Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Kampsport, spoilers!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Kampsport, spoilers!

Post by Onkel Ond »

SĂ„ er vi der igjen, en diskutabel avgjĂžrelse og hylekoret er i gang.
De som tror det handler om hvem som slÄr hardest og vilt kan ignoreres, men avgjÞrelsen kan nok diskuteres.
Det var jevnt, og med flest takedowns og significant strikes har jeg jeg fÄ problemer med at GSP vant en split decision. SÄ ogsÄ ut som Hendricks tappet akkurat nÄr GSP mistet grepet pÄ den guillotine choken i fÞrste runde, men jeg vet ikke hvordan reglene er rundt akkurat det?

Og sÄ fikk Thomas Formo rett i at GSP legger opp, selv om hvorfor er litt uklart akkurat nÄ.

En fight som ikke var jevn var Evans vs Sonnen, sistnevnte nÄ 36 og med tap i 3 av sine 4 siste.

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

slakt
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 25 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by slakt »

Ganske kult stevne, men litt halvtamt til tider. Trodde MacDonald skulle vinne over Lawler. Han virket ganske komfortabel i 1.runde og jeg ventet bare pÄ at han skulle eksplodere. Det skjedde ikke akkurat - sÄ godt temmet av Lawler.
Jeg sÄ frem til Koscheck vs Woodley. Woodley imponerte meg stort fÞrste gang jeg sÄ han i Strikeforce. Solid prestasjon fra mr.Woodley - fett med KO!
Evans vs Sonnen - ja, det var jo en ren maktdemonstrasjon fra Evans. Sonnen ble alt for svak til Ä stÄ i mot arsenalet fra Evans. Lurer pÄ hva Sonnen gjÞr nÄ fremover - hva har egentlig han Ä fighte for nÄ?
GSP vs Hendricks - fett med Hendricks som bare smiler og ler mellom rundene haha. Ingen tvil om at Hendricks gjorde mest skade blant disse to, men det var vel for sÄ vidt greit nok at GSP beholdt beltet. Utfordreren mÄ virkelig dominere kampen om han skal ta beltet og Hendricks gjorde ikke akkurat det selv om det sÄ mÞrkt ut for GSP ved et par anledninger. For meg virket det ogsÄ som Hendricks "tappet" i starten av fighten ogsÄ fÞr kampen gikk videre uten at dommeren sÄ det? Jeg er ingen GSP-fan, sÄ hadde hÄpet Hendricks skulle dra i land seieren, men nÄr fighten blir sÄpass jevn synes jeg det skal gÄ i favÞr av regjerende mester.

(jeg skrev opprinnelig denne posten i den andre MMA-trÄden, sÄ ser jeg tok opp noe av det samme som deg OnkelOnd)

"A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice Chianti."

User avatar

Topic author
Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Synes jeg leste noe om at Sonnen var booket mot Wanderley allerede fĂžr denne fighten.

Har sett noen gifer av "tappen" i fÞrste runde, og ser ut som det bare var en rar bevegelse som oppsto pga at armen lÄ klemt mot lÄret til GSP. Var vel uansett etter at han var lÞs.

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Yo. Jeg skrev visst i feil forum. Der skrev jeg:

Oh man! Fet event, men veldig synd for Johny Hendricks. Han var sterk og hadde overraskende god kontroll. Burde overtatt beltet, som jo ogsÄ Rogan og spesielt Dana White var klar pÄ.

Vel vel, fÄr vel sjansen igjen ved St-Pierre vs. Hendricks II.

edit: Damn. Stakkars fyr. Tenk hvor mye arbeid de gjÞr, for sÄ Ä miste det pÄ den mÄten. Jeg syns oppriktig synd pÄ Johny her:

Kan legge til at den sÄkalte 'tappinga' ifÞlge mmajunkie er rimelig tynt belagt:
http://mmajunkie.com/2013/11/17/did-joh ... n-at-best/

Jeg syns fortsatt at Hendricks burde ha fÄtt beltet, men som jeg sa til de rundt meg mot slutten, det var veldig close, og da beholder gjerne champion beltet.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Topic author
Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Lauzon tar feil i at det er gifen som gir inntrykket, sÄ klarere ut pÄ tv. Men etter Ä ha sett en close up gif er det nok bare lÄret til GSP mot armen som gir den bevegelsen, ser ikke ut til at fingrene til Hendricks er borti GSP.

