Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Iron Maiden - The Book of Souls

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Iron Maiden - The Book of Souls

Post by Doomination »

Både reising til og fra, samt opphold i selve arenaen gikk helt fint da jeg var og så Black Sabbath, mendet var vel (skammelig nok) ikke utsolgt da. Eneste jeg genuint mislikte var å måtte helt ut av bygningen for å gå på dass. Lyden var til og med helt grei til å være en gig i det formatet.

Maiden-konserter er som regel bra, og har egentlig trua på de nye låtene live, bare man velger med omhu. Får se om det blir tur.
ROCK!


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Gorgar wrote:Hva er det som er så gæli med Telenor Arena? Hilsen en som aldri har vært der.
Jeg så Maiden der i 2011, og var godt fornøyd. Jeg skjønte aldri helt kritikken som kom den gang, for nede på ståplass var det null ølkø og generelt god bevegelsesfrihet. Har hørt fra folk som har vært der og hatt sitteplasser, at det derimot er helt håpløst. Men Maiden skal nå engang beskues fra ståplass (i mine øyne), så om logistikken er som sist så tror jeg det kommer til å gå helt bra. Litt knotete toalettløsning, synes jeg å huske, det var vel det eneste minuset. Var mange som klagde over lyden, men for meg var ikke den noe problem. Nå er det klart, siden det var så å si ingen ølkø så rakk jeg jo å helle i meg desto flere øl, og dette kan jo ha medført at jeg var noe mindre kritisk av meg.

User avatar

Nudua
Belieber
Belieber
Posts: 119
Joined: 13 Jul 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nudua »

Beste tipset angående Telenor Arena, er at man aldri bør dra dit på særs populære konserter.

Så hvis alle som hater plassen ikke kommer, så blir det ganske greit.
Image

User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

Nudua wrote:Beste tipset angående Telenor Arena, er at man aldri bør dra dit på særs populære konserter.

Så hvis alle som hater plassen ikke kommer, så blir det ganske greit.
He , he .. Spot on spør du meg! Så lenge jeg ikke blir pissatrengt under Ghost skal jeg være fornøyd. Hvis ikke Maiden blir bedre enn hva de var sist de gjestet Telenor Arena , blir det nok av muligheter til å fly på toalettet da.

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

"Speed of Light" er ei knallåt, og "Book of Souls" er fremdeles ei fantastisk skive. Up the Irons!
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Nils Barvåg wrote:"Speed of Light" er ei knallåt, og "Book of Souls" er fremdeles ei fantastisk skive. Up the Irons!
Kunne ikke vært mer enig. Blir fortsatt mer avhengig for hver eneste gang jeg spiller den. For min del var TFF gjennomsnittlig (i Maiden-sammenheng) mens TBOS rett og slett er råsterk. Jeg også liker "Speed Of Light" veldig godt. Kule soloer og fint driv. Selv om jeg har likt "The REd And The Black" godt hele veien, var det en liten periode jeg var redd jeg skulle bli litt lei deler av den (spesielt det repepitive "The Red And The Black"-partiet) men nå synes jeg hele låta er gjennomført veldig kul og jeg gikk fra at den var 8 til at den nå er en sterk 9-er. En moderne Harris-epic, som på samme tid låter umiskjennelig Maiden. Dette kan man jo i alle fall si om "Empire of The Clouds", her har BRuce vært nyskapende, men allikevel låter det Maiden, selv om deler av låta minner om ting de aldri har gjort før.

De minst gode låtene ("When The River Runs Deep", "Shadows Of The Valley", "Death Or Glory", "Tears Of A Clown" og "The Man Of Sorrows") er veldig fornøyelige de også, selv om de ikke er Maiden-klassikere.

