Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Begynne på null?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Er du helt sikker?

Ja, slett alt/det meste
17
61%
Nei, behold alt/det meste
11
39%
 
Total votes: 28
User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Begynne på null?

Post by MikkelRev »

Er en del som maser og maser om å begynne på null og slette alle eller de fleste trådene. Så hva mener du, og hvorfor? Det blir uansett til syvende sist opp til moderatorene å avgjøre.

Som sagt før: Dere får mase på moderatorene om de gidder å rydde unna. Jeg kommer ikke til å gjøre noe med det. Synest egentlig det av og til kan være gøy å lese gamle glemte tråder. Og med den nye Similar Topics-funksjonen, er det lett å oppdage gjemte skatter.

np Loudness - Soldier of Fortune


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

Spørs jo på hvor mye...vil beholde stafettene og brukstrådene.

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Vil du virkelt at alt som har blitt bygget opp de siste 10 årene bare plutselig skal wipes ut med et tastetrykk? Alle elleville postene til Wesker & co, minnene til våre avdøde screamere, nyttetråder som good og bad traders, poll'er som er like aktuelle idag, gamle krangler, den superhistoriske gleden av å kunne reise i en tidsmaskin og se Gladøks skrive i Priest-tråden for 5 år siden, og det å kunne gå å surfe rundt og stadig finne nye gamle, glemte og gjemte spennende tråder og diskusjoner med Similar Topics-featuren - borte vekk. Det vil gå flere år før vi har fått bygget dette opp igjen, og før det blir like spennende å surfe rundt på Screamboardet. Jeg ser ikke poenget i det. Om jeg vil svare hva som er beste låt på Powerslave, hvorfor ikke bare bruke Powerslave-tråden vi har istedetfor å lage en ny? Er den ikke god nok fordi den er gammel?

Det jeg er for å slette derimot, er tråder som er gått ut på dato, annonseringer til konserter som har vært, salgstråder der varen er solgt forlengst osv., og svadatrådene.

Edit: link til aller eldste post i hele databasen:
http://screammagazine.com/scream2013/fo ... 2151#p2151


User avatar

Veadtuck
Rocker
Rocker
Posts: 1629
Joined: 25 Feb 2012, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 93

Post by Veadtuck »

:text-goodpost:

MikkelRev wrote:

Vil du virkelt at alt som har blitt bygget opp de siste 10 årene bare plutselig skal wipes ut med et tastetrykk? Alle elleville postene til Wesker & co, nyttetråder som good og bad traders, poll'er som er like aktuelle idag, gamle krangler, den superhistoriske gleden av å kunne reise i en tidsmaskin og se Gladøks skrive i Priest-tråden for 5 år siden, og det å kunne gå å surfe rundt og stadig finne nye gamle, glemte og gjemte spennende tråder og diskusjoner med Similar Topics-featuren - borte vekk. Det vil gå flere år før vi har fått bygget dette opp igjen, og før det blir like spennende å surfe rundt på Screamboardet. Jeg ser ikke poenget i det. Om jeg vil svare hva som er beste låt på Powerslave, hvorfor ikke bare bruke Powerslave-tråden vi har istedetfor å lage en ny? Er den ikke god nok fordi den er gammel?

Det jeg er for å slette derimot, er tråder som er gått ut på dato, annonseringer til konserter som har vært, salgstråder der varen er solgt forlengst osv., og svadatrådene.

:text-goodpost:

THANKS to the Brazilian Deathsquads! Keep up the Maliciousness!!

User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

Jeg er litt delt på det. Jeg har drevet og sortert litt på Extreme, og har kost meg litt med gamle tråder. Det er egentlig litt stas.
Men samtidig skjønner jeg litt de som vil ha en clean slate også. Jeg kan f.eks. tenke meg å lage tråder om enkelte temaer, men så ligger det allerede en halvgod tråd om det teamet som er noen år gammel. Det kan virke litt kvelende. Hvis noe skal slettes, så mener jeg også at alt skal gå.

Noe som jeg derimot kan si tvert er at ingen moderator kommer til å delta i manuell sletting av 7000-tråder. Det gidder neppe noen. Runar må evt. prune. På det gamle forumet gikk det ikke an å prune poller, så de måtte slettes manuelt. Vet ikke om det er tilfellet her. Uansett, dette blir nok Runar sin avgjørelse.

