Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

40 Watt Sun akustisk?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Topic author
Unbeing
Belieber
Belieber
Posts: 35
Joined: 17 Nov 2013, 19:13
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

40 Watt Sun akustisk?

Post by Unbeing »

Ligger noen klipp på youtube med 40 Watt Sun som spiller akustiske utgaver av låtene fra The Inside Room. Låter virkelig bra. Noen som vet om dette er gitt ut i noe format?


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Ikke blitt gitt ut, men jeg frykter en eventuel ny plate kan bli akustisk. Det er vel i bunn og grunn det Walker egentlig vil, men syns det blir for ærlig og nakent at han må ha med fuss som han kan gjemme seg bak, det i følge intervjuer.


User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Ut fra de nye låtene de spilte på Roadburn å dømme blir det elektrisk og fortsatt tungt, men langt mer laidback. Tror de som likte førsteskiva kommer til å like dette også.

ROCK!

User avatar

Mordo
Belieber
Belieber
Posts: 137
Joined: 04 Dec 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Mordo »

TheUnborn wrote:

Ikke blitt gitt ut, men jeg frykter en eventuel ny plate kan bli akustisk. Det er vel i bunn og grunn det Walker egentlig vil, men syns det blir for ærlig og nakent at han må ha med fuss som han kan gjemme seg bak, det i følge intervjuer.

Forsåvidt en ganske ærlig og naken ting av ham å si. Liker den akustiske stilen, men håper han lar det bli med en låt en gang i blant eller som et sideprosjekt.

Image


Topic author
Unbeing
Belieber
Belieber
Posts: 35
Joined: 17 Nov 2013, 19:13
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Unbeing »

Ja, nå håper jeg ikke han går over til kun akustisk, selv om noen av låtene hans funker meget bra i en sånn nedstrippet utgave. Men han har en helt fantastisk fuss, så jeg håper han vil fortsette å gjemme seg bak den på de fleste av låtene ;)


User avatar

War Pig
Belieber
Belieber
Posts: 118
Joined: 16 Jul 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Age: 43

Post by War Pig »

Sprudlende kar, han der. Ser fram til nytt materiale!


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Husker da Warning spilte i Oslo, da var faktisk hele Warning med ut på byen etterpå.
Walker stod litt for seg selv, så jeg grep sjansen og gikk bort til han.

Jeg: "Thanks for a brilliant gig, I really enjoyed it!" (for det var det, d***n. siste konserten Warning gjorde.)
Walker: "Okay."
Jeg: "....."
Walker: "....."

Greit det, stikker på dass jeg!
Liker'n veldig godt da, passer perfekt til den musikken han lager.


User avatar

BingoMeister
Belieber
Belieber
Posts: 55
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BingoMeister »

Haha. Høres ut som han. Og den siste konserten i Kanonhallen var dritbra.
Det virka faktisk som det blir litt "Hex" feeling på det nye dem gjør. Bare med walker's vokal og ikke fullt så dronete. Gleder meg uansett til å høre.

"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"

User avatar

thorel
Belieber
Belieber
Posts: 85
Joined: 27 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by thorel »

Da Walker satt med hodet mellom beina inn i den huken ved inngangen til Kanonhallen...


User avatar

Stian
Rocker
Rocker
Posts: 990
Joined: 30 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Stian »

Europhiend snakka med ham i en halvtime på Roadburn og skrøyt av hvor bra han syntes Trouble var. Blanda bandnavna. Pat Walker så tristere ut enn noensinne.


User avatar

BlueGrot
Rocker
Rocker
Posts: 549
Joined: 20 Mar 2008, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Norway

Post by BlueGrot »

Må være eneste artisten i verden som gir meg lyst til å ringe ham for å sjekke om det går greit.



heden
Belieber
Belieber
Posts: 37
Joined: 01 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by heden »

Hmm den ep'n de skulle gi ut måtte de visst forkaste og reinspille. Jeg hater ordet perfeksjonisme, fordi det begrepet er så utvannet. Men tror han har mæget høye krav på greiene sine denne Walker.
Uansett, jeg og sikkert mange andre som lurer på ''Christiania you leaved a mark on me'' kan være? Han skrev visst Carry me home på flyturen hjem fra Norge.
Han ser så gammel ut i forhold til at han startet bandene da han var 16. Og ja jeg er meganysgjerringfanboykleinsombarepokker og hører på stemmen hans hver dag i flere uker.

Edit: Låta er så j****g fin at jeg skulle vært flue på veggen under affæren hans i Oslo

På randen av perleporten med Carsten Byhring og tomflasker.

User avatar

Doomination
Poser
Poser
Posts: 433
Joined: 02 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Doomination »

Hvis han er perfeksjonist så er det rart han gikk god for crashen på 40WS-debuten

ROCK!

User avatar

BingoMeister
Belieber
Belieber
Posts: 55
Joined: 01 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by BingoMeister »

Ja, det er veldig synd og den ødelegger litt for meg. Lager et herlig kaos, men blir slitsomt i lengden.

"If people say I have lost my mind, maybe it's not gone, just a little hard to find"


heden
Belieber
Belieber
Posts: 37
Joined: 01 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by heden »

Syns den bidrar jeg, utrolig ''våt'' produksjon i mangel av en bedre beskrivelse. Får også inntrykket av at takta ligger etter her og der som gjør lydbildet enda større og tyngre!

På randen av perleporten med Carsten Byhring og tomflasker.

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Hilste på han i hotellgangen på roadburn, slikka kjærlighet på pinne og gliste. Snakk om image-breaker!

Digitus Impudicus!

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

heden wrote:

Hmm den ep'n de skulle gi ut måtte de visst forkaste og reinspille. Jeg hater ordet perfeksjonisme, fordi det begrepet er så utvannet. Men tror han har mæget høye krav på greiene sine denne Walker.
Uansett, jeg og sikkert mange andre som lurer på ''Christiania you leaved a mark on me'' kan være? Han skrev visst Carry me home på flyturen hjem fra Norge.
Han ser så gammel ut i forhold til at han startet bandene da han var 16. Og ja jeg er meganysgjerringfanboykleinsombarepokker og hører på stemmen hans hver dag i flere uker.

Edit: Låta er så j****g fin at jeg skulle vært flue på veggen under affæren hans i Oslo

Han møtte vel noen flotte folk i byen da :-D

Digitus Impudicus!


heden
Belieber
Belieber
Posts: 37
Joined: 01 Jul 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by heden »

Mer flaue poster må jo komme! Det skjer ting! Den nye låten er helt fantastisk, jeg har grint flere ganger, målet er oppnådd. Ny plate i oktober.
På randen av perleporten med Carsten Byhring og tomflasker.

User avatar

snokslam
Poser
Poser
Posts: 210
Joined: 12 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by snokslam »

Kan man håpe på no Warning? Roadburn?
Digitus Impudicus!

User avatar

Warchief_Thor
Belieber
Belieber
Posts: 78
Joined: 23 Mar 2004, 00:00
Favourite genre: It's complicated
Location: Oslo
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Warchief_Thor »

Annonsert i dag at Warning skal fremføre hele Watching from a distance-skiva på Roadburn'17. Gler mæ!

Locked Previous topicNext topic