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Klaff wrote:
Nils Barvåg wrote:"Speed of Light" er ei knallåt, og "Book of Souls" er fremdeles ei fantastisk skive. Up the Irons!
Kunne ikke vært mer enig. Blir fortsatt mer avhengig for hver eneste gang jeg spiller den. For min del var TFF gjennomsnittlig (i Maiden-sammenheng) mens TBOS rett og slett er råsterk. Jeg også liker "Speed Of Light" veldig godt. Kule soloer og fint driv. Selv om jeg har likt "The REd And The Black" godt hele veien, var det en liten periode jeg var redd jeg skulle bli litt lei deler av den (spesielt det repepitive "The Red And The Black"-partiet) men nå synes jeg hele låta er gjennomført veldig kul og jeg gikk fra at den var 8 til at den nå er en sterk 9-er. En moderne Harris-epic, som på samme tid låter umiskjennelig Maiden. Dette kan man jo i alle fall si om "Empire of The Clouds", her har BRuce vært nyskapende, men allikevel låter det Maiden, selv om deler av låta minner om ting de aldri har gjort før.

De minst gode låtene ("When The River Runs Deep", "Shadows Of The Valley", "Death Or Glory", "Tears Of A Clown" og "The Man Of Sorrows") er veldig fornøyelige de også, selv om de ikke er Maiden-klassikere.
Signerer på dette jeg!
Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

I dag er det visst 40 år side bandet ble grunnlagt. Det gratuleres!
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Setliste fra første konsert.

01. If Eternity Should Fail
02. Speed Of Light
03. Children Of The Damned
04. Tears Of A Clown
05. The Red And The Black
06. The Trooper
07. Powerslave
08. Death Or Glory
09. The Book Of Souls
10. Hallowed Be Thy Name
11. Fear Of The Dark
12. Iron Maiden
13. The Number Of The Beast
14. Blood Brothers
15. Wasted Years

Tears Of A Clown kunne de gjerne droppa for min del, men ellers ser det bra ut. Fett at de spiller både tittelsporet og The Red And The Black.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

Gorgar wrote:Setliste fra første konsert.

01. If Eternity Should Fail
02. Speed Of Light
03. Children Of The Damned
04. Tears Of A Clown
05. The Red And The Black
06. The Trooper
07. Powerslave
08. Death Or Glory
09. The Book Of Souls
10. Hallowed Be Thy Name
11. Fear Of The Dark
12. Iron Maiden
13. The Number Of The Beast
14. Blood Brothers
15. Wasted Years

Tears Of A Clown kunne de gjerne droppa for min del, men ellers ser det bra ut. Fett at de spiller både tittelsporet og The Red And The Black.
Så delte meninger kan man altså ha. Jeg er personlig veldig glad for at de har tatt med "Tears of A Clown" , da jeg liker den veldig godt. Ergrer meg stort over at de sløser bort 13+ minutter av setlista på vitsen "The Red And The Black", men så vel igrunnen den komme da mange fans ser ut til å svelge den med hud og hår. For min del blir det lang pissepause når den kommer i Telenor Arena. Ellers positivt med "Children of The Damned" og "Powerslave".

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Den setlisten der kan forsvare noen timers opphold i Telenor Arena
Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Agg
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Agg »

Var vel ingen stor overraskelse at de ikke spiller "Empire of the Clouds", men er litt skuffa over det likevel :P

User avatar

Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Gleder meg til å høre 'Powerslave' :!:
Fullstendig enig i at 'Tears of a Clown' med fordel kan byttes ut... med, tja, 'The Duelists' som fortjener å bli luftet noe så inni h*****e.
'The Red and the Black' er lang men tipper den kan bli den låta fra nyalbumet som gjør seg best live...men må si at Bruce høres særdeles skral ut...masse klipp her:
http://www.blabbermouth.net/news/review ... ale-video/
Image


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Freeze wrote:
Gorgar wrote:Setliste fra første konsert.

