Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Synthesizers generelt, digge elektroniske dippedutter

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Synthesizers generelt, digge elektroniske dippedutter

Post by dauinghorn »

Restaureringsprosjekt for en av to fungerende eksemplarer av Birotron her i verden:

https://www.gofundme.com/birotron

Dette instrumentet ser så sjukt bra ut. Om det en gang dukker opp digitale samplinger av originalbåndene skal jeg søren meg bygge en kopi av kabinettet...

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Denne ser lovende ut! Kommentarene sies at prisen ryktes å være 500 (usd?). Det er definitivt innenfor for en analog polysynth.

http://www.synthtopia.com/content/2016/ ... w-preview/

Edit:

Dette høres nesten litt for bra ut. Utsetter innkjøp av nye synther til jeg vet mer om denne:
KORG Minilogue - is a fully programmable, 4-voice polyphonic synthesizer, is also equipped with built-in reverb and delay effects. KORG company offers the best way to get acquainted with a unique, stunning features of the analog synthesizer. Synthesizer has a unique analog engine, quick access to the 100 factory 100 user presets, 8 voice mode to create its configuration of 4 votes - unison, polyphony, and so on. The front panel 41 of the controller to configure and quick change function, the oscilloscope in real time gives a visual check of sound, 16-step sequencer with automation polyphonic up to 4 parameters synthesizer and more.

For switching visible plugs Sync In and Sync Out to work with synthesizers lines and Electribe Volca.

It should be noted that the presented model has a better price, and opportunities compared to competing models. Synthesizer fully programmable, has a high sound quality, control over harmonics waveform changes, the use of cross modulation, and more. The possibility of using a 16-step sequencer with recording automation options. Polyphonic Synthesizer KORG Minilogue will be an excellent acquisition and profitable investment for keyboard players, professional and amateur musicians."
Image
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Image

Bekreftet til 499 dollar. Ingenting å si på prisen!
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Herlighet! Måtte skifte truse etter å ha sett gjennom demoen av Miniloguen:


Låter jo helt fantastisk!
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

For en heftig sak! Det der er helt vanvittig mye synth for 499 dollars. Utrolig mange muligheter!

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Nå har jeg GAS-et meg gjennom denne tråden for hundrede gang. 2016 blir året hvor jeg går til anskaffelse av elektroniske duppeditter jeg kan lage ond støy med. Første steg: mixer og patchkabler!
Purity comes when death is all.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Det er jo litt kjipt. For min egen del står denne synthen ganske langt nede på innkjøpslisten min. Frister heller med en Korg Arp Odyssey og dens deilige filtere, da man har Mopho X4 og Streichfett for polyfoni fra før. Og Beatstep, selvfølgelig.

User avatar

Medicinmannen
Rocker
Rocker
Posts: 1013
Joined: 20 Feb 2009, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Medicinmannen »

Apropos innkjøpsliste; jeg har skrevet en liten liste over ting jeg sikler på om dagen:

Roland TR-8
Roland TB-3
MicroKorg
Korg Monotron, Monotron Duo og Monotron Delay
Kaoss Pad og Kaossilator
Volca Beats, Bass, Keys og Sample
Boss RC-505 Loop Station
Kontaktmikrofoner
Drone Lab V2 (har j****g lyst på en sånn, så det er irriterende at den er ute av produksjon. Tar i mot tips om lignende bokser)
Diverse Boss-pedaler (har en Metal Zone et eller annet sted, men vil ha distortion og reverb)
En rimelig mikser (Behringer kanskje? Jeg er blank, så kom gjerne med tips og innspill til hva jeg bør se etter)
Purity comes when death is all.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Har vært gjennom en del av tingene du lister opp:

MicroKorg - Egentlig en fin synth og den gir deg firetoners polyfoni. Den har imidlertid sine begrensninger (knotete å lage lyder) og ville heller satset på en med "hands on" programmering. Dvs. brytere for hver funksjon. En Korg MS-2000 eller denne nye Miniloguen er et bedre og mer funksjonell. Begge disse vil også gi deg en bedre innføring i syntese.

