Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Iron Maiden - The Book of Souls

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Iron Maiden - The Book of Souls

Post by Böh! »

Goatblessed necropenis wrote:Skjerpings mr.Bøh, den setlista der er jo fitteknall. Kunne alltids vært enda bedre dog, men....
"The book of souls" ruver fremdeles høyt gitt, spilte gjennom hele skiten igjen i dag. Tittelsporet og "Empire of the clouds" gjør meg fremdeles varm, svett og glad.
Det er kun Empire of the Clouds og tittellåta som har overlevd den nye plata. Da gidd eg ikkje dra til landets kjipaste arena(?) for å lide meg gjennom Iron Maiden, The Trooper, Children of the Damned, Fear of the Dark og The Number of The Beast for n'te gong. Powerslave og Blood Brothers er dei einaste på den nemnte setlista som får testiklane til å bruse.

Eg skulle meir enn gjerne betalt 800 kroner for høyre The Nomad og Empire of The Clouds på repeat ein heil kveld.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Vorax wrote:Bra setlist, og helt sjef at Powerslave, som jeg enda ikke har sett live, er tilbake. For å pirke så kunne kunne Wasted years, The trooper, Iron Maiden (jada, jeg banner i kjerka nå) Fear of the dark og Tears of a clown vært byttet ut med eldre låter som for eksempel Flight of Icarus, 22 Acacia Avenue, Stranger in a strange land, Afraid to shoot strangers og Nomad eller Alexander the great.

Har Maiden noen gang utelatt "Iron Maiden" live?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maiden har spilt "Iron Maiden" på hver eneste konsert de noensinne har gjort. Harris har vel også uttalt at de aldri vil utelate den. Ikke er låta spesielt god, og jeg er vel ikke den eneste som "zoomer" ut litt når den blir spilt, men det er vel bare å innse at den alltid kommer til å være der. LAD-versjonen er dog fet, samme med studioversjonen.

Enig, utrolig kult at Powerslave er tilbake! Ja, Fear Of The Dark kunne vel trengt en pust i bakken nå, men også den er det vel lite trolig at bandet utelater.

Som jeg diskuterte med en kamerat, er vel litt "typisk" at HVIS de bytter ut en låt litt uti turneen, så fjerner de sikkert Children Of The Damned og erstatter den med Wratchild. Såpass forutsigbare har de jo blitt. Men, men, er uansett godt fornøyd med setlisten, jeg. Men er enig i at det hadde vært kult om de virkelig turte å prøve noe annet, som f.eks å bare la det stå til og spille Alexander The Great. Men som vi alle innerst inne vet så forblir det bare med drømmen, i og med at de til dags dato aldri har spilt en låt live, dersom den ikke ble spilt på albumturneen. (Ifølge intervjuer jeg har lest så vurderte de dog å gjøre et unntak fra dette i tilfellet Alexander The Great, låta ble visstnok øvd inn for Virtual XI-turneen, men de valgte å ikke spille den da de følte den ikke satt godt nok. Etter hva jeg har hørt/lest.)

Men ja, Flight Of Icarus hadde vært sjef. Det hadde vært et kult valg av dem, hvis de gjorde den. Og den ble jo også spilt på flere ganger, på tre turneer på åttitallet, om jeg ikke tar feil.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Klaff wrote:
Vorax wrote:Bra setlist, og helt sjef at Powerslave, som jeg enda ikke har sett live, er tilbake. For å pirke så kunne kunne Wasted years, The trooper, Iron Maiden (jada, jeg banner i kjerka nå) Fear of the dark og Tears of a clown vært byttet ut med eldre låter som for eksempel Flight of Icarus, 22 Acacia Avenue, Stranger in a strange land, Afraid to shoot strangers og Nomad eller Alexander the great.

