Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

10 favorittspill gjennom tidene

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: 10 favorittspill gjennom tidene

Post by Hachon »

Ja, det var den jeg tenkte på.

Image

User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

Blir så j****g bra det og.

Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Admiral NOX
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 21 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Admiral NOX »

ingen rangering;

Battletoads - opprinnelig var konseptet ikke kamp-padder, men battlesharks. Planen var å kaste seg på ninja turtles-bølgen for å selge kamphai-figurer. En kamphai er selvsagt mye vassere enn en ninjaturtle. Husker forresten jeg så en tvserie hvor Batman og Robin havnet i vannet, omringet av sultne hai. Det så mørkt ut, før Batman dro opp antihaisprayen sin, som han alltid hadde på seg.

Dragon's Lair - NES-versjonen; så gjennomført dårlig at det må nevnes. Et spill laget av løsemiddelskadde psykopater, med en spillkontroll designet av autistiske sadister. Knappene for Angrip og Hopp er f.eks motsatt av så og si alle andre spill. Alt er kontraintuitivt og hinsides frustrerende.

pandemonium 1&2 - psykedelisk pseudo3D plattformspill til ps1.

EVE online - jew fu in space.

Daggerfall - før skyrim, oblivion og morrowind vannet ut serien. Grafikken er ræl, spillet er fullt av bugs. Men, men.

Crusader Kings - sosiobiologisk genetisk-historisk simulator. Ingenting slår det å forene Europa under en pukkelrygget klubbfot som dør i en jaktulykke og hvor alt følgelig kollapser da alle arvingene er illojale ubrukelige sosiopater som i generasjoner har praktisert innavl for å holde formue og land innad i ætten.

Call to Power - civilizationsak, men utenfor sid meyers klamme hender. Stanser ikke opp i samtiden, men fortsetter inn i den fjerne fremtid, med undervannsbyer, romkolonialisering, teknokrati, robotkrig, kloning, nano-terror, økologiske katastrofer og Pentti Linkola. Teokrati-Fascisme-Teknokrati-Økotopi var en sikker rute.

Image
The modern world will not be punished. The modern world is the punishment. -NG Davila

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Vurderte Daggerfall, men andre spill havnet foran. Maks fett at jeg spilte det i 3 år uten å runde det, fordi det var helt uforståelig for meg hvordan jeg skulle komme meg videre til den ekte slutten. Jeg bare fortsatte å gjøre quests og tjene masse grunker og vandre rundt i Daggerfall. j****g digg.


User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

Saklig å si at Morrowind vannet ut serien. Joda, et ganske annerledes spill, men absolutt ingen utvanning. Tok det heller i en litt annen retning vil jeg si.

Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Morrowind var mye fetere enn Daggerfall.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

Helt klart. Man bør også jevnlig tenke over hva som gjorde Morrowind bra. Jeg vil først og fremst peke på den helt unike verdenen man spiller i. Deilig fjernt fra Tolkien.

Annet eksempel - mange ting man skulle finne hadde man bare en beskrivelse av hvor lå, med landemerker å se etter osv. Ikke noe kompass mot questobjektet. Meget essensielt.

Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Ja fy, å få i oppdrag å finne ei hule ved å følge ei elv, ta til høyre når den splitter seg, så vende mot den største steinen ut mot kysten var j****g fett. Designet var også j****g fett. De tok dark elves, som egentlig var en rip off av drows, og gjorde dem til noe særpreget. Dette har forsvunnet. Nå er det drager og sverd og troll.


User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

For ikke å snakke om mytologien og generell fluff. The Tribunal er et dritbra konsept. Og skikkelig forskjell i arkitektur og feel mellom byene. Og silt striders. Herregud for et spill.

Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Mine beste opplevelser i Morrowind var i Bloodmoon. Stemning! Føltes som et fett Varulv-spill jeg hadde på CPC 6128.
Men Balmora var også greier.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Image

Uvirkelig fett transportmiddel.


User avatar

Mordekai
Po
Po
Posts: 197
Joined: 01 Nov 2004, 00:00
Location: Tigerstaden
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordekai »

Wow kom nettopp på at jeg glemte Deus:Ex på listen min.

f**n så saklig å glemme det og ta med TF2 i stedet. :roll:

[youtube][/youtube]

Det er forskjell på å HØRE på metal, og å VÆRE metal.

