Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Nyheter og anbefalinger - hardrock

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Nyheter og anbefalinger - hardrock

Post by Marken »

The Dagger har fått endel runder. Helt grei, men småkjedelig i lengden. Litt vel mye gubberock.

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Seven - 7

Image

http://open.spotify.com/album/3fcsJHHSndfoJ54FoOHtzd

Ingen klassiker, men god AOR:

[BBvideo 560,340]http://youtu.be/Uwe3CzkKRWs[/BBvideo]
Image

User avatar

HAD
Belieber
Belieber
Posts: 39
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by HAD »

Sjekk ut KXM gamle ørn....
Metal music we listen
Beer ruthlessly we can drink
We feel the great alchohol
And always a beer will do it

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Image

Audrey Horne holder stø kurs ser jeg. Har likt de to forrige godt, så klarer ikke å tro at de roter seg bort denne gangen heller.

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Denne skiva ser jeg fram til!:

Image

Sweden's Nightingale is back in the spotlight with a long overdue 7th studio album. Entitled "Retribution," the follow-up to 2007's "White Darkness" will be released via the band's new worldwide label InsideOutMusic on January 27th, 2015 in North America.

Nightingale was established by musical multi-talent and producer Dan Swanö (Edge Of Sanity / Witherscape) almost 20 years ago and in the good tradition of the band -- which is completed by Dan's brother Dag Swanö (guitars, keyboards), Erik Oskarsson (bass) and Tom Björn (drums) -- the new album once again showcases a timeless hybrid of different musical styles. From atmospheric metal to catchy AOR and melodic prog, "Retribution" offers an amazingly broad variety of moods and always tuneful songwriting skills.

Dan Swanö, who contributes vocals, guitars and keyboards, commented: "We started putting material together for this album around 2008, but out of all those songs only two made it to the album. I felt that, unless it is the best possible Nightingale album, where every song on the album easily could replace any song from our previous albums, there was no point in making a new album at all.

"During the writing of the Witherscape debut album, I wrote a lot of stuff that would work better on a Nightingale album, and before I knew it, I had the skeleton for a lot of potentially awesome Nightingale songs! It was important that the new material had the vibe of the older albums, yet with a better production and performance.

"I am very confident that all the Nightingale fans will love 'Retribution' since I made sure I felt the same rush inside me when I listened to the tracks that I did upon listening to the finished version of our most famous tracks from the past!"

The track listing is as follows:

  1. On Stolen Wings
  2. Lucifer's Lament
  3. Chasing The Storm Away
  4. Warriors Of The Dawn
  5. Forevermore
  6. Divided I Fall
  7. The Voyage Of Endurance
  8. 27 (Curse Or Coincidence?)
  9. The Maze
  10. Echoes Of A Dream

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Må dessverre melde at den nye Vanderbuyst-plata, At the Crack of Dawn, skuffer en smule.


User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Har blitt så glad i H.e.a.t-skiva at jeg tenkte jeg måtte sjekke med folket her om noen har hørt de tidligere utgivelsene til bandet? Er de tre første skivene på nivå med Tearing Down The Walls?


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Invictus wrote:

Har blitt så glad i H.e.a.t-skiva at jeg tenkte jeg måtte sjekke med folket her om noen har hørt de tidligere utgivelsene til bandet? Er de tre første skivene på nivå med Tearing Down The Walls?

Jeg syns foreløpig at Tearing Down The Walls er en liten skuffelse i forhold til den glimrende Address The Nation, men alle 4 skivene er veldig bra, så liker du den nye, kan du trygt kjøpe forgjengerne og.

Image

User avatar

Lord Flashheart
Belieber
Belieber
Posts: 112
Joined: 19 Jul 2014, 12:33
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 52

Post by Lord Flashheart »

Invictus wrote:

Har blitt så glad i H.e.a.t-skiva at jeg tenkte jeg måtte sjekke med folket her om noen har hørt de tidligere utgivelsene til bandet? Er de tre første skivene på nivå med Tearing Down The Walls?

Address the Nation er deres beste plate, synes jeg. Tearing Down the Walls er langt ifra noen skuffelse - bare litt mindre
gnistrende. Tror ikke du bomkjøper om du går for de to første i tillegg.
H.E.A.T. er for øvrig booket til neste års Sweden Rock Festival. Det skal bli moro.


User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Dead Lord spiller inn skive ser jeg. Den gleder jeg meg til!

ROCK!

User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Knallbra hardrock fra Danmark.

