Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Biltråden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Re: Biltråden

Post by Tenebres »

Ja men Opel har ganske dårlig byggekvalitet. Litt som Renault. Jeg vet dog lite om deres sportsavdeling, om det er en helt annen fabrikk eller om det er same s**t.


User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Tenebres wrote:

Ja men Opel har ganske dårlig byggekvalitet. Litt som Renault. Jeg vet dog lite om deres sportsavdeling, om det er en helt annen fabrikk eller om det er same s**t.

Det er overhodet ikke tilfelle lengre. Astra, Corsa, Meriva og Insignia er alle helt i toppen hva angår ferrest feil. Sjekk Dekra som er Tysklands svar på Naf. Du kan få informasjon om gjenngangerfeil og svakheter på alle bruktbiler der. http://www.gebrauchtwagenreport.com

DEKRA comments
Even with its increasing age and mileage, the Insignia affirms why it has held the top spot over the past few years. The rare complaints from the DEKRA testers are mainly in relation to minor defects in the lighting, slight wear to the brake system and/or chips on the windscreen.

Typical Faults:
Misaligned headlights
Worn brake discs/pads
Stone-chipping damage to windscreen

DEKRA comments
The fourth generation Corsa is a model car in the mini class with low defect rates across all assembly groups and mileage ranges. Occasional brake system faults, slight oil loss from the engine and gearbox and worn coupling rod bearings are revealed during the vehicle inspection.

DEKRA comments
The Astra produced since 2009 impresses DEKRA's experts. Anyone looking for defects will find them in the misaligned headlights, worn brake pads and now again broken chassis springs. Otherwise, the Astra will bring plenty of joy to its future owners.

Opel har tatt solide grep de siste årene både når det gjelder kvalitet og ikke minst design.


User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Bra!

Når det gjelder designet synes jeg Opel har vært gode lenge. De har mye pent også av eldre biler.


User avatar

PsychoDad
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 18 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PsychoDad »

Kjøft meg bil, 2007 modell. Tok den finaste eg fann. Den ser omtrent slik ut, berre at min har litt kulare svarte lettmetallfelgar:
Image

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

PsychoDad wrote:Kjøft meg bil, 2007 modell. Tok den finaste eg fann. Den ser omtrent slik ut, berre at min har litt kulare svarte lettmetallfelgar:
Image
Flott bil.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Nå må du hilse på de andre Alfaene du møter på veien.

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Jeg kommer til å bytte en eller begge bilene til høsten og denne gang kunne jeg tenkt meg en større SUV. Jeg er j****g gira på en VW Touareg

Image

Jeg har hørt at disse er relativt kostbare å holde på veien. Er det noen som har erfaring med bilen? Vi snakker 03-05 modell med 150-200k på telleren.

User avatar

Pandora
Poser
Poser
Posts: 205
Joined: 09 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pandora »

Shrinebuilder wrote:Nå må du hilse på de andre Alfaene du møter på veien.
Det stemmer. Og melde deg inn i Alfa Romeo-klubben.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

PsychoDad wrote:Kjøft meg bil, 2007 modell. Tok den finaste eg fann. Den ser omtrent slik ut, berre at min har litt kulare svarte lettmetallfelgar:
Image
Håper vi møtes på landeveiene, da skal det hilses!

User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Når det gjelder vanlige personbiler så finnes det nok ikke noe fetere front enn det der. Grattis!
Hvilken Judas Priest-låt er mest populær i Lofoten?

Diamonds And Røst

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Ride Hard, Rebni!

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=34Uzpek_Rdc[/youtube]
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

_Antarath_
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 21 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by _Antarath_ »

Endelig kvitt den 12 år gamle falleferdige, bulkete faenskapet av en pizzabil. Ble en Ford Focus. Ikke noen muskelbil, men noe helt annet enn den jeg hadde. Peugot Partneren skal knokses

User avatar

Nudua
Belieber
Belieber
Posts: 119
Joined: 13 Jul 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nudua »

Vorax wrote:
Tenebres wrote:Ja men Opel har ganske dårlig byggekvalitet. Litt som Renault. Jeg vet dog lite om deres sportsavdeling, om det er en helt annen fabrikk eller om det er same s**t.
Det er overhodet ikke tilfelle lengre. Astra, Corsa, Meriva og Insignia er alle helt i toppen hva angår ferrest feil. Sjekk Dekra som er Tysklands svar på Naf. Du kan få informasjon om gjenngangerfeil og svakheter på alle bruktbiler der. http://www.gebrauchtwagenreport.com
DEKRA comments
Even with its increasing age and mileage, the Insignia affirms why it has held the top spot over the past few years. The rare complaints from the DEKRA testers are mainly in relation to minor defects in the lighting, slight wear to the brake system and/or chips on the windscreen.

