Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Oppskrifter, restaurant-tips og generelt om mat

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Oppskrifter, restaurant-tips og generelt om mat

Post by evilbanana »

Diskuter mat!

Jeg vil begynne med å spørre oslo-folket om de vet om det finnes pasta med trøffel på noen av hovedstadens italienske restauranter?

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Restaurant +39 har hvertfall trøffel på menyen, så det kan jo hende de kan mekke noe greier for deg.
http://restaurant39.com/nb//



Unbeing
Belieber
Belieber
Posts: 35
Joined: 17 Nov 2013, 19:13
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Unbeing »

Baltazar Ristorante har jo rimelig high-end italiensk mat, og de skal ha trøffelretter også.


User avatar

Topic author
evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Må man være så high end for å servere kokt pasta med litt trøffel skavet over da?

hehe, blunk blunk, hehe

Image


Unbeing
Belieber
Belieber
Posts: 35
Joined: 17 Nov 2013, 19:13
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Unbeing »

evilbanana wrote:

Må man være så high end for å servere kokt pasta med litt trøffel skavet over da?

Nei, selvfølgelig ikke. Det var strengt tatt bare et tips om en bra restaurant som serverer trøffel.


User avatar

Topic author
evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

For å være ærlig så rynker jeg litt på nesen av high end italienske restauranter. Den beste italienske maten i Italia finnes på de rustikke nabolagsrestaurantene. Skal ikke væra så fancy, si.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Tror ikke det er en generell regel. I såfall er MikkelRev den største gourmeten og ølkjenneren på Scream.

(Could very well be)

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

evilbanana wrote:

For å være ærlig så rynker jeg litt på nesen av high end italienske restauranter. Den beste italienske maten i Italia finnes på de rustikke nabolagsrestaurantene. Skal ikke væra så fancy, si.

Saklig at noen som går på billige restauranter i Norge er ute etter å få trøffel.


User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

evilbanana wrote:

For å være ærlig så rynker jeg litt på nesen av high end italienske restauranter. Den beste italienske maten i Italia finnes på de rustikke nabolagsrestaurantene. Skal ikke væra så fancy, si.

Tilsvarende i Norge er oftest typisk "Alfredos Pizzeria", som serverer møkk som ikke har noe med italiensk mat å gjøre. Forstår neserynkingen, men her til lands tror jeg nesten en må på de litt mer ekslusive restaurantene for å få skikkelig italiensk mat. Om noen allikevel vet om et småsted med litt dedikasjon, så skrik ut!


User avatar

Topic author
evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

BlueGrot wrote:
evilbanana wrote:

For å være ærlig så rynker jeg litt på nesen av high end italienske restauranter. Den beste italienske maten i Italia finnes på de rustikke nabolagsrestaurantene. Skal ikke væra så fancy, si.

Saklig at noen som går på billige restauranter i Norge er ute etter å få trøffel.

Hei hei!

grunnen til at jeg lurte var forøvrig at jeg fikk pizza med trøffel på Olivia her en dag (nam forøvrig!). De ligger vel midt på treet+ prismessig. Tenkte kanskje det var noen lignende der ute. villa Paradiso kanskje?

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Katinka
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 14 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Katinka »

Il Vicolo i Akersgata har hatt ulike trøffel-retter (tilogmed hatt trøffelhelg) på menyen sin i det siste, i allefall! Uansett verd et besøk.



Unbeing
Belieber
Belieber
Posts: 35
Joined: 17 Nov 2013, 19:13
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Unbeing »

evilbanana wrote:
BlueGrot wrote:
evilbanana wrote:

For å være ærlig så rynker jeg litt på nesen av high end italienske restauranter. Den beste italienske maten i Italia finnes på de rustikke nabolagsrestaurantene. Skal ikke væra så fancy, si.

Saklig at noen som går på billige restauranter i Norge er ute etter å få trøffel.

Hei hei!

grunnen til at jeg lurte var forøvrig at jeg fikk pizza med trøffel på Olivia her en dag (nam forøvrig!). De ligger vel midt på treet+ prismessig. Tenkte kanskje det var noen lignende der ute. villa Paradiso kanskje?

