Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beyond the Gates 2017 - Bjørgvin Black Mass!

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Beyond the Gates 2017 - Bjørgvin Black Mass!

Post by Stian »

24-26 august 2017, USF Verftet.

Mayhem spiller Mysteriis
Dark Sonority
Vemod
MGLA
Cult of Fire
Negative Plane
+++++++++++++++

Early birds billetter ute nå:
http://www.ticketmaster.no/event/beyond ... ter/509023
Attachments
blackmass.jpg

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Flytt det til Garage, for f**n!
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 10 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hlidskjalf »

Fordel og ulemper med dette utvilsomt.
Jeg liker scenen på garage, intim og røff, men det er altfor varmt og for meg helt ubegripelig hvorfor de ikke tar seg råd til å installere air-condition...
USF: jeg har ikke vært der etter ombyggingen, dog sugde lokalet før ombyggingen.

Fordeler:
- Bedre lineup (subjektivt for all del, men jeg digger samtlige annonserte band)
- mer "kvlte" omgivelser (lovnad om estetikk)
- bedre ventilasjon? (skal vel absolutt ingenting til for å bli bedre enn garage)
- mer black metal (..black mass edition)


Ulemper:
- Mer folk (hat generelt, mindre dedikerte, mer randoms, mister litt av følelsen som du får ved å være rundt garage under BTG).
- lokalisering (Nordnes er ikke så sentralt)

User avatar

Slakter_Fjes
Poser
Poser
Posts: 311
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Location: Skævven
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:
Norway

Post by Slakter_Fjes »

Litt usikker på "vastly improved aesthetics" skal bety, men jeg er redd det ikke er en positiv dreining for festivalen :/

User avatar

Goatblessed necropenis
Poser
Poser
Posts: 314
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Goatblessed necropenis »

For en syk lineup, helt konge! Da blir det tur neste år også gitt.
DØDSMARSJ TIL h*****e!

User avatar

CocaineChrist
Poser
Poser
Posts: 223
Joined: 24 May 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by CocaineChrist »

Helt overlegent å ha en Black Mass type event hjemme i Bjørgvin. Lineupen ser ut til å ta en kjent, men perfekt retning for min del iallefall. Billett i boks, og jeg gleder meg allerede til neste år. Ikke ofte jeg kan si det søndagen etter Beyond the Gates...

Men hva er greia her egentlig? "Bjørgvin Black Mass" blir temaet for 2017 og så blir det "Beyond the Gates presents: etellerannet" i 2018? Eller blir det kolsvarte greier hver gang fra nå av?

User avatar

besk
Belieber
Belieber
Posts: 97
Joined: 07 May 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by besk »

Tviler vel på at festivalarrangører generelt har mulighet til å planlegge så mye lenger enn et år fram i tid.

Nå har vel folk sagt at Garage blir for lavt når en drar inn orgel og greier, og at folk på to meter (og sikkert polakker som konsekvent ikler seg for mye klær samt tsjekkere med høye hatter) trenger en annen scene så alt det er sikkert med i vurderingen.

Siden høyde på folk er trukket inn kan sikkert Ride For Revenge plusses på til lineupen. Hadde ikke vært meg imot med Lugubrum (fire meter høye gulrotstatuer blir nå en mulighet) og Phurpa (like høy stabel med knokler). Tipsene herifra stopper nå.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Topp med variert feedback og sunn skepsis, gjør oss enda mer gira på å perfeksjonere festivalen. Såklart er dette utelukkende positivt for alle mann alle; bedre venue for band, arrangører og tilskuere, og et mye bedre utgangspunkt til å gjøre ting vi ikke har kunne gjøre tidligere. Litt sjansespill er det på flere måter, men vi har friskt mot(ikke akkurat i dag da, LITT sliten, si).
Vi har en undertittel litt slik som "Ending In Fire"(NBM), "Last Supper"(HITS), osv. Festivalen går for et mørkere tema neste år men det betyr IKKE at det blir kun Black Metal. Det vi ønsker er å kunne tilby en variert og fokusert lineup med noenlunde rød tråd igjennom hele helgen. Mye kan fortsatt skje, det er et helt år igjen og det står ikke på ambisjonene, for å si det mildt.

