Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

10 favorittspill gjennom tidene

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Imp y Celyn
Belieber
Belieber
Posts: 21
Joined: 21 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Re: 10 favorittspill gjennom tidene

Post by Imp y Celyn »

M-77 wrote:

NBA Basket (pcspill fra slutten av åttitallet, husker ikke tittelen)

Dette?
Image


User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Stemmer! Har kastet bort noen timer på det spillet. Pleide å være Utah Jazz eller Atlanta Hawks. Karl Malone og Dominique Wilkins er tidenes spillere!

Når jeg tenker meg om var dette, samt pinballspillene, opprinnelig Amigaspill?

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Ivers
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 12 Dec 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ivers »

Zelda: A Link To The Past
Half-Life
Super Mario World
The Curse of Monkey Island
Morrowind
Heroes of Might and Magic 3
Super Smash Bros Brawl
Grim Fandango
Mario Kart Wii
Diablo II

Vil veldig gjerne nevne Contra også, da med trykk på Contra III. At de bytta ut kisene med probotectors gjorde meg ingenting. Probotectors. f**n så gjevt.

Big McLargehuge

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Hvis jeg skal la nostalgien råde, fort og galt:
Super Mario World
Zelda 3
Final Fantasy 8
Final fantasy 3 (det som egentlig viste seg å være 6. Jeg kommer alltid til å referere til det som 3 uans)
Street Fighter 2
super marios bros 2 (doki-doki)
super mario bros 3
Sword Master (tror jeg det het)
Secret of Mana
Chrono Trigger
Nintendo World Cup


User avatar

Imp y Celyn
Belieber
Belieber
Posts: 21
Joined: 21 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Imp y Celyn »

M-77 wrote:

Stemmer! Har kastet bort noen timer på det spillet. Pleide å være Utah Jazz eller Atlanta Hawks. Karl Malone og Dominique Wilkins er tidenes spillere!

Når jeg tenker meg om var dette, samt pinballspillene, opprinnelig Amigaspill?

Brukte rikeleg med tid på det sjølv, men fekk det ikkje før i 90 eller 91, og det kom i 88, trur eg. Mykje Utah Jazz her også :-D


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

M-77 wrote:

Når jeg tenker meg om var dette, samt pinballspillene, opprinnelig Amigaspill?

Jeg spilte iallfall Pinball Dreams og Fantasies på PC. Kan ikke huske jeg hadde dem til Amigaen. Der var Rick Dangerous 2 stort, samt Monkey 1 (4 disk) og Monkey 2 (11 disk) som jeg hadde originale, og MOONSTONE!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Imp y Celyn wrote:
M-77 wrote:

Stemmer! Har kastet bort noen timer på det spillet. Pleide å være Utah Jazz eller Atlanta Hawks. Karl Malone og Dominique Wilkins er tidenes spillere!

Når jeg tenker meg om var dette, samt pinballspillene, opprinnelig Amigaspill?

Brukte rikeleg med tid på det sjølv, men fekk det ikkje før i 90 eller 91, og det kom i 88, trur eg. Mykje Utah Jazz her også :-D

Stockton to Malone!

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

DJGADD
Poser
Poser
Posts: 450
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DJGADD »

Må bli civ. Hele rekka.

Ellers er pirates gold og heroes quest I på lista. Av konsollspill snakker vi wipeout og tekken III

Sent from my ZTE BLADE III using Tapatalk

:moon:

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

VonMünchhausen wrote:

Hvis jeg skal la nostalgien råde, fort og galt:
Super Mario World
Zelda 3
Final Fantasy 8
Final fantasy 3 (det som egentlig viste seg å være 6. Jeg kommer alltid til å referere til det som 3 uans)
Street Fighter 2
super marios bros 2 (doki-doki)
super mario bros 3
Sword Master (tror jeg det het)
Secret of Mana
Chrono Trigger
Nintendo World Cup

Helt sheriff den lista der, minus et par-tre spill som le moi do not approve.

Ivers wrote:

Vil veldig gjerne nevne Contra også, da med trykk på Contra III. At de bytta ut kisene med probotectors gjorde meg ingenting. Probotectors. f**n så gjevt.

Var vel kun i Europa dette gjaldt, eller? Uansett mye kulere med cyborger enn Rambo-kloninger.

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Emperoar
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 14 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Emperoar »

Vil ha Contra 5.