Image

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Kill.f**k.Die. wrote:

Jeg kan f.eks. tenke meg å lage tråder om enkelte temaer, men så ligger det allerede en halvgod tråd om det teamet som er noen år gammel. Det kan virke litt kvelende.

Jeg ser det annerledes. Hvis det er akkurat samme ting du har tenkt å lage tråd om, så kan du bruke den som finnes fra før. Hvorfor vil du da heller lage din egen tråd om akkurat det samme? Bare for å bli topic author? Er det ikke helt det samme tema det er snakk om, så er det jo bare å lage en ny en.

Jeg ser også for meg at når det finnes så mange tråder som nå, vil folk finne mange tråder med "similar topics", og mange tråder blir sikkert gjenopplivet da, noe som igjen fører til økt aktivitet og det blir gøyere å bruke Screamboardet.

Apropo Prune Forum-funksjonen: "By default, it will not remove topics in which polls are still running nor will it remove stickies and announcements.". Enkleste er uansett å bare la det stå som det er, og heller slette utgåtte tråder og svadatråder 8)

Hvis det er snakk om at et par stk. vil ha en ny start, kan ikke de bare lage seg en ny konto da, istedetfor å sprenge hele forumet ihjel?


User avatar

Kill.Fuck.Die.
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kill.Fuck.Die. »

MikkelRev wrote:
Kill.f**k.Die. wrote:

Jeg kan f.eks. tenke meg å lage tråder om enkelte temaer, men så ligger det allerede en halvgod tråd om det teamet som er noen år gammel. Det kan virke litt kvelende.

Jeg ser det annerledes. Hvis det er akkurat samme ting du har tenkt å lage tråd om, så kan du bruke den som finnes fra før. Hvorfor vil du da heller lage din egen tråd om akkurat det samme? Bare for å bli topic author? Er det ikke helt det samme tema det er snakk om, så er det jo bare å lage en ny en.

Nå tenker jeg bare på en spesifikk tråd, og dette er ikke noe viktig. Men jeg tenker at det kanskje kan være flere som tenker at siden det var en Burzum-tråd i 2010, så må man ikke starte en ny en.

Jeg er egentlig veldig usikker, og har ikke stemt i pollen. (Hvorfor er det ikke noe Vet ikke-alternativ?)

Image

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

De som ikke vet, lar vel bare vær å stemme. Kan legge det til hvis det er noe vits? Men da forsvinner dessverre alle stemmene.

Hvis vi skal følge den tankegangen, så burde vi kanskje prune forumene hver uke da. For det kan jo hende at noen har lyst å lage ny Burzum-tråd, men er usikker på om han skal gjøre det, siden det finnes jo en fra forrige uke. Eller hvor skal grensen settes? 1 måned? 1 år? Hvorfor ha grense i det hele tatt? Musikkdiskusjoner er tidløst IMO.

Har han tenkt å lage en albumpoll som finnes fra før, er det jo ikke noe vits å opprette ny, uansett om den originale tråden ble laget for 5 dager siden eller 5 år siden. Er det et nytt Burzum-relatert tema, har det jo alltid vært ok å lage ny tråd. Det vil kanskje føre til at det blir opprettet litt færre tråder, samtidig som at flere gamle tråder blir gjenopplivet.


User avatar

evilbanana
Belieber
Belieber
Posts: 142
Joined: 13 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by evilbanana »

Kopierer over litt av mine argumenter fra suggestions-tråden:

For min del har det mest med at vi åpner forumet for nye brukere etter en isolasjonsperiode å gjøre. Både de og vi har godt av en fresh start. Da kan alle som vil starte en Darkthrone-tråd og ikke forholde seg til folk som dreper tråden etter tre sekund med "det diskuterte vi i hel for sju år sia, finn på noe nytt'a", forholde seg til hva masse folk som ikke bruker forumet lenger mente om Darkthrone for sju år sida, men som ikke er til stede for å svare på nye oppfølgingsspørsmål, eller for vår del kanskje har forandret mening om ting og må poste på nytt/redigere/forsvare hvorfor vi forandra mening siden tråden ble startet i 2005. Evt. Bli konfrontert med p**s og ræl vi lirte ut av oss for sju år siden som vi ikke ville gjort idag. For de som absolutt VIL være nostalgiske kan vel dette forumet stå oppe for lesing en periode?

Jeg tenker mest på at om man skal ha nye medlemmer må man ikke fremstå som en mur av forumnostalgiske innavla folk, da gidder ingen nye komme for å gjøre andre ting enn å poste halvhjerta announcements. Mvh pessimistbananen.

