Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

The Spectre Within vs Awaken The Guardian

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Hvilken er best?

The Spectre Within
2
18%
Awaken The Guardian
9
82%
 
Total votes: 11
User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

The Spectre Within vs Awaken The Guardian

Post by Gorgar »

Image

To klassiske skiver med kule cover, men hvilken er best?

For meg er det et ganske enkelt valg. Spectre vinner lett fordi den har mye sterkere lÄter. Det er ikke sÊrlig mye som kan hamle opp med Traveler In Time, The Apparition og Epitaph. Ikke engang Guardian og Exodus.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Awaken The Guardian har "Exodus", sÄ den gÄr av med seieren.
Men bevares, begge platene er en maktdemonstrasjon.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Liker ingen av platene spesielt godt, men Awaken the Guardian er hakket bedre.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Marken wrote:Liker ingen av platene spesielt godt, men Awaken the Guardian er hakket bedre.
Awaken The Guardian er en av mine favorittskiver (selv om jeg mÄ innrÞmme at den spilles sjeldnere nÄ om dagen). Spectre Within er ogsÄ bra, men synes den er veldig ujevn, og for meg har den rett og slett et par reale dÞdpunkter. PÄ Awaken, derimot, er alle lÄtene sterke. Det er en egen stemning pÄ den skiva, en stemning som man ikke finner pÄ mange album. MÄ vel innrÞmme at hvis jeg sÄnn isolert sett skulle trekke fram enkeltlÄter derfra, sÄ er det vel ingen killerlÄter der a la The Trooper, Breaking The Law e.l, men mer en skive som mÄ ses som en helhet. Blir dratt med tilbake til 1986 hver gang jeg hÞrer skiva (selv om jeg, i 1986, bare var seks Är og ikke var sÄ veldig "inni" metalscenen ennÄ.)

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Hva synes du er dÞdpunktene pÄ Spectre? Eneste lÄta jeg aldri har kicka pÄ er Orphan Gypsy, og Without A Trace er heller ikke det helt store.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Gorgar wrote:Hva synes du er dÞdpunktene pÄ Spectre? Eneste lÄta jeg aldri har kicka pÄ er Orphan Gypsy, og Without A Trace er heller ikke det helt store.
For min del sÄ er det, som du nevner, Without A Trace. Har heller aldri vÊrt noen stor fan av Epitaph, ei heller Kyrie Eleeison. Pussig nok er Orphan Gypsy en av favorittene mine pÄ skiva. Synes ogsÄ TIT og Pirates er veldig kule, og spesielt The Apparition (veldig mye bedre enn Maiden-lÄta med samme navn) med sitt fantastiske refreng.

F**n heller, Gorgar, nÄ kommer jeg til Ä mÄtte spille The Spectre Within i bilen etterpÄ. Fikk plutselig en stor trang til Ä hÞre skiva igjen. Liker den jo egentlig veldig godt (bortsett fra de nevnte lÄtene som jeg aldri har fÄtt helt taket pÄ).

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Å sette pĂ„ Spectre i bilen er ingen dum idĂ©!

NÄr jeg tenker meg om sÄ er det lÄt nummer to og tre jeg liker minst pÄ begge skivene. Gode lÄter, men ikke helt pÄ nivÄ med resten. Hvis vi skal trekke frem enkeltlÄter fra Awaken The Guardian sÄ vil jeg slÄ et slag for Giant's Lore. Hjelpe meg sÄ fet den er.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Gorgar wrote:Å sette pĂ„ Spectre i bilen er ingen dum idĂ©!

NÄr jeg tenker meg om sÄ er det lÄt nummer to og tre jeg liker minst pÄ begge skivene. Gode lÄter, men ikke helt pÄ nivÄ med resten. Hvis vi skal trekke frem enkeltlÄter fra Awaken The Guardian sÄ vil jeg slÄ et slag for Giant's Lore. Hjelpe meg sÄ fet den er.
Ja, den er helt klart fet. Elsker hele ATG-skiva og siden jeg digger den som helhet mer, setter jeg den altsÄ foran SW. Men rent isolert sett sÄ synes jeg vel at de beste lÄtene pÄ SW er like gode som de beste pÄ ATG. (F.eks synes jeg The Apparition er akkurat like fet som alt pÄ ATG.) Den stemmen til Jon Arch er jo bare helt syk. For et leketÞy, rett og slett. (AltsÄ, han var sÄ god at han kunne bruke den som det.)

I tillegg til den du nevnte sÄ synes jeg ogsÄ Prelude To Ruin er veldig sterk. Det "Time Time Time an imaginary line"-partiet gir meg frysninger hver gang. Fata Morgana, The Sorceress, Exodus, alle de er ogsÄ veldig gode. NÄ har jeg vel snart nevnt hele albumet her hehe.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Har ikke helt taket pÄ Spectre enda, men stor fan av Awaken. Digget Spectre hardt da jeg hÞrte pÄ skiva for noen mÄneder siden, men klarer ikke huske et eneste riff, sÄ mÄ gi den en haug med flere lyttinger. Starter i bilen etterpÄ, Klaff-style!


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

dauinghorn wrote:Har ikke helt taket pÄ Spectre enda, men stor fan av Awaken. Digget Spectre hardt da jeg hÞrte pÄ skiva for noen mÄneder siden, men klarer ikke huske et eneste riff, sÄ mÄ gi den en haug med flere lyttinger. Starter i bilen etterpÄ, Klaff-style!
HÞres meget bra ut, fÄr satse pÄ at skiva "klaffer" for oss begge.

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Jeg brukte mye lengre tid pÄ Ä fÄ taket pÄ ATG. Spesielt Prelude To Ruin var en skikkelig seig lÄt for meg, men den satt til slutt. I fÞrsten var vel "time time time"-partiet det eneste jeg huska mellom hver gang. Slutten er ogsÄ knall.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Etter Ä ha hÞrt gjennom halve Spectre i gÄr, mÄ jeg si at jeg er litt uenig i kritikken av Without a Trace. Utrolig fet vokallinje pÄ verset. LÄta er mer streit heavy, men fortsatt med FWs egenart. Gleder meg til Ä spille resten om noen strakser.


Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

dauinghorn wrote:Etter Ä ha hÞrt gjennom halve Spectre i gÄr, mÄ jeg si at jeg er litt uenig i kritikken av Without a Trace. Utrolig fet vokallinje pÄ verset. LÄta er mer streit heavy, men fortsatt med FWs egenart. Gleder meg til Ä spille resten om noen strakser.
Etter Ä ha hÞrt igjennom skiva igjen i gÄr sÄ mÄ jeg bare innrÞmme at jeg mÄ ha bommet pÄ en lÄt. Without A Trace har utvilsomt et veldig kult refreng, sÄ jeg har nok mikset litt her.

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Awaken The Guardian Live utgis 28. april.

http://www.blabbermouth.net/news/fates- ... -in-april/
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

f**n sÄ gÄsehud Ä hÞre at Arch synger like bra fortsatt. Ekstremt fett liveklipp.

User avatar

Topic author
Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

HÞrer pÄ Keep It True-konserten nÄ og det lÄter j****g fett. Arch synger sÄ bra at det er til Ä bli helt satt ut av. GÄsehud hele veien gjennom Guardian.

Eneste Ä trekke ned pÄ er at det gjerne kunne vÊrt litt mer lyd pÄ publikum, og at de ikke spiller Traveler In Time.
Hvilken Judas Priest-lÄt er mest populÊr i Lofoten?

Diamonds And RĂžst

Locked Previous topicNext topic