As a black metal artist, I can tell you that I don't need anybody giving me a path to the future

User avatar

gnombob
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by gnombob »

The Secret of Monkey Island
Monkey Island: LeChuck's Revenge
Deus Ex
CounterStrike (1.7, eller hva den hippe gamle versjonen het)
Ultima Online
Diablo II: LoD
Zak McKracken and the Alien Mindbenders
ActionQuake (altså Quake II)
Arcanum: Of Steamworks and Magic Obscura
Command & Conquer
Planescape Torment
Unreal

Jaja, 12. Mange runners-up og. Theme Park var jo kanon. Og Pizza Tycoon. ++

Image

User avatar

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 21 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Admiral NOX »

Admiral NOX wrote:ingen rangering;

Battletoads - opprinnelig var konseptet ikke kamp-padder, men battlesharks. Planen var å kaste seg på ninja turtles-bølgen for å selge kamphai-figurer. En kamphai er selvsagt mye vassere enn en ninjaturtle. Husker forresten jeg så en tvserie hvor Batman og Robin havnet i vannet, omringet av sultne hai. Det så mørkt ut, før Batman dro opp antihaisprayen sin, som han alltid hadde på seg.

Dragon's Lair - NES-versjonen; så gjennomført dårlig at det må nevnes. Et spill laget av løsemiddelskadde psykopater, med en spillkontroll designet av autistiske sadister. Knappene for Angrip og Hopp er f.eks motsatt av så og si alle andre spill. Alt er kontraintuitivt og hinsides frustrerende.

pandemonium 1&2 - psykedelisk pseudo3D plattformspill til ps1.

EVE online - jew fu in space.

Daggerfall - før skyrim, oblivion og morrowind vannet ut serien. Grafikken er ræl, spillet er fullt av bugs. Men, men.

Crusader Kings - sosiobiologisk genetisk-historisk simulator. Ingenting slår det å forene Europa under en pukkelrygget klubbfot som dør i en jaktulykke og hvor alt følgelig kollapser da alle arvingene er illojale ubrukelige sosiopater som i generasjoner har praktisert innavl for å holde formue og land innad i ætten.

Call to Power - civilizationsak, men utenfor sid meyers klamme hender. Stanser ikke opp i samtiden, men fortsetter inn i den fjerne fremtid, med undervannsbyer, romkolonialisering, teknokrati, robotkrig, kloning, nano-terror, økologiske katastrofer og Pentti Linkola. Teokrati-Fascisme-Teknokrati-Økotopi var en sikker rute.
tenkte jeg skulle teste ut noen fra listen for å se om de holdt mål

Battletoads: det er noe føkk med spillet, så når kamp-padden for syvende gang bare står der som en annen SVer og lar seg bli maltraktert, så gidder jeg ikke mer. Husker det var en luring på skolen som mente det hjalp å helle litt vann ned i NES-kassettene for å "trimme" spillet, men jeg lot meg ikke lure da og jeg lar meg ikke lure nå.

Dragon's Lair: hahaha, er det mulig å lage et så terminalt retardert spill. ETT ENESTE TREFF og du er død. Dette er beyond hardcore, og spillkontrollen er som å rope ordre til en CP-skadet spastisk bløder med dårlig hørsel og svekkede sjelsevner. Innen 10 min er gått handler spillet mest om å få tatt livet av den skrale krøplingen på flest mulig måter, noe som faktisk er null utfordring. Husker det var en på skolen som hadde dette som favorittspill, og hvor er han nå? Jo han er en uføretrygdet pillenarkoman. Det kunne neppe gått annerledes, yolo yolo.

Daggerfall: nei vet du hva. Det hjelper lite at spillverdenen er stort som et kontinent når ALT ser HELT LIKT UT og du trasker avgårde i det endeløse landskapet mens du tortureres av repeterende spinkel muzak. Heldigvis krasjer spillet hvert femte minutt, slik at monotonien jevnlig avbrytes.
Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ett spill per serie. Har spilt lite fra de siste ti åra. Spilte mest på SNES og PS1, så de fleste favorittene er derfra.

Final Fantasy VII
Chrono Trigger
Super Mario World
Donkey Kong Country 2
Crash Bandicoot
Lemmings
Metal Gear Solid 3
Oddworld: Abe's Oddysee
Duke Nukem 3D
The Last Of Us

Har sikkert glemt noen.
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

Locked Previous topicNext topic