Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Jag Panzer

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Best?

Ample Destruction (1984)
13
57%
Dissident Alliance (1994)
0
No votes
The Fourth Judgement (1997)
2
9%
The Age of Mastery (1998)
2
9%
Thane to the Throne (2000)
3
13%
Mechanized Warfare (2001)
2
9%
Chain of Command (2004)
1
4%
Casting the Stones (2004)
0
No votes
 
Total votes: 23
User avatar

Topic author
Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Jag Panzer

Post by Øl »

Eit band som har vore diskutert litt sånn her&der, men fann ingen album-poll. Eit band som har utgjeve ei så latterleg bra skive som "Ample Destruction" fortener betre.
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Ikke helt Gothic Slam, men absolutt greit.

np Ebba Grön - Beväpna Er

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Kongeband.
Ample Destruction er best. Den eneste ordentlige dufferen er Chain of Command. Den er stusselig.
Mechanized Warfare er forresten også fortreffelig.
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Vanskelig, veldig vanskelig...

Tror jeg går for The Age Of Mastery, hårfint foran The Fourth Judgement, Ample Destruction og Thane To the Throne. Alle disse er glimrende.
I andre enden av skalaen finner vi grusomme Dissident Alliance.

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Tråden inspirerte til en Panzer-raptus her. :D
Så j****g bra!

np Cold is the Blade
Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Haha, Ample Destruction som er den mest klassiske skiva er den eneste jeg ikke har hørt :oops:

Ellers har jeg alt med unntak av den begredelige Dissident Alliance. Den har jeg ingen planer om å skaffe meg heller.

De jeg har rangerer jeg sånn her:

1.The Age of Mastery
2.The Fourth Judgement
3.Chain of Command
4.Casting the Stones
5.Mechanized Warfare
6.Thane to the Throne

Må innrømme at jeg setter nok egentlig The Age of Mastery og The Fourth Judgement like høyt, men førstnevnte får stemmen pga bandets aller beste låt noen sinne - Iron Eagle. Noen som ikke får ståkuk av gitarsoloen der eller?!
Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Conroy Bumpus wrote:Tråden inspirerte til en Panzer-raptus her. :D

Samme her! :D

np Jag Panzer - Black
Image

User avatar

Nils Barvåg
Poser
Poser
Posts: 321
Joined: 09 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 55

Post by Nils Barvåg »

Jag Panzer fortjener mye god presse, men jeg må rett og slett gi "Ample Destruction" noen flere spins før jeg avgir stemme...
"Only those who keep the faith shall escape the wrath of the Metallian..."

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Hvordan er forresten denne Christian Lasegue på gitar? Noen som har hørt noe med ham enda? Evt utenom JP? Ikke akurat småtterier å skulle ta over for gitarguder som Joey Tafolla og Chris Broderick gitt...

Men det aller beste hadde jo vært å få Tafolla tilbake i bandet! Hører på The Fourth Judgement nå, og Tafolla spiller rimelig suverene soloer han og. Tafollas solo på nyinnspillinga av Shadow Thief og Brodericks solo på Iron Eagle er to av mine favorittsoloer...

np Jag Panzer - Judgement Day
Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Affen wrote:Hvordan er forresten denne Christian Lasegue på gitar? Noen som har hørt noe med ham enda?

Så han på KIT, men tenkte selvsagt ikke over om han var bra eller dårlig. Og da de gikk på scenen var jeg ikke for full heller.
Han spiller vel på Chain Of Command-skiva.

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Ample Destruction må det nok bli. De har aldri nådd det nivået igjen, men de har absolutt gjort bra skiver siste ti åra. AD har et aggresjonsnivå som ikke ble matchet igjen, og stort sett bedre låter, selv om f.eks. Iron Eagle som er nevnt over er like bra som noe på AD.
"Even s***n wears leather"

User avatar

Gladøks
Belieber
Belieber
Posts: 162
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Gladøks »

Jeg har ikke hørt noe av nyere Jag Panzer, men Ample Destruction er riskrem de la riskrem, og jeg liker riskrem.
Eläkööt supikoirat!

