Biltråden
-
Topic author - Rocker
- Posts: 1178
- Joined: 12 Oct 2003, 00:00
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Age: 43
Det er vel mye e-klasse under skallet? Forrige e-klasse var jo heller ikke direkte problemfri...Hachon wrote:300C med dieselmotor er faktisk ikke så gal bil.
Det eneste som gikk igjen på de var at bremseskivene ofte fikk kast, men det kunne fikses ved å bytte til uoriginale bremseskiver.
-
- Rocker
- Posts: 778
- Joined: 04 Sep 2006, 00:00
- Favourite genre: Hard Rock
- Location: Pøle by
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Age: 40
Har de ikke ganska jalla interiør?
Da mener jeg billig og kjip plast over alt. Virker som et generelt problem med nye amerikanske biler.
Da mener jeg billig og kjip plast over alt. Virker som et generelt problem med nye amerikanske biler.
-
Topic author - Rocker
- Posts: 1178
- Joined: 12 Oct 2003, 00:00
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Age: 43
Jo det er riktig.Shrinebuilder wrote:Har de ikke ganska jalla interiør?
Da mener jeg billig og kjip plast over alt. Virker som et generelt problem med nye amerikanske biler.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Belieber
- Posts: 16
- Joined: 06 Apr 2004, 00:00
- Location: Kruttårnet
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Om jeg husker riktig så er det ingen deler som er like bortsett fra motoren og girkassen, og disse er kjempebra.Vorax wrote:Det er vel mye e-klasse under skallet? Forrige e-klasse var jo heller ikke direkte problemfri...Hachon wrote:300C med dieselmotor er faktisk ikke så gal bil.
Det eneste som gikk igjen på de var at bremseskivene ofte fikk kast, men det kunne fikses ved å bytte til uoriginale bremseskiver.
-
Topic author - Rocker
- Posts: 1178
- Joined: 12 Oct 2003, 00:00
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Age: 43
Ok, du har nok rett.Hachon wrote:Om jeg husker riktig så er det ingen deler som er like bortsett fra motoren og girkassen, og disse er kjempebra.Vorax wrote:Det er vel mye e-klasse under skallet? Forrige e-klasse var jo heller ikke direkte problemfri...Hachon wrote:300C med dieselmotor er faktisk ikke så gal bil.
Det eneste som gikk igjen på de var at bremseskivene ofte fikk kast, men det kunne fikses ved å bytte til uoriginale bremseskiver.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Belieber
- Posts: 16
- Joined: 06 Apr 2004, 00:00
- Location: Kruttårnet
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Plast er det i de fleste nye biler nå til dags, til og med på M-B, Audi og BMW, det er bare en "ny" struktur på overflaten.Shrinebuilder wrote:Har de ikke ganska jalla interiør?
Da mener jeg billig og kjip plast over alt. Virker som et generelt problem med nye amerikanske biler.
Mye av årsaken til plastinteriøret på amerikanske biler har jo med at de stod på konkursens rand i flere år, og sparte seg til fant.
@hachon&eventuelle andre med litt peiling: Har plug and play tuning AKA "power boxes" noko for seg, og i så fall kva er bra og kva skal ein ikkje røre med ein ti meters hesjestaur? Skulle grådig gjerne hatt litt meir fres i 'Luxen, men har inntrykk av at det er ekstremt mykje jalla/useriøse aktørar i den bransjen der.
You treat your step-mother with respect, Pantera!
-
- Belieber
- Posts: 16
- Joined: 06 Apr 2004, 00:00
- Location: Kruttårnet
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Hadde aldri gjort noe sånt.
Kødder stort sett med bilens elektronikk, gjerne endrer sensorsignaler eller sånn, og har en tendens til å fucke opp ganske bra om det går galt.
Brent hull i stempel, motorstyreenheter som går til h*****e etc.
Kødder stort sett med bilens elektronikk, gjerne endrer sensorsignaler eller sånn, og har en tendens til å fucke opp ganske bra om det går galt.
Brent hull i stempel, motorstyreenheter som går til h*****e etc.
Avensisen skriker til når jeg vrir rattet fullt rundt og synes i tillegg at rattet virker litt slapt og upresist. Er det serveoreimen som må strammes/byttes eller kan det være andre ting? Noen som vet sånn ca pris for å skifte servoreim og fester? Begynner å nærme meg en grense for hva jeg gidder å bruke på denne bilen.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.
Takk for svar. Reimen og hjulene den sitter på er lett synlig når man åpner motorlokket. Er imidlertid mulig at støtfangeren må skrus av for å komme til. Hadde jeg vært litt mer nevenyttig skulle jeg klart det selv. Etter å ha sett et par videoer virker det som en overkommelig oppgave.
Ender nok likevel opp på verksted igjen.
Ender nok likevel opp på verksted igjen.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.
Spør berre fordi ein kompis av meg som er ein utdanna og jamt over rimeleg kapabel bilmekanikar ikkje verker å sjå noko problem med dette. Det er uansett snakk om relativt moderat effektauke(typ 120->140hk) gjennom justering av innsprøyting og moderat auka ladetrykk frå turboen, ikkje blodtrimming av noko slag.Hachon wrote:Hadde aldri gjort noe sånt.
Kødder stort sett med bilens elektronikk, gjerne endrer sensorsignaler eller sånn, og har en tendens til å fucke opp ganske bra om det går galt.
Brent hull i stempel, motorstyreenheter som går til h*****e etc.
You treat your step-mother with respect, Pantera!
-
- Belieber
- Posts: 16
- Joined: 06 Apr 2004, 00:00
- Location: Kruttårnet
- Mood:
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Det er selvfølgelig opp til hver enkelt, men jeg hadde aldri gjort det.
Det tikker inn et par meldinger i løpet av året hvor ting har gått ordentlig til h*****e, men det er jo bare å ta sjansen og satse på at det ikke skjer deg.
Det tikker inn et par meldinger i løpet av året hvor ting har gått ordentlig til h*****e, men det er jo bare å ta sjansen og satse på at det ikke skjer deg.
Ny måned nye greier med Avensisen. Vanligvis når jeg starter motoren lyser "oljevarselslampen" litt lengre enn de andre. Har forstått at dette er helt normalt. Nå er det imidlertid en lampe til som er opplyst noen sekunder etter at motoren starter. Ser ut som en vask som er lekk. Har instruksjonshefte på tysk, men tror denne skal indikere at det er vann i dieselfilteret og at det må tømmes/byttes.
Er det grunn til å tro at min fortolkning er riktig? Er dette en kostbar jobb?
f**n heller så mye styr det skal med disse bilene!
Edit:
Er samme varsellampen som vises til høyre for ett-tallet på turtelleren her:
Edit 2:
Hvor lenge kan jeg kjøre før dette må utbedres? Er det noe som haster veldig eller kan jeg kjøre bilen et par dager til?
Er det grunn til å tro at min fortolkning er riktig? Er dette en kostbar jobb?
f**n heller så mye styr det skal med disse bilene!
Edit:
Er samme varsellampen som vises til høyre for ett-tallet på turtelleren her:
Edit 2:
Hvor lenge kan jeg kjøre før dette må utbedres? Er det noe som haster veldig eller kan jeg kjøre bilen et par dager til?
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.