Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Disse platene ble spilt her i dag

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

ConnorMcCloud
Poser
Poser
Posts: 313
Joined: 11 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ConnorMcCloud »

Mayhem-Ordo Ad Chao
Enslaved-Blodhemn(Hadde glemt hvor bra denne er)
Urfaust-Drei Rituale...(Litt vanskelig å få tak på,men mye bra her)
Deicide-Till Death Do Us Part(Kjedelige greier)
Darkthrone-Under A Funeral Moon(Alltid best)


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Black Funeral - Az-i-Dahak CD
Black Funeral - Waters of Weeping CD
Black Funeral - Vukolak CD

Trivlige alle sammen.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Bonded By Blood - The Aftermath (X3) - Langt bedre enn debuten, hakket bedre enn den forrige. Trives helt greit med denne akkurat nå, men husker antageligvis ingen av låtene om ett år.

Miseration - Tragedy Has Spoken (X2) - Ganske ok death metal som blir litt for kaotisk i lengden.

Steelwing - Zone Of Alienation - Fortsatt bra, men likevel en stor nedtur etter den fantastiske debuten.

Pariah - Unity - Meget bra skive.

Pariah - Blaze Of Obscurity - Dritbra skive.

Ion Vein - Beyond Tomorrow - Ikke spilt denne på mange år. Helt ok prog metal, men det blir nok noen år til den plukkes fram igjen.


User avatar

Dave
Belieber
Belieber
Posts: 22
Joined: 18 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dave »

Dagens plater:
Kreator - Renewal
Magnum - Vigilante


User avatar

ConnorMcCloud
Poser
Poser
Posts: 313
Joined: 11 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by ConnorMcCloud »

Dead Congregation-Graves Of The Archangels


User avatar

Max
Belieber
Belieber
Posts: 14
Joined: 31 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Max »

Detektivbyrån - E18

http://www.heavymetal.no
http://www.myspace.com/iconeight
http://www.sworn.no
Goatfog wrote:Nå bånnkjøtta jo Max kjeipene sine alltid med et glimt i øyet

User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

Forrige uke:

Synasthasia - Instructed By The Devil - De er inne på noe sånn delvis, men de er altfor glad i vrælevokal. 5/10

Lammoth - Machine - Skikkelig drit. En fet låt, resten dynge. 3/10

Kattah - Eyes Of Sand - Brasser, som er veldig like tidlig Edguy, bare dårligere, og seff en del Angra også. Grei tidtrøyte, that's it- 5,5/10

Herman Frank - Right In The Guts - Hadde ikke voldsomme forventninger til denne, men den overrasket veldig. 7,5/10

Hell N'Diesel - Passion For Power - Svensk Glam/sleaze-metal akkurat på snittet. 6/10

Aiming High - Metal Fighter Squadron - Gørranes kjedelig japseband. I tidlig Loudness.gata. 4/10

Mercury Tide - Why? - Joda, dette likte jeg. De gjør sin egen greie, og det er stort sett et pluss så lenge de holder på de gode melodiene. 7/10

Tarchon Fist - s/t - Var skeptisk, men fanken så fett dette var. Skikkelig kraut-metal, til tross for at de er fra Italia. 7,5/10

Dare - Arc Of The Dawn - De har bare blitt softere og softere. Dette liker tilogmed svigermor. Men for å være puserock, er Dare blandt de bedre. 7/10

Michael Bormann - Conspiracy - j***a bra vokkis, men det hele er veldig safe- Men fanken heller. Er det bra, så er det bra. 7/10

Glorious Bankrobbers - The Glorious Sound Of Rock 'n' Roll - Blei virkelig skuffa over denne. Tre fete av tolv. Ikke veldig imponerende. 5,5/10

Adolf Castle - Really Crazy Germans - Skiva er ikke konge, men utifra hva jeg trodde, er jo dette nesten et mesterverk. 5,5/10

Ken Hensley - Love & Other Mysteries - Jeg har jæskla sansen for dette, selv om min bestemor også syntes det var trivelig. 7/10

Charlie Shred - s/t - Folk fra ReinXeed bl.a. Ikke like fett, men alikevel bra skive. 7/10

Danger Angel - s/t - Det er ikke veldig ofte jeg hører på spanske band innen denne greia. De har mer peil på symfometal og sånn. Men denne var ikke så aller verst. Veldig mye Danger Danger. 6,5/10

Ashes To Ashes - Shape Of Spirits - Nei fysjamegen...! Dette var ikke min kopp med pulverkaffe. 3/10

Blaakyum - Lord Of The Night - Dette er mitt første bekjentskap med libanesisk metal, og de har absolutt talenter. Skiva i seg sjøl er svak, grunnet vel mye gorillavokal, men det er to fete låter her, og i tillegg er det mye elementer som appellerer. Neste gang kanskje, hvis de dropper King Kong i brunst. 4/10

