Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Winger

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste skive

Winger
2
15%
In the Heart Of the Young
5
38%
Pull
2
15%
IV
0
No votes
Karma
4
31%
 
Total votes: 13
User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Winger

Post by Marken »

Projector er glimrende. Kun slÄtt av Haven, Damage Done og Character.



Speedfreak
Poser
Poser
Posts: 201
Joined: 28 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Speedfreak »

Udunpute wrote:

FÞrste Dark Tranquility er svak ja, men s***n sÄ mye bedre de ble. The Gallery og Damage Done er sekserskiver.

The gallery heter den jeg har,og ikke har hÞrt pÄ siden deres konsert med In Flames i Oslo rundt `99(?).FÄr gi den en runde en gang.


User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Ah, Haven ja. Konge den ogsÄ. Projector husker jeg ikke i farta. Men generelt et jevnt og bra band.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

....and then Winger!!!!

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Compact Disc pÄ plass. FÞrsteinntrykket tilsier en aldri sÄ liten nedtur etter tre strÄlende utgivelser, men jeg gir meg selvsagt ikke med det fÞrste. Vi snakker tross alt om selveste WINGER. Litt for mye halvrolige saker pÄ andre halvdel av skiva, hÞres det ut til.


User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Winger goes prog:


User avatar

Yatzy
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 22 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Yatzy »

Marken wrote:

Compact Disc pÄ plass. FÞrsteinntrykket tilsier en aldri sÄ liten nedtur etter tre strÄlende utgivelser, men jeg gir meg selvsagt ikke med det fÞrste. Vi snakker tross alt om selveste WINGER. Litt for mye halvrolige saker pÄ andre halvdel av skiva, hÞres det ut til.

Da har jeg endelig fÄtt kjÞrt igjennom noen ganger, og dette var da riktig sÄ trivelig! Ganske variert, og som du sier sÄ er det en del rolig mot slutten, men lÄter som "Ever Wonder" og "Be Who You Are, Now" er allikevel litt deilig suggende. Dette mÄ da vÊre det beste de har gjort siden Pull?!


User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Jeg fÄr fortsatt ikke helt dreisen over skiva. For all del bra, men jeg synes den taper seg utover, fÞr den tar seg opp igjen med sistelÄta.


User avatar

Dave
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 18 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dave »

Etter noen gjennomhÞringer, sÄ slÄr jeg fast at skiva har en virkelig godlÄt (Rat race), 3 bra lÄter til, og resten er middels.
En nedtur fra Karma altsÄ. Men vokalen lÄter friskere enn sist, og gitarlyden er fet.


User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Mye mulig den svakeste Winger-skiva sÄ langt, ikke at den er dÄrlig - men det er ikke sÄ mye typiske Winger-trademarks Ä spore pÄ skiva. Skiva starter godt med de 3 fÞrste lÄtene, som alle er bra om enn ikke erketypiske lÄter for bandet da de fÞles langt enklere enn mye av det bandet er kjent for. ProglÄta Tin Soldier som Marken refererer til er nok ei lÄt som skiller seg kanskje enda mer markant fra hva vi fra forventer, heller ikke den pÄ noen mÄte svak - bare annerledes somehow....
Det stÞrste aberet eller ankepunktet slik jeg ser det er de rolige lÄtene pÄ skiva med unntak av Ever Wonder, her har vi tidligere blitt bortskjemte med perler som Spell I'm Under, Lucky One, Rainbow In The Rose, Miles Away etc. hvor resterende spor (Better Days Coming,
Be Who You Are Now, Out Of This World) fĂžles endel svakere enn alt annet rolig materiale fra bandet tidligere.
Men det gode er at lÄter som The Storm In Me, So Long China, bonustracket Another Beautiful Day er og blir av klassisk avstÞpning. Av de 3 fÞste lÄtene sÄ fÞles til tider ogsÄ Rat Race og Queen Babylon som mer klassisk Winger, men som sagt de er av en noe enklere sort enn vi som fans har blitt vant til fra den kanten.
Oppsummeringen blir da at bandet har levert ei god skive som viser bandet fra flere sider enn tidligere, med ei plate som spriker mer i stil og tildels ogsÄ i kvalitet enn noen annen Winger-skive har gjort tidligere. Det er ikke nÞdvendigvis bare negativt med tanke pÄ eksperimenteringen, mens ryggmargsrefleksen sier meg at de tidligere nevnte tildels enklere lÄtene sklir gjennom nÄlÞyet, men den sier ogsÄ at fansen vil heller vil ha mer av det klassiske Winger-materiale.
Etter Ä ha levd med lÄtene et par ukers tid stÄr skiva alikevel til terningkast 4

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je mÄ innrÞmme att je er litt pÄ sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjém helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Locked Previous topicNext topic