Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Thin Lizzy-tråden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Thin Lizzy-tråden

Post by Lynchomaniac »

Etter nærmere overveielse, rangeres studio-diskografien slik:

  1. Johnny The Fox
  2. Thunder and Lightning
  3. Chinatown
  4. Black Rose
  5. Bad Reputation
  6. Jailbreak
  7. Renegade
  8. Fighting
  9. Nightlife

Som sagt ser jeg Bell-era'n som relativt ubetydelig i Lizzy-sammenheng

Live:

  1. Life
  2. One Night Only
  3. Live and Dangerous

L&D sist mye pga låtvalgene, da flere av mine Lizzy-höjdare er fra tiden etter L&D var innspilt.

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Tja, kanskje ikke helt Lizzy (relasjonen og soundet er der i det minste) - men om ikke annet er stafettpinnen behørig i ivaretatt av Black Star Riders. Den forrige skiva All Hell Breaks Loose, var i all hovedsak et positivt møte med musikk i Lynnot/Lizzy's ånd, som forventet men den trengte litt tilvenning.
Den nye skiva The Killer Instinct skal etter sigende være enda ett knepp eller to bedre sier anmeldelsene så, da har vi bare å se frem mot 23. Februar.

For evt uinnvidde en smakebit på den beste låta fra forrige skive; http://m.youtube.com/watch?v=--N4ISYI-4c
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Debuten var slettes ikke verst, skal nok høre denne også.
ROCK!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Playlist np Thin Lizzy - Nightlife ->
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Herremelk
Belieber
Belieber
Posts: 187
Joined: 10 Apr 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Herremelk »

Et av tidenes rockeband. Ja, kanskje til og med tøffere enn tidlig AC/DC. Jailbreak, Johnny the Fox og Fighting er topp 3, men de har ekstremt mye gull.

User avatar

Topic author
Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

Image

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

j****g ålreite programmer, det der. Anbefales!
ROCK!

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Lynchomaniac wrote:Tja, kanskje ikke helt Lizzy (relasjonen og soundet er der i det minste) - men om ikke annet er stafettpinnen behørig i ivaretatt av Black Star Riders. Den forrige skiva All Hell Breaks Loose, var i all hovedsak et positivt møte med musikk i Lynnot/Lizzy's ånd, som forventet men den trengte litt tilvenning.
Den nye skiva The Killer Instinct skal etter sigende være enda ett knepp eller to bedre sier anmeldelsene så, da har vi bare å se frem mot 23. Februar.

For evt uinnvidde en smakebit på den beste låta fra forrige skive; http://m.youtube.com/watch?v=--N4ISYI-4c
Nei fy f**n. Den låta er noe av det jævligste jeg har hørt, keltisk sørstats-country rock. Milevis fra hva Thin Lizzy drev med. Skjerpings.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Kun den låta på skiva som er sånn. Resten er definitivt mer Lizzy. Litt utstudert likt til tider, men absolutt noe hørbart. Foretrekker dog Dead Lord hvis jeg skal høre på ny musikk i den gata.
ROCK!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Stressminister wrote:
Lynchomaniac wrote:Tja, kanskje ikke helt Lizzy (relasjonen og soundet er der i det minste) - men om ikke annet er stafettpinnen behørig i ivaretatt av Black Star Riders. Den forrige skiva All Hell Breaks Loose, var i all hovedsak et positivt møte med musikk i Lynnot/Lizzy's ånd, som forventet men den trengte litt tilvenning.
Den nye skiva The Killer Instinct skal etter sigende være enda ett knepp eller to bedre sier anmeldelsene så, da har vi bare å se frem mot 23. Februar.

For evt uinnvidde en smakebit på den beste låta fra forrige skive; http://m.youtube.com/watch?v=--N4ISYI-4c
Nei fy f**n. Den låta er noe av det jævligste jeg har hørt, keltisk sørstats-country rock. Milevis fra hva Thin Lizzy drev med. Skjerpings.
Hehe, greit nok å ikke like låta - men kom pokker ikke å si at det ikke låter Lizzy, og enda mindre at det er Southern country rock! Dåre-kommentar som faller på sin egen urimelighet. I så måte har du neimen ikke hørt mye country rock......
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Doomination wrote:Kun den låta på skiva som er sånn. Resten er definitivt mer Lizzy. Litt utstudert likt til tider, men absolutt noe hørbart. Foretrekker dog Dead Lord hvis jeg skal høre på ny musikk i den gata.
Kanskje de par første Glyder skivene er noe som skulle behage deg da Doomination?
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

torjo
Rocker
Rocker
Posts: 840
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by torjo »

Den låta ga mer assosiasjoner til Gary Moores "Over the Hills and Far Away" enn til Thin Lizzy.
Ta tårnet, Ebralidze!

