Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Blue Öyster Cult - beste album

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Ladies, fish and gentlemen, cast your votes!

Blue Öyster Cult
1
3%
Tyranny and Mutation
3
8%
Secret Treaties
12
32%
On Your Feet or on Your Knees
1
3%
Agents of Fortune
2
5%
Spectres
1
3%
Some Enchanted Evening
1
3%
Mirrors
0
No votes
Cultösaurus Erectus
0
No votes
Fire of Unknown Origin
13
34%
E.T.L. (Extraterrestrial Live)
0
No votes
The Revölution by Night
0
No votes
Club Ninja
0
No votes
Imaginos
4
11%
Live 1976
0
No votes
Cult Classic
0
No votes
Heaven Forbid
0
No votes
Curse of the Hidden Mirror
0
No votes
A Long Day's Night
0
No votes
 
Total votes: 38
User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Re: Blue Öyster Cult - beste album

Post by Affen »

Enig i uttalelsen om de 3 klassiske liveskivene, Torjo. Faktisk de jeg spiller oftest for tida, og da spesielt On Your Feet or on Your Knees og Extraterrestrial Live.

Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Har prøvd litt igjen i helga. Løsner litt!


User avatar

Hagakure
Belieber
Belieber
Posts: 125
Joined: 24 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hagakure »

Secret Treaties ass, hælvete for en deilig skive.

Rock over London, Rock on Chicago

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

For å gjøre det lett for meg sjøl utelater jeg liveskivene og bryr meg kun om studiomateriale. Da blir det Secret Treaties og Fire of Unknown Origin, men Imaginos, Tyranny and Mutation og Cultosaurus Erectus er der oppe de også. Alle de tre liveskivene fra "storhetstida" er knallbra.

"Even s***n wears leather"

User avatar

SvartaTosten
B
B
Posts: 3
Joined: 12 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SvartaTosten »

Har vel egentli bare hørt Burning for you/Dont Fear the reaper & astronomy dette er jo kanon låter men er resten slik ??
hvor begynner eg ??


User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

SvartaTosten wrote:

Har vel egentli bare hørt Burning for you/Dont Fear the reaper & astronomy dette er jo kanon låter men er resten slik ??
hvor begynner eg ??

her


User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

SvartaTosten wrote:

Har vel egentli bare hørt Burning for you/Dont Fear the reaper & astronomy dette er jo kanon låter men er resten slik ??
hvor begynner eg ??

Short answer:
For å begynne i det små; hvorfor ikke begynne med de albumene disse låtene er på?
Secret Treaties ("Astronomy")
Agents of Fortune ("Reaper")
Fire of Unknown Origin ("BFY")

Longer answer:
Liker du psykedelia-inspirert tungrock, start med debuten.
Liker du tradisjonell 70-talls bluesbasert hardrock med progressive elementer, start med Secret Treaties eller Tyranny and Mutation.
Liker du stor variasjon i stilarter, med "(Don't Fear) The Reaper" i sin rette ramme, UFO-referanser og mørbrad, start med Agents of Fortune.
Liker du den samme variasjonen, med vampyrreferanser, fyrverkeri og mørke ballader, start med Spectres.
Liker du AOR og pop, start med Mirrors.
Liker du science fiction-inspirert hardrock med magiske sverd, romskip, katolske skolejenter som oppdager menstruasjon og et spark til Khomeini-regimet, start med Cultösaurus Erectus.
Liker du AOR med litt hardere edge enn Mirrors, samt mer science fiction og katolske skolejenter som binder seg fast til lastebiler, start med Fire of Unknown Origin.
Liker du heavy metal, gjerne litt pompøs og episk, kan Imaginos være noe for deg. Den er nok det nærmeste bandet kom metal, selv om enkeltlåter fra andre plater også touchet innom sjangeren.
Liker du bandet på sitt mest upolerte og rå, start med et av livealbumene, helst On Your Feet, Some Enchanted Evening eller Extra Terrestrial Live.
De andre platene kan du egentlig vente med til du har funnet ut om bandet er noe for deg.

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

SvartaTosten
B
B
Posts: 3
Joined: 12 Feb 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SvartaTosten »

Takke For Meget Godt Svar !!
Eg startet faktisk å høre på di platene med di 3 nevnte sangene, var mye kult på Alle 3 !!

Aor er jo en stor favoritt sjanger hos meg..så eg skal vertfall sjekke ut Mirrors også ja !!


User avatar

Sonic Titan
Belieber
Belieber
Posts: 115
Joined: 13 Dec 2013, 12:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sonic Titan »

Secret Treaties tar toppen av pallen. Andreplassen er litt frem og tilbake.
I dag ble det Agents Of Fortune, men kunne en annen dag blitt Tyranny and Mutation eller Fire of unknown.