Forøvrig, om det går gjennom, kan man ikke midlertidig "ansette" en moderator eller to som fokuserer på sletting?

hehe, blunk blunk, hehe

Image

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Er det et problem på alle andre forumer som ikke regelmessig wiper ut hele boardet? Hadde det ikke med den tankegangen, vært best å prune boardet et par ganger i året da? For iløpet av et halvt år kan det jo lett skje at det kommer nye medlemmer, og at folk skifter mening. Også kan du på nytt svare på hva som er beste Darkthrone-plate dette semesteret også.

Slik det er nå, har man jo valget mellom å ta opp gamle topics, eller starte nye topics. Men, om man wiper ut alt, har man ikke valg lenger.

Wiper man ut boardet, så kan potensielle nye brukere som tilfeldigvis surfer over Scream, droppe å regge seg, fordi det ser jo ut som et spøkelsesforum, ihvertfall det første halve året (og etter et halvt år er det jo på tide å ta en ny rengjøring...).

Mange av postene har vært gjennomførte kvalitetsposter som posteren tydeligvis har lagt litt av sin sjel i (jfr enkelte av månedsstafettene, JonathanSaxx sine albumgjennomganger) osv. Men om man vet at tråden uansett vil bli prunet innen kort tid, blir det lite motiverende å skrive kvalitetsposter lenger.

Forøvrig, om det går gjennom, kan man ikke midlertidig "ansette" en moderator eller to som fokuserer på sletting?

Det kan vi ta når/hvis den tid kommer.


User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

Finnes det en løsning der det nye forumet kan starte på ny frisk uten å hverken integrere eller slette det gamle forumet? Rett og slett bare konservere det som engang var

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

Slik som jeg husker det kom det til en grei del nye medlemmer sist gang forumet begynte på nytt, deriblant meg selv. Tror det virka lettere for lurkere å smette inn når de så at alle plutselig var på "samme nivå," og ikke bare en liten klikk der alle kjenner alle slik det er nå.

Er enig med evilbanana, det har jeg vel uttrykt før, men synes denne tråden bør tas på gamleforumet isteden, sånn at fler enn de syv som sjekker dette får deltatt.


User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Skjønner ikke helt hva du mener, @Kjellvete...

1.21 GIGAWATTS wrote:

Slik som jeg husker det kom det til en grei del nye medlemmer sist gang forumet begynte på nytt, deriblant meg selv. Tror det virka lettere for lurkere å smette inn når de så at alle plutselig var på "samme nivå," og ikke bare en liten klikk der alle kjenner alle slik det er nå.

Skal vi leve opp til det, bør vi vel prune forumene hvert halvår da, som jeg skrev over. Hva tror du er størst sjanse for at noen joiner Facebook feks, når ingen folk er regget der og det er ingen aktivitet, men det har potensiale til at mange kan gjøre det, eller når allerede halvparten av vennene dine er der, og det er mye aktivitet der?

men synes denne tråden bør tas på gamleforumet isteden, sånn at fler enn de syv som sjekker dette får deltatt.

Tar det her siden det er dette forumet det gjelder, og det er bedre å bestemme seg på hjemmebane, når man står i miljøet det gjelder liksom. Ligger jo link til pollen for de som er interessert i å stemme.


User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

MikkelRev wrote:

Skjønner ikke helt hva du mener, @Kjellvete...

Tenkte på en løsning der det gamle forumet ligger der det ligger,stenges for posting men fortsatt er søkbart for de som vil ha seg en tur i arkivene

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

Jo, Runar kan sikkert ordne det.

"Jeg vil ikke registrere meg på det Screamforumet, siden det er mye aktivitet der, og mange av brukerne har begynt å poste lenge før meg".
Hvem i huleste er det som tenker slik?


User avatar

DOH
Poser
Poser
Posts: 247
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by DOH »

MikkelRev wrote:

Vil du virkelt at alt som har blitt bygget opp de siste 10 årene bare plutselig skal wipes ut med et tastetrykk? Alle elleville postene til Wesker & co, minnene til våre avdøde screamere, nyttetråder som good og bad traders, poll'er som er like aktuelle idag, gamle krangler, den superhistoriske gleden av å kunne reise i en tidsmaskin og se Gladøks skrive i Priest-tråden for 5 år siden, og det å kunne gå å surfe rundt og stadig finne nye gamle, glemte og gjemte spennende tråder og diskusjoner med Similar Topics-featuren - borte vekk. Det vil gå flere år før vi har fått bygget dette opp igjen, og før det blir like spennende å surfe rundt på Screamboardet. Jeg ser ikke poenget i det. Om jeg vil svare hva som er beste låt på Powerslave, hvorfor ikke bare bruke Powerslave-tråden vi har istedetfor å lage en ny? Er den ikke god nok fordi den er gammel?