[thumbnail]http://www.metalheaven.net/assets/image ... _-450-.jpg[/thumbnail]

Brother Firetribe leverer som vanlig.
[thumbnail]http://www.soundi.fi/sites/default/file ... gc4ss4.jpg[/thumbnail]

Image

User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Beste skiva til Crazy Lixx så langt.

[thumbnail]http://bravewords-public.s3.amazonaws.c ... m1q4r4.jpg[/thumbnail]

Image

User avatar

Welhaven
Poser
Poser
Posts: 457
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Welhaven »

Har hatt dilla å den siste skiva til Europe de siste dagene. Ikke noe jeg ville satt penger på selv, men rarere ting har skjedd før. God klassisk 70-inspirert hardrock.
<b>Exeloume på Facebook-></b> http://listn.to/exeloume (news, bio, musikk, reviews osv)
Wimp: http://wimp.no/album/6182208
Bandcamp: http://exeloume.bandcamp.com/
Myspace: www.myspace.com/exeloumethrash

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Den har jeg selvsagt satt penger på. Europe etter comebacket er solide saker, og jeg forventer at den nye holder mål også. De to låtene jeg har hørt er begge bra. Plata slippes vel om ei ukes tid, tror jeg.

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Har spilt Europe "War Of Kings" tre runder, og jeg liker den ganske godt. Synes uansett det kunne vært med ei kjappere låt eller to.
Den er ikke like glimrende som fantastiske Secret Society og den meget gode Last Look At Eden, men hakket bedre enn Start From the Dark og et par hakk sterkere enn Bag Of Bones.
Den eneste balladen, Angels (With Broken Hearts), er jo helt strålende. Det samme gjelder Days of Rock 'N' Roll.

Tittellåta:
https://www.youtube.com/watch?v=yOgVa--DyVI

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Skiva krever noe tilvenning synes jeg men etter noen runder løsner det smått om senn, synes denne kan rankes blant de bedre siden comebacket om enn svakere enn både Start From The Dark og Last Look At Eden, men du må da snart innse Marken at Secret Society er det desidert mest magre Europe noensinne har gitt ut.
Har gitt Bag Of Bones noen fler runder i det siste også, og innser at den også er noe sterkere enn husken skulle tilsi, slik at den kniver med den nye om en 3 eller evt. 4 plass på lista over skivene siden comebacket.
Full Heep-worship i California 405, virkelig ei knall låt der - ellers fremstår tittellåta, Nothin' To Ya og Children Of The Mind som de beste låtene for meg. Var spent på Days Of Rock'n'Roll etter å ha lest at det var ei låt som var basert på idéer fra sen 80-tall, men denne fremstår som mer av den forglemmelige sorten for meg....
Ellers er jeg ei heller ikke overbegeistra over vokallinjene på versene på Hole In My Pocket...., men er stort sett fornøyd med resten av skiva
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Secret Society er grisegod :)

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Image

Ny skive fra Terra Nova. Førsteinntrykket er at dette er kompetent melodiøs hardrock. Ikke noe spesielt nytt, men helt ok.
Image

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Conroy Bumpus wrote:Image

Ny skive fra Terra Nova. Førsteinntrykket er at dette er kompetent melodiøs hardrock. Ikke noe spesielt nytt, men helt ok.
Et band som har en liten kult-following, noe jeg aldri har skjønt siden de platene jeg har hørt av de aldri har levert til bedre enn middelmådig at best... Kan selvsagt sjekke ut skiva, men Terra Nova har ingen høy prioritet her i garden.....
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Riktig tråkig med aktivitet i denne tråden til tross for et vell av nyheter å boltre seg med på den melodiøse fronten så langt i år;

Sweet/Lynch - Only To Rise

Europe - The War Of Kings

Eclipse - Armageddonize (så langt årets skive for meg, som nevnt tidligere...)

Jorn Lande/Trond Holter - Dracula (Swing Of Death)

Ufo - A Conspiracy Of Stars

FM - Heroes and Villains

Level 10 - Chapter One

Revolution Saints -S/T

Impellitteri - Venom

Petrik/Scherer - Risk Everything

Toto - XIV

Michael Schenker Temple Of Rock - Spirit On A Mission


Godbiter i vente har vi også i form av bla. Whitesnake - The Purple Album og Radioactive - F4UR, så hva synes nå folket om disse og året så langt, evt. hvilke andre har vi å se frem i mot - kjenn kallet Guru, Affen, Bruuno, Conroy Bumpus, Dick Hardy, Yatzy, Steinman, flexnes, Marken m.fl......
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

Locked Previous topicNext topic