Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

s***nÂŽs Satyrs

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Sonic Titan
Belieber
Belieber
Posts: 115
Joined: 13 Dec 2013, 12:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

s***nÂŽs Satyrs

Post by Sonic Titan »

Disse trenger jo en egen trÄd.

Et av mine absolutte favorittband de siste Ärene. Andre skiva ute nÄ.
FĂžrsteskiva fikk bra med medvind etterhvert fra diverse steder. Og som en skikkelig dustefan skal melde, sĂ„ melder jeg at fĂžrste demoen og 7ĂŠrn er ĂŒberstaslige.
Ved fÞrste Þrekast var jeg litt skuffa pÄ andreplata, men den kommer seg godt.
Manglet litt overdrevent sprengt-punk i lyden i starten, men finner absolutt andre kvaliteter med skiva etterhvert.
Vokillsene er uansett en av mine favoritter for tida.

Den kommende konserten pÄ Beyond The Gates har absolutt godt potensiale for Ä vinne fÞrstepremie for "Beste timen brukt pÄ kjellÊrn pÄ GÄsa"

Syntes egentlig ikke bandet passer inn pÄ doomavdelingen, selv om sikkert noen ville vÊre uenig med meg om det.


User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: PĂžle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Kult band. Har ikke sjekka ut den nye skiva ennÄ, men hÞrer det er litt delte meninger om den.



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Debuten er et mesterverk. De ĂŒberfete lĂ„tene, den perfekte produksjonen og den dritfete vokalen gjorde at jeg automatisk forventet Ă„ bli litt smĂ„skuffet over nyskiva. Og det ble jeg, men etter en fem-seks runder er jeg godt fornĂžyd uansett. Produksjonen er kjedeligere, vokalen er dĂ„rligere og lĂ„tene rocker ikke like hardt, men det lĂ„ter fissefett uansett. Die Screaming er beste lĂ„t til nĂ„. DĂždsfet sak!

Skuffet over coveret, da.

Fra dette:
Image

Til dette:
Image

Sykt stusselig.

Fans av bandet mÄ forresten sjekke ut Alucarda:

[youtube][/youtube]

Demoen er latterlig fet!


User avatar

Topic author
Sonic Titan
Belieber
Belieber
Posts: 115
Joined: 13 Dec 2013, 12:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sonic Titan »

Syntes ikke vokalen er noe dÄrligere. Syntes den er den naturlige forlengelsen av fÞrsteplata, og fortsatt riktig og knallbra for bandet. Var fÞrst mest skuffa over mangelen pÄ sprengt-punkelyd. Men tenker etter endel runder at de legger seg nÊrmere lyden av det naturlig soundtracket til de orginale biker-exploitationfilmene. Eneste faren da er at det lett kan falle inn i 40 pÄ dusinet retrorocklyden. Men syntes forsatt de klarer Ä beholde egenarten i lyden. OgsÄ virker det pÄ meg som selve lÄtskrivingen legger seg tett opptil andre Blue Cheerplata. Skitten.

Enig at Die Screaming er en tÞff lÄt, men det er samtidig den lÄta som legger seg nÊrmest opp i Electric Wizardstilen. Syntes, Lucifer Lives er toppers (som for Þvrig er nyinnspilling fra fÞrste 7Êrn). Og One by One. Og Show me your skull er de feteste.

Generelt overbevist meg sjÞl de 4 siste timene om at jeg digger plata som f**n, etter den fÞrste skuffelsen pÄ fÞrste lyttingen for to dager siden. Den bare krever litt mer av deg som lytter enn fÞrsteplata. Der det var veldig lett Ä falle for villskapen og den ukontrollerte mÞkkete produksjonen.

Mine to femĂžringer hvertfall.

Har et sÄnn der elsk/hat forhold til hele den der okkult-retrobÞlgen, men noen ting dukker opp og er fryktelig stas.

SĂ„nn som den der demoen til Black Magic SS fra i fjor var helt fantastisk. Litt samme vibben som s***nÂŽs Satyrs, men samtidig noe helt annet.

