Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Running Wild - Rapid Foray 26. August 2016

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Running Wild - Rapid Foray 26. August 2016

Post by Vorax »

Image
01. Black Skies, Red Flag 4:44
02. Warmongers 4:29
03. Stick To Your Guns 5:08
04. Rapid Foray 4:47
05. By The Blood In Your Heart 5:27
06. The Depth Of The Sea – Nautilus (instrumental) 3:53
07. Black Bart 5:06
08. Hellestrified 4:22
09. Blood Moon Rising 4:20
10. Into The West 4:34
11. Last Of The Mohicans 11:11
Good things come to those who wait: three years after the release of "Resilient", RUNNING WILD have announced the title and release date of their latest album: "Rapid Foray" will be available from physical and digital retailers from August 26, 2016 as a boxed set, on Digipak CD, double vinyl LP and for digital download. The band’s mastermind Rolf Kasparek apologises for the long delay: "Due to my broken shoulder, I was totally or at least partly incapacitated for more than twelve months from spring 2014, something that repeatedly delayed work on the new material. After that I had to prepare intensively for our show in Wacken, which was also very time-consuming. Now I’m all the more pleased to be able to present an exceptionally strong new recording to all RUNNING WILD fans." Kasparek promises his fans one of the most diverse albums yet in the career of RUNNING WILD, featuring eleven varied numbers and a great deal of attention to detail. "The new tracks are more complex than those on our previous two releases", Kasparek reveals, "which I noticed in particular when we were recording the guitars. At the same time some of the numbers remind me of RUNNING WILD classics. I feel that we’ve come up with a very interesting and impressive mix." "Rapid Foray" was produced by Rolf Kasparek with Niki Nowy as sound engineer, who also mixed and mastered the material together. The cover artwork is based on a photo by Kasparek which Jens Reinhold (VIRGIN STEELE, FREEDOM CALL, among others) subsequently gave the look of an oil painting.
En gammel favoritt dette, men entusiasmen rundt et nytt slipp er ikke hva den en gang var. Beskrivelsen til Rolf er lovende, men sÄ lenge Rolf fortsetter Ä produsere sÄ forventer jeg nok en tam underprodusert skive med programmerte trommer. Jeg liker coveret og lÄttitlene er jo topp og 100% Running Wild.

Into The West som hĂžres ut som en annenrangs Billy the kid kombinert med Little big horn kan hĂžres her:


User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Ser denne fÄr ganske bra omtale: http://www.twoguysmetalreviews.com/2016 ... y.html?m=1

Samples: Det lÄter friskere, men jeg er redd produksjonen nok en gang er under par.






Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

mortie
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 10 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 45

Post by mortie »

Ny lÄt:

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Bra lÄt, men kanskje pÄ tide Ä sparke Angelo Sasso?
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Absolutt innafor, men hvorfor sliter Rolf sÄ j****g med produksjonen? Det er jo snart 20 Är siden RW hadde skikkelig lyd. Men skiva har fÄtt meget bra omtale og Warmongers lÄt jo helt sjef.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Gorgar wrote:Bra lÄt, men kanskje pÄ tide Ä sparke Angelo Sasso?
MĂ„tte han hvile i fred.
"When Angelo [Sasso] did the drums for me, you know, there were some people that they didn’t like the way they came out. And that’s ok if you don’t like them, but it is an entire different story saying that this is a drum machine; I have never used on in my entire life (laughs). He was a good friend of mine, so when people make jokes about this, I get really angry. Angelo was one of my best friends and he died in 2007 after suffering a very serious heart attack while on holidays in Spain, so it was really hard for the family to go there because all his things were there so they had to make all the arrangements. And for me also, because I’ve lost a friend. So if you don’t like what he did, it’s ok, but I don’t think is the right way to make fun of that."

"I’m sorry for this, man - I didn’t know it."
"It’s 10 years ago, so it’s ok for me today but it was very heavy back then when it happened. And for the family too, because he had checked out his heart and everything before he was going to holiday and immediately after that, he got a serious heart attack. So, it occurred to me that this can happen every day, you know, to everyone and changed my way of thinking."
Sent from my iPhone using Tapatalk


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Jeg har gitt skiva et par runder og selv om det lÄter friskere enn pÄ lenge sÄ er jeg langt fra overbevist. Produksjonen er rÊva. Det er garantert programmerte trommer, selv om Rolf pÄstÄr noe annet, og mixen er generelt elendig. LÄtene er derimot sterke, og derfor er det sÄ j****g synd at lyden nok en gang skal Þddelegge. Resilient var bedre produsert.

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Dette er uten tvil den mest vitale og beste skiva siden Black hand inn. Masquerade er bedre produsert, men jeg har aldri vÊrt stor fan av det albumet. The Rivalry er ogsÄ bra, men den inneholder en god del fillers sÄ jeg syns faktisk Rapid Foray er sterkere enn begge. Kult at skiva gjÞr det sÄpass bra og anmeldelsene har sÄ og si kun vÊrt positive.


Sent from my iPhone using Tapatalk


JonathanSaxx
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 17 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by JonathanSaxx »

Leeeenge siden jeg har vÊrt med pÄ en RW trÄd! Er vel faktisk siden Rogues En Vogue gjennomgangen pÄ gamle forumet.
Har ikke skrevet en like nÞye gjennomgang nÄ, men maila noen tanker til en god kompis for en uke siden, sÄ tenkte jeg kunne bidra med Ä poste den her.