Typical Faults:
Misaligned headlights
Worn brake discs/pads
Stone-chipping damage to windscreen
DEKRA comments
The fourth generation Corsa is a model car in the mini class with low defect rates across all assembly groups and mileage ranges. Occasional brake system faults, slight oil loss from the engine and gearbox and worn coupling rod bearings are revealed during the vehicle inspection.
DEKRA comments
The Astra produced since 2009 impresses DEKRA's experts. Anyone looking for defects will find them in the misaligned headlights, worn brake pads and now again broken chassis springs. Otherwise, the Astra will bring plenty of joy to its future owners.
Opel har tatt solide grep de siste årene både når det gjelder kvalitet og ikke minst design.
Har hatt en -04 Meriva halvautomat, og har nå en 2012 Astra 1.4 Turbo automat. Supre biler, og akk så billig å fikse på når det først er noe.
Merivaen var en suveren flerbruksbil, men aner ikke hvordan siste utgaven er.

I en test for 2012, så kom Astra og Audi A4 omtrent likt i 150 000 km-testen:

http://www.dekra.com/en/pressemitteilun ... ID=8750774
Image

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Jeg vet det er gay, men jeg vurderer faktisk elbil. Kjører gjennom bom to ganger hver dag og har ca 35 km til og fra jobb hver dag så det er absolutt penger å spare. I tillegg er det snakk om å heve bomsatsene betraktlig i området her. Det er e-golf, Kia Soul eller eventuelt Mercedes b-klasse som er aktuelle. Sistnevnte er relativt romslig, men har ikke mulighet for hurtilading. Noen som har en av disse bilene og erfaring med el-bil?

User avatar

DarthVidar
Poser
Poser
Posts: 338
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DarthVidar »

Null erfaring sjøl, men sjefen har kjøpt seg e-golf og er strålende fornøyd. Ser ikke så verst ut heller, med litt breiale felger.
Det maa bli slutt paa denne landssvikerpolitikken, og paa jukset i MGP!

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Står den ute kan du glemme å få den ladet tilstrekkelig ila natten/arbeidsdagen.

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Vorax wrote:Jeg vet det er gay, men jeg vurderer faktisk elbil. Kjører gjennom bom to ganger hver dag og har ca 35 km til og fra jobb hver dag så det er absolutt penger å spare. I tillegg er det snakk om å heve bomsatsene betraktlig i området her. Det er e-golf, Kia Soul eller eventuelt Mercedes b-klasse som er aktuelle. Sistnevnte er relativt romslig, men har ikke mulighet for hurtilading. Noen som har en av disse bilene og erfaring med el-bil?
Vi har 7-9 måneders leveringstid på Kia Soul, så den får du nok ikke før på slutten av året om du skal bytte bil, men Kia Soul er fetere enn e-Golf.
Soul har også veldig god rekkevidde, og det virker som at det er noen som klarer å tyne ut teoretisk rekkevidde (eller veldig nære).

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid ... Nyhetsbrev
Image

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Hachon wrote:
Vorax wrote:Jeg vet det er gay, men jeg vurderer faktisk elbil. Kjører gjennom bom to ganger hver dag og har ca 35 km til og fra jobb hver dag så det er absolutt penger å spare. I tillegg er det snakk om å heve bomsatsene betraktlig i området her. Det er e-golf, Kia Soul eller eventuelt Mercedes b-klasse som er aktuelle. Sistnevnte er relativt romslig, men har ikke mulighet for hurtilading. Noen som har en av disse bilene og erfaring med el-bil?
Vi har 7-9 måneders leveringstid på Kia Soul, så den får du nok ikke før på slutten av året om du skal bytte bil, men Kia Soul er fetere enn e-Golf.
Soul har også veldig god rekkevidde, og det virker som at det er noen som klarer å tyne ut teoretisk rekkevidde (eller veldig nære).

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid ... Nyhetsbrev
Svigers har Soul og den er både velutstyrt, småtøff og god å kjøre, men den kan tidligst leveres ved årsskiftet. Golfen har derimot levering i starten av september. Ser rekkevidden på golf og Soul er tilnærmet lik under tester, men Golfen har ett år lengre garanti på batteripakken. Jeg har fått tilbud på Kiaen til 266000kr og Golfen til 270000kr med en del utstyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Vorax wrote:
Hachon wrote:
Vorax wrote:Jeg vet det er gay, men jeg vurderer faktisk elbil. Kjører gjennom bom to ganger hver dag og har ca 35 km til og fra jobb hver dag så det er absolutt penger å spare. I tillegg er det snakk om å heve bomsatsene betraktlig i området her. Det er e-golf, Kia Soul eller eventuelt Mercedes b-klasse som er aktuelle. Sistnevnte er relativt romslig, men har ikke mulighet for hurtilading. Noen som har en av disse bilene og erfaring med el-bil?
Vi har 7-9 måneders leveringstid på Kia Soul, så den får du nok ikke før på slutten av året om du skal bytte bil, men Kia Soul er fetere enn e-Golf.
Soul har også veldig god rekkevidde, og det virker som at det er noen som klarer å tyne ut teoretisk rekkevidde (eller veldig nære).

http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid ... Nyhetsbrev
Svigers har Soul og den er både velutstyrt, småtøff og god å kjøre, men den kan tidligst leveres ved årsskiftet. Golfen har derimot levering i starten av september. Ser rekkevidden på golf og Soul er tilnærmet lik under tester, men Golfen har ett år lengre garanti på batteripakken. Jeg har fått tilbud på Kiaen til 266000kr og Golfen til 270000kr med en del utstyr.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har du planer om å kjøre bilen i 7-8 år?
Image

Locked Previous topicNext topic