Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

LostParadise sin månedsstafett

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Får ta en liten oppsummering av det jeg har gått glipp av, ettersom jeg ikke hadde mulighet til å høre linkene på ferie:

While Heaven Wept: Pent og nydelig, men litt for trist og leit for min smak. Kun Warning som treffer meg av denslags band.

Satyricon: Ei skive som blir skrytt opp og ned i mente av "folk flest", men jeg har liksom aldri falt for den. Den er ikke dårlig, den bare treffer meg ikke.

Count Raven: Småkult, men med en viss fare for å havne i kategorien "kje-doom".

Malediction: Fett fra første riff! Right up my alley. Fransk heavy metal er noe av det feteste.

Sentenced: Kjerringmusikk. Unnskyld.

Bathory: Har sjekka ut veldig lite fra denne eraen, men bør sjekke ut mer.


User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Hege wrote:

Sentenced: Kjerringmusikk. Unnskyld.

Ikke noe unnskylde det vel. Kjerringmusikk, er musikk det også!!


User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

:-D



BUB
Belieber
Belieber
Posts: 60
Joined: 18 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BUB »

LostParadise wrote:

Bra gjennomgang der Kattpiss, selvom jeg ikke er helt enig i alt - det skulle tatt seg ut!!

2003

Vi tar turen fra Finland til nabolandet Sverige, og til en gruppe/mann jeg aldri noen gang trudde jeg skulle høre på. Jeg hadde i mange, mange år en formening om at dette ikke kunne være noe for meg, uten noen gang og ha sjekket ut. Det er fordom det.

Mange av fansen vil vel kanskje stille seg tvilende til dagens valg, da det er begynnelsen hans som er "true" - det driter jeg i. Jeg liker denne skiva bedre og bedre, og spesielt dagens låt! Det skal sies at jeg jobber meg bakover i diskografien hans, om enn ikke hurtig!!

Bathory

Image

The Land

Glitrende valg! De to Nordland-skivene, er noe av det ypperste som er gitt ut av nordisk heavy metal, etter min mening. Noensinne.

At det er surt og skranglete er bare en del av sjarmen, sjela hans ligger tjukt utepå begge diskene.

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Bathory suger, uansett "era".

Image

User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Flott valg! Både gammel og ny Bathory er tidvis guddommelig.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Liker alle Bathory jeg (unntatt Destroyer of Worlds, huff). Men beste sangen fra Nordland-platene er helt klart "Vinterblot" (ja, jeg veit at den ikke er på nummer 2 plata).

Men både di tidige platene og viking stilen (pluss retrothrashen på Requiem og Octagon) er krem fra ene enden til den andre.

Begge tomlene opp :)

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Deilige Bathory.

http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Det den ufødde sa.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Gammal Bathory er musikk man ler av på vorspiel, men den låta her var faktisk ikke ille. Tidvis mandig, tidvis gay. Bra jo!


User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Kongevalg med Bathory der!

Synes forøvrig Atlantean Kodex minner mer om Nordland-skivene enn om Hammerheart-eraen. Det har slått meg mange ganger.

ROCK!


Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Jevnt over ålreit stafett hittil, bra er flere som liker Nordland skivene.


User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Marken wrote:

Tidvis mandig, tidvis gay. Bra jo!

Hoho, der ble jeg jaggu overrasket!!


User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Veadtuck wrote:

Liker alle Bathory jeg (unntatt Destroyer of Worlds, huff). Men beste sangen fra Nordland-platene er helt klart "Vinterblot" (ja, jeg veit at den ikke er på nummer 2 plata).

Men både di tidige platene og viking stilen (pluss retrothrashen på Requiem og Octagon) er krem fra ene enden til den andre.

Begge tomlene opp :)

Enig i at Vinterblot er mandig/mektig, men på feil plate iforhold til stafetten. De thrash skivene har jeg ennå ikke hørt, men skal kjøpes i nær fremtid etter dine anbefalinger. Har til nå bare kjøpt Nordland skivene + de tre skivene som kom før de to du nevner.


