at fÄ band i dag kan ta seg rÄd til fleire mÄnadar i studio, og at produsenten si rolle i mange tilfelle har endra seg, men det treng ikkje naudsynlegvis bety dÄrlegare produksjon, jfr. til dÞmes Steve Albini, som vanlegvis ikkje har band i studio lengre enn ei veke. Sidan det er (m.a.) Tipton sjÞlv som har produsert sÄ antar eg at han har hatt eit visst estetisk ideal han har lagt seg opp mot, noko ein ikkje fÄr gjort sÄ valdsamt mykje med etter sjÞlve innspelingsprosessen er ferdig. Som skaumannen skreiv lenger oppe: "SÄnn gÄr det nÄr bandmedlemmene skal produsere selv." Eg trur det har vore eit stÞrre problem i dette tilfellet. No kan ein alltids argumentere med at dette er eit fÞlgje av at ein ikkje naudsynlegvis fÄr att sÄ mykje pengar i det musikken kjem ut pÄ markedet, men eg fÞler det er eit argument som er litt fjernt Ä nytte nÄr bandet me snakkar om er Judas Priest. Det same er det Ä kategorisk seie at folks Þnske om gratis musikk automatisk fÞrer til billigproduksjonar.
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Nils BarvÄg wrote:En Äpenbaring! "Loch Ness" er ikke sÄ verst likevel!
Uten tvil en tidlÞs klassiker og en av Priests mest undervurderte lÄter. Personlig elsker jeg hvert sekund av den. Man mÄ ta den for det den er: en 74 minutter (ok da, litt mindre) lang fortelling om Nessie. Blir som nÄr Steve HArris skrev lÄter om Alexander The Great. Det ligger ingen dypere mening bak og man mÄ rett og slett bare nyte fortellingen og musikken. Soloen til Glenn er jo KLASSE. Skulle Þnske han hadde noen sÄnne pÄ Redeemer, men der er han jo merkelig lite til stede, mr. Faulkner spiller jo "alt" av soloer. (satt litt pÄ spissen, selvsagt.)

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Av diverse Ärsaker sÄ blir det ikke Priest-konsert pÄ meg i Spektrum 2. juni likevel. Husker ikke hvordan videresalgreglene er, men jeg har altsÄ en billett som jeg gjerne vil ha tilbake litt penger pÄ. Selges for 700,- (pÄlydende 800,-).
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Hvordan er dagens Priest live?
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Judas
Belieber
Belieber
Posts: 87
Joined: 18 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Judas »

Nils BarvÄg wrote:Av diverse Ärsaker sÄ blir det ikke Priest-konsert pÄ meg i Spektrum 2. juni likevel. Husker ikke hvordan videresalgreglene er, men jeg har altsÄ en billett som jeg gjerne vil ha tilbake litt penger pÄ. Selges for 700,- (pÄlydende 800,-).
StÄplasser: 560,- (+ serviceavgift)
Sitteplass, kategori 1: 755,- (+ serviceavgift) ?
Sitteplass, kategori 2: 560,- (+ serviceavgift)
Sitteplass, kategori 3: 510,- (+ serviceavgift)

User avatar

Topic author
Nils BarvÄg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils BarvĂ„g »

Ja, mer presist stÄr det

Pris: 800,00 Kr
Inkl. avgift: 45,00 Kr
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

RoS spilles fremdeles hyppig, hÄper de kommer med en skive til. Faulkner gjÞr en flott jobb i Priest.
<b>Exeloume pÄ Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash


Speedfreak
Poser
Poser
Posts: 201
Joined: 28 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Speedfreak »

MARDVK wrote:Hvordan er dagens Priest live?
Har sett de 3 ganger i sommer,og synes det fortsatt lÄter j****g bra.Halford synger/skriker faktisk bedre enn pÄ lenge.LÄt-valg kan diskuteres,men det er nÄ sÄ.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Speedfreak wrote:
MARDVK wrote:Hvordan er dagens Priest live?
Har sett de 3 ganger i sommer,og synes det fortsatt lÄter j****g bra.Halford synger/skriker faktisk bedre enn pÄ lenge.LÄt-valg kan diskuteres,men det er nÄ sÄ.
ja, var litt skuffet over setlisten da jeg sÄ dem i Oslo. Konserten var altfor kort i tillegg (bare 1:30), men dette var neppe bandets feil. dog fÞltes det som om de bare rushet igjennom til tider og at Oslo var en liten transportetappe. Faulkner var uansett rÄ, som forventet. Hva har skjedd med Glenn, et av mine store gitaridoler? Kanskje er han fornÞyd med Ä trekke seg tilbake og la Faulkner stÄ frem? Han spiller jo knapt en solo pÄ hele ROS (satt litt pÄ spissen, selvsagt).

Tilbake til setlisten sÄ kan den helt klart diskuteres, ja. Priest skal ha honnÞr for at de alltid har vist vilje til Ä plukke fram noen "glemte" lÄter og ikke KUn kjÞre klassikerne alle forventer. Men samtidig er det viktig at showet hele tiden drives fremover, og for meg var sÄnn sett valget med Ä spille treige "Love bites" (funker best som studiolÄt) og "Devil's Child" (kul lÄt, men ogsÄ denne best i studio) rett etter hverandre litt merkelig. Det stoppet opp hele settet litt. Dessuten finners det jo klart bedre lÄter man kunne hatt med fra de respektive mesterverk Screaming og Defenders.

Var imidlertid overrasket over hvor bra Halford lÄt pÄ "Painkiller". Med tanke pÄ at han har slitt litt med de hÞyere notene de siste Är (forstÄelig nok nÄr man er 60 +), sÄ synes jeg han greide den uventet bra.

Locked Previous topicNext topic