User avatar

Eilev
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 25 Jul 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Eilev »

Satt og tenkte på dette bandet for ikkje så lenge siden, faktisk. Husker broren min spilte Shadow Thief for meg når eg var mindre, men den er vel alt eg har høyrd :oops:

Ample Destruction er ein bra plass å starte har eg forstått. Ellers så burde man høyre? Bumpus? Knuthulhu?

User avatar

knuthulhu
Poser
Poser
Posts: 274
Joined: 09 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by knuthulhu »

Det er ikke så mye å unngå i diskografien til Jag Panzer, men Thane to the Throne imponerte meg ikke mye. Tror jeg vil si meg enig i at de to Affen rangerer høyest er de som bør prioriteres om man ikke skal ha Ample Destruction da.
"Even s***n wears leather"

User avatar

Topic author
Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

Eilev wrote:Ample Destruction er ein bra plass å starte har eg forstått. Ellers så burde man høyre? Bumpus? Knuthulhu?

No mangler eg sjølv mange av skivene, men Ample Destruction er faktisk på min topp 10 over metalskiver som nokon gong er laga, så den er definitivt anbefalt.

Utover det har eg Mechanized Warfare som er ganske så knall, samt Thane to the Throne og Casting the Stones. Dei to siste er og bra, men særleg Thane.. kan vere litt langdryg, og ikkje den beste å starte med(sjølv om eg faktisk gjorde det, og dette kan vere grunnen til at eg i fleire år synst Jag P. var "OK").

Basert på dei skivene eg har, så er det eit visst stilskifte frå gamalt til nyare, Ample er veldig in your face, aggressiv men samtidig melodisk, veldig "lett å like" utan at det er ei skive ein går lei av. Det nyare materialet er litt meir laidback, og ofte med ein litt meir "slepande" sound, i vokal og riffing, og låter som ofte ikkje sit med ein gong.

Alt i alt, bandet har nok aldri kome opp igjen på det heilt sinnsjuke nivået på Ample...
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Eilev
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 25 Jul 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Eilev »

Allright! Nok å sette meg inn i for ei beite nå ja.

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Ample Destruction er selvsagt aller best. Fy f**n for ei skive! Lett topp ti gjennom alle tider, muligens topp fem også. Age Of Mastery, Chain Of Command og The Fourth Judgement er også svært bra skiver, om enn noe glattere og ikke fullt så energiske.

User avatar

Topic author
Øl
Belieber
Belieber
Posts: 98
Joined: 10 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Øl »

På tide å skaffe eit par skiver til for min eigen del. Trur eg går for good ol' kronologisk og byrjer med å fylle gapet mellom AD og TttT med Dissident Alliance, The Fourth Judgement og Age of Mastery. Gode stader å få desse til fin antisemittisk pris, nokon?
You treat your step-mother with respect, Pantera!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Øl wrote:På tide å skaffe eit par skiver til for min eigen del. Trur eg går for good ol' kronologisk og byrjer med å fylle gapet mellom AD og TttT med Dissident Alliance, The Fourth Judgement og Age of Mastery. Gode stader å få desse til fin antisemittisk pris, nokon?

Dissident Alliance er nå den siste JP-skiva du trenger. Death-aktig vokal om jeg ikke husker feil, denne Daniel J. Conca er ihvertfall en temmelig kjip vokalist. Og helt annen stil enn de øvrige skivene... Tror Kringen & co er enig at dette er den soleklart svakeste JP-skiva, og seriøst langt unna hele resten av katalogen.
Image

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Affen wrote:Tror Kringen & co er enig at dette er den soleklart svakeste JP-skiva, og seriøst langt unna hele resten av katalogen.

Det er han veldig enig i.

Locked Previous topicNext topic