Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Sist sette film

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Morkenstubbe
Rocker
Rocker
Posts: 1320
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morkenstubbe »

Catch 44 - terningkast= minus 01 - helt bedritent rip off av tarrantino.
Gadd ikke se hele filmen ferdig engang...dabba helt av mot slutten...satt og trippa - "bli ferdig, kom til noe som helst poeng..." øff..nei, slå av..
:x

"I lyden av ett hundre manns fortvilelse(over nok et år og leve) skriver vi her på screamforumet, i kulde og hat -og sinne!!!".
Image

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Kill.f**k.Die. wrote:
tomarnold wrote:

FESTEN

Bra dansk dogmefilm om en bursdagsfeiring som ikke går helt etter planen. Dette er vel også den første dognefilmen, så vidt jeg har for stått. (Lot denne skrivefeilen stå siden den var så j****g stygg at den ble litt fet.)

Idioterne kom to måneder før, og jeg mener den var aller først. Bra filmer begge to men har bare vage kino-minner.

Festen var først ute innen dogmefilm. Festen kom ut 19. juni, mens Idiotene kom ut 17. juli. I Norge kom Festen på kino etter Idiotene, men det har jo lite å si i historisk sammenheng.


User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Conan wrote:
Kjellvete wrote:
Conan wrote:
Kjellvete wrote:

Fire & Ice og Dragon Hunter

Herregud.. Terningkast 0

Animasjon Fire and Ice?

Fantasy med et budsjett tilsvarende en fredagsfyll

http://www.imdb.com/title/tt1135493/

Ah tror jeg har sett den selv, mener å huske at jeg var ikke helt overbevist selv.

For å følge opp litt så kan jeg jo si at Dragon Hunter fikk Fire & Ice til å fremstå som temmelig bra.
Kjøpte en billig boks med tre "blockbusters" dragefilmer på play. I overkant frekt å kalle det her for blockbustere og må si at jeg nesten gruer meg til den siste

Dragon Hunter

:grin:

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Jønsberg
Belieber
Belieber
Posts: 11
Joined: 01 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Jønsberg »

Så siste halvdelen av Fire & Ice for ikke så lenge siden, og det var da j****g fett det. Ble meget hypp på å se hele. Ralph Bakshi får til mye med begrensede midler - til og med rotoscopingen funker bra. Kjøpte "Coonskin" i Danmark nylig, og ser j****g frem til å se den.

Så akkurat "Asterix hos Britene", "Cæsars overraskelse" og "Operasjon Bautastein" igjen. Klarer ikke velge mellom hvem som er fetest av de to førstnevnte. Alt for gjeve.

Escape from those rotten body
It's creation of death, can do nothing
Full of lusts, can't feel sins
Cast you a golden magic! Baphomet!
Image

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Jønsberg wrote:

Så siste halvdelen av Fire & Ice for ikke så lenge siden, og det var da j****g fett det. Ble meget hypp på å se hele. Ralph Bakshi får til mye med begrensede midler - til og med rotoscopingen funker bra. Kjøpte "Coonskin" i Danmark nylig, og ser j****g frem til å se den.

Om det er en amatørfilm,som det kan tyde på,så skal jeg være enig i at det ikke er så aller verst.
Men da synes jeg det bør vises i markedsføringen og ikke kalle det for en blockbuster. Det virker mot sin hensikt å lage en slik fallhøyde for seg selv istedet for å være ydmyk og ærlig og la folk imponeres over hva de faktisk har fått til med sine begrensede midler

Knugende knyttnever av negativ energi


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Kjellvete wrote:
Conan wrote:
Kjellvete wrote:
Conan wrote:
Kjellvete wrote:

Fire & Ice og Dragon Hunter

Herregud.. Terningkast 0

Animasjon Fire and Ice?

Fantasy med et budsjett tilsvarende en fredagsfyll

http://www.imdb.com/title/tt1135493/

Ah tror jeg har sett den selv, mener å huske at jeg var ikke helt overbevist selv.

