Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

My Dying Bride

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Favoritten er...?

Towards the Sinister (demo)
0
No votes
God is Alone (single)
0
No votes
Symphonaire Infernus et Spera Empyrium (EP)
3
7%
As the Flower Withers
0
No votes
The Thrash of Naked Limbs (EP)
1
2%
Unreleased Bitterness (single)
0
No votes
Turn Loose the Swans
15
33%
The Sexuality of Bereavement (single)
0
No votes
I Am the Bloody Earth (EP)
0
No votes
The Angel and the Dark River
8
17%
Like Gods of the Sun
0
No votes
34.788%...Complete
0
No votes
The Light at the End of the World
3
7%
The Dreadful Hours
5
11%
Songs of Darkness, Words of Light
10
22%
Deeper Down (single)
0
No votes
A Line of Deathless Kings
0
No votes
For Lies I Sire
1
2%
Bring me Victory (single)
0
No votes
Evinta
0
No votes
The Barghest o' Whitby (EP)
0
No votes
A Map of All Our Failures
0
No votes
The Manuscript (EP)
0
No votes
 
Total votes: 46
User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: My Dying Bride

Post by VonMĂŒnchhausen »

Jeg har aldri hÞrt noe gammel MDB (sÄ vidt jeg husker) og har alltid sett pÄ bandet som et sutreband (Hei, light at the end of the world og konserten pÄ inferno for sikkert ti Är siden).

Jeg skal hÞre EN (1) av de gamle utgivelsene. Hvilken kommer til Ä vise meg sÄ j****g hvor skapet skal stÄ at jeg kommer til Ä bli fristet til Ä sjekke ut mer? PS. hvis du bare nevner favoritten din pÄ autopilot eller begynner oppramsing = meh. Jeg vil ha tak pÄ den skiva som er MDBs mÞrkeste, mest brutale Death/Doom med minst mulig "ren" vokal.


Opeth82
Poser
Poser
Posts: 322
Joined: 19 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 41

Post by Opeth82 »

VonMĂŒnchhausen wrote:Jeg har aldri hĂžrt noe gammel MDB (sĂ„ vidt jeg husker) og har alltid sett pĂ„ bandet som et sutreband (Hei, light at the end of the world og konserten pĂ„ inferno for sikkert ti Ă„r siden).

Jeg skal hÞre EN (1) av de gamle utgivelsene. Hvilken kommer til Ä vise meg sÄ j****g hvor skapet skal stÄ at jeg kommer til Ä bli fristet til Ä sjekke ut mer? PS. hvis du bare nevner favoritten din pÄ autopilot eller begynner oppramsing = meh. Jeg vil ha tak pÄ den skiva som er MDBs mÞrkeste, mest brutale Death/Doom med minst mulig "ren" vokal.
Helt klart "As the Flower Withers".
Affen wrote:Det gÄr faktisk an Ä bare holde helt kjeft.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

StÞtter Opeth82 og etter "As the flowers..." gÄr du videre til "Trinity"-samleren (eper) og "Turn loose the swans".

Er umulig Ă„ mislike disse platene!
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Synes (favoritt)bandet er pÄ sitt beste nÄr det er bÄde ren vokal og growling som veksler. Mulig Aaron for noen hÞres sutrete ut, kanskje spesielt pÄ nyere utgivelser. Renvokalen pÄ Turn Loose the Swans er ikke helt der, sÄ jeg ville gÄtt for den. TittellÄta er relativt ultimat (selv om det er litt sur renvokal mot slutten, men 90% dÞdsvokal ;))

...nÄr det er sagt, synes jeg likevel det er Songs of Darkness, Words of Light som er bandets mÞrkeste.
Image

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Tror jeg hÞrer pÄ Opeth og M-77, gitt.

No offense Slynt, men jeg spurte etter det som kom til Ä passe min smak best. Likevel, for moro skyld skal jeg sjekke ut et par-tre lÄter fra SoD,WoL pÄ nytt og hÞre om vi har samme definisjon av "mÞrkeste". Hvilke tre lÄter fra skiva skal jeg hÞre?

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

FÞrste lÄta.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Grei skuring! :-D

User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Yes, "The Wreckage of My Flesh", "A Doomed Lover", "The Prize of Beauty".
Image

