Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Summoning

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste utgivelse?

Lugburz
3
9%
Minas Morgul
0
No votes
Dol Guldur
8
24%
Nightshade Forests EP
0
No votes
Stronghold
8
24%
Let Mortal Heroes Sing Your Fame
7
21%
Lost Tales EP
1
3%
Oath Bound
6
18%
 
Total votes: 33
User avatar

Topic author
Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Summoning

Post by Tenebres »

Enda en Summoning-tråd? Den første med skikkelig poll, du.

Jeg har fått kick på bandet igjen, og har kommet til konklusjon at det kanskje var håp etter Stronghold likevel. Oath Bound var ikke så ille etter flere gjennomhøringer. Lurer også på om det er liv mellom de to sistnenvte skivene.

Hvilken er best osv.? Kjør debatt.
Stemmer selvsagt Dol Guldur.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

stemmer selvsagt ikke, da det er likt mellom oath bound og stronghold. f**n for er sinnsykt bra band!

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Tenebres wrote:Enda en Summoning-tråd? Den første med skikkelig poll, du.

Jeg har fått kick på bandet igjen, og har kommet til konklusjon at det kanskje var håp etter Stronghold likevel. Oath Bound var ikke så ille etter flere gjennomhøringer. Lurer også på om det er liv mellom de to sistnenvte skivene.

Hvilken er best osv.? Kjør debatt.
Stemmer selvsagt Dol Guldur.
Bra at Oath Bound endelig falt i smak hos deg. Visste at du ville komme til fornuft. :P Helt klart den beste skiva for min del iallefall!

Jeg har hørt alle skivene, men Lugburz synes jeg var veldig kjedelig, og Lost Tales var ikke verdt prisen, så de to er solgt.

Oath Bound er helt fenomenal. Jeg vet godt at jeg har skrytt den langt opp i skyene tidligere her på scream, så jeg skal ikke si så mye om den her. Alt jeg kan si er at hvert eneste sekund fra nevnte skive er en ren nytelse, og det betyr selvfølgelig at den står til en sekser på terningen, noe jeg veldig sjeldent gir.

Dol Guldur kommer på en god andreplass, men jeg hadde den faktisk som favoritt før jeg satte meg skikkelig inn i Oath Bound. Det eneste som trekker ned er "Nightshade Forests" (ikke skiva, men låta). Jeg synes den er kjedelig, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor. De "sugende" effektene på det meget gode pianostykket er også et aber, men ellers er det bare fryd og gammen. "Elfstone" og "Kor" er forøvrig helt utrolige. En femmer sier vi.

Let Mortal Heroes Sing Your Fame er helt klart undervurdert for min del, men så er nå jeg en stor fan av det meste som har med tangenter å gjøre, så denne kommer på 3. plass hos meg. Skiva er meget jevn, men jeg må si at sistelåta er et hakk bedre enn de andre. Uansett en perle dette her. Terningkast 5.

Stronghold var jeg helt i fyr og flamme over da jeg hørte den de første gangene, men så gikk det nedover da. Hadde enorme forventninger til den, men jeg må nok si at jeg synes den er litt oppskrytt. Den er helt konge helt til de tre siste låtene dukker opp, og da holder ikke skiva til mer enn en 4er for mitt vedkommende.

Minas Morgul er veldig opp og ned. Den er preget av et band som til dels har funnet sin egen stil (sjeldent man finner et så originalt band som Summoning, forresten), men hvis vi ser bort fra låtene "Lugburz", "Through the Forest of Dol Guldur" og "Dor Daedeloth" sitter vi igjen med bare knallåter. Lyden kunne vært bedre, men allikevel fortjener den en god firer.

Nightshade Forests-skiva må jeg nok høre mer på før jeg får bestemt meg - det har seg slik at jeg ikke sitter igjen med et inntrykk når den er ferdigspilt. Rart det der...

Alt i alt et av mine favorittband og et av de mest originale black metalbandene noensinne. De fortjener ros og mer oppmerksomhet enn det de har fått til nå.
慨世憂国

User avatar

Joakim
Belieber
Belieber
Posts: 147
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Joakim »

Ah.. For ett band!

Stronghold!!
Image
"I loved you in Bloodsport"

User avatar

Onyx
Queen of Svada
Posts: 92
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onyx »

sumostig wrote:f**n for er sinnsykt bra band!

You said it! :D

Stronghold er soleklart best. Ikke fordi de andre er dårlig, men fordi den er sinnssykt bra.
Honorable mention til Nightshade Forests. Flesh and Blood <333
send them to sleep

User avatar

King_P
Belieber
Belieber
Posts: 133
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by King_P »

Aldri falt for dette bandet
Duvende bryster.

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Må bli "Stronghold". Skal lete lenge etter en mer gjennomført episk atmosfære.
Summoning har dog null svin på skogen, ingen bomskudd.

