Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Diverse nyheter og anbefalinger

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Re: Diverse nyheter og anbefalinger

Post by Antonzen »

Joa, gjør vel det.

Hvordan var spilletidene igår?

User avatar

Olsen
Belieber
Belieber
Posts: 103
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olsen »

Var vel ca. 2010-2140 + 2200-2320. Smått fantastisk konsert!

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Det var faktisk helt hinsides.
Ble litt voidet ut av så mye trommer til tider, men det funka veldig bra generelt.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Var en fantastisk konsert ja, har ingen sammenlignbare opplevelser.

Første konsert jeg har vært på hvor det var null kommunikasjon med publikum, bortsett fra det musikalske såklart. Spesielt.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Noen kommentarer til King Crimson-konserten:

Var utrolig stressa pga. jobb og reise i flere dager, måtte løpe ned til konserten. Men da jeg fikk satt meg ned i stolen med noe godt i glasset, gikk det virkelig opp for meg at det var Robert Fripp og Crimson jeg skulle se. Roen senket seg og kroppen var spent. Tre trommesett?! Javel? Men det funket veldig bra, de fordelte rollene godt seg i mellom, dessuten spilte han i midten mye "mellotron" og keyboard. Hadde ingen forventninger til hvilke låter som ble servert, men her ble jeg tatt på senga, gitt. Låter fra Lizard og Islands, pluss de åpenbare slagerne. Rart at de hadde utelatt 80-tallet med tanke på at Tony Levin var med... Høydepunktene var Fracture, Starless og Cirkus. "In The Court..." ble litt hakkete. Epitaph fungerte derimot bedre. Spilte de på klikk? Lugget veldig på inngangen til refrengene. Ellers ble jeg sittende i stolen og bange hardt til Larks pt. 2 og Schizoid Man.

Utrolig imponert over det tekniske nivået til Fripp! Spillingen hans satt som et skudd, ikke en tone feil på de raske løpene på Fracture. Savnet kanskje litt lenger solo på Schizoid Man... Mel Collins gjorde en strålende jobb på fløyte og saksofon, samt at han tilførte mye kult til låtene som ikke har blås.

Da har jeg fått sett King Crimson, Yes, The Musical Box, Steve Hackett, Magma og Änglagård live. Hva blir det neste?

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Camel er vel fortsatt aktive i en eller annen form. Det hadde vært fett å se.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Shrinebuilder wrote:Camel er vel fortsatt aktive i en eller annen form. Det hadde vært fett å se.
Jah! Er vel kun Latimer igjen, men det er ikke bare bare det. Kanskje utenlandstur om det blir aktuelt?

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

s***n, karer, hør på denne versjonen av Cirkus fra 1971. Doble Mellotron MkII, akustisk gitar-intro fra h*****e! Vokalen fra himmelen.


User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

dauinghorn wrote:
Shrinebuilder wrote:Camel er vel fortsatt aktive i en eller annen form. Det hadde vært fett å se.
Jah! Er vel kun Latimer igjen, men det er ikke bare bare det. Kanskje utenlandstur om det blir aktuelt?
Ja, lett!

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Noen som har en formening hvordan Family og Edgar Broughton band er live i disse dager?

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Antonzen wrote:Noen som har en formening hvordan Family og Edgar Broughton band er live i disse dager?
Tja... Ingen aning. Edgar Bråten Band er vel i Norge nå og da. Family mener jeg fikk litt en litt smålunken konsertanmeldelse i forrige Prog Magazine.

User avatar

Freeze
Belieber
Belieber
Posts: 77
Joined: 07 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Freeze »

Angående King Crimson i Oslo, tenkte jeg å skrive noen ord om mine opplevelser. For meg var disse konsertene så store begivenheter , at jeg klinket til og dro på alle. Jeg så King Crimson to ganger på "Power to Believe" turnèen i 2003. Den gang var stort sett hele setlista viet nytt materiale. Denne gangen var jo alt snudd på hodet , og muligheten til å oppleve gamle perler var endelig her. Første kvelden innfridde i grunnen alle forventninger og vel så det. Da de åpnet med "Larks`Tongues in Aspic pt.1" var det vanskelig å ikke la seg rive med. Jeg satt ganske langt fremme denne kvelden , noe som viste seg å ikke være helt ideelt med tanke på lyd. De tre trommisene i front ble i overkant overdøvende til tider, og det hele låt smått kaotisk til tider. Til tross for dette , står første kvelden igjen som den av konsertene med sterkest setliste for min del. Og da de avsluttet med "Starless" og "21st Century Schizoid Man" var gåsehuden et faktum.

