Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Tidenes norske idrettsprestasjon

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Tidenes norske idrettsprestasjon

Post by Böh! »

Carlsen, med god margin ned til Dale Oen og Vebjørn Rodal.

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Mosher
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mosher »

Carlsens greier er jo utenfor reach i prestasjon, fyren kommer jo til å bli husket sammen med Shakespeare, Armstrong(måneduden ikke syklisten:) og Einstein. Brasil-kampen var jo en høydare for alle fotballgale nordmenn, men ingen spesielt stor prestasjon mot et allerede kvalifisert lag.10 000 meteren til Koss er mitt største kick. Sippet som en kjerring, når jeg satt bakfull og så at han presset ned rundetidene. Vil IKKE tenke på om han var dopet. Liker ikke Rodal, men hans prestasjon var enorm, Dæhli og Bjørndalen kan ta 100 gulll i sine nisjegreier før de nærmer seg det å løpe ifra 1000 millioner sultne etiopere på 800, selv uten Kipketer. Tiden til Rodal var j***a bra. Solskjær er jo også noe av det største en nordmann har gjort, forarbeidet er vel større enn stortåa dog, men slapp noen tårer da også. Også kudos til Berg og Johnsen

Praise the lord and pass the ammunition

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Jeg må vel legge til at jeg anser idretter som "løp/svøm fort", "løft tungt", "kast langt", "hopp bredt" og lignende som fullstendig uinteressante, dermed vil jeg aldri kunne stemme for en slik idrett som tidenes norske idrettsprestasjon. Så da blir det jo Brasil-kampen for meg.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

thorel wrote:
Tomas wrote:

Jeg synes faktisk ikke Rodal er noe å bli imponert over. Han løp fortere enn noen andre i 800 meter. Og om jeg ikke husker feil var ikke verdens beste 800-meterløper på den tiden med. Det norske landslaget sto imot Brasil i 90 minutter. Dét er imponerende.

Hill malaria?

Nei, det var Kipketers overgang fra å løpe for Kenya til å løpe for Danmark som var problemet og gjorde at han misset dette mesterskapet. Tomas har rett i at Kipketers fravær kan ha spilt en rolle, men om medaljevaløren faktisk hadde blitt en annen blir bare spekulasjoner, og det skal uansett ikke ta fra Rodal æren av å ha gjort en enorm prestasjon. 800 meter er antakelig den tøffeste løpsøvelsen av de alle, der taktiske disposjoner skal utføres i et halsbrekkende tempo (nesten som en langsprint) over to runder. Du skal ha både stor hurtighet og gode anaerobe egenskaper for å bli en topp 800 m-løper.

Å stå i mot et allerede kvalifisert Brasil i 90 minutter var imponerende nok det, og førte til en større seiersrus der og da, men sett i ettertid er det neppe en større prestasjon enn Rodal. Norge beviste bare at de hadde noe å gjøre blant de 16 beste fotballnasjonene i verden. Noen nevnte Dale Oen og hans VM-gull er også blant det største noen nordmann har gjort. At Tomas synes det er kjedelige idretter er irrelevant når man vurderer kvaliteten på prestasjonene. Det blir som å komme med utsagnet "Jeg synes ikke Bob Dylan er noe berømt, jeg!".

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Det er en subjektiv vurdering og jeg imponeres ikke i det hele tatt av "løpe fort", "løfte tungt", "kaste langt", osv.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

thorel
Belieber
Belieber
Posts: 85
Joined: 27 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by thorel »

torjo wrote:

Nei, det var Kipketers overgang fra å løpe for Kenya til å løpe for Danmark som var problemet og gjorde at han misset dette mesterskapet.

Ai, ja. Det hadde jeg faktisk helt glemt.


User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Tomas wrote:

Det er en subjektiv vurdering og jeg imponeres ikke i det hele tatt av "løpe fort", "løfte tungt", "kaste langt", osv.

Eg trur heller dei fleste er imponerte over dei norske utøvararane som har dominert eller vunne gull i ekstremt store idrettar der nivået er skyhøgt. Der kan ingen matche Carlsen, Rodal og Oen. Ein siger mot eit allereie gruppevinnande Brasil er ikkje særleg imponerande. Da er Rosenborgs prestsjonar i Europa langt, langt større.

Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Ja, jeg forventer ikke at noen er enig med meg

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

Locked Previous topicNext topic