01. If Eternity Should Fail
02. Speed Of Light
03. Children Of The Damned
04. Tears Of A Clown
05. The Red And The Black
06. The Trooper
07. Powerslave
08. Death Or Glory
09. The Book Of Souls
10. Hallowed Be Thy Name
11. Fear Of The Dark
12. Iron Maiden
13. The Number Of The Beast
14. Blood Brothers
15. Wasted Years

Tears Of A Clown kunne de gjerne droppa for min del, men ellers ser det bra ut. Fett at de spiller både tittelsporet og The Red And The Black.
Så delte meninger kan man altså ha. Jeg er personlig veldig glad for at de har tatt med "Tears of A Clown" , da jeg liker den veldig godt. Ergrer meg stort over at de sløser bort 13+ minutter av setlista på vitsen "The Red And The Black", men så vel igrunnen den komme da mange fans ser ut til å svelge den med hud og hår. For min del blir det lang pissepause når den kommer i Telenor Arena. Ellers positivt med "Children of The Damned" og "Powerslave".
Personlig elsker jeg The Red And The Black. Jo da, tematisk sett har den vel visse likhetstrekk med The ANgel And The Gambler, men musikalsk sett er det en helt annen verden. "The Red And The Black"-refrenget er litt tamt og gjentas for mange ganger, men ellers synes jeg låta er helt sjef.

Enig angående COTD og ikke minst Powerslave. Utrolig digg å se Davey lire av seg Powerslave-soloen(e) sine igjen. Det var en positiv overraskelse.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Slynt wrote:Gleder meg til å høre 'Powerslave' :!:
Fullstendig enig i at 'Tears of a Clown' med fordel kan byttes ut... med, tja, 'The Duelists' som fortjener å bli luftet noe så inni h*****e.
'The Red and the Black' er lang men tipper den kan bli den låta fra nyalbumet som gjør seg best live...men må si at Bruce høres særdeles skral ut...masse klipp her:
http://www.blabbermouth.net/news/review ... ale-video/
Synes Tears Of A Clown satt bra, men samtidig hadde det vel heller ikke gjort meg noe hvis den ble byttet ut med en eldre låt, heller. Så en anmeldelse av konsterten i Florida, der anmelderen mente at det nå er på tide at bandet kutter ned på antall nye låter, han mente de ikke har noe å bevise der lenger og heller kan kjøre på med gamle klassikere. I og med at bandet kjører annenhver turne med utelukkende gamle klassikere, så ser jeg ikke helt argumentet hans. MEN, samtidig kan man jo spørre seg om det er nødvendig med seks låter fra den nye skiva, når mange av dem er så lange. Bare The Red And The Black og tittellåta til sammen utgjør jo nesten 25 minutter. Så ja, Tears Of A Clown kunne muligens vært droppet til fordel for en eldre låt (bare det ikke er Wratchild eller Sancturay e.l. hehe).

User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

The Red and The Black ut , og feks. Infinite Dreams og Killers inn ... Da snakker vi setliste!

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Agg wrote:Var vel ingen stor overraskelse at de ikke spiller "Empire of the Clouds", men er litt skuffa over det likevel :P
Det er det einaste som kan lokke meg til Telenor Arena. Setlista over er uhyre uinteressant.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

Skjerpings mr.Bøh, den setlista der er jo fitteknall. Kunne alltids vært enda bedre dog, men....
"The book of souls" ruver fremdeles høyt gitt, spilte gjennom hele skiten igjen i dag. Tittelsporet og "Empire of the clouds" gjør meg fremdeles varm, svett og glad.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Bra setlist, og helt sjef at Powerslave, som jeg enda ikke har sett live, er tilbake. For å pirke så kunne kunne Wasted years, The trooper, Iron Maiden (jada, jeg banner i kjerka nå) Fear of the dark og Tears of a clown vært byttet ut med eldre låter som for eksempel Flight of Icarus, 22 Acacia Avenue, Stranger in a strange land, Afraid to shoot strangers og Nomad eller Alexander the great.

Har Maiden noen gang utelatt "Iron Maiden" live?


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Jeg skulle fint overlevd en konsert uten både Iron Maiden, The Trooper og The Number Of The Beast. Dette er låter jeg nesten alltid skipper når jeg spiller skivene de er på, siden de også dukker opp på samtlige live-album.

The Nomad og Alexander The Great er vel to låter vi dessverre aldri får høre live.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

Locked Previous topicNext topic