Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Den store reisetråden

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Pompel
Belieber
Belieber
Posts: 24
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Pompel »

Har ikke råd til å reise noe sted rent fysisk nå om dagen, så reiser rundt og utforsker avgrunnen av min egen sjel istedenfor. Alt i alt det mest spennende reisemålet, for å være helt ærlig. Her på Hovseter snakkes det uansett så mange rare språk og er så mye mørk hud ute og går, at jeg føler at jeg er utenlands stort sett hele tiden.

Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

MikkelRev wrote:
Tomas wrote:

Nederland - kjent for narkotika og horer.
:arrow: Guttetur.

Sorry, men ikke for nordmenn.

Det må du nok opplyse en og annen nordmann om, for det ser ikke ut som om de vet at det ikke gjelder dem.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Det jeg tenkte på er at nordmenn ikke har lov å dra til utlandet og kjøpe horer eller "amsterdam coffee".


User avatar

Guybrush Threepwood
B
B
Posts: 3
Joined: 15 Oct 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Guybrush Threepwood »

haha


User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

MikkelRev wrote:

Det jeg tenkte på er at nordmenn ikke har lov å dra til utlandet og kjøpe horer eller "amsterdam coffee".

Så vidt jeg skjønner, tar du feil hva angår sistnevnte. (Disclaimer: ikke-jurist.)

Straffeloven § 12 regulerer hva som er straffbart hvor. Det er tredje og fjerde ledd som regulerer hva som er straffbart utenfor Norge. Der er det famøse sexkjøpforbudet tatt inn, men ikke § 162 (som regulerer narkotikaforbrytelser).

Når det gjelder Nederland spesielt, og innføringen av wietpas, så regulerer det selgerne, og ikke kjøperne, og det er heller ikke krav til nasjonalitet. Det er foreløpig bare innført i deler av landet (hele landet f.o.m. 2013).

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

De nederlenderne jeg kjenner kjøper forøvrig sjelden tjallen lovlig sin uanz

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!


Rune K
Belieber
Belieber
Posts: 28
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rune K »

Presticide wrote:

Skal på interrail i sommer, hovedsakelig rundtom det stortyske rike. Lander i Bremen og setter kursen over den tsjekkiske grensen og sannsynligvis østerrike. Trenger noen tips, vi har ti dager å slå ihjel før vi avslutter med noen dager i München. Slovakia? Slovenia? Sveits?

Hvis dere allerede har bestemt Tsjekkia og Østerrike foreslår jeg følgende rute:

Bremen - Dresden - Praha - (Brno) - Wien (Dagstur på Donau fra Melk til Krems, om man liker slikt) - Salzburg (aldri vært der, men frister noe j****g, og så har man Salzkammergut til dagsturer) - München

Slovakia og Slovenia har selvsagt sitt å by på, i Slovenia har jeg bare vært i Ljubljana og det var fett nok, men det er visstnok oppi fjellene det virkelig er noe å se og det kan fort ta litt tid å komme seg dit. Samme med Slovakia; Bratislava er (var i hvert fall) j****g billig og trivelig, men egentlig bare nok en "storby", og resten av landet er ikke like lett tilgjengelig på en snøggtur. Sveits er selvsagt tidenes feteste togland, men også verdens dyreste, om det betyr noe.

Evt. droppe Tsjekkia, og heller lyntoge fra Bremen til Basel (evt.stoppe underveis i Koblenz for en båttur i Rhin- eller Moseldalen), og ta toget til Europas høyestliggende jernbanestasjon på Jungfraujoch (3545 m.o.h) og så reise via Innsbruck/Tyrol og/eller Salzburg til Bayern.


User avatar

Porcus
Belieber
Belieber
Posts: 141
Joined: 30 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Porcus »

Jungfraujoch koster vel en tusenlapp for togbilletten, og jeg tror ikke det er rabatt for interrailere. Kan være verd å ikke bestille på forhånd, så kan man avlyse dersom hele fjellet er fullt av tåke.

For Sveits:
Sveits lar seg se fra jernbanen. Kom dere til Andermatt, og ta en eller annen rundtur derfra. Matterhorn, italienske siden, whatever.
Hvis man har interesse av H.R. Giger, så besøk museet hans i Gruyères. Og Giger-baren i Chur.
Hvis det passer med en overnatting nær grensen mot Tyskland, men øst for Bodensee, så prøv vandrerhjemmed Dachsen, i Schloss Laufen am Rheinfall (omtrent oppi fossen). Google it og bli fristet.

Tsjekkia? Brutal Assault andre helga i august, da?