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

FĂžrsteinntrykk av "As the Flower Withers":
Bortsett fra introen og "Sear Me" vil jeg si meg positivt overrasket. Helt annerledes enn hvordan jeg kjenner bandet. Syns ikke de er noen store riffmakere, men mÄten de har satt de ulike partiene sammen pÄ funker. Liker ogsÄ at albumet ikke er "satt". AltsÄ at det ikke har blitt formelpreget av sjangerkonvesjoner. Miksen og trommelyden kunne nok vÊrt flikket en del pÄ i mine Þrer. SÊrlig syns jeg synthen og fiolinen ikke alltid sitter _i_ lydbildet, men blir mer uromomenter enn at de lager tekstur og bygger i dybden. Og sÄ kunne de jo hatt samme skarptrommelyd gjennom hele skiva, cheezes. Skarpen pÄ "Vast Choirs" lÄter jo helt j****g. Growlevokalen er akkurat sÄ surklende og mÞrk som den bÞr vÊre. Soundet generelt er i grunn ogsÄ kult hvis jeg ser bort fra disse smÄtingene. Skiva er litt ujevn i kvalitet og utfÞrelse (bÄde musikalsk og produksjonsmessig), men den store hemskoen er introen og ÄpningslÄta (som gnÄler pÄ det samme partiet i nesten fem av lÄtas ni minutter). Ellers har resten potensial, det mÄ jeg vÊre Êrlig pÄ.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

FĂžrsteinntrykk av "The Wreckage of My Flesh":
Veldig lovende start de fÞrste minuttene. SkjÞnner her hva du mener med mÞrke, men ikke det samme som jeg var ute etter. Der traff nok "As the Flower.." bedre. Men sÄ; ENTER SUTREVOKAL. Joda, greit Ä hÞre pÄ og jeg syns han lÄt langt verre fÞr, men etter drÞye seks minutt har jeg fÄtt nok. Ligger greit i Þret og er i og for seg behagelig, men herrefred sÄ rassekjedelig. Dette er det MDB som har forhindret meg i Ä se pÄ dem som noe annet enn gotisk fjas.

"A Doomed Lover": Etter 3:20 slÄr jeg av. Tror det sier sitt. Skivebom de-luxe. HÞrtes ut som versene pÄ lÄta rett over her. Kjedelig fra ende til annen (som i mitt tilfelle altsÄ er 0:00-3:20).

DOM: Du bommer bra greit pÄ Ä treffe mitt mÞrke ut fra dine egne preferanser, Slynt. ;)

User avatar

Morten.
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 06 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Morten. »

Plukket opp nesten alt de har gitt ut som er tilgjengelig pÄ vinyl i det siste Äret, og har pokker kost meg. Goth tendensene plager meg ikke engang. Setter SODWOL og TLTS hÞyest enda, men fader som the dreadful hours og the barghest o withby begynner Ä Äpenbare seg. MÄ ha alt nÄ, til og med bestilt prosent skiva og like gods of the sun.

User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

VonMĂŒnchhausen wrote:FĂžrsteinntrykk av "The Wreckage of My Flesh":
Veldig lovende start de fÞrste minuttene. SkjÞnner her hva du mener med mÞrke, men ikke det samme som jeg var ute etter. Der traff nok "As the Flower.." bedre. Men sÄ; ENTER SUTREVOKAL. Joda, greit Ä hÞre pÄ og jeg syns han lÄt langt verre fÞr, men etter drÞye seks minutt har jeg fÄtt nok. Ligger greit i Þret og er i og for seg behagelig, men herrefred sÄ rassekjedelig. Dette er det MDB som har forhindret meg i Ä se pÄ dem som noe annet enn gotisk fjas.

"A Doomed Lover": Etter 3:20 slÄr jeg av. Tror det sier sitt. Skivebom de-luxe. HÞrtes ut som versene pÄ lÄta rett over her. Kjedelig fra ende til annen (som i mitt tilfelle altsÄ er 0:00-3:20).

DOM: Du bommer bra greit pÄ Ä treffe mitt mÞrke ut fra dine egne preferanser, Slynt. ;)
Hehe janei det var den smaken. Er klar over at MDB er et hat/elsk-band, og at mange synes de er kjedelige. Jeg sÄ ikke lyset med det samme, bortsett fra "As the Flower Withers" og "Turn Loose the Swans", men plutseloplutselig sÄ bare ble det et band jeg fikk elsken for, til tross for at jeg ellers er mest glad i thrash og old school death. MDB for meg er noe som gÄr utenpÄ, det er ikke bare et band liksom.

Nok om det, bare Ă„ glede seg til Inferno :p
Image

User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Andrew har rÞpt seg litt til hardkÄre-fansen pÄ bandets nettside. Om det han sier stemmer, kan det hende bl.a. Tenebres fÄr et MDB-album Ä glede seg over igjen :D Mye mer dÞdsvokal, og samtidig noe som kunne ha kommet etter The Angel and the Dark River. Men Aaron beskrev albumet litt annerledes i et Terrorizer-intervju sÄ vi fÄr se. At det blir Ärets album tror jeg likevel det skal herske liten tvil om :p
Image

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Jeg tror ikke pÄ det fÞr jeg hÞrer det!

