Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Horisont - Odyssey

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste album?

TvÄ sidor av Horisonten (2009)
1
17%
Second Assault (2012)
0
No votes
Time Warriors (2013)
0
No votes
Odyssey (2015)
5
83%
 
Total votes: 6
User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Horisont - Odyssey

Post by Marken »

Jeg har helt dilla pÄ Horisont om dagen, takket vÊre den meget gode Odyssey. 62 minutter med varasjonsrik og herlig hardrock. Skiva er spekket med gode lÄter, herlig gitarspill og ditto tromming. Og for et cover!

Jeg kjĂžpte Time Warriors da den kom, men likte den ikke noe sĂŠrlig da. Plukka den frem igjen for et par uker siden, og da funka den langt bedre.

Debuten er bestilt pÄ ebay, og Second Assault ble handla i gÄr. Den har kun fÄtt to runder. En del bra, men den virker forelÞpig Ä vÊre hakket mer ujevn enn de to siste.

SĂ„, hva er favoritten? Hvis det i det hele tatt er noen som liker Horisont her inne da.

Her er den ti minutter lange FANTASTISKE tittelÄta fra nyplata:
https://www.youtube.com/watch?v=pF8XXR3jdT8

Bad News:
https://www.youtube.com/watch?v=xcg8S5nPN-M

Break the Limit:
https://www.youtube.com/watch?v=1-YaKziRo-Q


knokkelmann
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 14 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knokkelmann »

Alt er bra, men synes de har hatt en jevn stigning kvalitetsmeesig. Venter stadig pÄ Odyssey i posten, men de to lÄtene jeg har hÞrt virker veldig lovende.

User avatar

Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Jeg kjÞpte ogsÄ Time Warriors da den kom ut, og det er fortsatt den eneste jeg har hÞrt. Den skiva ligger vel i "sterk treer til svak firer"-land mener jeg Ä huske. Leste for Þvrig i en anmeldelse av Odyssey at den skiva var milevis bedre enn de tre andre. SÄ mye tyder pÄ at bandet har hatt en bra formstigning.
Odyssey er bestilt!

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Invictus wrote:Jeg kjÞpte ogsÄ Time Warriors da den kom ut, og det er fortsatt den eneste jeg har hÞrt. Den skiva ligger vel i "sterk treer til svak firer"-land mener jeg Ä huske. Leste for Þvrig i en anmeldelse av Odyssey at den skiva var milevis bedre enn de tre andre. SÄ mye tyder pÄ at bandet har hatt en bra formstigning.
Odyssey er bestilt!
Akkurat nÄ gir jeg en sterk firer/svak femmer til Time Warriors og en klar femmer til Odyssey. Svak firer til Second Assault, men den har kun fÄtt to runder forelÞpig. Venter i spenning pÄ debuten.

User avatar

fres
Belieber
Belieber
Posts: 31
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 37

Post by fres »

Likte fÞrsteskiva godt nÄr den kom. Har ikke hÞrt noe de har gitt ut siden. Ser fram til Ä hÞre Odyssey!

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Liker det jeg hÞrer. Skal nok fÄ noen runder til denne ja. Ser greit frem til Kadavar og Horisont i Leeds i November.


knokkelmann
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 14 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knokkelmann »

PÄ tredje runden nÄ, og skiven vokser stadig. Det som fÞrst og fremst skiller den fra foregÄende, er at allle lÄtene er pÄ jevnt hÞyt nivÄ. PÄ de andre utgivelsene er kvaliteten mer variabel fra lÄt til lÄt. Jeg fikk denne i posten samtidig med nye Maiden, og det er liten tvil om hvilken jeg foretrekker.

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Har ikke hÞrt denne ennÄ, men det er jo forblÞffende at Marken liker den. Det de har gitt ut sÄ langt har vÊrt ganske kult, men ikke noe som stÄr til "SÊrdeles". Stilmessig og i kvaliteten pÄ gjennomfÞringen har det vÊrt veldig bra, men ideene har ikke helt vÊrt til stede.
"Even s***n wears leather"

User avatar

Pandora
Poser
Poser
Posts: 205
Joined: 09 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pandora »

knuthulhu wrote:Har ikke hÞrt denne ennÄ, men det er jo forblÞffende at Marken liker den.
Ja, dette overrasker meg ogsÄ! Har ikke sjekket ut Horisont fÞr nÄ, har liksom innbilt meg at jeg ikke liker dem, men den nye skiva er faktisk skikkelig kul. En salig blanding av alt som er bra. HÞrer pÄ den daglig, og den blir bare bedre og bedre. Ligger an til Ä bli Ärets skive i 2015 (!).

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Den er rett og slett dritbra. Garantert topp 5 i Ă„r.
Har skaffa samtlige Horisont-skiver nÄ, og kan trygt si at de har blitt bedre for hver utgivelse.


elo
Belieber
Belieber
Posts: 26
Joined: 27 Nov 2013, 09:36
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 111

Post by elo »

HÞrt ekstremt mye pÄ siste skiva.. blir en klassiker det her!

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Ja, denne er jo suveren. Berre det trommebrekket midt i Bad News, med phaser og det heile, er jo verdt heile skiva.
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Suveren tromming skiva gjennom.

Hva er favorittlÄtene til folket? Fra nyskiva gÄr jeg for tittellÄta, Flying og Light My Way. Helt strÄlende album som det er veldig vanskelig Ä gÄ lei av.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

TittellÄta seff. OgsÄ Break The Limit, Bad News, Flying og StÀder Brinner i hvert fall. Av lÄter fra tidligere skiver er Nightrider, Crusaders of Death og All Must Come To an End favoritter her i huset.

Synes Second Assault er best av de tre foregÄende skivene faktisk. Time Warriors er Älreit, men fÞles litt ensformig. Second Assault har tidligere nevnte Crusaders som bryter opp litt og det gjÞr seg veldig.
ROCK!

User avatar

Topic author
Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Time Warriors synes jeg jevnt over er meget bra, men det er ingen tvil om at de har overgÄtt seg selv med Odyssey. Diamonds In Orbit, She Cried Wolf og VÀnd Tillbaka er nok favorittene fra den.
Crusaders Of Death er nok ogsÄ min favoritt pÄ Second Assault.
Debuten har ingen lÄter som hevder seg noe voldsomt. Jevnt over smÄkjedelig plate.

User avatar

Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

Virker som en veldig kul skive. MÄ fÄ hÞrt mer pÄ den og sjekka ut de forrige. Har den for Þvrig inne pÄ vinyl. Litt stiv pris, men sÄnn er det dessverre med Rise Above-titler. Ligger uansett godt over hundrelappen under PK ;)
Image

User avatar

Vassago
Belieber
Belieber
Posts: 73
Joined: 01 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Vassago »

Denne vert jo berre betre og betre. Synes kanskje at den er i overkant lang, at til dĂžmes "Redlight" kunne vore kutta, men herregud, det er ein bagatell. RĂ„bra saker.
This ain't no party
This ain't no disco
This ain't no fooling around.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

HĂžrte de live i Alta av alle steder i sommer. Veldig bra liveband! KjĂžpte Odyssey forrige uke, virker veldig lovende.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Horisont / Kadavar / The Shrine / s***n's Satyrs.
Disse spiller live fĂžrstkommende torsdag i hovedstaden.

https://www.facebook.com/events/1676407695922029/
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

BlackMage
Poser
Poser
Posts: 429
Joined: 02 Oct 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BlackMage »

Kadavar og Horisont var j****g bra i Leeds! s***n's Satyrs var kjipt og The Shrine var ok.

Locked Previous topicNext topic