Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Leatherwolfs debutskive og lignende album

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Topic author
Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Leatherwolfs debutskive og lignende album

Post by Klaff »

I mange år har jeg kun kjent til bandets andreskive, Street Ready (etter at Kringen anbefalte meg den en gang i tiden). Her om dagen fant jeg imidlertid omsider ut at jeg skulle sjekke ut debuten (som ble gitt ut i 1987). Ble helt blåst vekk. Dette er så i min gate som det kan få blitt. Hvorfor jeg ikke har sjekket ut denne før kan jeg rett og slett ikke begripe. Så da er spørsmålet: Er det noen som kan anbefale lignende skiver? De må være fra epoken (er ikke så interessert i nye band som prøver å høres ut som de gamle) altså 80-tallet. Kan også legge til at jeg elsker debuten til Crimson Glory, for å gi en annen pekepinn på hva jeg er ute etter.

Forslag mottas med den største takk.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Wicked Maraya - Cycles bør føres opp på lista om du ikke kjenner den, veldig CG/Queensrÿche, oversett skive. Oppfølgeren var dog ikke all verden, om enn tildels småtrivelig...

Tror alikevel den førstnevnte skal være noenlunde innafor med tanke på referansene dine
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Enig med Lyncho, Wicked Maraya-debuten er suveren! Det samme gjelder samtlige fire Leatherwolf-album.

EDIT: Og du tuller. "Debuten" du nevner er andreskiva. Debuten heter Endangered Species (ofte omtales den også som "Leatherwolf", altså to "Leatherwolf"-skiver, ikke rart folk blir forvirra), og kom i 1984. Veldig bra den også, og det samme gjelder plate nummer 4, World Asylum (eller New World Asylum som den het da den ble reutgitt med originalvokalist Michael Olivieri).


Topic author
Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Marken wrote:Enig med Lyncho, Wicked Maraya-debuten er suveren! Det samme gjelder samtlige fire Leatherwolf-album.

EDIT: Og du tuller. "Debuten" du nevner er andreskiva. Debuten heter Endangered Species (ofte omtales den også som "Leatherwolf", altså to "Leatherwolf"-skiver, ikke rart folk blir forvirra), og kom i 1984. Veldig bra den også, og det samme gjelder plate nummer 4, World Asylum (eller New World Asylum som den het da den ble reutgitt med originalvokalist Michael Olivieri).
Kult, Marken og Lyncho, jeg takker ærbødigst. Høres definitivt ut som om jeg skal sjekke ut Wicked Maraya, samt den (egentlige) debuten til Leatherwolf. Street Ready har jeg som sagt kjent til i noen år, og liker den også, men det slår meg ofte at jeg har langt større sans for de skivene som kom nærmere midten av 80-tallet kontra de på slutten (mye bra der og, men man så jo en trend til at den 80-tallsnostalgien sakte forsvant og at de fantastiske "over the top"-refrengene ble vannet ut).

User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Er det dei som har laga photoshop eller? Har uansett aldri sett nokon beherske det så mesterlig.

Image

Av ein eller annan grunn har eg aldri sjekka ut musikken før. Navnet har nok skremt meg. Iakttok ein video på youtube no og konkluderte kjapt med at dei har det meste på stell:
-Fantastisk hår.
-BC Rich Bich og Ironbird
-Musikk for sjelen.

Positivt overraska. Skal sjekke ut albuma i tur og orden.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Dette må du like, Pål! Låter som The Calling, Thunder, Rise Or Fall, Spiter og Behind the Gun gjør seg godt på Keep It True.


Topic author
Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Marken wrote:Dette må du like, Pål! Låter som The Calling, Thunder, Rise Or Fall, Spiter og Behind the Gun gjør seg godt på Keep It True.
Ja, for ikke å glemme "Princess Of Love" (refrenget skulle vært gjentatt mange flere ganger - ala Manowar!) eller den vakre balladen "Share A Dream".


Topic author
Klaff
Belieber
Belieber
Posts: 83
Joined: 21 May 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Klaff »

Har for øvrig sjekket ut den egentlige debuten til Leatherwolf nå, Marken. Var ikke helt for meg. For underprodusert for min smak (noe som vel var typisk mange av de bandene der i 1984).

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Klaff wrote:Har for øvrig sjekket ut den egentlige debuten til Leatherwolf nå, Marken. Var ikke helt for meg. For underprodusert for min smak (noe som vel var typisk mange av de bandene der i 1984).
Fått sjekket ut WM enda Klaff, den er da i såmåte ikke underprodusert ihvertfall - ikke at den er overprodusert heller. Men ting er passelig på stell på den skiva, i følge undertegnede
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Locked Previous topicNext topic