ghastly wrote:
Bli bråkat t mor di
It is currently 28 Mar 2024, 22:07
De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine
Post by Nekroleptiker »
Den river bra den, men synes den har en tendens til å endre lyd mer enn ønskelig. f**n vet, jeg har ikke gidda skru nok. Ender som regel opp med å kun bruke (Black Arts Toneworks) Pharaoh, den utfyller lyden framfor å endre lyden så voldsomt.
Dessuten matcher fargen forsterkeren min, som tross alt er det viktigste!
Hmmm virka fett den. Virka litt stue ren, men folk skrur som regel jævelig kjedelig lyd på demo videoer.
Har ikke merka at Hyper fuzzen endrer lyd.
Men ser meg litt rundt etter en fetere fuzz som jeg kan booste med fz-2'en. Bare for att!
Post by Nekroleptiker »
Jau, demovideoer rettferdiggjør skjeldent noe som helst. Det som er greit med denne er at den forsterker og utfyller fuzzen fra ampen på en grei måte, i stedet for å forvrenge og endre lyden, noe jeg synes FZ-2'en gjør. j****g vanskelig å forklare merker jeg, og det har vel mest å gjøre med smak og behag.
Kjøpte denne skjønnheten i dag:
Fender proudly presents what is very likely its most distinctive acoustic bass guitar model ever, the Kingman Bass SCE.
Fender has issued a handful of acclaimed acoustic basses in recent years, all with the traditional two-on-each-side tuner scheme on the headstock. What immediately distinguishes the Kingman Bass SCE, however, is its Fender Jazz Bass® neck and headstock.
Jazz basses are well known for their slim necks, which easily facilitate fast, articulate playing, and the all-on-one-side tuner configuration has been a Fender hallmark ever since the Telecaster® guitar debuted in 1950. The natural-finish Kingman Bass SCE is the first Fender acoustic bass model to incorporate both.
Other features include a single cutaway that allows easy access to the upper frets, special “X” bracing, solid spruce top with mahogany back and sides, 20-fret rosewood fingerboard, rosewood bridge with compensated saddles, Fishman® Aero™ active onboard preamp with tuner and tone controls, block fingerboard inlays, aged fingerboard binding, checkerboard rosette and vintage-inspired gold pickguard.
Shrinebuilder wrote:Plukker opp dette på fredag:
Har nøyaktig samme kasse. Herlig lyd, dog den spraker noe.
OT: henter en Fender Dave Murray signature Stratocaster i New York om litt over en uke. Weeee!
Kjøpte meg en Marshall 1987X (plexi reissue) for å bruke til ballerock. Fy f**n skal si det svinger av den toppen - men døv blir man.
Ja også fikk jeg endelig Nebelung Riffmeisteren. Dette er en av tre gitarer som Ronnie fikk til promotering av den nye japanserien. Tobaccoburst med P90. Låter helt sinnsykt sammen med Plexien...
Håper å få en gitar i posten i dag, venter spent. En ESP Pearl White M-II som jeg skal ha som backup til min ESP M-I:
En for meg ukjent fyr poserer med tilsvarende gitar...
Porcus wrote:Welhaven wrote:En for meg ukjent fyr
Subtilt.
Hæ? Han jeg kjøpte gitaren av som nevtne han duden her, aldri hørt om han før.
Stian wrote:Fant intet mindre enn to tunere da jeg var i kjelleren og rota forleden. Ikke instrument, og ikke nyinnkjøpt, men lell!
Får æ kjøp av dæ en?
Welhaven wrote:Porcus wrote:Welhaven wrote:En for meg ukjent fyr
Subtilt.
Hæ? Han jeg kjøpte gitaren av som nevtne han duden her, aldri hørt om han før.
Ah, OK. Siden navnet fremgikk av URLen, så regnet jeg med at det var ment som å vifte med hvitløkskransen, korse seg og rope om jentelus.
Siste tilskudd til gitarparken er en perlehvit ESP M-II: