Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - fĂžr var det Scream Magazine

Login Register

Reverbnation

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
Sorg
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Reverbnation

Post by Sorg »

Noen band her som bruker dette og hva er evn fordelen med en profil der?

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Veldig US-orientert. FÄr lassevis av "play here, this festival is your breakthrough"-forespÞrsler der, samt at man kan sette opp sin egen "profesjonelle" musikerprofil, gjÞre seg tilgjengelig for oppdrag etc... Mye spam i form av meldinger av typen "hey, du var kul sjekk ut bandet mitt". Vi brukte det littegrann, men en ok bandcamp og facebook-side gjÞr samme nytten, med mindre du virkelig har tenkt Ä dykke dypt og bruke reverbnation aktivt og utnytte alt av tilbud. Da virker den til Ä vÊre ok med en del funksjoner som man ikke fÄr andre steder.

Hvis det gjorde deg noe klokere?

User avatar

Topic author
Sorg
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sorg »

Men fÄr du noe spenn for plays der?

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Kan ikke minnes. Inntrykket mitt av siden er at den er veldig bra pÄ nettverksbygging og Ä fÄ kontakter spesifikt innenfor musikkbransjen. Som regel glade amatÞrer, men alle mÄ jo begynne en plass. NÄr det er sagt har vÄr side stÄtt passiv mer eller mindre siden 2010/2011, hvis jeg husker rett, sÄ det kan vÊre at mye har endret seg siden da.

User avatar

Topic author
Sorg
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sorg »

Ok. Du kjenner ikke tilfeldigvis ogsÄ til last.fm?

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Ikke noe sÊrlig. Hvis du har noen som distribuerer musikk for deg digitalt allerede er det ikke sÄ mye Ä hente der. Aggregatoren henter det som mÄtte komme der av betalte spillinger. Hvis du vil ta kontroll pÄ en bandprofil sÄ mÄ du hevde eierskap pÄ den. Hvis noen andre enn plateselskap etc.. har tatt den, sÄ mÄ du kontakte last.fm direkte. Det er noen fÄ funksjoner der, men i utgangspunktet er det lite man kan styre. Du kan laste opp offisielle profilbilder, men det er fortsatt det bildet som har flest stemmer som ligger pÄ forsiden. Det offisielle bildet tror jeg vises pÄ sin egen profil nÄr man scrobbler lÄtene.

User avatar

Topic author
Sorg
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 27 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sorg »

PrĂžvde en gang Ă„ ta kontroll over profilen. Har du lykkes med dette?

User avatar

VonMĂŒnchhausen
Rocker
Rocker
Posts: 932
Joined: 21 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by VonMĂŒnchhausen »

Jepp, men jeg vet ikke om den funksjonen finnes fortsatt. Den gang var det noe som het: claim this profile pÄ bandprofilen. Husker ikke helt hvordan de sjekka/verifiserte det, eller om de gjorde det i det hele tatt.

Locked Previous topicNext topic