Virket som den godeste Hendricks tok for lett pÄ sisterunden, farlig Ä la det gÄ til dommerne i den tro at man leder klart.

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Sett hele kampen to ganger nÄ. Kan f**n ikke fatte at Hendricks ikke fikk det beltet!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

fantomas wrote:

Sett hele kampen to ganger nÄ. Kan f**n ikke fatte at Hendricks ikke fikk det beltet!

Helt enig, Big Rig dominerte hele kampen.

Heavy Metal
Loud as it can be

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Vet du hva dominerte betyr? Han dominerte ikke hele kampen.

Jeg hadde ogsÄ Hendricks 28/27. Ble mektig imponert, spesielt over brytinga/cardioen hans.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

OK, han dominerte kanskje ikke hver eneste runde, men han burde vunnet ihvertfall.
Selv om jeg er veldig glad i MMA sÄ er jeg ingen ekspert i analysering av kampene, men Hendricks var i mine Þyne best, ble skuffa nÄr GSP vant, selv om jeg ikke har noe imot han.
Men GSP hadde en fordel med at han har vÊrt i j****g mange tittelkamper, Hendricks har vel aldri gÄtt fem runder fÞr.

Heavy Metal
Loud as it can be

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

AltsÄ, Hendricks dominerte runde 2 og 4, som han jo ogsÄ fikk. GSP tok runde 5, og fikk runde 3 hÄrfint. Runde 1 var den kontroversielle tildelinga til GSP. Der var de veldig jevne, begge med en takedown hver, men jeg har egentlig den til Bigg Rigg. FÄr se nok en gang til da.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Interessant analyse og statistikk her:


The issue is that Johny Hendricks took two rounds while Georges St-Pierre squeaked out two rounds.



Et annet poeng som ble nevnt i kommentarfeltet var de under forholdene dÄrlige rÄdene hjÞrnet til Hendricks ga underveis. MÄ ha vÊrt frustrerende.

Synes Hendricks imponerte stort. HÄper for guds skyld vi fÄr en rematch.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: KruttÄrnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Om GSP ikke tar rematch sÄ burde han miste belte.
Er man verdensmester sÄ mÄ man ogsÄ forvente Ä bli utfordret og TA utfordringen.

Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Ingen har vel sagt noe om Ä dukke unna utfordringen? Om du ser pÄ motstandere GSP har mÞtt sÄ vil det vÊre klart at det ikke akkurat er cans de har gitt ham. 170 er en av de vektklassene med hardest konkurranse. Og han er ikke verdensmester i MMA - han er mester i en vektklasse i UFC, en av mange organisasjoner.

Ingen offisiell uttalelse har kommet vedrÞrende hans post-fight-uttalse, men mye tyder pÄ at det er et eller annet familiÊrt problem.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Joe Rogan om GSP, at ting tyder pÄ han har fÄtt litt mange slag mot skallen i det siste. Han er visst livredd for Ä bli bortfÞrt av aliens. Rogan mener visse blackouts tyder pÄ issues med hodet - mens GSP tror han har blitt abducted:

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Venter heller pÄ en sakkyndig vurdering. Aliens-diskusjonen ble jo fremprovosert av Joe Rogan selv, om jeg husker rett.

Men det er ingen tvil om at senskader relatert til MMA kommer til Ä bli en het potet i Ärene fremover, ettersom det er nÄ vi begyner Ä se ring/oktagonvirkningene av det.

