Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Tusmørke - Riset bak speilet

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Shrinebuilder
Rocker
Rocker
Posts: 778
Joined: 04 Sep 2006, 00:00
Favourite genre: Hard Rock
Location: Pøle by
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40
Korea North

Re: Tusmørke - Riset bak speilet

Post by Shrinebuilder »

Gleder meg til å høre.
Regner med at plata er til salgs på slippfesten?


User avatar

Topic author
krizla
Poser
Poser
Posts: 216
Joined: 16 Nov 2013, 12:14
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 45

Post by krizla »

Jada!


User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Min hvite også på vei! Får kjøpe den svarte vinylen på releasen. Jakkemerke i hus også. Hvor jeg gleder meg!


User avatar

Topic author
krizla
Poser
Poser
Posts: 216
Joined: 16 Nov 2013, 12:14
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 45

Post by krizla »

Blir stas på releasen! Gleder meg til å spille noe med White Noise og utdrag fra Man in Space with Sounds og soundtracket til Forbidden Planet. Space is the place!


User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Dere som får den tilsendt, hvor bestiller dere fra?


User avatar

Olsen
Belieber
Belieber
Posts: 103
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olsen »

Svartrecords.com for min del. De trekker fra finsk moms, skriver lav verdi og har et arsenal av knallutgivelser å legge igjen matbudsjettet på.


User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Bestilt fra svartrecords,

Ellers så dukket originalen av salomonsen på discogs forleden dag, var på jobb og litt opptatt når jeg fikk mail at noe i want lista var for salg, husket det nå og den var borte.... :( Noen her som handlet?


User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Antonzen wrote:

Bestilt fra svartrecords,

Ellers så dukket originalen av salomonsen på discogs forleden dag, var på jobb og litt opptatt når jeg fikk mail at noe i want lista var for salg, husket det nå og den var borte.... :( Noen her som handlet?

Jøss, hva gikk den for? Hadde samme problem da originalen av Louvin Brothers-plata "s***n is real" dukket opp her om dagen til spottpris...


User avatar

Aran
Belieber
Belieber
Posts: 33
Joined: 01 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aran »

Antonzen wrote:

Bestilt fra svartrecords,

Ellers så dukket originalen av salomonsen på discogs forleden dag, var på jobb og litt opptatt når jeg fikk mail at noe i want lista var for salg, husket det nå og den var borte.... :( Noen her som handlet?

Når jeg leste dette ble jeg nysgjerrig på hva den eventuelt gikk for og da var den en til for salgs...som jeg kjøpte. :)
Bare sånn for å ha alle førsteutgivelsene komplett.


User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Jeg tror det var 17-18 euro den lå ute for. Eneste jeg mangler nå på vinyl tror jeg...!


User avatar

Aran
Belieber
Belieber
Posts: 33
Joined: 01 Mar 2008, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aran »

Antonzen wrote:

Jeg tror det var 17-18 euro den lå ute for. Eneste jeg mangler nå på vinyl tror jeg...!

Var den eneste jeg manglet. Måtte ut med 22 Euro + porto.



fjesing
Poser
Poser
Posts: 278
Joined: 25 Feb 2014, 17:50
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fjesing »

Veit at Krizla setter pris på ørlite kritikk også, blant all hyllest, så prøver meg på et et lite bidrag. (Ikke noe å svare på assa/ uansett nevnt det før også) Har veldig sansen for konseptene og håper også det musikalske tas ytterligere far out, all over. Hittil syns jeg det noen ganger (mest tidligere riktignok) ligger litt for trygt i leia, i forhold til hva konsepter/ tekster spiller hen på. Om det hele skulle bli litt mindre melodisk, hakket mindre fengende, gjerne mindre Come to the sabbat, mer dronat, og enda mer folk//jazz/osv -influenser oppi brygget så er det ikke meg i mot. (Legger til at et personlig "problem" her muligens er et ikke særlig prog-vennlig utgangspunkt, stiller kanskje med et lite handicap der. Og om sakene er definert som psykedelisk progr. folk-rock/ bandformat, så er det jo ikke noe å si på det.) Igjen: Selvsagt fett at at noe såpass på siden, som dette tross alt er, har slått an som det har gjort (blant yacht-rock-gutta også wtf?) håper dette fortsetter. Syns dere er på en stød opptur så langt (med En verden av i går som foreløpig høydepunkt) og det blir gøy å følge med!


User avatar

Topic author
krizla
Poser
Poser
Posts: 216
Joined: 16 Nov 2013, 12:14
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 45

Post by krizla »

Stort intervju i mandagens musikkmagaisn i Klassekampen!


User avatar

Topic author
krizla
Poser
Poser
Posts: 216
Joined: 16 Nov 2013, 12:14
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 45

Post by krizla »

Stream hele skiva hos the Quietus: http://thequietus.com/articles/15234-tu ... bum-stream. Kom og se oss dra ei låt i galleriet Fineart på Tjuvholmen i anledning presentasjon av Sverre Mallings grafiske verk The Piper's Call. Kunstprat med Didrik Søderlind, Thomas Seltzer (!) og Sverre Malling. Dette blir av biologiske årsaker siste sjanse til å se Tusmørke live på en god stund:


User avatar

Rakov
Belieber
Belieber
Posts: 103
Joined: 31 Dec 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Rakov »

Dette var jo hinsides fett! Jeg hadde rimelig høye forventninger, og de ble absolutt innfridd. Gamle Aker Kirke er noe av det flotteste jeg har hørt på lenge. Ser fram til å få vinylen!


User avatar

Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

Riset Bak Speilet i lager på LP/CD i dag hos Duplicate Records:

http://duplicate-records.com/store.htm

Har også disse inne:

Salomonsens Hage 7" m/patch
Underjordisk Tusmørke LP/CD
Den Internasjonale Bronsealderen 12"EP
Offerpresten 7"

Bestillinger via websjappa eller mail; dplctrecords@gmail.com

Porto tilkommer, bestillinger kan evt. plukkes opp i Oslo. Fri frakt på bestillinger over 800,-

Image

User avatar

Aspergers Inc.
Poser
Poser
Posts: 302
Joined: 26 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Aspergers Inc. »

Har i skrivende stund kommet til "Black Swift", f**n så fengende! Gleder meg skikkelig til å bli godt kjent med denne skiva.


User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Snurra vinylen første gang i går. Tittellåta må være noe av det beste jeg har hørt av bandet... Skikkelig Prog-suite jo! Ekstremt fett når de går over til den rocka delen med "...spiser vi dritt i vårt eget palass". Helt knall! Og Gamle Aker Kirke er en nydelig godbit.


User avatar

Lugubriel
Rocker
Rocker
Posts: 642
Joined: 30 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lugubriel »

Dritfet skive, digger særlig Black Swift og tittellåta. Også trivelig med langversjonen av Offerpresten, med alle sine nikk.

Image

User avatar

Olsen
Belieber
Belieber
Posts: 103
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Olsen »

Mottatt i dag, dette er så fett at jeg kan spise salat en måned (not really). Flott vinylutgave også!


Locked Previous topicNext topic