Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Lemmy er død

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

ManInBlack
B
B
Posts: 3
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Lemmy er død

Post by ManInBlack »

R.I.P. Lemmy.
Her noen minutter jeg filmet under hans siste besøk i Norge 3. desember

User avatar

ghazten
Poser
Poser
Posts: 285
Joined: 29 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ghazten »

f**n for en rå fyr.
EKO EKO AZARAK

User avatar

PisseNisse
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 08 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PisseNisse »

Legende og (anti)helt...Hvil i fred Lemmy.
Image

User avatar

OJTheViking
Belieber
Belieber
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2014, 00:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 42

Post by OJTheViking »

Det er definitivt en mørk stund for både meg og , men kanskje ekstra mørkt for henne, som har vært lojal fan i over 20 år, og vært på minst 25 konserter med dem - mange i Norge, mange i utlandet også (til tross for de fysiske utfordringene slike utenlandsreiser har medført for hennes del), og har hatt Lemmy/Motörhead som en støtte og veileder i livet sitt i alle de år. Jeg er selv sorgtung over nyheten, men har brukt min energi på å heller være der for henne.

HER er enda et clue om hvor mye bandet og mannen har betydd for henne.

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

Eg satt og såg streamen frå minnestunda, og eg grein faktisk ein liten skvett. Ja, eg, Øl, steinfjeset über alles satt faktisk og grein. Det tok meg faktisk til i dag å innsjå at Lemmy og Motörhead er over, slutt og finito.

RIP you magnificent bastard. f**n.
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

OJTheViking
Belieber
Belieber
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2014, 00:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 42

Post by OJTheViking »

Jeg og satt og fulgte med også, ganske så rørte begge to. Hun spesielt, siden bandet har betydd noe helt spesielt for henne i mange år, på andre måter enn det har for meg. Nådestøtet var den perfekte avslutningen på minnestunden, da de satte bassen mot forsterkeren og skapte det signaturmessige brølet av feedback ... for aller siste gang.

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Fikk med meg den siste timen eller så. Han italienske(?) roadien som var helt gråtkvalt var nesten for mye. En verdig avskjed.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk
Vi døde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Rart ikke Phil Campbell var der.

User avatar

OJTheViking
Belieber
Belieber
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2014, 00:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 42

Post by OJTheViking »

Wraith wrote:Fikk med meg den siste timen eller så. Han italienske(?) roadien som var helt gråtkvalt var nesten for mye. En verdig avskjed.
Han var nok fra Brazil. Men ja, det var et av de vanskeligste øyeblikkene å bevitne.

User avatar

OJTheViking
Belieber
Belieber
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2014, 00:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 42

Post by OJTheViking »

Antonzen wrote:Rart ikke Phil Campbell var der.
Han har virket litt "casual" etter det hele - som f.eks. at den kvelden Lemmy døde, var han ute og tok en støyt i hans navn på en pub og lot seg avbilde sammen med en kompisgjeng - men jeg tror det egentlig er stikk motsatt. Phil Campbell møtte Lemmy for første gang da han var 12 år og blodfan av Motörhead. Senere skulle han ende opp med å få spille i bandet i hele 30 år. Det har i praksisk ikke bare vært hele hans karriere, men hele hans liv. Og nå ble det revet bort fra ham. Jeg tror han virker så pass casual som han gjør rett og slett fordi han ikke helt vet hvordan han skal takle det hele.

User avatar

OJTheViking
Belieber
Belieber
Posts: 109
Joined: 29 Jun 2014, 00:24
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 42

Post by OJTheViking »

Nå har det jo kommet frem hvorfor både "Fast" Eddie og Phil Campbell uteble fra minnestunden. Kanskje mange av dere vet det allerede nå, men i tilfelle noen ikke har fått det med seg: "Fast" Eddie fikk rett og slett ikke tillatelse til å dra til USA på kort varsel pga. "past sins" - rullebladet hindret ham med andre ord. Phil Campbell ble anbefalt av sin lege å ikke reise med fly; han har jo selv hatt helseproblemer i det siste, og to av de siste Motörhead-konsertene ble jo avlyst pga. ham for en gangs skyld, da han ble sendt på sykehus.

Locked Previous topicNext topic