Olivia er ganske ålreit, særlig pizzaen. Og det er et bra sted prismessig. Men jeg synes pizzaen på Villa Paradiso er bedre, og de har også veldig gode priser. Bare unngå søndager, da er stedet okkupert av barnefamilier fra h*****e :wink:


User avatar

xfrostbite
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 16 Nov 2013, 13:20
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 31

Post by xfrostbite »

evilbanana wrote:

Diskuter mat!

Jeg vil begynne med å spørre oslo-folket om de vet om det finnes pasta med trøffel på noen av hovedstadens italienske restauranter?

Har bodd i Oslo, så er nok ikke oslo-folk her og nå. Men en av de beste italienske restaurantene jeg veit om, er Santinos! Fantastisk god pasta iværtfall, skal ha rimelig god pizza og. :-)

Image

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Apropos italiensk. Var på Vapiano på jobbmiddag i går. Aldri vært der før. Stedet kan beskrives som en partysvenskevariant av Egon; du bestiller mat over disk der den blir tilberedt på enkelt vis (wokpanne, oppklippet chili. Fikk assosiasjoner til da jeg jobbet på Meny og serverte wokretter). Drikke bestilles over disk i baren i andre enden av det store lokalet.
Gikk for en kjøttsausfylt ravioli med en kremet tomatsaus med chili og vårløk. Raviolien var god, men tomatsausen smakte Toro tomatsuppe, og opplevdes litt malplassert. Hun ved siden av meg bestilte pizza med skinke og artisjokkhjerter - det så ut som et bedre valg.
Tomatbruschettaen til forrett var god, da. Og lokalet var fint, spesielt ved bordene. Det var også under 200-lappen for alle retter, og sikkert et fint sted om man ønsker en lunsj eller uhøytidelig middag.


User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Hadde i dag tid til å teste ut den kulinariske nyvinning frokostmeny på McDonald's.

Egg og bacon Mcmuffin var over all forventning!
Mctoast var helt ok.
Hashbrown var sykt skuff.
Kaffe var hakket under ok.
79 kr.

8/10 WEA.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Topic author
evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

åh, artisjokk! Kjempegodt - dersom den ikke er fra boks. Gleder meg til våren.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Terror_mit_uns wrote:

Hadde i dag tid til å teste ut den kulinariske nyvinning frokostmeny på McDonald's.

Egg og bacon Mcmuffin var over all forventning!
Mctoast var helt ok.
Hashbrown var sykt skuff.
Kaffe var hakket under ok.
79 kr.

8/10 WEA.

Har hørt gode ting om McMuffin, den skal vel i tillegg ha tilnærmet sunn protein/fett/karb ratio? Et McD-produkt man kan spise hver dag? Well I'd be


User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

BlueGrot wrote:
Terror_mit_uns wrote:

Hadde i dag tid til å teste ut den kulinariske nyvinning frokostmeny på McDonald's.

Egg og bacon Mcmuffin var over all forventning!
Mctoast var helt ok.
Hashbrown var sykt skuff.
Kaffe var hakket under ok.
79 kr.

8/10 WEA.

Har hørt gode ting om McMuffin, den skal vel i tillegg ha tilnærmet sunn protein/fett/karb ratio? Et McD-produkt man kan spise hver dag? Well I'd be

Nekter å tro at pattyen er sunn men om jeg forsatt hadde bodd i indre sentrum hadde jeg fort spist minst en hver dag.

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Spiste på Døgnvill Burger i går. 6/10 - Tja. Gode fries. Utrolig tafatt service.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Khuno
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 28 Oct 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Khuno »

Apropos italiensk, var på Prego Cafe & restaurant her forleden. Hadde en knallgod pizza med blåskimmelost bakt i steinovn og frøkna bestilte to meget godkjente småretter (pølse fra solheim + tortellini), god service med koselige lokaler var det og.
Frister definitivt til gjentagelse, fett at det nå er to gode restauranter på Danmarksplass.

It is well known that a vital ingredient of success is not knowing that what you're attempting can't be done. A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history.

Locked Previous topicNext topic