Det jeg er for å slette derimot, er tråder som er gått ut på dato, annonseringer til konserter som har vært, salgstråder der varen er solgt forlengst osv., og svadatrådene.

Edit: link til aller eldste post i hele databasen:
http://screammagazine.com/scream2013/fo ... 2151#p2151

Alle de eldste trådene er allerede slettet, bortsett fra de som tilfeldigvis hadde en poll. Så "arkivet" er allerede føkka.


User avatar

1.21 GIGAWATTS
Belieber
Belieber
Posts: 56
Joined: 04 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by 1.21 GIGAWATTS »

MikkelRev wrote:

Jo, Runar kan sikkert ordne det.

"Jeg vil ikke registrere meg på det Screamforumet, siden det er mye aktivitet der, og mange av brukerne har begynt å poste lenge før meg".
Hvem i huleste er det som tenker slik?

Det er vel j****g langt fra det jeg sa.
Et blankt forum blir litt som en første skoledag, men nå er det som å komme flyttende til bygda i niendeklasse.


User avatar

Kjellvete
Rocker
Rocker
Posts: 533
Joined: 29 Aug 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Kjellvete »

DOH wrote:
MikkelRev wrote:

Vil du virkelt at alt som har blitt bygget opp de siste 10 årene bare plutselig skal wipes ut med et tastetrykk? Alle elleville postene til Wesker & co, minnene til våre avdøde screamere, nyttetråder som good og bad traders, poll'er som er like aktuelle idag, gamle krangler, den superhistoriske gleden av å kunne reise i en tidsmaskin og se Gladøks skrive i Priest-tråden for 5 år siden, og det å kunne gå å surfe rundt og stadig finne nye gamle, glemte og gjemte spennende tråder og diskusjoner med Similar Topics-featuren - borte vekk. Det vil gå flere år før vi har fått bygget dette opp igjen, og før det blir like spennende å surfe rundt på Screamboardet. Jeg ser ikke poenget i det. Om jeg vil svare hva som er beste låt på Powerslave, hvorfor ikke bare bruke Powerslave-tråden vi har istedetfor å lage en ny? Er den ikke god nok fordi den er gammel?

Det jeg er for å slette derimot, er tråder som er gått ut på dato, annonseringer til konserter som har vært, salgstråder der varen er solgt forlengst osv., og svadatrådene.

Edit: link til aller eldste post i hele databasen:
http://screammagazine.com/scream2013/fo ... 2151#p2151

Alle de eldste trådene er allerede slettet, bortsett fra de som tilfeldigvis hadde en poll. Så "arkivet" er allerede føkka.

I tillegg så lider en stor del av de resterende trådene av "skrapparsyndromet"

Knugende knyttnever av negativ energi

User avatar

Ukjent
Belieber
Belieber
Posts: 17
Joined: 01 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Ukjent »

Skrapparsyndromet tror jeg har blitt fikset etter forumoppdateringen. Har prøvd å fremprovosere den samme feilen i en av trådene jeg vet hadde problemet og da så det ut til å fungere fint.
Selv syns jeg godt vi kan beholde alle tråder, men jeg brenner ikke veldig sterkt for eller mot sletting.

Livet er kort til å bli surt

User avatar

Topic author
MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

@DOH: hva har det å si om noen tråder er borte? Det er fortsatt veldig mye gull igjen. Det blir som å skulle rydde ut hele Afrika fordi noen har dødd, eller brenne opp hele Testament-samlingen din fordi du mangler et par singler.

1.21 GIGAWATTS wrote:

Et blankt forum blir litt som en første skoledag, men nå er det som å komme flyttende til bygda i niendeklasse.

Så du mener 9.klassingene skal hoppe tilbake til 1.klasse igjen hver gang det kommer en ny elev, sånn at de begynner på null likt og det ikke blir urettferdig? Det motiverer ikke akkurat å skrive noen forseggjorte poster når den snart skal bli slettet allikevel.


Locked Previous topicNext topic