Krokus - Rock The Block - Krokus er mitt Ac/Dc. Men de har en tendens til å bli kjedelige. Denne var ikke så aller verst. 6,5/10

Hideweaver - Silver Bullet - Helt grei metal fra Italia. Men uspennende. 6,5/10

Image

User avatar

AOR Guru
Belieber
Belieber
Posts: 46
Joined: 26 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AOR Guru »

Siden sist:

Nightwish - Over The Hills And Far Away - foretrekker originalen, og live-låtene her er bare kjett.
Niji Densetsu - Niji Densetsu - Japan only CD. Rainbow-tribute av japser. Mye bra versjoner her, men å synge "Lainbow Eyes" da gitt...
Norden Light - Shadods From The Wilderness - svensk AOR, men ikke av det beste
Nostradamus (Nikolo Kotzev) - s/t - veldig bra melodiøs konsept-skive
Ole (Evenrude) - This Ole Town - faktisk enda bedre enn jeg huska
Once And Future King (Gary Hughes) - I - veldig bra skive!
Once And Future King (Gary Hughes) - II - hakket bedre enn "I"!
Ozzy Osbourne - Blizzard Of Ozz - Ozzy leverer ei bra debut-skive som er det beste han til da hadde vært med på. Ja, Ozzy er bedre uten Black Sabbath!
Ozzy Osbourne - Diary Of A Madman - tam oppfølger, men noen knallåter her også.
Ozzy Osbourne - Speak Of The Devil - denne live-skiva med Black-Sabbath-låter låter friskere enn gammel BS. Må vel takke Brad Gillis og Tommy Aldridge for mye av hvorfor det ble så sprekt.
Ozzy Osbourne - Bark At The Moon - med Jake E. Lee på gitar er Ozzy tilbake med ei knall-skive!
Ozzy Osbourne - The Ultimate Sin - ganske så bra oppfølger til "Bark...". Skiva er ikke så polert som mange skal ha det til. Tittel-låta har nok mye av skylda for nettopp det. Mye godlåter her som bl.a. "Killer Of Giants".
Ozzy Osbourne - Tribute - tøft live-opptak med Randy Rhoads. Men den studio-outtake'n til slytt med Randy er totalt unødvendig!
Ozzy Osbourne - No Rest For The Wicked - Zakk Wylde er ny gitarist og legger slettes ingen skam på Ozzy-musikken!
Ozzy Osbourne - Just Say Ozzy - live-EP/mini-album. Næh, hører heller på studio-versjonene...
Ozzy Osbourne - No More Tears - Ozzy's store komersielle gjennombrudd og det er vel fortjent! Favoritt-skiva mi (som er en AOR-dude).
Ozzy Osbourne - Live & Load - bra dobbel live-skive. Hvor mye som er gjort i studio i etterkant vet jeg ikke, men det driter jeg i så lenge det låter bra!
Ozzy Osbourne - Ozzmosis - siste knallskive fra Ozzy. Elsker denne skiva også!
Ozzy Osbourne - The Ozzman Comet - en greatest hits fra Ozzy med noen gamle arkiv-opptak fra Black Sabbath. For meg er denne unødvendig å ha i samlinga mi.
Ozzy Osbourne - Down To Earth - det låter Ozzy, men mye svake låter innimellom her.
Pantera - Cowboys From Hell - klassiker innen power metal! men kunne gjerne hatt produksjonen til "Vulgar..."
Pantera - Vulgar Display Of Power - glimrende oppfølger med mye godlåter!
Jeff Paris - Wired Up - AOR-klassiker!
Axel Rudi Pell - Between The Walls - ARP's første verdige skive å ha. Knall-skive!
Axel Rudi Pell - Black Moon Pyramid - noe ujevn skive, men mye bra her.
Axel Rudi Pell - Magic - min ARP-favoritt sammen med neste skiva som er:
Axel Rudi Pell - Oceans Of Time - Hardline's Johnny Gioeli overtar mikrofonen etter Jeff Scott Soto og det var slettes ikke feil. Kanon-skive!
Axel Rudi Pell - The Ballads II - ca. 50% nytt materiale som er gode låter. Verdt å ha i samlinga.


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

MORTIIS "Født Til Å Herske"
MORTIIS "Ånden Som Gjorde Opprør"
MORTIIS "Keiser Av En Dimensjon Ukjent"
MORTIIS "Crypt Of The Wizard"
BURZUM "Hvis Lyset Tar Oss"
BURZUM "Filosofem"

http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Lance wrote:

Aiming High - Metal Fighter Squadron - Gørranes kjedelig japseband. I tidlig Loudness.gata. 4/10

Denne husker jeg som dritfet. En av de første skivene jeg ga 5 av 6 i Scream. Har såvidt jeg husker lite med Loudness å gjøre, men ligger nærmere melodiøs speed the American way. Skal fiskes fram fra hylla snart!



sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

TheUnborn wrote:

MORTIIS "Født Til Å Herske"
MORTIIS "Ånden Som Gjorde Opprør"
MORTIIS "Keiser Av En Dimensjon Ukjent"
MORTIIS "Crypt Of The Wizard"

Gammel Mortiis er f**n meg bra. Helt sinnsykt bra, faktisk. Synd han begynte å suge gigantiske mengder k*k etterhvert.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

LeifK wrote:
Lance wrote:

Aiming High - Metal Fighter Squadron - Gørranes kjedelig japseband. I tidlig Loudness.gata. 4/10

Denne husker jeg som dritfet. En av de første skivene jeg ga 5 av 6 i Scream. Har såvidt jeg husker lite med Loudness å gjøre, men ligger nærmere melodiøs speed the American way. Skal fiskes fram fra hylla snart!