Har trua pÄ en rematch.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Jeg tror ogsÄ det blir rematch. GSP mÄ bare bli ferdig med rettsaken med ho han befrukta.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Skulle Ăžnske jeg hadde GSP's gener i mĂžssa mi.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

En noe ubehagelig side ved UFC egentlig:

Going Mental – Georges St-Pierre, Dana White, And The Ugly Side Of MMA

Georges St-Pierre not only wins, but usually does so without even losing a single round.

When you have a champion as dominant as that – a champion that always seems to find the tiniest hole in his opponents game and turns that hole into a gaping abyss – its shocking to see them in a war. It’s shocking to see them losing rounds. It’s shocking to see them struggle to find a way to dominate their opponent, when it usually seems so effortless.

And it’s shocking enough to cause us to see a close decision as a landslide defeat.

It happened before with Jon Jones and Alexander Gustafsson, and it was happening again with Georges St-Pierre and Johny Hendricks. But – just like the Jon Jones fight - when you look at the UFC 167 main event in a round-by-round situation, things become a little clearer.

On all 3 scorecards, the judges gave rounds 2 and 4 to Hendricks. They also gave rounds 3 and 5 to GSP. And these scores are VERY easy to corroborate: Round 2 saw Hendricks out-land GSP, wobbling the champ and putting him in serious danger. Round 4 also saw Hendricks out-score the champ in the striking department, while bloodying him up with some effective ground and pound. In round 3, GSP more than doubled the challengers striking output (31 to 15 in significant strikes), and when “Bigg Rigg” managed to take GSP to the mat, the champ got back up quickly, without absorbing a single power shot. And in round 5? The striking was almost even (13 to 15), but GSP would take the round by scoring two takedowns and finding success in the clinch, closing the round out with a fairly threatening kimura attempt.

So, Hendricks clearly won two rounds, and GSP clearly won two rounds. Even if Hendricks won 2 and 4 in more convincing fashion, GSP still won 3 and 5. People seem to think that if Hendricks won his rounds more dramatically, that means he should win the fight. But that’s not how it goes, guys.

This supposed “landslide defeat” came down to a single round: the first round. And it was closer than you probably thought.

In round one, GSP landed one more significant strike than Hendricks. Hendricks however landed one more strike overall. Both fighters scored a takedown. GSP had a guillotine attempt recorded, while Hendricks landed a stinging uppercut and some heavy elbows against the cage.

Did Hendricks do enough to edge out the champ? It’s entirely possible. Did GSP do enough to deserve the nod? Maybe so.

But no matter what you believe, it was in fact a very close fight. A great fight. An entertaining fight, where the champ put everything on the line. He was hurt, he was rocked, he was bloody and he was fighting his heart out. He found himself in a fight with a man who has cinderblocks for fists, and – in what was sure to be a horrifying realization for GSP - he could not get this man to the mat. GSP had to stand. He had to trade with him, risking a knock out at any fraction of a second. A risk that GSP barely avoided, which was evident by the cuts, bruises and bumps all over his face. And at the end of the night, GSP had apparently done enough to get the nod; he was a severely injured champion, but a champion none the less.

But now, in the aftermath of George’s greatest test to date, it seems that some of his worst injuries, well
 they aren’t so easy to see.

St-Pierre first showed signs of the mental damage he had sustained while in his corner, preparing to step back into battle against the hardest-hitting man in his division. It was a quick question. A simple question. And a telling question:

“What round is it?”

After the fight, GSP struggled to put his words together during his in-cage interview, even apologizing to announcer Joe Rogan at one point. He made mention to incipient brain damage, admitting to having lost time in the cage that night
 and although he looked like he had something very important to tell everyone, he thought better of it; perhaps realizing that he might not be in the best state of mind to be making career choices.

But Joe Rogan wasn’t having any of that.

Joe had to know what GSP was about to say. So he prodded him, and the concussed champion let it out: he was going to take some time off. He had some personal matters to attend to, and he needed some time to sort things out.

