Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Opeth - Pale Communion

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Opeth - Pale Communion

Post by fantomas »

Når jeg tenker "gammel" Opeth, tenker jeg "tidlig" Opeth. Deliverance er vel "mid", hele bandhistorien tatt i betraktning. Men det er jo også omtrent da jeg slutta å høre på dem, så kan gå med på at mitt perspektiv er litt annerledes enn folk som begynte å høre på 2000-tallet. For dem er det vel gammel Opeth. Dessverre kan man ikke forholde seg til slike relative referansepunkt. Hele historien må med for å definere "gammel" og "ny", IMO.

edit: Hørte forresten på denne plata i går. Grei plate, ganske generisk progga, men dessverre nøyaktig hva jeg regnet med å høre. Likte mellotronbruken da.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Nyskiva er f**n meg rasskjedelig.


User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

d***n, jeg koste meg på konsert i går! Satt (og sto litt også) og glisa hele veien. For noen dyktige folk. Et gigantisk pluss for jordnærhet og laidback framtoning, blottet for pompøsitet. Og Alcest! For et band! Helhetlig var det en skikkelig fin opplevelse, rett og slett.


User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

Slet noe med å se i perioder, med lydmessig var det knall.

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Hvor kom det fra? Noen som har snakka om soving?

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

manimal
Poser
Poser
Posts: 307
Joined: 14 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 47

Post by manimal »

Han/hun/ det tenker vel på alle som står med øynene lukket på Opeth konsert...


User avatar

fantomas
Poser
Poser
Posts: 203
Joined: 13 Nov 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by fantomas »

Såvidt jeg husker fra min siste konsertopplevelse med bandet rundt 10 år siden pleier de vel bare å nikke anerkjennende.

Acrid wrote:Det aristocratisque Sprog, med den bløde Ordklang og de Laaneord divine, er for os Vællykkede og Smukke en vælplassered Øx mot den snafsede Proletarknold.

User avatar

brodie
Belieber
Belieber
Posts: 70
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 43

Post by brodie »

Var utagerende dansing på det eldre paret som stod foran meg.


User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Mitt første syn da jeg kom ned trappa på SS var en kar som holdt rundt kompisen sin som spøy i et hjørne rett ved baren. Seinere opplevde jeg også en kar som snubla drita rett ved føttene mine. Hva skjer? Førstnevnte var til og med en halvtime før Alcest!


User avatar

Thunderbear
Belieber
Belieber
Posts: 91
Joined: 23 Jul 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Thunderbear »

Opeth til Sweden Rock 2015.


User avatar

Onkel Ond
Rocker
Rocker
Posts: 539
Joined: 24 Mar 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 46

Post by Onkel Ond »

dauinghorn wrote:

Mitt første syn da jeg kom ned trappa på SS var en kar som holdt rundt kompisen sin som spøy i et hjørne rett ved baren. Seinere opplevde jeg også en kar som snubla drita rett ved føttene mine. Hva skjer? Førstnevnte var til og med en halvtime før Alcest!

Så spyeren jeg og, ble en kort kveld på han gitt...

Welcome to Hell, now get off my doorstep
A bottle of wine and a bucket of blood

User avatar

VonMünchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMünchhausen »

Janei, noe har tydeligvis skjedd siden jeg bestilte skiva og til jeg fikk den levert på døra (!) i dag. Måtte myse igjennom tråden for å se om jeg har slengt med leppa tidligere og jeg har tydeligvis vinglet veldig frem og tilbake angående denne skiva. Men nå, etter to runder med side A og B, kan jeg ikke annet enn å si at jeg iallfall liker de låtene veldig godt. Og det er veeeeldig langt unna å være rassekjedelig og generisk, som enkelte her i tråden vil ha det til. Er meget spent på side C og D også, og LP-en var definitivt verdt den knappe hundrelappen den kostet (og koster) via amazon.

Locked Previous topicNext topic