Ønsker må folk bare komme med, vi er jo tross alt en festival "for folket" så alle tips vurderes nøye.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

MARDVK wrote:Topp med variert feedback og sunn skepsis, gjør oss enda mer gira på å perfeksjonere festivalen. Såklart er dette utelukkende positivt for alle mann alle; bedre venue for band, arrangører og tilskuere, og et mye bedre utgangspunkt til å gjøre ting vi ikke har kunne gjøre tidligere. Litt sjansespill er det på flere måter, men vi har friskt mot(ikke akkurat i dag da, LITT sliten, si).
Vi har en undertittel litt slik som "Ending In Fire"(NBM), "Last Supper"(HITS), osv. Festivalen går for et mørkere tema neste år men det betyr IKKE at det blir kun Black Metal. Det vi ønsker er å kunne tilby en variert og fokusert lineup med noenlunde rød tråd igjennom hele helgen. Mye kan fortsatt skje, det er et helt år igjen og det står ikke på ambisjonene, for å si det mildt.

Ønsker må folk bare komme med, vi er jo tross alt en festival "for folket" så alle tips vurderes nøye.
Med andre ord så er ikke festivalen omdøpt til Bjørgvin black mass, men dette er kun en undertittel for 2017 utgaven?

Lineupen er jo kun gull til nå så jeg kjøpte selvsagt billett i baren på lørdag, nr. 12/50. Det skal bli helt ok å slippe den intense varmen på garage, og det blir helt klart luftigere på verftet. Jeg tror nok noe av det unike og intime med BTG vil forsvinne i overgangen, men jeg har likevel ståltro på at BBM blir noe annet, men like fordømt unikt. Planleggingen av neste tur er allerede i gang, og vi benytter nok anledningen til å vinke farvell til City apartments. :grin: Jeg flirer bare vad tanken på hva kamraene i fellesrommene har fått med seg i løpet av festivalen.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Haha, ja d***n det har gått for seg i år igjen. Vaskedama ble observert på ene fellesrommet i går mens hun prøver å klaske en metal-fyr til livs.

Ja det er bare en undertittel, dette er fortsatt BEYOND THE GATES.
MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

VEMOD!
Min signatur er elendig.

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Så lenge jonna kommer er jeg fornøyd!
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

ConnorMcCloud
Poser
Poser
Posts: 313
Joined: 11 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ConnorMcCloud »

Billett er handlet. Blir selvsagt fett uansett Verftet eller Garage.


linjestøy
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 28 Nov 2013, 00:28
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by linjestøy »

Det gledes! Veldig for å slippe den svette kjelleren på Garage mer enn ytterst nødvendig. Perfekt lineup så langt!


Johnny Tombthrasher
Rocker
Rocker
Posts: 717
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Post by Johnny Tombthrasher »

Terror_mit_uns wrote:Så lenge jonna kommer er jeg fornøyd!
I'm there!
Min signatur er elendig.


drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

MARDVK wrote: Ønsker må folk bare komme med, vi er jo tross alt en festival "for folket" så alle tips vurderes nøye.
Siden det skal være mørkere tema enn vanlig:
Venenum
Obscure Burial
Ruho
Beastiality - Album rett rundt hjørnet. 2-låts promoen de solgte på tape tidligere i år er brutalt kul, litt sånn OTOH fra Sverige, haha.
The Third Eye Rapists (Hvis de spiller live? Tror de egentlig skulle spille 2Heavy4You, så mulig?)
Malefices - Fett nok på skive, men aner ikke om det er noe fett live? Spilte vel med Mare i Chicago?
Nosvrolok - Spiller garantert ikke live, men hvem vet? Sikkert litt for obskurt uansett, haha.

User avatar

Vorax
Rocker
Rocker
Posts: 1178
Joined: 12 Oct 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by Vorax »

Dere får ta Ghost på ordet og huke de inn. Emperor med Anthems settet hadde også vært stas. Ellers så hadde Whoredom Rife, Necros Christos, Slagmaur og Macabre Omen, (om de spiller live da) vært fett.


Sent from my iPhone using Tapatalk

User avatar

Böh!
Rocker
Rocker
Posts: 730
Joined: 10 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Böh! »

Revenge
Kerasphorus
Portal
Grand Belial's Key
Profanatica
Genocide Shrines
Ride for Revenge
Pissgrave
Tangorodrim

Krever minst åtte av dei.
Sent from my Acer Aspire using Bulgorttalk

Image

User avatar

Hlidskjalf
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 10 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hlidskjalf »

Emperor / Ghost som headlinere

Dead Congregation
Necros Christos
Shrine of Insanabilis
Volahn
Slagmaur
Forteresse
Infernô
Necropole

Locked Previous topicNext topic