Har Maiden noen gang utelatt "Iron Maiden" live?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Maiden har spilt "Iron Maiden" på hver eneste konsert de noensinne har gjort. Harris har vel også uttalt at de aldri vil utelate den. Ikke er låta spesielt god, og jeg er vel ikke den eneste som "zoomer" ut litt når den blir spilt, men det er vel bare å innse at den alltid kommer til å være der. LAD-versjonen er dog fet, samme med studioversjonen.

Enig, utrolig kult at Powerslave er tilbake! Ja, Fear Of The Dark kunne vel trengt en pust i bakken nå, men også den er det vel lite trolig at bandet utelater.

Som jeg diskuterte med en kamerat, er vel litt "typisk" at HVIS de bytter ut en låt litt uti turneen, så fjerner de sikkert Children Of The Damned og erstatter den med Wratchild. Såpass forutsigbare har de jo blitt. Men, men, er uansett godt fornøyd med setlisten, jeg. Men er enig i at det hadde vært kult om de virkelig turte å prøve noe annet, som f.eks å bare la det stå til og spille Alexander The Great. Men som vi alle innerst inne vet så forblir det bare med drømmen, i og med at de til dags dato aldri har spilt en låt live, dersom den ikke ble spilt på albumturneen. (Ifølge intervjuer jeg har lest så vurderte de dog å gjøre et unntak fra dette i tilfellet Alexander The Great, låta ble visstnok øvd inn for Virtual XI-turneen, men de valgte å ikke spille den da de følte den ikke satt godt nok. Etter hva jeg har hørt/lest.)

Men ja, Flight Of Icarus hadde vært sjef. Det hadde vært et kult valg av dem, hvis de gjorde den. Og den ble jo også spilt på flere ganger, på tre turneer på åttitallet, om jeg ikke tar feil.
Maiden er flinke på å variere setlistene fra turne til turne med tanke på gammelt/nytt, men kjernen av gammelt er stort sett de samme låtene med noen unntak. De har så mange godlåter å velge mellom at for eksempel Wrathchild, Wasted Years og Sanctuary glatt kan pensjoneres for godt. I tillegg burde låter som Fear of the dark, The Trooper og Number of the beast fått en lengre ferie.

Det er så kjipt at hver gang den gløimrende Somewhere in time får noen låter i et live set så er det Wasted years eller Heaven can wait. Sistnevnte er svak, men Wasted years er en bra låt, men utslitt.

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

De kan bare våge å erstatte Children Of The Damned med Wrathchild.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Gorgar wrote:De kan bare våge å erstatte Children Of The Damned med Wrathchild.
Enig!


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Vorax wrote: Maiden er flinke på å variere setlistene fra turne til turne med tanke på gammelt/nytt, men kjernen av gammelt er stort sett de samme låtene med noen unntak. De har så mange godlåter å velge mellom at for eksempel Wrathchild, Wasted Years og Sanctuary glatt kan pensjoneres for godt. I tillegg burde låter som Fear of the dark, The Trooper og Number of the beast fått en lengre ferie.

Det er så kjipt at hver gang den gløimrende Somewhere in time får noen låter i et live set så er det Wasted years eller Heaven can wait. Sistnevnte er svak, men Wasted years er en bra låt, men utslitt.

Somewhere In time er uten tvil den mest underspilte klassikeren. Wasted Years, som du nevner, er jo en helt fantastisk låt i studio, men live blir den ikke helt det samme. Bra, bevares, men de klarer ikke helt gjenskape studiomagien. Heaven Can Wait er en låt som er bedre live enn i studio, men den er vel ikke noe stort savn for mitt vedkommende. Men ja, at ikke flere låter fra dette albumet får sjansen, er snodig. De kjørte fryktelig safe på MAiden England. Å utelate låter som Infinite Dreams eller å knapt spille noe fra SIT, bortsett fra Wasted Years, var litt trist. Som jeg leste i en blogg, tror det var p Maiden Revelations, så var Maiden England-turneen en "lost opportunity" og det kan jeg være enig i. BEvares, turneen var veldig bra, men de spilte jo strengt tatt nesten ingen låter som de uansett ikke hadde spilt på de siste turneene uansett. (noen, naturligvis, blant annet Seventh SOn-låta, men i det store og det hele altfor få.) De har det med å bli veldig forutsigbare på de gamle låtene. Hvor mange versjoner av 666 og 23:58 trenger vi, egentlig? Sånn sett var det positivt at de nå byttet ut 23:58 (som riktignok fungerer utrolig bra live) med Powerslave. Mer av dette!

