Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

AC/DC

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Greengrass
Belieber
Belieber
Posts: 26
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

AC/DC

Post by Greengrass »

Ny plate på gang.

Legendary Anglo-Australian hard rockers AC/DC will enter a studio in Vancouver, British Columbia, Canada in May, presumably to begin recording their first new material since 2008's "Black Ice" album. In addition, the band will celebrate its 40th anniversary this year by playing 40 shows around the world.
Read more at http://www.blabbermouth.net/news/brian- ... ELI8ovL.99


User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 35

Post by Dick Hardy »

Black Ice var småkjedelig. Men må vel sjekke ut denne likevel.

Image

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Håper på: mindre fyllmasse og skitten lyd.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Ikke noe jeg venter i spenning på, og som Hardy påpeker var ikke Black Ice all verden heller - men den skal nok sjekkes ut, og det på tross av jeg føler på meg at Stiff Upper Lip var det siste nevneverdige fra den kanten....

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Ingen stor fan av nyere AC/DC, men de glimter til med ei bra låt eller to på hver plate, så det er lov å håpe. Har forøvrig en liten gjenforening med AC/DC om dagen, og fytte katta så bra en del av de gamle platene er. High Voltage, hnnnngh!!!


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Stian wrote:

Ingen stor fan av nyere AC/DC, men de glimter til med ei bra låt eller to på hver plate, så det er lov å håpe. Har forøvrig en liten gjenforening med AC/DC om dagen, og fytte katta så bra en del av de gamle platene er. High Voltage, hnnnngh!!!

Har hatt mye kick på Dirty Deeds sjøl i det siste. Ride On er en av mine favoritter med bandet.

Image

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Ballbreaker var den siste glimrende AC/DC-skiva, men den nye skal selvsagt i hus. Kanskje på tide å komme seg på konsert også? Har ikke sett dem siden 1996.

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

torjo wrote:

Ballbreaker var den siste glimrende AC/DC-skiva, men den nye skal selvsagt i hus. Kanskje på tide å komme seg på konsert også? Har ikke sett dem siden 1996.

f**n så bra Ballbreaker er! Ei av deres beste plater.


User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Nest beste plata med Brian Johnson, kun overgått av BiB.

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Stian wrote:

fytte katta så bra en del av de gamle platene er. High Voltage, hnnnngh!!!

Jepp, High Voltage er AC/DC top 3!

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Selv hører jeg mest på Powerage. Noen ganger hender det at jeg skipper forbi tittelkuttet på Highway to Hell og bare hører resten av skiva. Det svinger godt!

Enig med herr Fossum i at de nyere skivene ikke er fantastiske, men ofte slår til med noen gode låter.

ROCK!

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Må istemme mht at det er "gammel" AC/DC som gjelder. Har ikke kjøpt forrige skiva en gang og kan ikke fatte at Ballbreaker rangeres høyt - mener å huske det var kjedelige greier. Jeg må ha med Bon Scott for å virkelig kunne elske AC/DC

"Even s***n wears leather"

User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

knuthulhu wrote:

Må istemme mht at det er "gammel" AC/DC som gjelder. Har ikke kjøpt forrige skiva en gang og kan ikke fatte at Ballbreaker rangeres høyt - mener å huske det var kjedelige greier. Jeg må ha med Bon Scott for å virkelig kunne elske AC/DC

Har et svært nostalgisk forhold til Ballbreaker. Kjøpte den ny som 12 åring og digga den som f**n allerede da. Låtene står seg jo også som f**n idag. Hard As A Rock, The Furor og Burning Alive er alle top klasse AC/DC.


User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Av Johnson-skivene etter Back In Black er det faktisk The Razor's Edge jeg har mest forhold til, mye grunnet et par hits derfra. Back In Black som album er jevnt over veldig god, men må nok si at tittellåta og spesielt "You shook me all night long" er låter som jeg føler er litt utspilt. Låta "For Those About To Rock" er nok sterkest av alle de gode enkeltlåtene på disse skivene, rett og slett vanvittig episk og tøff!

ROCK!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Doomination wrote:

men må nok si at tittellåta og spesielt "You shook me all night long" er låter som jeg føler er litt utspilt.

Joda, YSMANL er overspilt - men BIB må da sies å være langt mer overspilt???
Om f.eks "man skulle være så heldig" å høre AC/DC på radio (kanskje særs i mainstream-radio) så er det 99 av 100 ganger BIB som spilles.... beklageligvis....!

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Radio Norge har begge i rotasjon.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Lynchomaniac wrote:
Doomination wrote:

men må nok si at tittellåta og spesielt "You shook me all night long" er låter som jeg føler er litt utspilt.

Joda, YSMANL er overspilt - men BIB må da sies å være langt mer overspilt???
Om f.eks "man skulle være så heldig" å høre AC/DC på radio (kanskje særs i mainstream-radio) så er det 99 av 100 ganger BIB som spilles.... beklageligvis....!

Hører aldri på radio, men de gangene jeg blir eksponert for AC/DC p.g.a. andre enn meg selv er det i 80 av 100 tilfeller "TNT". Ikke at jeg har noe i mot den låta. Bon Scott-perioden har ingen svake punkter. Naturligvis kunne man tenke seg mer variasjon, f.eks. "glemte" låter som "Cold Hearted Man" eller "Crabsody in Blue".

Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:
Lynchomaniac wrote:
Doomination wrote:

men må nok si at tittellåta og spesielt "You shook me all night long" er låter som jeg føler er litt utspilt.

Joda, YSMANL er overspilt - men BIB må da sies å være langt mer overspilt???
Om f.eks "man skulle være så heldig" å høre AC/DC på radio (kanskje særs i mainstream-radio) så er det 99 av 100 ganger BIB som spilles.... beklageligvis....!

Hører aldri på radio, men de gangene jeg blir eksponert for AC/DC p.g.a. andre enn meg selv er det i 80 av 100 tilfeller "TNT". Ikke at jeg har noe i mot den låta. Bon Scott-perioden har ingen svake punkter. Naturligvis kunne man tenke seg mer variasjon

Jeg hører heller aldri frivillig på radio, men det er ofte det samme på uteplasser eller på vors i så måte - BIB er gjenganger'n.
Skal dog ikke trekke det så langt som at Bon Scott er uten svake punkter, men det i det store og hele det beste fra bandet - uten at det er sånn å forstå at Brian Johnson-era'n er uten høydepunkter av den grunn.
Men spot on med tanke på det med kommentaren ang. variasjon, både i henseende til hvilke låter som blir spilt på eter'n, i utelivs-settinger og av "Hvermansen". Men også med tanke på bandet i særdeleshet - AC/DC gjør "sin greie" men den identiteten er også det som er min innvending mot bandet, der variasjon ikke akkurat står i høysetet...

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

AC/DC har flere utpulte gjengangere. TNT, Highway, YSMANL, BiB og Thunderstruck er låter som spilles i tide og utide, kanskje litt for mye.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

MikkelRev wrote:

AC/DC har flere utpulte gjengangere. TNT, Highway, YSMANL, BiB og Thunderstruck er låter som spilles i tide og utide, kanskje litt for mye.

Alle disse er utspilt maks, jeg får mark når jeg hører de.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Locked Previous topicNext topic