Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

LostParadise sin månedsstafett

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Circus Maximus og Communic er to band jeg for lenge siden skulle ha sjekka ut, men det har bare ikke blitt noe av. Jeg har hørt de to første Communic-skivene, men det er så lenge siden at jeg ikke husker noe.

Circus Maximus-låta likte jeg ihvertfall veldig godt. Utrolig god vokalist!

Communic-låta var også bra, men tipper dette trenger en del flere runder før det sitter skikkelig.


User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Gorgar wrote:

Circus Maximus og Communic er to band jeg for lenge siden skulle ha sjekka ut, men det har bare ikke blitt noe av. Jeg har hørt de to første Communic-skivene, men det er så lenge siden at jeg ikke husker noe.

Circus Maximus-låta likte jeg ihvertfall veldig godt. Utrolig god vokalist!

Communic-låta var også bra, men tipper dette trenger en del flere runder før det sitter skikkelig.

Den første til Circus Maximus er bare å kjøpe. Rett og slett ei fantastisk skive.

Communic kan med fordel høres litt på. Jeg holdt på å gå glipp av, hvis jeg kan si det slik, siste skiva. Etter 7-8 runder satt den ikke, og var i ferd med å gi den opp. Heldigvis så fortsatte jeg noen runder til, og sakte men sikkert så begynte den å feste seg. I dag er det en sekser skive!!


User avatar

Gorgar
Poser
Poser
Posts: 480
Joined: 22 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Gorgar »

Ja, av og til kan det lønne seg å fortsette selv om det ikke sitter etter 7-8 runder. Hørte noen flere låter fra CM-skiva på Youtube og det blir nok den jeg skaffer først. Liker at det ikke er altfor progressivt, og jeg hadde virkelig sansen for vokalisten.


User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Communic ja. De husker jeg fra konsert i Trondheim. Support til Einherjer for noen år tilbake. Bra musikk, men ikke veldig orginalt. Ligner veldig på nevermore. Glimrende gitarist.


User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Jauda, en del Nevermore i Communic, men en kopi er de langt i fra å være. Bedre er de også, selv om jeg også liker noen Nevermore-skiver.

Kan du hoppe rett til 2012, og velge ei Altar Of Oblivion-låt, Svensken?


User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Ingen kopi nei, spesielt det jeg har hørt i ettertid. Men huska da jeg skulle på konserten at det var den første reaksjonen når jeg sjekka dem ut. Anyway bryr meg fint lite om de er orginale eller ikke, bra band.


User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Debuten til Circus Maximus er fantastisk bra. Communic duger det også.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Communic var kjedelig.



SoundOfNoise1
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 26 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SoundOfNoise1 »

Får starte der man mistet tråden, men før det så ser jeg at det er noe annet jeg har mistet også: Bokstawen som kommer etter U i alfabetet funker ikke lenger. W funker så da får jeg bruke den selw om det ser helt nerd ut.

Nytt tastatur på meg i morgen der altså.

Lethal:
Selwfølgelig helt konge og handlet denne da den war ny. En stor faworitt sammen med bl.a Heir Apparent på denne tiden.

Slander:
Helt nytt bekjentskap for meg dette, men låt weldig bra. Skal sjekkes ut ytterligere.

Candlemass:
Umulig og ikke like dette, Husker jeg undret på hwordan Candlemass skulle utarte seg på denne skiwa før den kom. Thomas Wikstrøm kom tross alt fra kanskje sweriges softeste A.O.R gruppe i Talk Of The Town. Men i likhet med de fleste andre grupper/prosjekter han har wært inwolwert i frem til i dag er det lite å frykte med han på mikrofonen. Må wel newne at jeg aldri helt kicket på Stormwind men en del aw det andre han har gjort duger i masser. Proff fyr.

Cathedral:
Fikk aldri taket på denne gruppen mest p.g.a wokalen og for lite melodi. The Guessing Game fra 2010 er faworitten, men det kommer nok mest aw at jeg ikke fikk foten for såkalt stoner/doom før 2008 ca. Ikke mindre enn 16 år etter at sjangeren liksom fikk et nawn. Selwe definisjonen på hipster der altså. Forswarer meg med at sjangeren nå til dags er mer melodisk og derfor mer interresant for min del.

Pentagram:
En gruppe med mye tøft, men det syntes jeg ikke da denne skiwa kom.
Tar hipsterstempelet midt i panna på denne også.

Paradise Lost:
Et meget godt år hwor den ene klassikeren etter den andre dukket opp. Draconian Times war en aw de selwfølgelg.

Aura Noir:
Innrømmer litt småflaut at platene utgitt før 2004 ikke er mye spillt her i gården. Liker hwa jeg hører og tenker Swenske Merciless med en gang jeg hører dette. En gruppe jeg spillte mye da denne Aura Noir plata kom. Ironisk nok synes jeg også The Merciless plata til Aura Noir er kulest.

Walhall:
Så de flere ganger liwe, men kicket aldri helt på låtene dems.

While Heawen Wept:
Det er når skiwer som Of Empires Forlorn dukker opp man skjønner hworfor man leter etter ny musikk. Nå oppdaget jeg riktignok ikke denne gruppen aw meg selw, og husker ikke om det war Kringen/Nørsterud wia Scream anmeldelse, eller karen som sto i sjappa på denne tiden som tipset om denne. Uansett en aw det årets mest spillte skiwer for min del.

Satyricon:
Har en del kult, men ikke wært så mye prioritert i mine spillere.

