Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Biltråden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Re: Biltråden

Post by Vorax »

Hadde det ikke vært for det shady ryktet så hadde jeg kjøpt denne:

Image

Image

Fethet.

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

300C med dieselmotor er faktisk ikke så gal bil.
Det eneste som gikk igjen på de var at bremseskivene ofte fikk kast, men det kunne fikses ved å bytte til uoriginale bremseskiver.
Image

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Hachon wrote:300C med dieselmotor er faktisk ikke så gal bil.
Det eneste som gikk igjen på de var at bremseskivene ofte fikk kast, men det kunne fikses ved å bytte til uoriginale bremseskiver.
Det er vel mye e-klasse under skallet? Forrige e-klasse var jo heller ikke direkte problemfri...

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Har de ikke ganska jalla interiør?
Da mener jeg billig og kjip plast over alt. Virker som et generelt problem med nye amerikanske biler.

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Shrinebuilder wrote:Har de ikke ganska jalla interiør?
Da mener jeg billig og kjip plast over alt. Virker som et generelt problem med nye amerikanske biler.
Jo det er riktig.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Jeg synes hele bilen skriker jalla og harry allerede utvendig.

Men he he hver sin smak ;)

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Vorax wrote:
Hachon wrote:300C med dieselmotor er faktisk ikke så gal bil.
Det eneste som gikk igjen på de var at bremseskivene ofte fikk kast, men det kunne fikses ved å bytte til uoriginale bremseskiver.
Det er vel mye e-klasse under skallet? Forrige e-klasse var jo heller ikke direkte problemfri...
Om jeg husker riktig så er det ingen deler som er like bortsett fra motoren og girkassen, og disse er kjempebra.
Image

User avatar

Topic author
Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Hachon wrote:
Vorax wrote:
Hachon wrote:300C med dieselmotor er faktisk ikke så gal bil.
Det eneste som gikk igjen på de var at bremseskivene ofte fikk kast, men det kunne fikses ved å bytte til uoriginale bremseskiver.
Det er vel mye e-klasse under skallet? Forrige e-klasse var jo heller ikke direkte problemfri...
Om jeg husker riktig så er det ingen deler som er like bortsett fra motoren og girkassen, og disse er kjempebra.
Ok, du har nok rett.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Shrinebuilder wrote:Har de ikke ganska jalla interiør?
Da mener jeg billig og kjip plast over alt. Virker som et generelt problem med nye amerikanske biler.
Plast er det i de fleste nye biler nå til dags, til og med på M-B, Audi og BMW, det er bare en "ny" struktur på overflaten.

Mye av årsaken til plastinteriøret på amerikanske biler har jo med at de stod på konkursens rand i flere år, og sparte seg til fant.
Image

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

@hachon&eventuelle andre med litt peiling: Har plug and play tuning AKA "power boxes" noko for seg, og i så fall kva er bra og kva skal ein ikkje røre med ein ti meters hesjestaur? Skulle grådig gjerne hatt litt meir fres i 'Luxen, men har inntrykk av at det er ekstremt mykje jalla/useriøse aktørar i den bransjen der.
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Hadde aldri gjort noe sånt.
Kødder stort sett med bilens elektronikk, gjerne endrer sensorsignaler eller sånn, og har en tendens til å fucke opp ganske bra om det går galt.

Brent hull i stempel, motorstyreenheter som går til h*****e etc.
Image

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Avensisen skriker til når jeg vrir rattet fullt rundt og synes i tillegg at rattet virker litt slapt og upresist. Er det serveoreimen som må strammes/byttes eller kan det være andre ting? Noen som vet sånn ca pris for å skifte servoreim og fester? Begynner å nærme meg en grense for hva jeg gidder å bruke på denne bilen.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Jeg tipper det er reima som må skiftes.
Har ingen anelse om hvordan det ser ut i motorrommet på en Avensis, men tipper det koster rundt 2k for å fiksa det.
Image

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Takk for svar. Reimen og hjulene den sitter på er lett synlig når man åpner motorlokket. Er imidlertid mulig at støtfangeren må skrus av for å komme til. Hadde jeg vært litt mer nevenyttig skulle jeg klart det selv. Etter å ha sett et par videoer virker det som en overkommelig oppgave.

Ender nok likevel opp på verksted igjen.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

Hachon wrote:Hadde aldri gjort noe sånt.
Kødder stort sett med bilens elektronikk, gjerne endrer sensorsignaler eller sånn, og har en tendens til å fucke opp ganske bra om det går galt.

Brent hull i stempel, motorstyreenheter som går til h*****e etc.
Spør berre fordi ein kompis av meg som er ein utdanna og jamt over rimeleg kapabel bilmekanikar ikkje verker å sjå noko problem med dette. Det er uansett snakk om relativt moderat effektauke(typ 120->140hk) gjennom justering av innsprøyting og moderat auka ladetrykk frå turboen, ikkje blodtrimming av noko slag.
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Det er selvfølgelig opp til hver enkelt, men jeg hadde aldri gjort det.
Det tikker inn et par meldinger i løpet av året hvor ting har gått ordentlig til h*****e, men det er jo bare å ta sjansen og satse på at det ikke skjer deg.
Image

User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Gjør det. Ikke vær en stusselig soper med kun 120 gamp under panseret. Burn out the day! Burn out the night!
Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

FARRIS
Belieber
Belieber
Posts: 53
Joined: 31 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by FARRIS »

Flere som husker da Øl kræsjet bilen sin og fikk avgiftskrav på de ekstra kreftene, regress på forsikring og beskjed om at garantien bortfalt?
BlueGrot wrote:Kjøft

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Ny måned nye greier med Avensisen. Vanligvis når jeg starter motoren lyser "oljevarselslampen" litt lengre enn de andre. Har forstått at dette er helt normalt. Nå er det imidlertid en lampe til som er opplyst noen sekunder etter at motoren starter. Ser ut som en vask som er lekk. Har instruksjonshefte på tysk, men tror denne skal indikere at det er vann i dieselfilteret og at det må tømmes/byttes.

Er det grunn til å tro at min fortolkning er riktig? Er dette en kostbar jobb?

f**n heller så mye styr det skal med disse bilene!

Edit:
Er samme varsellampen som vises til høyre for ett-tallet på turtelleren her:
Image

Edit 2:
Hvor lenge kan jeg kjøre før dette må utbedres? Er det noe som haster veldig eller kan jeg kjøre bilen et par dager til?
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Jeg tipper det er varsel om for lavt kjølevæskenivå, så det burde du ikke kjøre med før du har sjekket nivået.
Image

Locked Previous topicNext topic