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Helt enig. Jeg ble meget fornøyd da de gravde frem Afraid to shoot strangers, (malplassert selvfølgelig, men det var jo Fear of the dark også) på Maiden England turneen, men den ble jo selvsagt droppa da de kom til Norge.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Vorax wrote:Helt enig. Jeg ble meget fornøyd da de gravde frem Afraid to shoot strangers, (malplassert selvfølgelig, men det var jo Fear of the dark også) på Maiden England turneen, men den ble jo selvsagt droppa da de kom til Norge.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, var absolutt kult å høre Afraid To Shoot Strangers igjen. Som du sier, fullstendig malplassert, men isolert sett veldig kult. Ikke i samme klasse som Infinite Dreams, men allikevel har jo låta noen helt fantastiske gitarmelodier.
Når det gjelder Infinite Dreams så har jeg hørt det bli sagt at de så seg nødt til å droppe den, da Bruces stemme ikke helt funket på den låta lenger. Men ikke vet jeg. Jeg er ingen vokalekspert, men innbiller meg vel at han skulle greid det tilfredsstillende.
Ja, ja, det får vi jo uansett aldri svar på nå.

User avatar

tyand
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 20 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by tyand »

Var på åpningskonserten i Fort Lauderdale og Las Vegas. Nå som jeg har fått disse konsertene på noen dagers avstand må jeg bare si at det var h*****e bra, alt tatt i betraktning. Og (scene)produksjonen er helt enorm. Gleder meg til ny runde om et par måneder. Weee.
That secret Path leads the Ahran to mental woe unspeakable; woe for the dead, and helpless pity for the men of Karmic sorrow; the fruit of Karma Sages dare not still.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

tyand wrote:Var på åpningskonserten i Fort Lauderdale og Las Vegas. Nå som jeg har fått disse konsertene på noen dagers avstand må jeg bare si at det var h*****e bra, alt tatt i betraktning. Og (scene)produksjonen er helt enorm. Gleder meg til ny runde om et par måneder. Weee.
Ut fra klippene jeg har sett så virket det utrolig bra, ja. Er selvsagt overhodet ikke misunnelig på en som har vært der og sett det live... Får dog trøste meg med å se dem 2-3 ganger i Oslo og "omegn".


Torgrim
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Torgrim »

Slynt wrote:...men må si at Bruce høres særdeles skral ut...masse klipp her:
http://www.blabbermouth.net/news/review ... ale-video/
Saklig. Naturlig nok tar det noen jobber å bli varm i trøya etter å ha vært borte i halvannet år og gått gjennom det han har gjort. Jeg vil påstå at han synger bedre enn på lenge.


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

:|
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Haha!
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Får frysninger av å se så mange hender i været under åpningslåten. Fantastisk låt btw.

og man ler ikke av Maiden Bøh!

Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Eg lo av Madvik.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image


Torgrim
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Torgrim »

MARDVK wrote::|
Hva gjør den emojien din?

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Böh! wrote:Eg lo av Madvik.
Det er lovImage


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

:-D
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

11 dager uten aktivitet i Heavy Metal, så da bare slenger jeg ut en post her for å si at Maiden ruler!
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Image

Denne vakre saken er ute i dag eksklusivt på butikkar som er ein del av The Record Store Day. The Garden og Big Dipper har den både online og i butikk i Oslo. A-sida er Empire of the Clouds. B-sida er eit 24 minuttar langt intervju med Bruce Dickinson om låta.

Limitert til 5500.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

Locked Previous topicNext topic