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

LostParadise wrote:
Veadtuck wrote:

Liker alle Bathory jeg (unntatt Destroyer of Worlds, huff). Men beste sangen fra Nordland-platene er helt klart "Vinterblot" (ja, jeg veit at den ikke er på nummer 2 plata).

Men både di tidige platene og viking stilen (pluss retrothrashen på Requiem og Octagon) er krem fra ene enden til den andre.

Begge tomlene opp :)

Enig i at Vinterblot er mandig/mektig, men på feil plate iforhold til stafetten. De thrash skivene har jeg ennå ikke hørt, men skal kjøpes i nær fremtid etter dine anbefalinger. Har til nå bare kjøpt Nordland skivene + de tre skivene som kom før de to du nevner.

En liten advarsel, lyden på thrash-platene skrangler godt. Lydbildet er mildt sagt kaotiskt og de hørtes ikke ut som noe annet Bathory har gjort.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Veadtuck wrote:
LostParadise wrote:
Veadtuck wrote:

Liker alle Bathory jeg (unntatt Destroyer of Worlds, huff). Men beste sangen fra Nordland-platene er helt klart "Vinterblot" (ja, jeg veit at den ikke er på nummer 2 plata).

Men både di tidige platene og viking stilen (pluss retrothrashen på Requiem og Octagon) er krem fra ene enden til den andre.

Begge tomlene opp :)

Enig i at Vinterblot er mandig/mektig, men på feil plate iforhold til stafetten. De thrash skivene har jeg ennå ikke hørt, men skal kjøpes i nær fremtid etter dine anbefalinger. Har til nå bare kjøpt Nordland skivene + de tre skivene som kom før de to du nevner.

En liten advarsel, lyden på thrash-platene skrangler godt. Lydbildet er mildt sagt kaotiskt og de hørtes ikke ut som noe annet Bathory har gjort.

Ikke noe problem, skranglete lyd ekke noe problem for meg. Er nok andre som sliter mer der enn det jeg gjør.



Conan
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Conan »

Veadtuck wrote:
LostParadise wrote:
Veadtuck wrote:

Liker alle Bathory jeg (unntatt Destroyer of Worlds, huff). Men beste sangen fra Nordland-platene er helt klart "Vinterblot" (ja, jeg veit at den ikke er på nummer 2 plata).

Men både di tidige platene og viking stilen (pluss retrothrashen på Requiem og Octagon) er krem fra ene enden til den andre.

Begge tomlene opp :)

Enig i at Vinterblot er mandig/mektig, men på feil plate iforhold til stafetten. De thrash skivene har jeg ennå ikke hørt, men skal kjøpes i nær fremtid etter dine anbefalinger. Har til nå bare kjøpt Nordland skivene + de tre skivene som kom før de to du nevner.

En liten advarsel, lyden på thrash-platene skrangler godt. Lydbildet er mildt sagt kaotiskt og de hørtes ikke ut som noe annet Bathory har gjort.

Jeg lagde en tråd om Octagon, ligger noen linker til låter der, den er nok svakestes av thrash skivene.


User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

2004

Vi holder oss i Sverige.

Jeg er ennå lei meg for at jeg ikke rakk konserten de holdt på HITS i 2009, det hadde vært så fett å se dem nede på Garage. Vi snakker reinspikka heavy metal, og bandet har klart kunststykket å bare bli bedre for hvert plateslipp de har hatt (okey, den de slapp i fjor, er kanskje et lite hakk ned i forhold til 2009 slippet).

Wolf

Image

Wolf's Blood


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Meget bra band. Ravenous er soleklar favorittskive. Husker faktisk ikke denne låta, men skal sjekke den igjen etter jobb.


User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Et band som er småkult når man er full, men det stopper der. Litt for "rocka" sound for min smak.


Locked Previous topicNext topic