Count Rawen:
En gruppe jeg ønsket å like siden 1ste skiwa kom i 1990, men har stort sett måttet gi opp hwer gang. En eller maks to meeget gode låter på hwer skiwe ca. og har håpet på at flere låter skal åpne seg, men det har de enda til gode å gjøre. I 2009 endret alt seg med Mammon`s War. Meget god skiwe.

Malediction:
Nytt for meg. Pådro meg forøwrig angst for fransk metal rundt 1985 grunnet en gruppe med nawn Attentat Rock. De ødela mye for min godwilje når det kommer til franskmenn og metal. Maldeiction knuser Attentat Rock men kjenner jeg ikke er helt på nett med fransk metal selw den dag i dag.

Sentenced:
Likte stort sett alt denne gruppen ga ut mellom 1995-2002, selw om de sjelden spilles her i gården nå lenger. Tar nok en runde eller fler med spilling aw alle disse skiwene igjen om noen år.

Athory (som du sikkert har skjønt så har okstawen etter A også tatt kwelden på tastaturet nå:
Har aldrik kicket på athory selw om enkeltlåter faller godt i smak. Denne war weldig midt på treet eller småkjedelig m.a.o.

Wolf:
Kom weldig mange skiwer innen denne stilen fra 2000-tallet og oppower, mye grunnet Hammerfall`s suksess sikkert. Wolf endte opp som en gruppe i mengden for min del. De er der enda selw om jeg koser meg med Rawenous skiwa nå og da.

Circus Maximus:
En særdeles imponerende førsteskiwe enkelt og greit.

Communic:
Meget god gruppe som jeg lett foretrekker fremfor Newermore, men ikke Sanctuary.

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Er det bevisst at alle V'ene dine er W'er?

Image

User avatar

Dundrix
Belieber
Belieber
Posts: 95
Joined: 05 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Dundrix »

Nå hadde det vært morsomt med litt Voivod.

Dirant wrote:Riffet i "Walk" dreier seg om alt.

User avatar

Lynchomaniac
Poser
Poser
Posts: 354
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lynchomaniac »

Affen wrote:

Er det bevisst at alle V'ene dine er W'er?

Having a Conan-moment Affen ? ;)

Utsagn fra Brumunddal:Han: "Je må innrømme att je er litt på sjekker'n"
Hun: "Det kommer du ikke langt med her"
Han:"Je kjæm helt i fra Åsbygda je"!

Being a Klopp-timist YNWA <3

User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Dundrix wrote:

Nå hadde det vært morsomt med litt Voivod.

:-D


User avatar

Topic author
LostParadise
Belieber
Belieber
Posts: 23
Joined: 17 Aug 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LostParadise »

Se, der var Rune tilbake igjen! Bokstavelig talt en fet, og morsom gjennomgang der. Takker!

2007

Jeg hadde egentlig bestemt meg for det glimrende debutalbumet til Hour of 13 som dagens valg - helt til Pål kjørte sin stafett. Da innså jeg at jeg måtte rette opp en uhyrlig påstand som kom fra hans tastatur.

Jeg MÅ innom Italia en tur, til et band med en særdeles sterk diskografi. Jeg må dog innrømme at jeg ennå ikke har fått kjøpt debuten ennå, så jeg skal ikke være for bastant i min påstand iforhold til den. De neste fire derimot...mesterverk fra ende til annen. Vil påstå at nr to og tre er femmer skiver, mens fire og fem er sekserskiver - intet mindre!!

Det må også nevnes at Deathmaster er triveligheten selv, der han spankulerer rundt på KIT hvert år. Kringen, her passer det fint med et bilde vet jeg :-D

Doomsword

Image

Death of Ferdia



SoundOfNoise1
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 26 Oct 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by SoundOfNoise1 »

Lynchomaniac wrote:
Affen wrote:

Er det bevisst at alle V'ene dine er W'er?

Having a Conan-moment Affen ? ;)

He he..Muligens smør på flesk i så fall denne posten da, men les de 3 første linjene i posten min Affen.

Image

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Doomsword ja. Ikke noe favorittband, men jeg trives ganske godt med de to siste skivene. Og trommelyden på den siste er så herlig at jeg tror den må spilles igjen med det samme.
Synes det var greit å få fortalt Deathmaster at de ikke er såååå bra, etter at du og Kringen skrøyt han opp og ned. Mulig det ikke var helt sånn, men slik jeg husker det akkurat nå.


User avatar

stramvaier
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 03 Mar 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by stramvaier »

JA!! Bedre valg fra 2007 er det ikke mulig å gjøre! Synes de kunne gjort noen konserter på disse kanter.


User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

SoundOfNoise1 wrote:
Lynchomaniac wrote:
Affen wrote:

Er det bevisst at alle V'ene dine er W'er?

Having a Conan-moment Affen ? ;)

He he..Muligens smør på flesk i så fall denne posten da, men les de 3 første linjene i posten min Affen.

:oops:

Til mitt forsvar, så skumma jeg gjennom dette når jeg kom hjem fra festival kl 2.30 om natta. Men joda, høy Conan-klasse over kommentaren min der :P

Image

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Doomsword er kjedelig. Noe pent innimellom, men jevnt over veldig kjedelig.

Image

User avatar

Conroy Bumpus
Poser
Poser
Posts: 239
Joined: 04 Sep 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Conroy Bumpus »

Doomsword er selvfølgelig et av tidenes beste band. Upåklagelig valg.

Image

Locked Previous topicNext topic