Hadde flere av platene liggende i flere år uten at jeg helt klarte å få fot og knekke koden. Akkurat som Stian sier.
Men har hatt enormt mye glede av bandet da det først løsnet. Også digger jeg at jeg kan like så mange av platene på helt forskjellige grunnlag av hverandre. Om det siste der skulle gi noen mening.

Siste halvåret tror jeg dette har vært favorittlåta mi fra bandet. Og mener at Devils Blood har hentet mye inspirasjon fra soundet til akkurat denne schlagærn. Og mye annet fra bandet egentlig.

[BBvideo 560,340][/BBvideo]


User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

"Nosferatu" er helt enorm. Joe Bouchard tilførte bandet veldig mye på låtskriversida, pluss at han var en eminent bassist, vokalist og tidvis keyboardist. Han spiller chamberlin på "Nosferatu". Det er en forløper til mellotronen.

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Det blir Secret Treaties og Fire of the Unknown Origin på meg også. God tredjeplass til Agents of Fortune. I det siste har jeg oppdaget at Cultosaurus også er ganske kul, men usikker på hvor jeg plasserer den foreløpig.

Skjønner at jeg må få hørt livealbumene i gode versjoner. Eier kun On your feet... i original cd-utgave.

ROCK!

User avatar

Gullbrød
Belieber
Belieber
Posts: 177
Joined: 17 Nov 2013, 13:50
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 111

Post by Gullbrød »

Kjøpte Coca Cola Zero og Secret Treaties LP i dag :mrgreen:

Signatur

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Eric Bloom fyller 70 i dag! Store gratulasjoner!

Image

A true veteran of the psychic wars
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Hipp hipp!

np Then Came The Last Days Of May
Image

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

https://radio.nrk.no/serie/felbergs-loft
På Felbergs Loft i denne sendingen blir det Blue Öyster Cult Spesial. I anledning av Blue Öyster Cult sin første konsert noensinne på norsk jord hyller vi dette herlige rockorkesteret fra Long Island i New York. De har holdt i snart 50 år og spille rock'n'roll, men kommer først nå til Norge, nærmere bestemt 2 august på Union Scene i Drammen. Billetsalget er startet og det er bare å løpe å kjøpe seg en billett. Blue Öyster Cult eller B.Ö.C. kom ut av frikscenen i New York på slutten av 60-tallet, først kalte de seg Soft White Underbelly og fikk raskt en kontrakt med Elektra Records. Men det skulle etter to plateinnspillinger aldri komme noe album offisielt ut med Soft White Underbelly eller Stalk-Forrest Group som de også kort kalte seg. Men vi spiller disse lkåtene ekslusivt i denne sendingen. Når de kalte seg Blue Öyster Cult fikk de så en kontrakt med Columbia Records og debutalbumet kom ut i januar 1972. De skulle etterhvert opparbeide seg ett solid liverykte og låter som hadde alltid litt originale vrier, blandet med mystikk og godt vokalarbeide fra hele 4 vokalister skulle Blue Öyster Cult bli kjent som ett veldig spennende band utover 70-tallet. Hør hele historien her på Felbergs Loft. Velkommen til Loftet! Turn On Tune In Play Loud
Her er det bare å følge med på søndagene fremover. Perfekt tonefølge til kaffe, reparering, tur eller hva man måtte finne på å bruke hviledagen på. De som har hørt tidligere spesialer i dette programmet, f.eks den om Lizzy i sommer, burde vite at fyren går grundig til verks og skaper god stemning. Selv om jeg har de fleste skivene i hylla kommer jeg til å følge spent med på hvordan han deker karrieren til Blue Öyster Cult!
ROCK!

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Blir gøy med konsert, kanskje på tide å sjekke ut musikken litt nærmere, har vel kun to LPer...

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Fikk hørt mesteparten av sendinga til Felberg i dag og må si meg meget fornøyd med både musikkvalg og prat! Det eneste jeg har å utsette på er at han nevnte Allen Lanier og ikke Joe Bouchard blant de fire hovedvokalistene. Lanier sang på kun ei låt (bonuslåter unntatt), dvs. "True Confessions".
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Antonzen, tror du kommer til å like perioden 1972-78 veldig godt! Hvilke to er det du har?
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Ved nærmere ettersyn hadde jeg faktisk tre - de har fått lite spilletid, men tror også at det er noe jeg kan like, så burde nok gi de noen flere runder før jeg eventuelt kjøper mer.

- Tyranny and mutilation
- Secret Treaties
- Agents of fortune

User avatar

Topic author
torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Bare krem der, og hvis du liker disse kan du legge til debuten og gjerne også liveplata On Your Feet or on Your Knees.
Ta tårnet, Ebralidze!

Locked Previous topicNext topic