Kveld to sto så for tur , og det var lov å håpe på litt forandringer i setlisten. Det skjedde også , da de serverte kule versjoner av "Vrooom" og "ConstruKction Of Light" denne kvelden. Artig å høre dagens King Crimson gjøre materiale av litt nyere dato også , og det funket veldig bra. Med bedre plassering i forhold til lyd denne kvelden , ble denne konserten igjen en stor opplevelse. Og avslutningen som var identisk alle tre kveldene , var om mulig enda mer mektig denne kvelden.

Kunne siste kvelden toppe hele sulamitten mon tro? Dessverre gjorde den ikke det for min del. For all del , ikke mye å utsette på verken spilling eller lyd denne kvelden heller , men setlista var for meg den svakeste av alle kveldene. Jeg hadde et håp om å få oppleve "One More Red Nightmare" iløpet av tre kvelder i Oslo. Denne har vært litt til og fra på setlistene på denne turnèen , men jeg trodde muligheten for at den kom var rimelig stor. Det skjedde ikke. Da de i tillegg kjørte både "A Scarcity of Miracles" og "The Light of Day" , to låter av nyere dato som ikke engang er gitt ut under King Crimson navnet , ble jeg et lite øyeblikk nesten litt irritert. Det var for så vidt glemt innen "Starless" og ""21stCSM" rundet av også denne kvelden. Man går liksom ikke lei av nevnte duo, verken live eller på skive.

I ettertid står King Crimson konsertene i Oslo for meg som store konsertopplevelser, og jeg er sånn sett glad jeg ofret både nattesøvn og kroner på å få med meg samtlige kvelder. Om muligheten kommer igjen til å oppleve King Crimson på norsk jord er jo ingen selvfølge , og med såpass mye gammelt materiale på setlistene tviler jeg i hvert fall sterkt på. Kun fraværet av "One More Red Nightmare" står i ettertid som et lite skår i gleden. Men med til sammen 8 timer King Crimson live , og blant andre "Fracture", "Circus", "Red", "Epitaph", "21st Century Schizoid Man" og ikke minst "Starless" forrykende fremført flere kvelder på rad kommer disse tre konsertene høyt opp på mine beste konsertopplevelser noensinne.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

dauinghorn wrote:
Antonzen wrote:Noen som har en formening hvordan Family og Edgar Broughton band er live i disse dager?
Tja... Ingen aning. Edgar Bråten Band er vel i Norge nå og da. Family mener jeg fikk litt en litt smålunken konsertanmeldelse i forrige Prog Magazine.
Skal tilfeldigvis til London når disse spiller så vurderer tur. Er også IQ samme kveld...

Utrolig mange av de gamle som spiller i London, vurderer tur På Peter hammill i mars. Men blant annet gryphon, curved air, gong & focus spiller i høst.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Antonzen wrote:
dauinghorn wrote:
Antonzen wrote:Noen som har en formening hvordan Family og Edgar Broughton band er live i disse dager?
Tja... Ingen aning. Edgar Bråten Band er vel i Norge nå og da. Family mener jeg fikk litt en litt smålunken konsertanmeldelse i forrige Prog Magazine.
Skal tilfeldigvis til London når disse spiller så vurderer tur. Er også IQ samme kveld...

Utrolig mange av de gamle som spiller i London, vurderer tur På Peter hammill i mars. Men blant annet gryphon, curved air, gong & focus spiller i høst.
Begge deler hadde sikkert vært artig, men ville nok gått for Family/EBB. Gryphon derimot, DE skulle jeg gjerne hørt live.

Fet konsertrapport, Freeze! En av de virkelig store konsertopplevelsene jeg har hatt.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Ingen nyhet dette, men disse progdamene altså - magisk, selv uten bilde!

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Hvorfor i h*****e har jeg ikke hørt på Curved Air?! Dette var rett og slett nydelig. Er det Phantasmagoria som gjelder?

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

hehe, trodde dette var kjent stoff for deg. Jeg liker phantasmagoria best, har også første plata Airconditioning som også er bra - tror de fire første regnes som gode med phantasmagoria som den beste. Alle har vel noen svake punkter ved seg, men når de virkelig glimter til som med låta over er det ganske fantastisk.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »


User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Denne plata må nok i hus snart! Er endel av den gamle britiske psykedelika som har gått meg hus forbi.

User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Post by Shrinebuilder »

Mars 2017 blir heftig, med Høst + Aunt Mary og Gong med Steve Hillage!

Locked Previous topicNext topic