Vil ogsÄ pÄ forhÄnd understreke at jeg ikke tilhÞrer den delen av fansen som tviholder pÄ et lite hÄp om ekte trommer, stor produksjon og noe annet enn "lydkort gitarer" fra Running Wild. SÄ lenge Rolf kan spille inn alt hjemme med dataen sin, tjener han sikkert litt pÄ skivene og da kommer det til Ä forbli sÄnn. Det har jeg forlengst blitt vant med og er lÄtmaterialet sterkt, er det det som teller.

Da har jeg fÄtt hÞrt skiva noen runder og synes den er ganske sterk.

Den starter rimelig sterkt og synes begge de to fÞrste lÄtene sitter veldig bra (Black Skies, Red Flag og Warmongers). Digger demperiffet som han synger pÄ pÄ fÞrste lÄta ogsÄ. Klassisk RW. Kanskje ikke de aller stÞrste lÄtene han noengang har gjort, men sterk Äpning uansett.

Stick To Your Guns er litt svakere, men fortsatt en hÞydare og for meg blir den dratt voldsomt opp av det fete melodiriffet hvor det byttes chorder som kommer fÞr siste ref. Topp lÄt! Litt irriterende at han har brukt linja "Don't let go" pÄ slutten av ref, da det vitner om litt liten sprÄklig forstÄelse av utrykket STYG. Burde vÊrt "don't back down" eller noe i den duren. Ingen stor krise, men synes fortsatt det er litt synd at han ikke fÄr noen med bedre engelsk kunnskaper til Ä lese igjennom sÄ man slipper de "gremmes momentene."

Tittelkuttet, Rapid Foray, funker dÄrlig. Skal inrÞmme at det funka bedre pÄ vei til jobb i dag enn pÄ flyet pÄ vei hjem i gÄr, men for meg er dette litt for grand-prix-glad-greie jeg synes blir litt flaut, og hverken chorder og riff eller vokalmelodi er noe Ä hoppe i taket for. Holder dÞra Äpen for at den kan ta seg opp litt, siden den satt bedre i dag, men ingen stor lÄt.

By The Blood Of Your Heart er ennÄ vÊrre. Det hjelper litt med sekkepipegreiene pÄ slutten som gjÞr det klart at dette er skotsk-inspirert og ikke tysk ompa eller schlager, men nÄr man ikke er spes glad i skotsk eller irsk folkemusikk blir det bare Grand Prix og flaut. At han har brukt order "by" i tittelsetninga er ogsÄ feil engelsk, selv om "bei" er riktig pÄ tysk, og klarer ikke helt Ä se bortifra det heller, sÄ like greit at lÄta er langt under pari.

The Depth Of The Sea - Nautilus Denne synes jeg er veldig kul. Fete riff og litt annerledes bygget opp. Mer metal og en annen feeling. Litt to-delt pÄ om jeg skulle Þnske han lagde en skikkelig lÄt av denne i stedet for instrumental. Kunne fort ha blitt Þdelagt av en dÄrlig vokal melodi, samtidig kunne den vÊrt magisk og dritfet med en skikkelig vokal.... ogsÄ er jeg litt usikker pÄ hvor spennende jeg synes den er som instrumetal. MÄ rett og slett hÞres mer pÄ.

Black Bart - Her snakker vi en skikkelig klassiker og et av skiva's absolutt beste spor. Den klart feteste lÄta sÄ langt og ingenting Ä utsette pÄ den.

Hellectrified - Ikke like bra som lÄta over, men nok en skikkelig hÞydare som ihvertfall holder samme standard som de to fÞrste. Etter skuffelsen med Grand prix lÄtene er dette skikkelig opptur og man blir sittende med fÞlelsen og hÄpet at andre del av skiva kanskje er bedre enn fÞrste.

Bad Moon Rising - Nok en god lÄt. Husker den ikke godt nok til Ä bedÞmme hvor den kommer i forhold til de 3 fÞrste og Helectrified, men mener Ä huske denne satt godt. Lett tilgjenglig og kul

Into The West - Her er han litt ute og padler med et GP Äpningsriff som kan gÄ litt begge veier. Heldigvis ror han lÄta i land med helt ok vokalmelodier og vi ender med en lÄt som kanskje ligger litt bak de andre beste lÄtene, men som pÄ ingen mÄte er flau som de to svakeste er. Denne liker jeg og kommer sikkert bare til Ä vokse.

Last Of The Mohicans - NÄ nÄr jeg har hÞrt mer pÄ skiva er jeg usikker pÄ om det er denne eller Black Bart som er favoritten, men her har vi uansett nok en kanonlÄt og en av de to beste er den helt klart. Liker subject matteren godt og moro at han har fÄtt til en sÄ lang lÄt som er sÄpass bra igjen. Dette mÄ jo vÊre en av de beste lange lÄtene han noengang har gjort. Det aller feteste med lÄta er introriffet (altsÄ det lyse nÄr han starter med skikkelig vreng). Synes kanskje det tar litt lang tid fÞr det kommer igjen nÄr det er ferdig etter fÞrste vokalparti, men igjen lager det litt spenning. Demperiffet her opplever jeg som litt sÞlete og ikke like bra som demperiffet pÄ fÞrstelÄta, men det funker greit. All in all synes jeg denne er best pÄ begynnelsen ogsÄ fra ca 7min og ut, men hele lÄta er definitivt en hÞydare
Let's put the X in Saxx!

Locked Previous topicNext topic