«Det er trist, men sant, en jazzbande bestaaende av fire negre og ett menneske maatte altsaa til for aa skape den intense kaféstemning, som vi liker aa kalle 'europeisk'.»
– Dagbla', 1921

01d sk001 screamboard


Rune K
Belieber
Belieber
Posts: 28
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rune K »

Porcus wrote:

Jungfraujoch koster vel en tusenlapp for togbilletten, og jeg tror ikke det er rabatt for interrailere. Kan være verd å ikke bestille på forhånd, så kan man avlyse dersom hele fjellet er fullt av tåke.

Ja, flere severdige togruter i Sveits som koster ekstra, men det er virkelig verdt det. Tidenes dyreste land uansett, så om man først er der kan man bare drite i å reise på budsjett.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Reiser til Sverige imorgen. "Gøy" at det skal lyne og regne ned akkurat når vi er der.


User avatar

Presticide
Belieber
Belieber
Posts: 43
Joined: 27 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Presticide »

Rune K wrote:
Presticide wrote:

Skal på interrail i sommer, hovedsakelig rundtom det stortyske rike. Lander i Bremen og setter kursen over den tsjekkiske grensen og sannsynligvis østerrike. Trenger noen tips, vi har ti dager å slå ihjel før vi avslutter med noen dager i München. Slovakia? Slovenia? Sveits?

Hvis dere allerede har bestemt Tsjekkia og Østerrike foreslår jeg følgende rute:

Bremen - Dresden - Praha - (Brno) - Wien (Dagstur på Donau fra Melk til Krems, om man liker slikt) - Salzburg (aldri vært der, men frister noe j****g, og så har man Salzkammergut til dagsturer) - München

Slovakia og Slovenia har selvsagt sitt å by på, i Slovenia har jeg bare vært i Ljubljana og det var fett nok, men det er visstnok oppi fjellene det virkelig er noe å se og det kan fort ta litt tid å komme seg dit. Samme med Slovakia; Bratislava er (var i hvert fall) j****g billig og trivelig, men egentlig bare nok en "storby", og resten av landet er ikke like lett tilgjengelig på en snøggtur. Sveits er selvsagt tidenes feteste togland, men også verdens dyreste, om det betyr noe.

Evt. droppe Tsjekkia, og heller lyntoge fra Bremen til Basel (evt.stoppe underveis i Koblenz for en båttur i Rhin- eller Moseldalen), og ta toget til Europas høyestliggende jernbanestasjon på Jungfraujoch (3545 m.o.h) og så reise via Innsbruck/Tyrol og/eller Salzburg til Bayern.

Takk for tips! Høres ganske artig ut alt. Skulle ønske vi hadde en måned på oss slik at vi kunne sett alt i detalj. Prisene er jo også en faktor, enda Sveits virker fett.
Vi er litt uvisse hvor lenge vi vil bli på hvert sted, er det et must å bestille overnatting før man kommer dit? Dette er jo i August, så mulig dette er midt i turistsesongen der nede.
Generelle interrailtips, som hvordan man bestikker offentlige tjenestemenn og unngår å bli knivstukket av sigøynere mottas også med glede!

Image

User avatar

Fretless
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Fretless »

Knalle, fortrinnsvis dystopiskkommunistiske reisetips i Riga og omegn?


User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Rikmannskommunistferieretreatet Jurmala en pytteliten togtur unna er verdt å få med seg. Om det er en Fretlessinne i bildet kan Jurmala i tillegg til kommunisthistorie også lokke med sandstrand og billige og bra spahoteller.

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Notre_Pere
Infant
Infant
Posts: 2
Joined: 09 Feb 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Notre_Pere »

Kielferga imorgen. Amster på onsdag.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Forent med universet torsdag?


User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

reiser på fredag
skal drikke staroprammen og haile!

Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

MikkelRev wrote:

Jeg har spørsmål selv: Hva er billigste måten å komme inn på Liseberg? Å betale i døren, å forhåndsbestille billett på liseberg.se eller å kjøpe Göteborg city card?

For å svare meg selv siden ingen andre gjorde det i tide: Det lønner seg å bestille på forhånd. Da sparer du hele 25 svenske kronor!


User avatar

UndeadFlowerKing
Poser
Poser
Posts: 256
Joined: 05 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by UndeadFlowerKing »

Er det no artig å reise rundt sånn da?
Jeg har ikke vært lengre enn over svenskegrensa selv.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

UndeadFlowerKing wrote:

Er det no artig å reise rundt sånn da?
Jeg har ikke vært lengre enn over svenskegrensa selv.

Ja, ellers hadde vel ikke folk fremdeles gjort det.


User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

UndeadFlowerKing wrote:

Er det no artig å reise rundt sånn da?
Jeg har ikke vært lengre enn over svenskegrensa selv.

Det er j****g kjipt. Ikke gidd å gjøre det. Nok folk som gjør det uansett, se på bildene deres i stedet.

Livet er kort til å bli surt

Locked Previous topicNext topic