Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Iron Maiden - The Book of Souls

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Re: Iron Maiden - The Book of Souls

Post by Gorgar »

Tittelsporet er skivas mesterverk for min del. Herlig seigt og tungt den første halvdelen. Så økes tempoet og vi får levert noen av de beste soloene og vokalmelodiene bandet noensinne har gjort. Får spesielt ståpels av den greia rundt 8:55. Årets andre 10/10-låt for meg, og lett blant topp 5 gjennom hele diskografien.

86% til hele sulamitten er forresten noe sånt jeg ville gitt også.

Den første 10/10-låta er Blind Guardian - Grand Parade
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Gorgar wrote:Tittelsporet er skivas mesterverk for min del. Herlig seigt og tungt den første halvdelen. Så økes tempoet og vi får lever noen av de beste soloene og vokalmelodiene bandet noensinne har gjort. Får spesielt ståpels av den greia rundt 8:55. Årets andre 10/10-låt for meg, og lett blant topp 5 gjennom hele diskografien.
Og mange sier Janick Gers er en unødvendig brikke i Iron Maiden. Hah!

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Måtte la skiva ligge i noen dager for å få litt pause. Satte den på igjen nå, og nå sitter plutselig The Great Unknown som f**n også. Kongelåt jo.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

PisseNisse
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 08 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PisseNisse »

Vokseskive..Beste siden bnw og mørkeste siden den undervurderte x-factor. Eneste låten som ikke sitter enda er den siste lange svisken.
Image

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Plata sitter bedre etter et par runder. "Empire of the Clouds" er faenmeg rå, på tross av et altfor langt midtparti.
Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Jeg er enig i at midtpartiet er for langt. Blir en del repetering der som de kunne spart seg for. Kutt ett minutt, så er låta 10/10.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Ca jevngod med A Matter of Life and Death for min del, tror jeg. Liker at det er så episk og synes det er ganske bra driv i albumet jevnt over. Vokalen og produksjonen trekker litt ned.
ROCK!

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Ventet med å høre denne til jeg hadde albumet (bokversjon) i hus. Ville virkelig like den og det er ikke noe dårlig på den, men klarer bare ikke ta helt av på den. Av 80-talls platene ligner den helt klart mest på Somewhere in Time, som er noe snillere/flatere/tammere/mer tannløs/mindre vital og energisk enn de andre på 80-tallet. Av 2000-talls platene minner den meg mest om A Matter. Den mangler de store toppene som jeg fant på både Dance of Death og The Final Frontier.
Synes ikke den er spesielt mørk heller som noen påpeker. Foreløpig beste og mest umiddelbare låt: The Red And The Black.

User avatar

Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Jeg liker albumet godt fortsatt, og i motsetning til 'The Final Frontier' har jeg stadig lyst å høre på 'The Book of Souls', spesielt A-siden.
Det fine er at all denne likingen av nyplata har gjort at jeg har fått mer sans for de foregående albumene, spesielt 'A Matter of Life and Death' (som jeg forsåvidt har likt) viser seg å være mer vital enn jeg husket/trodde. Masse spretne, friske vokalmelodier, bra groove, fett cover, joda tror nesten jeg må si at 'A Matter..' er hakket sterkere enn 'The Book..'. Neste prosjekt: Sjekke om 'Dance of Death' har blitt bedre av å digge 'The Book'.
Takk for nå, time for Slayer & Bayer
Image

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Vært hekta på The Red and The Black i hele dag.
ROCK!

User avatar

Ljosåk
Belieber
Belieber
Posts: 74
Joined: 23 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ljosåk »

Måtte gi opp skiva fordi det er klin umulig å bli venn med vokalen. Fælt når min store favorittvokalist synger SÅ anstrengt hele veien. Håper det har med sjukdommen å gjøre, siden jeg i utgangspunktet liker låtskrivinga bedre enn på veldig lenge.

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Hørte skiva ble spilt inn før han ble syk, eller ihvertfall gjennomgikk operasjon og var utfor noe som (trolig) kunne påvirke innsatsen på skiva.

Er der at jeg egentlig har lyst til å spille den, nå som det har gått litt tid, men ender ikke opp med å faktisk spille den. Scroller på telefonen eller scanner samlinga, blir det liksom noe annet. Men som du sier Thomas, bedre låter enn på en god tid.
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Spilte skiva igjen i går etter pause på to uker eller noe. Fortsatt knall.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Spiller plata jevnlig. Euforien har avtatt, men til gjengjeld har "Shadows of the Valley" og "The Man of Sorrows" vokst noe. Dette er plata som gjorde Maiden til et toppband igjen.
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Får dessverre ikke særlig tak på andredisken bortsett fra Death or Glory som er ålreit og Empire som er veldig bra.

Speed of Light er ikke så spennende, ellers er første disk veldig god, med åpningslåta og The Red and The Black som høydepunkt.

Får maks Bathory/Atlantean Kodex-vibber av det akustiske partiet mot slutten av If Eternity Should Fail, selv om snakkinga er litt mer Demaio-parodisk enn den burde vært.
ROCK!

User avatar

Agg
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Agg »

Denne skiva har vokst noe helt utrolig for min del, fra å syntes at den var "helt grei" ved første lytt syns jeg nå den er noe av det bedre Maiden har gjort - eneste låtene jeg ikke er helt fan av er "Speed of Light" og "Death or Glory" - men resten er fantastisk.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Telenor Arena 15 juni sammen med Ghost. Hadde håpet på en ny vestlandsvisitt, men ser ut som det kun blir Oslo. Frister med Maiden, men Telenor arena frister lite.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Ser det er en tone mange kjører, at Telenor Arena er grunnen til at de ikke velger å gå på Maiden. Det er jo rimelig synd. Snakket forleden med en kar som hadde sett Waters og Metallica pluss noe til der, og han ville aldri tilbake.
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Hva er det som er så gæli med Telenor Arena? Hilsen en som aldri har vært der.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Gorgar wrote:Hva er det som er så gæli med Telenor Arena? Hilsen en som aldri har vært der.
Det blir j****g tett der, logistikk rundt suger balle og det er alltid stress og komme seg til sentrum igjen. Dette har jeg løst tidligere med å stikke under siste låt, men det ødelegger noe av konserten. Så store folkemengder gjør seg uansett best ute under åpen himmel. Jeg foretrekker Bergen eller Stavanger, det er litt mindre styr enn Oslotur. Nå har jeg sett Maiden 5 ganger før, så jeg tviler på at jeg gidder å ta turen over fjellet denne gangen.

Locked Previous topicNext topic