Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Rock Progressivo Italiano

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Rock Progressivo Italiano

Post by dauinghorn »

M-77 wrote:Ser at Åkerfeldt har pushet Ill Paese Dei Balocchi om dagen. Kan absolutt hive meg pĂ„ anbefalingene:
Fikk denne i posten i dag (uavhengig av Åkerfeldts anbefaling). Utrolig bra saker! Denne kan fort seile inn som en ny favoritt innen RPI. PĂ„ topp 20, minst. Kanskje til og med pĂ„ topp 15.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Har endelig kjÞpt meg de to klassiske platene til Le Orme, spilte uomo di pezza forrige helg, skulle kose meg med felona nÄ - oppdaget at jeg har kjÞpt den engelske versjonen med tekster fra Hammil... Er muiskken veldig forskjellige pÄ versjonene? Skal uansett spille denne nÄ, men litt kjedelig.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

f**n sÄ j****g stas det er med italiensk amazon! Og sÊrlig nÄr det er mange av gromskivene som har blitt gitt ut pÄ nytt relativt nylig.
Har akkurat lagt inn bestilling pÄ:
Apoteosi - s/t
Murple - Io sono Murple
Banco DMS - s/t (2016-utg. KjÞpte jo den japanpromo-reissue fra panorama, men den ble for stusselig Ä sikle pÄ)
QVL - il tempo della gioia

SpÞrs om det ikke blir et par impulskjÞp til. Da har jeg i sÄ fall rundt 30 av RPI-favorittene pÄ LP hvert Þyeblikk.

User avatar

Topic author
dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Ja, satans billig og nydelige utgivelser. Er vel ikke replica av gimmix-coveret pÄ denne versjonen heller? Ser like kjedelig ut som den Japan promo-replicaen vi har fra fÞr.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

HÄper i det lengste at den ligner mer pÄ darwin!-utgaven fra 2015 enn pÄ io sono nato libero-utgaven fra i Är. Men det er jo uansett et lite trinn opp med gatefold. Skulle vÊrt litt mer pÄ alerten i 2009 gitt.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

VonMĂŒnchhausen wrote:Skulle vĂŠrt litt mer pĂ„ alerten i 2009 gitt.
Vi skulle vÊrt mer pÄ alerten i 1969-1975!
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg Ä gÄ langtur med.

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Gjenoppdaget Garofano Rosso-skiva til Banco.

Jeg kan umulig har gitt den en reell sjanse tidligere (da avfeid som smÄkjedelig), for nÄr jeg hÞrer pÄ den nÄ sÄ fremstÄr den som en slags fortettet oppsummering av de tre fÞrste albumene deres, minus vokalen. Musikalsk sett har de ikke fornektet seg pÄ noen mÄte, selv om man skulle tro at man mÄtte legge andre fÞringer til grunn nÄr man skal skrive filmmusikk. Denne skal spilles hyppigere fremover, banna bein.

User avatar

Antonzen
Rocker
Rocker
Posts: 928
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 39

Post by Antonzen »

Noen som har trua pÄ nye PFM plata? BjÞrn klinker til med en femmer i nye scream. Utgitt pÄ InsideOut, kommer 27 oktober pÄ dobbelt vinyl og CD.

Locked Previous topicNext topic