Korg Monotron, Monotron Duo og Monotron Delay. Du får disse for 200 kroner og de er artig en liten stund. Dette er likevel mer leketøy enn instrumenter. Er ikke ofte de blir plukket frem, men kan være greit å ha en av de pga filteret. Originalen eller duo støyer minst og har både cut-off og peak kontroller for filteret og kan være en tøff effekt på trommer ol.

Kaoss Pad og Kaossilator. En Kaoss pad er kjekt å ha, men foretrekker enkeltpedaler. Kaossilator er gøy i 10 minutter. Fungerer til dansemusikk og tekno, men ikke så mye mer.

Volca Beats, Bass, Keys og Sample. Har ikke Sample, men de tre andre er mye brukt. Keys er desidert best og mest funksjonell. Alle har imidlertid flere begrensninger og jeg ville nok heller brukt pengene mine på en skikkelig synth. Finner du de brukt til 5-700 kroner så er de verdt et kjøp.

Boss RC-505 Loop Station. Har ikke testet akkurat denne, men Loop Stationene til Boss er suverene. Har akkuart kommet i gang med et synthprosjekt og bandkollegaen min bruker sin Loop Station mesterlig.

Diverse Boss-pedaler. Boss har gode delay, modulering og romklangeffekter, men det finnes så mange andre fine pedaler der ute. Electro Harmonix har mye bra til synth. I et synthoppsett ville jeg inkludert en delay (gjerne analog), romklang, phaser og chorus.
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

Hagakure
Belieber
Belieber
Posts: 125
Joined: 24 Feb 2011, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hagakure »

Haha fett å se en crowd shake bootyen til en trommemaskin istedetfor en fjott med et par mp3-er på en minnepinne og capsen bak fram
Rock over London, Rock on Chicago

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Bare noen uker til denne ankommer mitt allerede overfylte hjem!



Beatstep må også kjøpes innen den tid. Noen formening om jeg skal gå for standard eller pro?

User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

dauinghorn wrote:Bare noen uker til denne ankommer mitt allerede overfylte hjem!



Beatstep må også kjøpes innen den tid. Noen formening om jeg skal gå for standard eller pro?
Du skal definitivt gå for Pro.
The lime of the ancient marinade.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

Pro ja! Den er så mye mer allsidig.

Skal du ha en nummer 2 sequencer plukker du opp en brukt standard Beatstep for 400 kroner på finn.

Du har forresten alt for mye fett utstyr nå ;-) Dette er et soleklart brudd på akkorden!
Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

User avatar

dauinghorn
Rocker
Rocker
Posts: 1329
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dauinghorn »

Da blir det Pro! Ser det ligger en til 2 lapper ute på finn... Blakk nå, men kanskje ved neste lønning.

Begynner å bli litt utstyr. Tør ikke tenke på hvor mye jeg har brukt de siste årene. Blitt mye knekkebrød til middag for å si det sånn. Når sequencer og en analog trommemaskin er på plass, blir det en laaaang pause (og forhåpentligvis mye komponering).

Tips til trommemaskin? Har sikla litt på en MFB Tanzbär, men da er vi fort oppe i 8-9000.


User avatar

Espen
Rocker
Rocker
Posts: 660
Joined: 13 Apr 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Espen »

MFB lanserer Tanzbär Lite og Tanzmaus på NAMMM denne uka.
The lime of the ancient marinade.

User avatar

M-77
Rocker
Rocker
Posts: 716
Joined: 08 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by M-77 »

s***n steike. Arturia MatrixBrute. Demoen stinker, men synthen virker formidabel.

Terror_mit_uns wrote: M-77 kunne jeg aldri tenkt meg å gå langtur med.

Locked Previous topicNext topic