For å følge opp litt så kan jeg jo si at Dragon Hunter fikk Fire & Ice til å fremstå som temmelig bra.
Kjøpte en billig boks med tre "blockbusters" dragefilmer på play. I overkant frekt å kalle det her for blockbustere og må si at jeg nesten gruer meg til den siste

Dragon Hunter

:grin:

Ja bloclbustere er litt vel å ta i hahaha


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

Knowing. Herrefader for noe møl :disgusted:


User avatar

SculptorOfFlesh
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 04 May 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SculptorOfFlesh »

Festen er vel tidenes beste Danske film, sinnsykt bra film!

Siste sett:
Le grand bleu - 6/10
Le dernier combat - 1/10
Atlantis - 1/10
Subway - 1/10
Dear Mr. Gacy - 6/10
Lolita (1962) - 6/10
Wet Hot American Summer - 6/10
A Horrible Way to Die - 1/10
How to Make Love to a Woman - 1/10
Dear God No! - 1/10
[REC]³ Génesis - 1/10 Hadde virkelig gledet meg til denne driten, værste jeg har sett på lenge.
Misery - 6/10
Possession - 8/10 Fantastisk film!

Sleaze 'N' Roll...

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

SculptorOfFlesh wrote:

Possession - 8/10 Fantastisk film!

Kinopremiere: 26.10.2012
Hvor har du sett den?


User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Runar wrote:
Kill.f**k.Die. wrote:
tomarnold wrote:

FESTEN

Bra dansk dogmefilm om en bursdagsfeiring som ikke går helt etter planen. Dette er vel også den første dognefilmen, så vidt jeg har for stått. (Lot denne skrivefeilen stå siden den var så j****g stygg at den ble litt fet.)

Idioterne kom to måneder før, og jeg mener den var aller først. Bra filmer begge to men har bare vage kino-minner.

Festen var først ute innen dogmefilm. Festen kom ut 19. juni, mens Idiotene kom ut 17. juli. I Norge kom Festen på kino etter Idiotene, men det har jo lite å si i historisk sammenheng.

OK, jeg så på IMDB og der var Idioterne først ute(i tillegg til at den var først på kino i Norge), men du forholder deg kanskje til danske datoer og da blir det vel annerledes.

Image

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Kill.f**k.Die. wrote:
Runar wrote:
Kill.f**k.Die. wrote:
tomarnold wrote:

FESTEN

Bra dansk dogmefilm om en bursdagsfeiring som ikke går helt etter planen. Dette er vel også den første dognefilmen, så vidt jeg har for stått. (Lot denne skrivefeilen stå siden den var så j****g stygg at den ble litt fet.)

Idioterne kom to måneder før, og jeg mener den var aller først. Bra filmer begge to men har bare vage kino-minner.

Festen var først ute innen dogmefilm. Festen kom ut 19. juni, mens Idiotene kom ut 17. juli. I Norge kom Festen på kino etter Idiotene, men det har jo lite å si i historisk sammenheng.

OK, jeg så på IMDB og der var Idioterne først ute(i tillegg til at den var først på kino i Norge), men du forholder deg kanskje til danske datoer og da blir det vel annerledes.

Forholder meg til premièredatoer. Og naturlig nok var de danske premièrene først siden dette er danske filmer. Norske kinodatoer er jo uviktige. Kan ta et halv år eller mer før ting blir satt opp her på kino. Ringu tok det jo faktisk to år med.

Det er også en kjent sak blant filmnerder at Festen var den første dogmefilmen. Alle filmene under Dogme 95 har ett nummer bak. Festen er derfor Dogme #1. Idiotene er Dogme #2. Mens den amerikanske filmen Julien Donkey-Boy er Dogme #6. Osv.