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

Slynt wrote:Andrew har rÞpt seg litt til hardkÄre-fansen pÄ bandets nettside. Om det han sier stemmer, kan det hende bl.a. Tenebres fÄr et MDB-album Ä glede seg over igjen :D Mye mer dÞdsvokal, og samtidig noe som kunne ha kommet etter The Angel and the Dark River. Men Aaron beskrev albumet litt annerledes i et Terrorizer-intervju sÄ vi fÄr se. At det blir Ärets album tror jeg likevel det skal herske liten tvil om Image
I det timelange intervjuet jeg postet tidligere i trÄden nevnes det at vokalen pÄ den nye plata visstnok blir 80% ekstremvokal.
Vi dĂžde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Topic author
Slynt
Poser
Poser
Posts: 361
Joined: 06 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 49

Post by Slynt »

Wraith wrote:
Slynt wrote:Andrew har rÞpt seg litt til hardkÄre-fansen pÄ bandets nettside. Om det han sier stemmer, kan det hende bl.a. Tenebres fÄr et MDB-album Ä glede seg over igjen :D Mye mer dÞdsvokal, og samtidig noe som kunne ha kommet etter The Angel and the Dark River. Men Aaron beskrev albumet litt annerledes i et Terrorizer-intervju sÄ vi fÄr se. At det blir Ärets album tror jeg likevel det skal herske liten tvil om Image
I det timelange intervjuet jeg postet tidligere i trÄden nevnes det at vokalen pÄ den nye plata visstnok blir 80% ekstremvokal.
Blir nok mer 60/70-40/30, men Aaron gikk visst tilbake til studio for Ă„ gjĂžre noen deler om igjen fordi han fĂžlte han kunne gjĂžre det hvassere (good news!):
Andrew wrote:Hi again,

the reason i posted the big smile vocal news, was until very recently the death metal vocals were not really present so even Aarons prediction of 80/20 was looking unachievable (it's still probably not 80/20) but it's not about that it's about right vocal for right songs / riff etc.

So, this was not bothering us overly because what was down was truly great stuff anyway. But we went back had a another look at a couple of area's that Aaron was not 100% sure he'd given his best on, his actual words were "i think i can top myself", ha ha right o' i thought good for me, we're in no rush lets get it right, so back in we went (sorry Keith) and all hell spewed forth where before only misery dwelt and fu*k me did it feel good.

Andy
Image

User avatar

Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Tenebres »

Jeg driter i fordelingen death/clean vokal. Det jeg hadde heller likt Ă„ vite er om Aaron fĂžlger slavisk gitarmelodien. Det er mest DET som suger rĂŠv med MDB siden Light at the End of the World.

User avatar

Wraith
Rocker
Rocker
Posts: 874
Joined: 03 Feb 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Wraith »

MDB var sÄ bra pÄ Inferno at jeg ble rent deppa nÄr de var ferdige. Har total stÄltro pÄ at den nye plata kan bli en av Ärets höjdare.
Vi dĂžde ikke... Vi har aldri levd.

User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Image

MY DYING BRIDE INVITES YOU TO FEEL THE MISERY. NEW ALBUM COMING SEPTEMBER 18th 2015

My Dying Bride’s latest opus and 12th full studio album, ‘Feel the Misery’, is set for release on 18th September on Peaceville Records. With crushing epic doom spanning 8 tracks, and featuring the return of original guitarist Calvin Robertshaw to the fold, this is undoubtedly amongst the band’s heaviest, darkest, & most majestic works to date, marking My Dying Bride’s 25th anniversary in punishing style, with the title track also set to feature as the album’s debut video.

‘Feel the Misery’ sees a notable return to the band’s old haunt, Academy Studios in Dewsbury West Yorkshire for recording, where all of My Dying Bride’s classic early albums were produced. Mixing once more takes place at Futureworks in Manchester UK with the band’s long-time studio engineer/producer, Mags.

The band comments on the themes of ‘Feel the Misery’: “Contained within are all the grandeur and mastery of the melancholic one would expect to find on a recording from this group of musicians. The crushing of hearts and the solemn farewells to friends and lovers twinned with the destruction of flesh and the passions of cruelty are laid neatly for the listener to devour and savour. Eight new compositions detailing the path of life through dark doors and the burdens we all must endure simply to make it to the end, My Dying Bride have returned with a foreboding new album which may enlighten, delight and consume the soul in one epic sitting”.
‘Feel the Misery’ will be released on CD, vinyl, plus a special edition 2CD/2x10” vinyl set in deluxe earbook format, with exclusive music & expanded booklet.

Tracklisting:

1. And My Father Left Forever
2. To Shiver In Empty Halls
3. A Cold New Curse
4. Feel The Misery
5. A Thorn Of Wisdom
6. I Celebrate Your Skin
7. I Almost Loved You
8. Within A Sleeping Forest

My Dying Bride has been the leading light of doom metal since their debut album "As The Flower Withers" was released on Peaceville Records back in 1992., the band's heavy atmospherics and expertly crafted compositions make them among the most essential and legendary acts of the gothic doom/death genre.
Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

TĂžft cover!
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

Locked Previous topicNext topic