[BBvideo 560,340][/BBvideo]



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Tja, jeg synes nÄ det da. Jeg synes den var bÄde rÄere/fetere og ikke minst mer passende pÄ debuten. Og One by One er skivas nest beste spor til nÄ. Men dette er et album som kommer til Ä bli spilt mye i tiden som kommer.

Black Magic SS er sykt kult. Synes bÄde Symbols of Great Power og Panzerwitch er dÞdskule, men jeg hÞrer ikke helt s***n's Satyrs sammenligningen. Men rÄtt band. Digg jalla osv.


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Har ikke hĂžrt nyskiva, men forrige var knall. Gleder meg til BTG!

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Grimgor
Belieber
Belieber
Posts: 59
Joined: 25 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Grimgor »

Syntes nye var alle tiders jeg. f**n for en avslutning


User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Nye er dritfet, men var ganske overrasket nÄr jeg hÞrte den. Ble veldig overrasket over hvor unge de faktisk er. Supert band!


User avatar

Topic author
Sonic Titan
Belieber
Belieber
Posts: 115
Joined: 13 Dec 2013, 12:53
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sonic Titan »

Ja, Clayton var vel 17-18 Är pÄ demoen husker jeg. Imponerende. Leste noe greier om at han stepper inn pÄ bass for electric wizard av og til for tida ogsÄ.


User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Han er den nye faste bassisten i ElWiz han. 20 Är gammal. Jarret pÄ gitar er 22.


User avatar

AddioZio
Belieber
Belieber
Posts: 163
Joined: 17 Apr 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AddioZio »

Dritfete lĂ„ter, men vokalen er helt krise. Har ikke noe problem nĂ„r det kommer til slik vokal, men den var perfekt pĂ„ fĂžrste skiven. Årets nedtur for min del, dessverre. Gledet meg stort til denne.


User avatar

Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Sonic Titan wrote:

Ja, Clayton var vel 17-18 Är pÄ demoen husker jeg. Imponerende. Leste noe greier om at han stepper inn pÄ bass for electric wizard av og til for tida ogsÄ.

Stressminister wrote:

Han er den nye faste bassisten i ElWiz han. 20 Är gammal. Jarret pÄ gitar er 22.

f**n for noen pikksvaner. Mad Jelly.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: PĂžle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Shrinebuilder wrote:

Kult band. Har ikke sjekka ut den nye skiva ennÄ, men hÞrer det er litt delte meninger om den.

HÞrer Die Screaming nÄ, og jeg tror det trengs litt tilvenningstid her, i motsetning til Wild Beyond Belief, som satt som et hagleskudd mot tinningen.


User avatar

remi-and
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 05 Jun 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by remi-and »

Eg synes faktisk at Die Screaming gruser wild beyond belief! Men det har vell kanskje mest Ä gjÞre med at den har tÞffere lydbilde, og at eg har hÞrt mye mer pÄ DS enn WBB. Blir ekstremt kult Ä se pÄ BTG


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Image

https://soundcloud.com/bad-omen-records ... mpty-veins

LÄter dritfet, og langt fetere enn alt pÄ Die Screaming. Konge!

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Har hÞrt igjennom et par ganger, og det holder ikke mÄl. Overraskende dÄrlig faktisk, virker ikke gjennomarbeidet i det hele tatt. Skuffa.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Synes den nye plata er helt fantastisk bra, og milevis bedre enn Die Screaming. Ikke helt der oppe med Wild Beyond Belief!, men ikke sÄ veldig langt unna heller. Kult sound, fete riff og digg attitude. Creepy Teens er kanskje bandets beste lÄt til nÄ. Det Äpningsriffet, ass. Bajas!

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: PĂžle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Digger den cheerleader-aktige vokallinja i Creepy Teens.


edit; det var Germanium Bomb jeg sikta til.

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: PĂžle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Har forresten hÞrt masse pÄ alle tre skivene etter konserten, og de er helt tipp topp baluba.

Locked Previous topicNext topic