Du kan finne en lang liste her: http://web.archive.org/web/200804301045 ... lmlist.asp


User avatar

SculptorOfFlesh
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 04 May 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SculptorOfFlesh »

MikkelRev wrote:
SculptorOfFlesh wrote:

Possession - 8/10 Fantastisk film!

Kinopremiere: 26.10.2012
Hvor har du sett den?

Possession (1981) - http://www.youtube.com/watch?v=CTB15PPtMyA

Anbefales på det sterkeste :wink:

Sleaze 'N' Roll...

User avatar

DisgustingSemla
Belieber
Belieber
Posts: 27
Joined: 28 Nov 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DisgustingSemla »

SculptorOfFlesh wrote:
MikkelRev wrote:
SculptorOfFlesh wrote:

Possession - 8/10 Fantastisk film!

Kinopremiere: 26.10.2012
Hvor har du sett den?

Possession (1981) - http://www.youtube.com/watch?v=CTB15PPtMyA

Anbefales på det sterkeste :wink:

Hvaaa, hvorfor har jeg aldri hørt om den filmen. Jeg elsker Isabelle Adjani! Ser du har rata den høyere enn Misery, da må den jo være helt awesome.

The Countess laughs and sips her wine.

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Tips mottatt 8)


User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

DisgustingSemla wrote:
SculptorOfFlesh wrote:
MikkelRev wrote:
SculptorOfFlesh wrote:

Possession - 8/10 Fantastisk film!

Kinopremiere: 26.10.2012
Hvor har du sett den?

Possession (1981) - http://www.youtube.com/watch?v=CTB15PPtMyA

Anbefales på det sterkeste :wink:

Hvaaa, hvorfor har jeg aldri hørt om den filmen. Jeg elsker Isabelle Adjani! Ser du har rata den høyere enn Misery, da må den jo være helt awesome.

Den er ikke så bra da. Veldig surrealistisk, men må nok stå tilbake for Lynch, Cronenberg og lignende. Og siden du nevner Misery, så er den er bedre. Gir Possession 7/10.


User avatar

SculptorOfFlesh
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 04 May 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SculptorOfFlesh »

VELDIG sær og utfordrende film, men jeg ble helt satt ut av den. Isabelle Adjani (nydelig dame forresten) leverer sitt livs rolle, det gjør vel egentlig Sam Neill også. Den kan jo ikke sammenlignes så veldig med Misery, ettersom det er en mer "normal" film. Possession er rett og slett et nervesammenbrudd fra start til slutt, som starter med et dårlig forhold og ender opp som et h*****e mareritt. Vidunderlig galskap til fingerspissene :wink:

Sleaze 'N' Roll...

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Neida, Isabelle Adjanis livs rolle er selvsagt i The Tenant med Nosferatu som en god annenplass. :D


User avatar

SculptorOfFlesh
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 04 May 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SculptorOfFlesh »

Jeg må få sett The Tenant! Og det finnes kun en Nosferatu for min del :wink: Selv om 79-versjonen er et greit nok forsøk...

Sleaze 'N' Roll...

User avatar

Runar
Rocker
Rocker
Posts: 763
Joined: 06 May 2003, 00:00
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Contact:

Post by Runar »

Ja, det må du absolutt.

Nosferatu: Phantom der Nacht er en helt annerledes film enn den fra 22. Langt mer lik den vanlige Dracula-historien, men med mye av estetikken fra 22-utgaven. Jeg liker egentlig mest å se på den som en egen utgave av Bram Stokers bok enn en remake. f******a bra er den i hvert fall.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Runar wrote:

Ja, det må du absolutt.

Nosferatu: Phantom der Nacht er en helt annerledes film enn den fra 22. Langt mer lik den vanlige Dracula-historien, men med mye av estetikken fra 22-utgaven. Jeg liker egentlig mest å se på den som en egen utgave av Bram Stokers bok enn en remake. f******a bra er den i hvert fall.

Annerledes men like. Begge to er knall på sin egen måte.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

Locked Previous topicNext topic