Er denne å få tak i til en grei pris?


User avatar

LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Sjelden sak å se. Nærmere Savage Grace enn Holy Terror altså :wink:

http://www.metal-treasures.com/search/l ... ing%20High


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

LeifK wrote:

Sjelden sak å se. Nærmere Savage Grace enn Holy Terror altså :wink:

http://www.metal-treasures.com/search/l ... ing%20High

Ja, sjekka to låter nå. Ikke i nærheten av Holy Terror, men bedre enn Savage Grace. Greit nok pluss.


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

sumostig wrote:
TheUnborn wrote:

MORTIIS "Født Til Å Herske"
MORTIIS "Ånden Som Gjorde Opprør"
MORTIIS "Keiser Av En Dimensjon Ukjent"
MORTIIS "Crypt Of The Wizard"

Gammel Mortiis er f**n meg bra. Helt sinnsykt bra, faktisk. Synd han begynte å suge gigantiske mengder k*k etterhvert.

The Smell Of Rain er jo best.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Jeg synes The Smell of Rain er j****g bra, men jeg synes alle de fem første er veldig mye bedre. Men jeg tenkte på "era III". The Grudge og Perfectly Defect er utrolig ræva.


User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

LeifK wrote:
Lance wrote:

Aiming High - Metal Fighter Squadron - Gørranes kjedelig japseband. I tidlig Loudness.gata. 4/10

Denne husker jeg som dritfet. En av de første skivene jeg ga 5 av 6 i Scream. Har såvidt jeg husker lite med Loudness å gjøre, men ligger nærmere melodiøs speed the American way. Skal fiskes fram fra hylla snart!

Syns helt klart at det er mye Loudnessreferanser til denne skiva.
De er så klart ikke identiske, men at Aiming High har hørt på Loudness, ja det tror jeg så absolutt.

Image

User avatar

Lance
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 09 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lance »

The Offspring - Splinter - Skuffa over denne ass. Noen fete låter seff, men dog. 6/10

Newman - Dance In The Fire - Et nytt bekjentskap. Skikkelig snill-gutt-hardrock, men kvaliteten er stort sett bra. 6,5/10

Adastra - Corroder Of Minds - Dritskuffa. De to forrige var ganske så ok. 6/10

Sahara Rain - Eternity - Debuten var knall, og denne følger opp. Det er noe med Sveits og hardrock ass... 7/10

Luca Turilli's Rhapsody - Ascending To Infinity - Joda. Fett som helvette. Alt er ved det normale. 8/10

Galderia - Royaume de L'Universalité - Det synges på engelsk, tittelen til tross. Dette er noe de selvutnevnte, hardbarka metalistene bare vil avfeie som fjas. Melodi-junkier som meg selv, vil stornyte den. Franskmenn + Mel. Symf. Power-metal = sant. 8/10

Million Dollar Reload - A Sinner's Saint - Tja, sånn midt på treet. Et stort pluss for likheten med eminente Vengeance. 6/10

Holy Knight - Between Daylight and Pain - Fytti...!!! Denne tok meg fullstendig på senga. Debuten deres fra 2002 var ikke noe mesterverk innen symf. power, men denne var himmelsk. Digger du Labÿrinth, er det bare å kjøpe. 8,5/10

Image

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Sodom - The Final Sign of Evil CD

Mye bedre lyd en hva jeg hadde forventa meg, var mitt første inntrykk.
Skammer seg ikke i In The Sign of Evils selskap denne. Liker man den kan man trygt kjøpe The Final Sign of Evil. 8). Delig at nyinnspillinger kan fungere på den bra måte :)

Burst command `til waaaaaaaaaaaahhhhhhhh !!!!!!!!!!

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Veadtuck wrote:

Sodom - The Final Sign of Evil CD

Mye bedre lyd en hva jeg hadde forventa meg, var mitt første inntrykk.
Skammer seg ikke i In The Sign of Evils selskap denne. Liker man den kan man trygt kjøpe The Final Sign of Evil. 8). Delig at nyinnspillinger kan fungere på den bra måte :)

Burst command `til waaaaaaaaaaaahhhhhhhh !!!!!!!!!!

Hahaha! Dagens :-D

Image

Locked Previous topicNext topic