Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Markløft (og evt. annen trening)

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Leif
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 24 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Markløft (og evt. annen trening)

Post by Leif »

Vi trenger en tråd om trening, dvs. markløft og annet dill.

Dro 7 reps på 190 kg i dag, hurra.


User avatar

Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Hater trening, håper alle som kan ta knebøy dør.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death


drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

Dirant wrote:

Hater trening, håper alle som kan ta knebøy dør.

Kneet(?) fortsatt problematisk?


User avatar

Bija
Poser
Poser
Posts: 254
Joined: 23 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Bija »

Har tidligere i år prøvd å kombinere buldring og styrketrening uten videre hell. Klatrer nå 3 ganger i uka og løfter 1-2 ganger i uka. Kjører da benk, skulderpress og frontbøy, 3-5 reps, 5 sett.

Således ligger det an:

Benkpress:
5x90kg

Skulderpress:
3x60kg

Frontbøy:
N/A(kneskade, løfter for vedlikehold)

Skulle gjerne kjørt markløft, men er så og si aldri restituert.

Punkebija
Hater staten
Hater snuten
Men mest av alt hater han gluten


TMU 2014

User avatar

Sigar
Beli
Beli
Posts: 6
Joined: 17 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sigar »

Har bestemt meg for å ta en styrkeløft challenge om 3 uker. Maksløft i de 3 øvelsene på samme dagen. Får sette av noen timer og ta med et par rosiner.


User avatar

DenGulaGeten
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 03 Dec 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DenGulaGeten »

drgz wrote:
Dirant wrote:

Hater trening, håper alle som kan ta knebøy dør.

Kneet(?) fortsatt problematisk?

D har en MIKROSKOPISK antydning til såkalt "bekkentilt" hvis man ser EKSTREMT nøye etter, og nekter derfor å ta knebøy før denne ikke-eksisterende skavanken er totalt forsvunnet.

Image

Rett fra Geita.

User avatar

Linus
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 30 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Linus »

Hahaha

Image

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Bija wrote:

Skulle gjerne kjørt markløft, men er så og si aldri restituert.

Hva legger du i det å være restituert?

Sipt med bøyformen, da. :/



drgz
Rocker
Rocker
Posts: 780
Joined: 23 Apr 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by drgz »

DenGulaGeten wrote:
drgz wrote:
Dirant wrote:

Hater trening, håper alle som kan ta knebøy dør.

Kneet(?) fortsatt problematisk?

D har en MIKROSKOPISK antydning til såkalt "bekkentilt" hvis man ser EKSTREMT nøye etter, og nekter derfor å ta knebøy før denne ikke-eksisterende skavanken er totalt forsvunnet.

Haha. Bare å STÅ BREDERE, si!

Over til dagens økt; ny "3RM" i benk; siden det var så lett ble det 3x3x150kg. To første settene var nok @7,5 og @8, så ikke no ordentlig 3RM akkurat. 3x155kg står på programmet for neste uke, tipper det blir hakket tøffere. Ellers oppi 110kg i bøy uten å kjenne noe smerter i korsryggen (les: prolaps), så det er digg. Håper det fortsetter slik.


User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

drgz wrote:
DenGulaGeten wrote:
drgz wrote:
Dirant wrote:

Hater trening, håper alle som kan ta knebøy dør.

Kneet(?) fortsatt problematisk?

D har en MIKROSKOPISK antydning til såkalt "bekkentilt" hvis man ser EKSTREMT nøye etter, og nekter derfor å ta knebøy før denne ikke-eksisterende skavanken er totalt forsvunnet.

Haha. Bare å STÅ BREDERE, si!

TØYE LÅRBISSERN
IKKE GÅ DYPERE ENN DU MÅ, SÅ LENGE DU NÅR DYBDE


User avatar

DenGulaGeten
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 03 Dec 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DenGulaGeten »

Hege wrote:
drgz wrote:
DenGulaGeten wrote:
drgz wrote:
Dirant wrote:

Hater trening, håper alle som kan ta knebøy dør.

Kneet(?) fortsatt problematisk?

D har en MIKROSKOPISK antydning til såkalt "bekkentilt" hvis man ser EKSTREMT nøye etter, og nekter derfor å ta knebøy før denne ikke-eksisterende skavanken er totalt forsvunnet.

Haha. Bare å STÅ BREDERE, si!

TØYE LÅRBISSERN
IKKE GÅ DYPERE ENN DU MÅ, SÅ LENGE DU NÅR DYBDE

Han har tøyd som en gærning dritlenge nå, og det er derfor problemet er nesten ikke-eksisterende. Den siste 0,1% som mangler på perfekt utførelse mener jeg det så å si umulig å eliminere pga fysiske proporsjoner (lange lårbøyere).

Image

Rett fra Geita.

User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

For å angripe denne tråden på et HELT annet nivå:

Ble lurt til å gå på gruppetime idag - BODY ATTACK. :( følte som om det var en blanding av bønnemøte og dansetimene i gymmen på barneskolen. f**n og ass.

Har veiledningstime med PT på søndag. Håper det blir bedre.

Sent from my iPad using Tapatalk

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

DenGulaGeten
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 03 Dec 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DenGulaGeten »

Moren min eier et treningsstudio (som bare har gruppetimer), så jeg har vært med på pilates og yoga for å være snill mot henne. Men yoga var faktisk ganske digg, så det skal jeg på i morgen igjen.

