Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Stratovarius

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste album?

Fright Night
0
No votes
Stratovarius II (Twilight Time)
0
No votes
Dreamspace
1
6%
Fourth Dimension
1
6%
Episode
4
22%
Visions
6
33%
Destiny
0
No votes
Infinite
1
6%
Elements Pt. 1
0
No votes
Elements Pt. 2
0
No votes
Stratovarius
0
No votes
Polaris
0
No votes
Elysium
1
6%
Nemesis
2
11%
Eternal
2
11%
 
Total votes: 18
User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Re: Stratovarius

Post by Gorgar »

Etter fem runder er jeg ikke i tvil. Denne er bedre enn Nemesis. Rett og slett en skikkelig jevn og sterk skive. Bandet fortsetter dermed trenden å bli bedre og bedre for hver skive etter Tolkki-bruddet.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ingen som deler min entusiasme for Eternal? Jeg synes den er knallbra, og den beste skiva de har gitt ut til nå. Ikke verst etter 30 år og 15 album, og hvem skulle trodd at Stratovarius skulle bli ett av verdens beste power metal-band igjen?

Jeg la forresten til Eternal i avstemningen sånn at jeg kunne stemme på den, men det førte til at alle stemmene ble borte. Sånn kan det gå.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Joda, den er absolutt brukbar, men jeg er ikke i nærheten av å ta av på samme måte som med Nemesis. Eternal er likevel den nest beste plata de har gitt ut, det skal de ha.


Nagilum
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 18 Feb 2015, 09:36
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Nagilum »

Gorgar wrote:Ingen som deler min entusiasme for Eternal? Jeg synes den er knallbra, og den beste skiva de har gitt ut til nå. Ikke verst etter 30 år og 15 album, og hvem skulle trodd at Stratovarius skulle bli ett av verdens beste power metal-band igjen?

Jeg la forresten til Eternal i avstemningen sånn at jeg kunne stemme på den, men det førte til at alle stemmene ble borte. Sånn kan det gå.
Jo, Eternal er så absolutt en glimrende plate. Synes Nemesis var tidvis ålreit for 2 år siden, men dette er langt bedre. Denne gangen er det ihvertfall det beste de har gjort siden Visions. Du hører med en gang på spor nr 1 at Stratovarius er i toppform. Borte er dance-elementene og vi får igjen klassisk, episk storslått, finsk powermetal. Platen passer forøvrig perfekt til en middels lang sykkeltur i Nordmarka.

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Eternal er på vei i posten. Er spent etter Gorgars godord. Må si jeg blir overrasket hvis de topper nemesis som fortsatt snurrer jevnlig her i huset

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Eternal holder mål som bare f**n! Jævli digg at det er gammal Stratovarius feeling over det hele. Flere av låtene kunne glidd rett inn i Episode-Infinite eraen.

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Det er gutten sin, det. Tenkte meg du kom til å like den.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Gorgar wrote:Det er gutten sin, det. Tenkte meg du kom til å like den.
Må si det er godt å ha bandet ordentlig tilbake. Etter Infinite klarte ikke bandet å gi ut ei gjennomført god skive på mange år og selv om alle platene siden da, kanskje utenom "Stratovarius" som er tett ved elendig har sine bra ting, så var det først på Nemesis at bandet var tilbake for fullt.

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Har ikke klart å få samme entusiasmen for Eternal som jeg hadde for Nemesis, så det betyr enten at jeg har hørt skiva for lite, eller mer sannsynlig, at jeg synes skiva ikke er like bra... Uansett er det liten tvil om at Stratovarius har hatt en god utvikling etter Tolkki ga seg.
Sjekk forresten også ut den nye skiva til Cain's Offering, stramvaier! Jeg synes i grunn den er like bra som Eternal:

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Enig med Invictus. Eternal er brukbar den, men ikke i nærheten av Nemesis. Og jeg har spilt den mye.

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Lura på om vi posta samtidig, for den nøye formulerte posten min om tidligere og nåværende medlemmer ble bare borte.

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Invictus, jeg skal sjekke ut når jeg er hjemme igjen.

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Invictus wrote:Har ikke klart å få samme entusiasmen for Eternal som jeg hadde for Nemesis, så det betyr enten at jeg har hørt skiva for lite, eller mer sannsynlig, at jeg synes skiva ikke er like bra... Uansett er det liten tvil om at Stratovarius har hatt en god utvikling etter Tolkki ga seg.
Sjekk forresten også ut den nye skiva til Cain's Offering, stramvaier! Jeg synes i grunn den er like bra som Eternal:

[BBvideo 560,340][/BBvideo]
Hei @Invictus nå har jeg sjekka ut dette bandet og må bare si at det falt i smak. Takker for tips! Denne skiva skal jeg ha.

Locked Previous topicNext topic