Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

BLOODBORNE (PS4), spirituell oppfølger til Demon's Souls

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Re: BLOODBORNE (PS4), spirituell oppfølger til Demon's Souls

Post by Bija »

Lolbert. Watch Dog 1 var dritlett.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Aldri bruk lock-on på Bloodletting Beast, forøvrig. Jeg hadde ikke noe problemer med kameraet, bare husk å bevege deg i lengderetning kun, ettersom rommet er rektangulært.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Lock on er ikke akkurat lurt nei. Tok ned beistet kort etter jeg skrev den posten forøvrig.
Hva anser du som watch dog mk 2 forøvrig? Har hatt den som boss så mange ganger nå, fra tidlige chalice dungeon, til cursed versjoner der Hp'en min er halvert osv, aldri hatt noe problem med den.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Tenkte på den obligatoriske cursed dungeon'en, ja. Hadde problemer med at han one-shotta meg i siste halvdel av kampen. Løsningen ble å levle vit til 50 og kaste på alle hp og dmg reduction runes, men j****g frustrerende.

Mye kule boss fights utover det i depth 4 og 5 chalices, da.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Slet litt mer med one shots mot Amygdala i cursed dungeonen. tror det måtte til med 15 forsøk ellerno, egentlig en meget enkel boss, men slet litt med å dodge riktig etter at Amygdala river av to av armene sine.

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Har fortsatt utsikt til der jeg starta når jeg spawner. Det er kult. Håper ikke det blir laget flere spill. Uansett sjanger. Noensinne.

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

King_P wrote:
Tenebres wrote: Skal dette være en eller annen form for god grunn eller en unnskylding? Jeg spiller spill fra 1986 på min PC uten emulering.

Skal gi deg arkitektur.
Trodde du hadde peiling på PC og maskinvare, men nei vel.
Trodde du kunne uttrykke deg på en annen måte enn en feminist eller Espen. Hva menes det med dette? Skal jeg gjette at nevnte spill faktisk kjøres gjennom emulering fordi MS-DOS er emulert? Eller rettere sagt: hva mener du med dette?

User avatar

sebek
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 01 Nov 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sebek »

rett gjett.
Internett wrote:The Win16 subsystem is available in 32-bit editions of Windows NT, 2000, XP, Server 2003, Vista, Server 2008, 7, and 8. The 64-bit editions of Windows versions that have them, however, do not include the WoW Win16-support subsystem and therefore cannot run Win16 applications, nor do they provide the NTVDM emulator. DOS and 16-bit Windows applications, therefore cannot run in 64-bit versions of Windows without third-party emulation software (e.g. DOSBox) or a virtual machine with either a 32-bit version of Windows, Windows XP Mode, or DOS itself.
Tror det er mulig å kjøre DOS-programmer i 64bits Windows OS via xp mode, aldri prøvd selv. I så fall er det vel fort 2 lag med emulering

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Jeg har strengt tatt bare kopiert filene fra floppy disk til en mappe på harddisken av en data jeg hadde for en stund siden. Mappen/filene har jeg fortsatt. Når jeg dobbelklikker på exe funker det som fjell direkte uten Dosbox. Jeg aner ikke om det er en form for automatisk emulering i bakgrunnen under alle versjoner av Windows men det spiller vel ingen rolle når det kjøres like enkelt som å åpne et txt-dokument.

Hadde MS/Sony gjort en liten innsats hadde det sikkert vært mulig på konsoller også siden de også er per definisjon datamaskiner men kanskje er det ikke markedsføringsriktig for det segmentet.

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Arkitekturen i hardwaren er radikalt forskjellig fra f.eks PS3 til PS4, så om man ville spille PS3-spill hadde man måtte inkludert egen hardware for det i konsollen. Hardwaren er også for svak til å emulere spill, se bare på emulatorer rundt om, se hva slags hardware originalene kjører på og hva slags maskinvare som trengs for å emulere det. Det pleier å ligge på en 10-15x kraftigere hardware for å kunne gjøre det.
Duvende bryster.

User avatar

Topic author
Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Et spørsmål vedrørende Gherman og "Ascend to Oedon Chapel". Etter å ha drept Ebrietas og vendt tilbake til Hunter's Dream, står beskjeden fra G-man der fortsatt. Betyr det at det er mer å gjøre oppi høgget (Upper Cathedral Ward og videre), eller blir beskjeden stående til end game uansett hva man foretar seg?

Noen som vet?

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Er ikke noe mer å foreta seg der, eller du har det edderkoppalteret ved Ebrietas som kan brukes til en ting.

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Alfred, ass.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Topic author
Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Olavr wrote:Er ikke noe mer å foreta seg der, eller du har det edderkoppalteret ved Ebrietas som kan brukes til en ting.
Har brukt alteret, ja. Men da vet jeg iallfall at det ikke er noe jeg har glemt! Så liksom for meg at Gherman ville være på plass innomhus igjen da, SJØ.

User avatar

Olavr
Poser
Poser
Posts: 271
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olavr »

Åja, nei tror ikke han beveger seg inn i workshoppen igjen gitt.

User avatar

Topic author
Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Image

:-k

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

O
M
G

j***a frenzybrains, ass.
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Har endeleg fått skaffa meg Bloodborne. Sleit j****g med Father Gascoigne-bossen. Har byrja å venne meg til at spelet har eit mykje høgare tempo enn DeS/DaS, men daua mykje på å spele det som God of War i byrjinga. Slit fortsatt med at eg set meg fast i ting grunna hoppemekanikken når ein nyttar lock-on. Konklusjon så langt: Topp stemning!
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

Topic author
Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

The Old Hunters DLC:

[youtube]https://youtu.be/kxDQsv1wFQ8[/youtube]

Noe underveldende trailer egentlig, med mye gjenbruk av områder og fiender. M-m-men det er vel fordi From ikke vil spoile alle de driiiitfete nye tingene som den massive og gjennomførte utvidelsen er fullstappet av, ikke sant? Ikke... Sant?

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Amygdala-bossen i Cursed Pthumeruian Defilement altså. f**n ta den.

Er for øvrig himla gira på utvidelsen. Nokon som har spela den enno?
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

Locked Previous topicNext topic