Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Alice in Chains (2008 - nå)

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Alice in Chains (2008 - nå)

Post by Tenebres »

Joda, "alle" vet at AIC var et ganske fett band i 90-tallet med bl.a. det monumentale Dirt. Men det er sikkert mange (som meg) som har droppet bandet etter at vokalisten parkerte tøflene fordi de har mistet troen. For en alvorlig feil! Bandet har faktisk tatt seg opp noe voldsomt på de to comeback-platene og er etter min mening blitt uunngåelig i verdenen av småskitten, seig, tung rock/metal. Jeg har i år ikke klart å legge de to siste skivene fra meg enda og jobber fortsatt med saken.

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Har flere giddet å sjekke dem ut i det siste?

PS: Hvis en ballesvett ape har tenkt å stikke innom for å si at AIC er et grunge-band som har ingenting med doom å gjøre skal han få lov til å stikke snuten ned i porselenet i stede.


User avatar

Buman
Belieber
Belieber
Posts: 108
Joined: 12 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Buman »

Dinsosaur-plata fra iår har blitt mye spilt og har vært en av mine favoritter i 2013. Comebacket har vært gull det. Har også satt pris på konsertene i Norge med den nye vokalisten. Fikk aldri sett dem live i Laley-periode.


User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

AIC etter comebacket er suverent. Siste plata måtte høres MYE før jeg fikk taket på den, men den er nesten like bra som forgjengeren.


User avatar

hateyou
Belieber
Belieber
Posts: 153
Joined: 21 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by hateyou »

Funeral doom dette. Nei da, skal ikke terge deg.

Liker godt AIC. Dirt syns jeg er beste skiva. Uggen skive med mye angst


User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

AIC er gode greier. Både de gamle og nye greiene. Tror sannelig de er inne på Topp 10-listen min.

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

War Pig
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 16 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Age: 43

Post by War Pig »

Black Gives Way to Blue må jo være tidenes comebackalbum, og er garantert det mest spilte albumet her i heimen i 2009 og 2010. Ca. ingen svake spor.
Det nyeste har jeg ikke fått helt den samme foten for, men absolutt et bra album det også. Tror jeg må dra det fram igjen, kan være det har hatt godt av å modnes litt i hylla.
Har ennå ikke fått sett AIC live, må gjøres noe med.


User avatar

Topic author
Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Du må nok dra siste platen ut igjen, definitivt. Den holder egentlig samme standard som den forrige når man har blitt godt vant til den.


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

De er nesten bedre nå enn de var, til tross for at savnet av Layne alltid vil være der. De to siste er enorme og live er de fortsatt dritbra. Ikke en dårlig låt har blitt laget siden comebacket.
Hvis man skal ta første eraen under lupen synes jeg de gjorde veldig mye rart og rett og slett dårlig på 90-tallet.
Jar Of Flies er kanon men har noe småtteri jeg kunne vært foruten, samt den elendige sistelåta. Dirt er sykelig bra, men Sickman er pinlig. Sap er igjen en alvorlig bra utgivelse som skjemmes av nok en pinlig sistelåt, for ikke å snakke om den bedritne debuten som har én bra låt, som forøvrig ikke kan måle seg med det som kom i senere tid. S/t er bra, men ugjevn, mildt sagt. Fra det høyeste høye til det laveste lave. En soleklar treer.

Alt i alt tidenes comeback spør dere meg. Tommel opp.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Tomas
Poser
Poser
Posts: 268
Joined: 19 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Tomas »

Bare én bra låt på Facelift? Er du syk, pusen?

perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10);'
:boobs:

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Nei, det er en direkte svak skive. Terningkast 2 hvis jeg er VELDIG snill.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Topic author
Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Helt enig med Mardvk, med ett lite unntak: Stone er den eneste dårlige låten de har laget etter comebacket og jeg lurer fortsatt på hvorfor de har laget en musikkvideo og en single ut av den.

Dirt / Black Gives Way... / Devil Put...: terningkast 6, helt soleklart. De andre kan diskuteres.

Pluss denne fete låten, da:
[BBvideo 560,340][/BBvideo]


User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Stone er da ikke dårlig den? Syntes den var svak til å begynne med men nå liker jeg den.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Sea Of Sorrow er den eneste bra låta på debuten så vi er enige igjen.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image

User avatar

Topic author
Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

MARDVK wrote:

Stone er da ikke dårlig den? Syntes den var svak til å begynne med men nå liker jeg den.

Jeg synes den er litt slapp og hovedriffet litt irriterende. Solopartiet er dog deilig som f**n.


User avatar

PisseNisse
Belieber
Belieber
Posts: 34
Joined: 08 Jan 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by PisseNisse »

AIC var og er så j****g bra! Ett av få band som aldri har skuffet. Og beste låt på Facelift er Bleed The Freak.

Image

User avatar

War Pig
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 16 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Age: 43

Post by War Pig »

Tenebres wrote:

Solopartiet er dog deilig som f**n.

Gitararbeidet til Jerry Cantrell er jevnt over meget bra, soloene tidvis helt glitrende.
SOLO, SOLI, SOLA?


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Skal ikke si noe om sjanger, men jeg så først denne tråden nå, tross at AIC er et av mine favorittband. Henger ikke mye på doomforumet dog. Begge de nye platene er for øvrig helt krem!

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

MARDVK
Rocker
Rocker
Posts: 1871
Joined: 28 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by MARDVK »

Nyskiva er så sinnsykt bra.

MALVM QVOD HOMINES FACIVNT
Image


Æsel
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 01 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Æsel »

Mye bra på de to siste skivene, men jeg husker ikke noen av låtene bortsett fra et par av dem hvis jeg gløtter bakpå coveret. Må vel høres et parogtyve ganger til da, sikkert. Min foreløpige antifavoritt fra nåværende epoke er "your decision" som minner meg for mye på Jerry Cantrell solo, som for øvrig er lite fugl og mye fisk.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

User avatar

Topic author
Tenebres
Poser
Poser
Posts: 460
Joined: 25 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by Tenebres »

Your Decision holder høy standard den. Ellers enig i at Cantrell solo er noe middelmådig.


Locked Previous topicNext topic