To say that UFC President Dana White took this news poorly would be the understatement of the year.

White was clearly in the Hendricks camp. He felt Hendricks not only beat GSP, but did so in an overwhelmingly convincing fashion, leaving zero doubt in Dana’s head (or any other sane person’s head, as far as he was concerned) that Hendricks had the championship belt stolen out from under him. And he was going to let us all know exactly how he felt, directly after the fight.

It would be nice if I could say that Dana took GSP’s obvious personal, mental, physical and emotional struggles into consideration before opening his mouth. It would be nice if I could report to you that Dana seemed to be concerned about St-Pierre’s well-being, first and foremost. But – like most times that Dana needs to get something off of his chest – taking other people into consideration is not a prerequisite of his. No, Dana began to spew his apathetic vitriol the moment he could get a mic in front of his face, demanding that his injured and mentally broken champ – the biggest draw that the UFC has on its roster, mind you – gets back in that cage and gives Hendricks “what he owes him”. In fact, Dana told GSP that he not only owes Hendricks, but he owes the fans, the belt and the company
 making it seem like the champ had just pulled off a multi-million dollar heist, and had a getaway driver ready to peel off the moment he came running out of the cage.

Imagine that. After giving us every ounce of himself, after making this company millions upon millions of dollars, after fighting every top 5 contender the fans wanted to watch him fight, and after being one of the greatest ambassadors to this sport while devoting his entire life to this company, Dana apparently feels that GSP still “owes us”.

Well, after sitting down with the concussed St-Pierre, it seems that Dana will be getting what he wants: GSP is probably coming back to the cage in short order, whether or not it’s the healthy thing for him to do. You see, Dana seems to feel that St-Pierre’s personal issues – issues that apparently include a terminally ill father and a possible unplanned pregnancy – well, “His problems aren’t as bad as he thinks they are,” White told the press after his brief chat with the champ. “They’re personal problems
it might seem like the end of the world but it’s not.” Dana was seemingly moving directly past apathy, acting almost sociopathic in his emotional disconnection to the champ’s personal issues.

To any sane person, it’s easy to see that GSP should not be within 10 miles of a cage in his present mental condition – at least not until he sorts out his issues. The last place on earth that a person should be, when suffering with issues that might cost him even the most microscopic amount of focus, is inside of a cage fighting another man. But that’s the first place Dana wants to put him. Sure, he might be emotionally unprepared, which could have truly disastrous consequences for his psyche if he were to lose the rematch, culminating in a complete mental breakdown right before our very eyes
 but Dana doesn’t care about any of that. You see, GSP owes it to us to get back in that cage and fight. No matter where he’s at, mentally. No matter what he’s going through. He’s gotta get back in there for us. For the fans. For the belt. For the company. For Hendricks.

He owes us.

Read more at http://www.bjpenn.com/going-mental-geor ... dPzwf8T.99

Kampen var jo veldig jevn. Lente vel litt i GSP sin favĂžr selv, men om det hadde blitt draw eller tynn avgjĂžrelse til Hendricks hadde det ikke vĂŠrt krise heller.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Det er noe ugly rundt hele greia ja. Det var ganske tydelig at Dana burde tenkt seg om to ganger, noe en reporter spurte ham om (burde du ikke sjekke hva som er greia fĂžr du lash out on GSP). Klart GSP ikke skylder noen noe, selv om det hadde vĂŠrt descent av ham Ă„ gi Hendricks en rematch.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den blÞde Ordklang og de Laaneord divine, er for os VÊllykkede og Smukke en vÊlplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Screamer
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 18 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0

Post by Screamer »

En grei draw i grunn, men fy f**n for en kamp! Beste i Ă„r! Hunt er Ă„rets fighter for min del.

Knall Ä se Shogun i slaget, og synd med Pat Barry, men spÞrs om det blir vanskelig Ä vÊre sÄ liten i den divisjonen.


Locked Previous topicNext topic