-

User avatar

Onyx
Queen of Svada
Posts: 92
Joined: 17 Mar 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Onyx »

Djaenn_Haenni wrote:Dol Guldur kommer på en god andreplass, men jeg hadde den faktisk som favoritt før jeg satte meg skikkelig inn i Oath Bound. Det eneste som trekker ned er "Nightshade Forests" (ikke skiva, men låta). Jeg synes den er kjedelig, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor. De "sugende" effektene på det meget gode pianostykket er også et aber, men ellers er det bare fryd og gammen. "Elfstone" og "Kor" er forøvrig helt utrolige. En femmer sier vi.

Enig i at Elfstone og Kor er høydarne. Hele albumet er litt sært og merkelig.

:blob:
send them to sleep

User avatar

Anders S
Belieber
Belieber
Posts: 72
Joined: 07 Nov 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 33

Post by Anders S »

Onyx wrote:
Djaenn_Haenni wrote:Dol Guldur kommer på en god andreplass, men jeg hadde den faktisk som favoritt før jeg satte meg skikkelig inn i Oath Bound. Det eneste som trekker ned er "Nightshade Forests" (ikke skiva, men låta). Jeg synes den er kjedelig, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor. De "sugende" effektene på det meget gode pianostykket er også et aber, men ellers er det bare fryd og gammen. "Elfstone" og "Kor" er forøvrig helt utrolige. En femmer sier vi.

Enig i at Elfstone og Kor er høydarne. Hele albumet er litt sært og merkelig.

:blob:
Skiva er meget spesiell, ja. Mye eksperimentering med vokal og lydeffekter, men det meste fungerer veldig bra (bortsett fra den j***a "suck-in"-effekten i pianostykket da. Grrr...).
慨世憂国

User avatar

Beist
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 06 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Beist »

Verdens beste episke metal band dette her, Oath Bound er verdens beste episke metal skive :)

User avatar

Likskjender
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 10 Oct 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Likskjender »

Nightshade Forests er definitivt den beste for min del. Atmosfæren i det hele er ubeskrivelig.

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Jeg skjønner hvorfor folk liker Summoning, men personlig tror jeg aldri at jeg noen gang kommer til å digge noe de har laget. Jeg har diskografien på mp3 og etter mange forsøk er det fortsatt ingenting jeg synes er bedre enn at det fortjener et "helt greit" stempel.

User avatar

General ell?
Belieber
Belieber
Posts: 13
Joined: 15 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by General ell? »

Har faktisk kun hørt Stronghold. Finner ikke igjen skiva, så lurer på om jeg solgte den en gang i tia. Får vel sjekke ut de andre også en gang.
Mr. MARSHALL

User avatar

Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

Høyrer ikkje så ofte på Summoning lenger, så litt usikker på rangeringa. Men det er vel Minas Morgul og Dol Guldur som er dei skivene eg hugser som best.
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Topic author
Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Onyx wrote:
Djaenn_Haenni wrote:Dol Guldur kommer på en god andreplass, men jeg hadde den faktisk som favoritt før jeg satte meg skikkelig inn i Oath Bound. Det eneste som trekker ned er "Nightshade Forests" (ikke skiva, men låta). Jeg synes den er kjedelig, men jeg klarer ikke helt å sette fingeren på hvorfor. De "sugende" effektene på det meget gode pianostykket er også et aber, men ellers er det bare fryd og gammen. "Elfstone" og "Kor" er forøvrig helt utrolige. En femmer sier vi.

Enig i at Elfstone og Kor er høydarne. Hele albumet er litt sært og merkelig.

:blob:
Det er de 2 låtene som jeg likte best på begynnelsen, men etter hvert synes jeg de 2 siste sporene knuser resten av albumet. f**n, den skiven overgår alt jeg har hørt av atmosferisk metal. Stronghold is wayyy behind!


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Stronghold er nok best, men alle skivene er fete på hver sin måte.

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Jeg har nyss begynt å høre på dette bandet, og har bare Stronghold-skiva så langt, men den er fet som fanden, den, så dette lover godt for resten av diskografien.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Voidhanger
Poser
Poser
Posts: 273
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Voidhanger »

"Dol Guldur" og "Nightshade Forests". Beste låt er "Khazad Dúm".

User avatar

MoRn
Be
Be
Posts: 4
Joined: 02 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MoRn »

Favoritten er Let Mortal Heroes Sing Your Fame, med Oathbound på en god andre. Har enda tilgode å sette meg skikkelig in i de 3 første skivene, og Stronghold har fått alt for lite snurre tid :P
ach ja

User avatar

Warslaughter
Belieber
Belieber
Posts: 20
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Warslaughter »

Lugburz

Locked Previous topicNext topic