Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Festival of Magic - et spill jeg er involvert i

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Festival of Magic - et spill jeg er involvert i

Post by gnombob »

Fight and farm your way to glory!

Lager en egen tråd, så slipper jeg å mase ned den generelle gamer-tråden med oppdateringer.
Image

Festival of Magic er et turnbasert RPG-spill fra SnowCastle Games som holder til i Oslo. Fans av Final Fantasy, Zelda og ligenende kommer til å like dette godt. Jeg står for manuset og da blir det nok en del vibber fra den klassiske eventyrspill-epoken på 90-tallet også. Vi håper å lansere 4. kvartal 2014. For å sikre finansene og få råd til å hyre de som trengs til å gjøre spillet til et knallbra og minneverdig spill kjører vi nå en Kickstarter kampanje.

Her:

For de som ikke kjenner til Kickstarter så er det et crowdfunding-nettsted hvor folk kan forhåndsbestille spillet og samtidig få med seg ektra kule ting på kjøpet. F.eks. å få designe et monster i spillet, få soundtracket, tilgang til alphatesting osv. osv.
Noe som er viktig å merke seg er at kortet ditt blir ikke trukket før kampanjen er over OG den har nådd målet. Om kampanjen ikke når målet på $250 000 blir ingen penger overført og vi får ingenting.

Akkurat nå er det mye PS4 og Xbox-styr på gamingnettstedene rundt om, så vi har ikke fått all oppmerksomheten vi trenger, eller fortjener, så kampanjen har startet litt treigt. Men vi håper det tar seg opp når vi får spredd ordet til så mange som mulig. Har du mulighet til å bidra med en slamp så hadde det vært kanon! Om ikke, så kanskje du kunne nevnt det til gamerne du kjenner, eller til ungdommen som henger på hjørnet og røyker sigg i skjul.

Bare spørr ivei om dere lurer på noe, så skal jeg svare på det jeg vet/kan om prosjektet, Kickstarter og SnowCastle.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Må innrømme at jeg hater den visuelle stilen, men jeg har en spesiell plass i hjertet mitt for jRPGs. Blir det gitt ut noen gameplay-video?

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Haha, jeg er helt motsatt av Beejminator her.
Digger det visuelle, takler ikke jRPG og turn-based.

Livet er kort til å bli surt

User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Da er det vel på sin plass at dere spiller det sammen!

Her er det gameplay video fra noen som spiller gjennom alpha-demoen:

Essensen i gameplayet blir jo den samme, men det blir jo mye mer og bedre alt.

Image

User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Alpha demoen blir faktisk tilgjengelig meget snart:

Image

User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Litt dumt det, naturligvis. Men så er det ikke så uhorvelige mange kaloriene som trengs for å legge inn kort-informasjonen heller. Og har du Amazon-konto så går det jo automatisk.

PS: Ser det er flere kampanjer som linker til Paypal som en ekstern greie. Vanligvis blir dette gjort etter at kampanjen har nådd målet eller er over. Jeg kan høre hva SnowCastle tenker om en slik Paypal løsning. For deg, Bugge. Kun for deg.

Image

User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Nå er det også mulig å spille demoen (pre-alpha), så sjekk det ut. Nesten all dialog er på min kappe.

Image

User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Ja, og så har Snowcastle startet en Reddit-tråd. Det kan jo slå alle veier, slik jeg har skjønt, men bra tilbakemld så langt. Spesielt at en liker sarkasmen min.

Image

User avatar

Topic author
gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

Vi tar en taktisk retrett og kommer tilbake igjen den 20. feb:

Image

Locked Previous topicNext topic