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

torjo wrote:Den låta ga mer assosiasjoner til Gary Moores "Over the Hills and Far Away" enn til Thin Lizzy.
Som igjen er fra den Gary Moore skiva som gir flest Lizzy-assosiasjoner, så sirkelargumentasjon og Hair-splitting.....really.....
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Stressminister
Rocker
Rocker
Posts: 606
Joined: 28 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stressminister »

Lynchomaniac wrote:
Stressminister wrote:
Lynchomaniac wrote:Tja, kanskje ikke helt Lizzy (relasjonen og soundet er der i det minste) - men om ikke annet er stafettpinnen behørig i ivaretatt av Black Star Riders. Den forrige skiva All Hell Breaks Loose, var i all hovedsak et positivt møte med musikk i Lynnot/Lizzy's ånd, som forventet men den trengte litt tilvenning.
Den nye skiva The Killer Instinct skal etter sigende være enda ett knepp eller to bedre sier anmeldelsene så, da har vi bare å se frem mot 23. Februar.

For evt uinnvidde en smakebit på den beste låta fra forrige skive; http://m.youtube.com/watch?v=--N4ISYI-4c
Nei fy f**n. Den låta er noe av det jævligste jeg har hørt, keltisk sørstats-country rock. Milevis fra hva Thin Lizzy drev med. Skjerpings.
Hehe, greit nok å ikke like låta - men kom pokker ikke å si at det ikke låter Lizzy, og enda mindre at det er Southern country rock! Dåre-kommentar som faller på sin egen urimelighet. I så måte har du neimen ikke hørt mye country rock......
Latterlig kommentar. Ser helt klart at det er en likhet, men kvalitetsforskjellen, tankegangen bak låtskriving, tekst og struktur, for å ikke snakke om feelinga, er langt under parti, og fortjener ikke å blir sammenlignet med Thin Lizzy.

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Tja; Litt enig med dere begge her;
Enig i at det er mer Gary Moore enn Thin Lizzy i denne låta her. Men;
Selv om denne låta kanskje er veeeldig Gary Moore-aktig, mener jeg at Lizzy-vibbene på GM-låter som f.eks Over the Hills and Far Away, Thunder Rising, mv er jo åpenbare! (Altså sirkelargumentasjon).
Så kan man jo videreføre rekka, og si at Lizzy/Lynott tidvis lente seg tungt på Van Morrison/Them, pluss en solid dose Wishbone Ash også. Who made who?
Gary Moore lagde en langt mer polert og (80-talls) kommersiell approach på ovennevnte låter, men utover det er det fortsatt veldig enkelt å høre gjenkjennende trekk fra Lizzy-låter som "Emerald", "Róisín Dubh (Black Rose): A Rock Legend", "Massacre", i det Gary Moore gjorde på midten av/sent 80-tall.
Så kan man godt si at BSR har tatt det kommersielle enda et skritt, men å si at det ikke er Lizzy-vibber? Tull.
(Så legger jeg til at denne låta her er noe av det svakere jeg synes BSR presterer på sitt album, sånn at det er nevnt).

For min del er jeg i hvert fall glad for at Gorham og BSR viderefører arven og musikken fra Thin Lizzy, for det er det ingen andre som gjør these days.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Thunderbear wrote:For min del er jeg i hvert fall glad for at Gorham og BSR viderefører arven og musikken fra Thin Lizzy, for det er det ingen andre som gjør these days.
Corsair
Dead Lord
Gypsyhawk
Slough Feg (inspirert av masse annet rart også, men Lizzy-elementet er der så absolutt)
(til en viss grad) Horisont
+ garantert masse som jeg har glemt/ikke kjenner til

Om man ikke liker det er en annen sak, men det er definitivt flere enn Black Star Riders som bærer fanen videre i vår tid.
ROCK!

User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Muligens, men jeg synes ingen av de du nevner er i nærheten av BSR hva gjelder kvalitet.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Thunderbear wrote:Muligens, men jeg synes ingen av de du nevner er i nærheten av BSR hva gjelder kvalitet.
Spot on Thunderbear :!:
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Doomination wrote:
Thunderbear wrote:For min del er jeg i hvert fall glad for at Gorham og BSR viderefører arven og musikken fra Thin Lizzy, for det er det ingen andre som gjør these days.
Corsair
Dead Lord
Gypsyhawk
Slough Feg (inspirert av masse annet rart også, men Lizzy-elementet er der så absolutt)
(til en viss grad) Horisont
+ garantert masse som jeg har glemt/ikke kjenner til
Glyder
John Norum
Sinner
Dare

++
Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Var treig med å sjekke ut siste BSR, men helhetlig sett likte jeg den bedre enn debuten. Er nok litt for papparock for stress og gjengen, men i rette humøret gjør den seg absolutt for min del.
ROCK!

Locked Previous topicNext topic