Image

Rett fra Geita.

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

DenGulaGeten wrote:
Hege wrote:
drgz wrote:
DenGulaGeten wrote:
drgz wrote:
Dirant wrote:

Hater trening, håper alle som kan ta knebøy dør.

Kneet(?) fortsatt problematisk?

D har en MIKROSKOPISK antydning til såkalt "bekkentilt" hvis man ser EKSTREMT nøye etter, og nekter derfor å ta knebøy før denne ikke-eksisterende skavanken er totalt forsvunnet.

Haha. Bare å STÅ BREDERE, si!

TØYE LÅRBISSERN
IKKE GÅ DYPERE ENN DU MÅ, SÅ LENGE DU NÅR DYBDE

Han har tøyd som en gærning dritlenge nå, og det er derfor problemet er nesten ikke-eksisterende. Den siste 0,1% som mangler på perfekt utførelse mener jeg det så å si umulig å eliminere pga fysiske proporsjoner (lange lårbøyere).

Hahah, åååh. Erru ei jente på 15 år, D? En øøøørliten bekkentilt er ikke det verste.
JEG har grunn til å klage, med det skjeve bekkenet mitt og den framovertrukne skulderen min (NULL kontakt med høyre pectoralis major. GRIIIIIIIIIIN), som f**n aldri jevner seg ut selv om jeg legger inn en halvtimes tøying per økt.


User avatar

Scythe
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 27 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Scythe »

Har: Tatt opp trening.
Og: Jeg vil gjerne si at jeg løftet 42,5 Kg i benkpress søndag. Målet var 40, så det er jeg godt fornøyd med!

Skal bli spennende å prøve andre "klassiske" gymøvelser som markløft og knebøy etter hvert. Møtte nylig ei jente på fest som hadde tidenes stålræv etter et år med intens knebøy. Absolutt inspirerende! Men ettersom jeg er livredd for å gjøre noe feil, nøyer jeg meg med puslevekter eller kroppsvekt for å øve teknikken inntil videre. Knebøy ser så j***a enkelt ut, men kroppen føles fullstendig mongo når jeg gjør det, og jeg lener meg forover.

Hvorfor ikke knebøy før nå, sa du? Vel, mange år med knær som i perioder er så vonde at de knapt kan bøyes (til tross for stadige langturer i allslags terreng).

Image

User avatar

Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Det er ikke hovedsaklig bekkentilt som er problemet mitt nå, selv om jeg også får det hvis jeg går dypere enn litt forbi parallell. Jeg klarer ikke ha statisk rygg på vei opp. Jeg har rett og slett for svak kjerne og for dårlig kontroll. Det har ikke noe med ryggproblemet å gjøre, men i tillegg mangler jeg vital bevegelighet i adductor-muskulaturen for å få knærne langt nok ut, samt bevegelighet i anklene for å få knærne langt nok frem.

Dette illustrerer vel greit problemene, her har vi faktisk bekkentilt også, til tross for at jeg jukser med belte:

http://smg.photobucket.com/user/Dirant/ ... f.mp4.html

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

User avatar

Linus
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 30 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Linus »

Glemmer aldri den gangen du mente det måtte være noen afrikanske gener i familien din, "for den ræva her er fankern ikke mye nordisk!" (fritt etter hukommelsen).

Image

User avatar

Dirant
Poser
Poser
Posts: 358
Joined: 11 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Post by Dirant »

Det var flere argumenter før det da, blant annet at broren min har en diger flat konta-kinte-nese og at faren og farmoren min har krusete hår. For ikke å snakke om mitt digre lem da.

Non-rising body from the grave showing new reality
What I am, what I want, I'm only after death

User avatar

Linus
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 30 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Linus »

Hahaha

Image

User avatar

Hege
Poser
Poser
Posts: 281
Joined: 17 Feb 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hege »

Dirant wrote:

Det er ikke hovedsaklig bekkentilt som er problemet mitt nå, selv om jeg også får det hvis jeg går dypere enn litt forbi parallell. Jeg klarer ikke ha statisk rygg på vei opp. Jeg har rett og slett for svak kjerne og for dårlig kontroll. Det har ikke noe med ryggproblemet å gjøre, men i tillegg mangler jeg vital bevegelighet i adductor-muskulaturen for å få knærne langt nok ut, samt bevegelighet i anklene for å få knærne langt nok frem.

Dette illustrerer vel greit problemene, her har vi faktisk bekkentilt også, til tross for at jeg jukser med belte:

http://smg.photobucket.com/user/Dirant/ ... f.mp4.html

Jeg ser ingen umiddelbare feil her, annet enn at du mangler et par cm dybde og det du nevner selv med litt manglende styrke i adduktorene. Småpirk, med andre ord.

For min egen del har det funket greit å styrke adduktorene ved å ha en strikk rundt knærne under "squat to stand", presse knærne ut i bunnposisjon med albuene, og holde posisjonen et par sekunder. 5-8 reps før hver bøyøkt. Det tok ikke lang tid før styrken viste seg.
Sliter du med rumpeaktivering i bøy er det tøying av framside + aktiveringsøvelser som gjelder. Jeg synes ettbeins glutebridge med kroppsvekt er fint.
Nå vet ikke jeg hva du gjør og har gjort fra før da, så se bort fra dette om du allerede gjør det.


Locked Previous topicNext topic