Salt i såret gir ro i sjelen.

Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Mordekai wrote:

Helt klart. Man bør også jevnlig tenke over hva som gjorde Morrowind bra. Jeg vil først og fremst peke på den helt unike verdenen man spiller i. Deilig fjernt fra Tolkien.

Annet eksempel - mange ting man skulle finne hadde man bare en beskrivelse av hvor lå, med landemerker å se etter osv. Ikke noe kompass mot questobjektet. Meget essensielt.

Mordekai wrote:

For ikke å snakke om mytologien og generell fluff. The Tribunal er et dritbra konsept. Og skikkelig forskjell i arkitektur og feel mellom byene. Og silt striders. Herregud for et spill.

Jeg hyller deg, våpenbror. Her, min venn; her peker du på de tingene som virkelig gjorde Morrowind for min del. Så mørkt. Så fremmed. Så unikt.

Standard High Fantasy, Mini-maps, objective markers, trophies, pets, mercenaries og alle andre typer transseksuelle støttehjul kan dra dit pepper'n gror(India).

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Hill, brødre!

Image

En verden som ikke trenger 20 npcs som snakker om mudcrabs eller pil i kneet for å fremstå som om noen lever i den.


User avatar

Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Presticide »

Ja f**n ass, Crusader Kings! Toern med Old Gods er vanvittig artig. Ingenting er som å knuse småkongen i nabofylket, ofre ham til gudene og sette unger på både kona og døtrene hans.

Fun fact: Jeg bruker alltid Attila som et navn i arverekken min. En gang giftet jeg en sønn ut av kongeriket, han fikk en sønn oppkalt etter sin bestefar (Attila) som hinsides min kontroll ble giftet bort med ei ungarsk prinsesse som het Ildiko, som ved sammentreff er navnet til den samme skjøga som den historiske hunerkongen Attila giftet seg med (da han etter sigende døde på bryllupsnatten).
Det er alltid greit å foredle andre dynastier med genene dine. Se på det som en slags sparekonto for innavl.

Det eneste som er kjipt er at nå man endelig får avlet frem ei datter som er både blind og tilbakestående, kort av vekst, har hareskår, og klompfot, som stammer, lesper, har traitet "ugly" og er psykotisk, mannevond og pervers, så er hun (eller han) ofte så sjukelig at hun dauer i ung alder. Ellers vokser de opp til å bli enten homofile eller ufruktbare, slik at disse genene aldri blir videreført.

Image

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Tror jeg snart må prøve det spillet der!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

BornTooLate
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 17 Apr 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BornTooLate »

Morrowind <3 Spiller det fortsatt med jevne mellomrom.

They say my songs are much too slow
But they don't know the things I know

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

BTL, EN KVINNE - AV HEDERRRRRrrrrr...

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Johnny Bravo
Poser
Poser
Posts: 337
Joined: 16 Nov 2013, 00:40
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Johnny Bravo »

Skal holde meg til ti stykker. Masse bra spill å velge i, men rangerer etter hvilke som er mest aktuelle å spille om igjen. Her er det både nostalgi, strategi og max casual, men fellesnevneren er kvalitet og underholdningsverdi. Hvor ofte jeg spiller dem per i dag er også vesentlig for rangeringen. Super Mario World er f.eks bedre enn Brawl/Kart etc, men dette er spill jeg hyppig spiller mot andre, for eksempel min bror JBro, som for øvrig er tard nok til å kunne runde SMW 100% på sjokkerende kort tid kun med hukommelsen.

Secret of Mana (JB representerer Team DarthVidar)
Super Metroid
Castlevania IV
Mega Man X
Zelda: A Link to the Past
Heroes of Might and Magic 3
Lemmings
The Neverhood
Mario Kart Wii
Super Smash Bros Brawl

Det er kult at flere her setter Theme Hospital og Dungeon Keeper på lista. Det er j****g morsomme spill. Lurer selv på om jeg skal fyre i gang Genewars igjen en dag.

OBS! - https://www.youtube.com/watch?v=FOuPoHOFGuc

DREKKA MERE - DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA MER!
DREKKA DREKKA DREKKA MER!

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Setter du Wii-utgaven av Mario Kart foran de andre altså? Tom. SNES-spillet?

Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

Locked Previous topicNext topic