Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

The Golden Years Of Counter-Strike (Beta)

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
aeldagrim
Belieber
Belieber
Posts: 33
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

The Golden Years Of Counter-Strike (Beta)

Post by aeldagrim »

Heisann!

Ville bare tipse om at det finnes et community der vi spiller dem gamle versjonene av Counter-Strike. Det går for det aller meste i beta 5.2 og beta 6.1, men det spilles også enda tidligere versjoner samt beta 7.1 og versjon 1.1.

HL image kan lastes ned herfra: CS BETA

Ta kontakt i private message hvis dette høres interessant ut. Hjelper dere gjerne i gang. Hadde vært kjekt med flere nordmenn i communitiet. :wink:

Det spilles eventer både på ukedagene og i helgene.

Recordet en demo for noen dager siden når jeg spilte mot en kompis. Sjekk gjerne ut, og kanskje motiverer dette nettopp DEG til å hive deg med på moroa. Personlig har jeg aldri vært fan av spillet etter at valve overtok skuta, så gullalderen etter mitt syn er beta 5.2 og beta 6.1. Videoen jeg har recorda er fra førstnevnte.

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

I utgangspunktet spiller vi bare dem gamle og kjente mapsa. F.eks Dust, Siege, Prodigy, Assault, Militia, Mansion, Desert, Facility, Docks, Train, Nuke, Inferno, Backalley, Aztec, etc...men det hender også vi drar custom maps frem fra glemselen....openoffice, DEA2, Ranch, AWP_India, etc... :-D


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

FLYTT DENNE POSTEN TIL RIKTIG SUB FORUM FØR JEG FLYR I FLINT

EDIT: TAKK MODERATOR DA KAN JEG ENDELIG TA HELG

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

Fett å prøve å lokke folk til å spille ved å poste den TAMMESTE videoen.


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Eg. Forstår. Ikkje.

Korleis går det med språket, forresten?


User avatar

Topic author
aeldagrim
Belieber
Belieber
Posts: 33
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by aeldagrim »

Rintrah wrote:

Eg. Forstår. Ikkje.

Det er fordi du er T.R.E.I.G...

Rintrah wrote:

Korleis går det med språket, forresten?

Snakkes...


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Såpass! Her var det stemning.

Men seriøst, eg har verkeleg sansen for folk som dedikert dyrker smale hobbyar. Er dette altså ein gjeng som speler eit gamalt dataspel, og attpåtil i uferdige utgåver (etter utviklar sitt syn)? Det er jo rimeleg vilt, og rimeleg smalt.

Når det gjeld språket: eg forstår at det er utbreidd i mange miljø å direkte importere engelske uttrykk, eller konstruere anglisismar rundt uttrykk som ikkje finst på norsk. Men det kling ikkje godt med ordstillingar som «i communitiet», «kjente mapsa», «videoen jeg har recorda» mv.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Det er vel rimelig vanlig å bruke engelsk i norske setninger i uformelle settinger (PUN INTENDED!). Also (see what I did there?), gamle gode CS i uslepen form er da moro?

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Topic author
aeldagrim
Belieber
Belieber
Posts: 33
Joined: 20 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by aeldagrim »

Man kan vel ikke forvente annet enn at folk har lite å gjøre når dem boltrer seg i off-topic delen av forumet. Men for meg er det likevel rimelig sært at noen gidder å henge seg opp i hvordan man uttrykker seg på et internetforum. Men nok om det. Det er da tross alt ingen aldersgrense for å være her inne. :lol:

At det er rimelig smalt å spille en uferdig versjon av Counter-Strike er nok riktig. Vi er neppe mer enn rundt 100 aktive spillere i "gruppa". Selv spiller jeg av nostalgi-faktoren. CS ble liksom aldri helt det samme etter at Valve overtok skuta. Spillfølelse har alltid vært alfa omega for meg. Derfor er nettopp også CS Beta et av dem eneste spillene som har fenget meg i "nyere" tid. Velger heller å se tilbake på storhetstiden for spill som jeg selv mener var tiden når Amiga, Nes, SNES, osv. rula (Oh I did it again! :dance: ) gata.

PS! Musikksmaken min er vel også relativt smal, så da er det kanskje bare noe som henger med meg, he-he!!


User avatar

Rintrah
Poser
Poser
Posts: 466
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rintrah »

Tipper nostalgifaktoren er rimeleg avgjerande for at slike fenomen overlever. Eg er jo sjølv vaksen opp med ein rekkje spel som i dag ser ut og kan opplevast som rimeleg tafatte, samanlikna med moderne spel. Men som eg hadde ein nært og godt forhold til, og som eg gjerne kunne brukt mykje tid på i dag. Spelte gjennom det klassiske Beneath a Steel Sky tidlegare i år, og var totalt fanga, ha ha. Falt også for Primordia, eit spel laga på same lesten som BaSS, men som blei gitt ut i fjor eller noko. Og når det nyleg kom ut ein ny versjon i serien UFO: Enemy Unknown – X-COM – var det ein klar vinnar for meg. Dei hadde klart å lage eit moderne spel som hadde akkurat same atmosfære som dei på 90-talet, utan å tulle det til med all slags nymotens fjas. Ein moderne klassikar. Spelbarheiten er vonaleg også med til å gjere slike spel levande, sjølv 10-talls år etter.

ABBC3_OFFTOPIC

Ah, men ein brenn jo for språket! Utan språket er vi ingenting! Gamal som ung.

fantomas: det stemmer, det er svært vanleg. Det er noko vi alle gjer. Så det er greit å vere merksam på det.


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Fytti grisen, XCOM var helt konge å spille tidligere i år! (Halvveis on-topic vel, sånn mimremessig?)

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Dårlig å kalle det en uferdig utgave av CS, dette var CS da det var på sitt beste!
Skulle gjerne blitt med, men jeg bor ikke på studenthjem lenger :(


Locked Previous topicNext topic