Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Amorphis

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Ja?

The Karelian Isthmus
3
14%
Tales From The Thousand Lakes
6
29%
Elegy
3
14%
Tuonela
1
5%
Am Universum
1
5%
Far From The Sun
0
No votes
Eclipse
3
14%
Silent Waters
0
No votes
Skyforger
0
No votes
The Beginning of Times
0
No votes
Circle
0
No votes
Under The Red Cloud
4
19%
 
Total votes: 21
User avatar

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Amorphis

Post by Invictus »

Sitter og nyter Finlands beste band sitt siste mesterverk, Under The Red Cloud, og fikk dermed lyst til Ä promotere litt. NÄ mÄ folk kjenne sin besÞkelsestid, ihvertfall de med sansen for melodiÞs, folkinspirert, smÄprogga death/heavy, whatever man skal kalle brygget. Sofistikert og nydelig lÄter det ihvertfall. Amorphis gir aldri ut ei middels skive, sÄnn er det bare. Siden den eminente vokalisten Tomi Joutsen kom ombord fÞr utgivelsen av Eclipse har bandet spydd ut kvalitetsskiver, og Ärets bidrag fÞyer seg meget pent inn i rekka. Lurer faktisk pÄ om dette er den beste av Joutsen-skivene, ja kanskje bandets beste noensinne... Skaff for all del utgaven med bonuslÄter, for disse er like bra som resten.

Andre favoritter er selvfÞlgelig den unike Tales From The Thousand Lakes og den like unike Elegy. OgsÄ Tuonela er verdt Ä nevne, selv om den er mindre metal i stilen. Av Jousen-skivene er som sagt alle meget bra, men Eclipse, Silent Waters og Skyforger rager nok hÞyest her i gÄrden.

Slengte med en poll med mulighet for Ä stemme pÄ tre skiver. Ikke den enkleste pollen her inne kan man si...

Image

[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=oiOX2axSWvg[/BBvideo]

[BBvideo 560,340]https://www.youtube.com/watch?v=Kc-gEds3eTM[/BBvideo]


Nash
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 11 Jun 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Nash »

Nydelig skive!!
Kverulantens prinsgemal??!!??

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Nyplata er veldig bra, bandets nest beste etter Eclipse. Etter den fĂžlger Elegy og Skyforger.


sumostig
Rocker
Rocker
Posts: 1136
Joined: 11 Dec 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sumostig »

Veldig bra band og album. Jeg synes nok bÄde denne og Circle er jevngode, og begge stÄr som bandets to beste album etter Elegy. Jeg fÄr faktisk en del Tales from the Thousand Lakes- og Elegy-feeling av begge skivene, noe som utvilsomt er positivt i mine Þyne. Synes bandet tapte seg mye med den skuffende Silent Waters, men siden den gang har bandet bare blitt bedre med hver utgivelse igjen.

SÄnn bortsett fra det er The Karelian Isthmus og Privilege of Evil mine Amorphis-favoritter. Privilege of Evil trekker nok det lengste strÄet. j****g fet og rÄtten stemning pÄ'n.

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Jeg har faktisk ikke hÞrt bandet etter Eclipse. Likte den godt, sÄ jeg aner ikke hvorfor. Gikk mye i Elegy pÄ vgs, men ettersom alle skivene ligger pÄ wimp skal jeg hÞre gjennom samtlige tenker jeg.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

Marken: SÄ godt som enig der. De skivene er nok mine favoritter ogsÄ, pluss Tales From The Thousand Lakes.

Sumo: Har faktisk aldri tenkt pÄ Silent Waters som skuffende, men har derimot regna den som bedre enn Circle og The Beginning of Times. Se om jeg fÄr sjekka den ut igjen snart.

Udun: Å hĂžre samtlige er ingen dum ide... Ville ihvertfall satt alle Joutsen-skivene pĂ„ tung rotasjon dersom du liker Eclipse.

Ellers anbefales det pÄ det sterkeste Ä skaffe seg skiva med bonuslÄtene, bare for Ä gjenta meg selv. Disse stÄr pÄ ingen mÄte tilbake for de andre sporene, og The Wind, bonuslÄta fra Japan-utgivelsen er suveren!

User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Under The Red Cloud var glimrende. Virker veldig solid hele veien gjennom, og lÄtene har vokst mye de fem gangene jeg har hÞrt den.
I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

User avatar

Topic author
Invictus
Rocker
Rocker
Posts: 527
Joined: 30 Dec 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Invictus »

[BBvideo 560,340][/BBvideo]

Her er japan-bonuslÄta, som er helt overlegen! Synd den ikke er med pÄ flere versjoner av skiva, for det hadde lÄta fortjent...

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Brukbar lÄt, men jeg tok ikke helt av etter fÞrste lytt.

Locked Previous topicNext topic