Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Screamboardet presenterer: DEG. For gamliser og n00bs.

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Æsel
Belieber
Belieber
Posts: 159
Joined: 01 Mar 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Screamboardet presenterer: DEG. For gamliser og n00bs.

Post by Æsel »

stjeler DarthVidaredit. Får være grenser for informativ informasjon.

Kjønn M

Alder 34

Sted Trondheim

Ditt forhold til metall og hardrock. (Heretter "metall") En kompis ordna seg Final
Countdown på kassett da den kom ut, men jeg holdt meg stort sett til A-ha frem til
5.klasse da jeg fikk en haug med Maiden-kassetter og noe annet ræl.

Hva / hvilke er din favorittsjanger(e) innenfor metall? Ingen spesielle, egentlig. Kommer an på dagsformen.

Rams opp dine ti favorittband innenfor metall Noen utvalgte: Dødheimsgard, Iron Maiden, Sepultura, Black Sabbath, Ministry, Faith No More, Burzum. Kom dessverre ikke på mer enn 7 favorittband i dag.

Den fyrste metall eller hardrock-song du høyra fekk? noe fra Motörheads No sleep til Hammersmith er det jeg husker best. Fattern har den på vinyl, av en eller annen grunn.

Hva anser du som det året du begynte å like metall? Må vel bli 91, da jeg fikk Maiden-kassettene. Selv om vi hadde det artig med Europe i '88, men det var mest en one-off / avbrekk fra A-Ha digginga.

Den første metall-plata du fikk? La oss si Piece Of Mind, da.

Den første rock/metall-plata du kjøpte? Husker ikke, men husker godt at jeg var på SUNDT og kjøpte Stay On These Roads i følge med Mamma da den kom ut.

En plate du kjøpte som fikk deg til å slutte å like et band for godt. Evt. en du bare mislikte noe j****g. Darkthrone - F.O.A.D. Takk og farvel. (det skal dog sies at de har et par bra låter på de siste 3,4,5 skivene da)

Hvor mange CDer, vinyler, kassetter osv. har du? Har igjen rundt 300 cd'er, promoer og noen kassetter. Det lille jeg hadde av vinyl solgte jeg tidlig på 2000-tallet, og har (nesten) aldri angret.

Hva var den forrige konserten du var på? Sunswitch på BLÆST, tror jeg.

Hvilken konsert er du mest glad for å ha vært på? Farmers Market, kulturhuset Tromsø 2009. Den var MAGISK. Ellers er de beste konsertene de man bare ramler innom.

Har du noensinne bedt noen om signatur på skikkelig fan-vis? nei

Du må kjøpe en plate fra det året du ble født, hvilken blir det? Hvis vi kun snakker metal, da må det nok bli AC/DC med Highway to Hell... har den forsåvidt allerede da.

Du får besøk av en n00b og vurderer å sette på noe metall du tror han/hun kan like. Hva blir det? Hellboy-sangen til Dimmu Borgir.

Hvilke andre typer musikk liker du? Det finnes vel kvaliteter i alle sjangere, men for eksempel i utpreget "listemusikk" har jeg SVÆRT vondt for å se dem... om bare alle listelåter hadde vært så bra som Toxic med Brtney.

Hva er din favorittfilm? Her blir det topp 5: Smoke, Ichi The Killer, Who Framed Roger Rabbit, Mulholland Drive, Inland Empire.

Hva er det artigste du ser på TV? Noel Fieldings Luxury Comedy.

Hva er ditt favorittspill på data eller konsoll? Doom II er det eneste jeg har på dataen min. Spiller ganske lite data p.g.a. familie/jobb/band.

Hva var det første dataspillet du spilte på PC. (evt. Mac) Space War eller Para Trooper.

Du skal spille brettspill/kortspill med familien, hvilket spill er fetest? et artig et vi spiller hver jul, men husker ikke hva det heter.

Hva er ditt livssyn ? Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og forøvrig kan man gjøre hva man vil.

Har du noensinne skiftet livssyn? Har vært en slags agnostiker i perioder, har vel mer skiftet livsfilosofi om noe.

Du skal skrive brev til lokalavisa om noe som opptar deg. Hva blir overskriften? Drep alle useriøse bemanningsbyråer.

Hvor lenge har du vært hos oss? mai 2005, av og på[/quote]

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

User avatar

AddioZio
Belieber
Belieber
Posts: 163
Joined: 17 Apr 2010, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AddioZio »

Kjønn
M

Alder
31

Sted
Ørnes

Ditt forhold til metall og hardrock. (Heretter "metall")
Vokste opp med en eldre bror som var sykelig opptatt av Venom, Mercyful Fate, W.A.S.P., Kiss & Black Sabbath. Det la vel grunnlaget.

Hva / hvilke er din favorittsjanger(e) innenfor metall?
Primært black og tradisjonell heavy, men det finnes da mye bra innen de fleste sjangre. Jeg liker i hvert fall musikk som skiller seg litt ut fra mengden.

Rams opp dine ti favorittband innenfor metall Noen utvalgte:
Black Sabbath, Mercyful Fate, Mgla, Inquisition, Marduk, Funeral Mist, The Ruins Of Beverast osv.

Den fyrste metall eller hardrock-song du høyra fekk?
En eller annen fra Venom's "At War With s***n"

Hva anser du som det året du begynte å like metall?
1987 var vel året. Har ikke sett meg tilbake siden.

Den første metall-plata du fikk?
Mercyful Fate - Melissa. Arvegods, har den enda.

Den første rock/metall-plata du kjøpte?
Kjøpte Iron Maiden - Killers på kassett.

En plate du kjøpte som fikk deg til å slutte å like et band for godt. Evt. en du bare mislikte noe j****g.
Sepultura - Roots

Hvor mange CDer, vinyler, kassetter osv. har du?
Har vel rundt 3-400 vinyler. Cd'er har jeg kvittet med for lengst. Det samme med CD-spilleren.

Hva var den forrige konserten du var på?
Black Sabbath, Telenor Arena.

Hvilken konsert er du mest glad for å ha vært på?
Siden Black Sabbath er favoritten og det var en stor opplevelse å endelig få sett de live, får det vel bli den da.

Har du noensinne bedt noen om signatur på skikkelig fan-vis?
Nei

Du må kjøpe en plate fra det året du ble født, hvilken blir det?
Venom - Black Metal.

Du får besøk av en n00b og vurderer å sette på noe metall du tror han/hun kan like. Hva blir det?
Bryr meg ikke om slikt. Spiller det jeg liker.

Hvilke andre typer musikk liker du?
Det meste i grunn, dog ikke listepop. Jeg styrer helt unna det og har ikke peiling på hva som er populært eller ikke.

Hva er din favorittfilm?
Suspiria eller Black Sunday.

Hva er det artigste du ser på TV?
Gi meg Cheers når som helst.

Hva er ditt favorittspill på data eller konsoll?
Vet ikke om jeg har noen favoritt. Er vel ingen spill jeg har gått tilbake til etter jeg er ferdig med det. Bortsett fra GTA spillene, så det får bli en av dem da.

Hva var det første dataspillet du spilte på PC. (evt. Mac)
Aldri spillet noe på PC.

Du skal spille brettspill/kortspill med familien, hvilket spill er fetest?
Jeg har et Monopol fra 80-tallet, ellers er det forsvinnende lite brettspill å finne her i huset.

Hva er ditt livssyn ?
Jeg tar avstand fra alle typer religion. Jeg plager ingen med dette, så jeg forventer også at ingen skal plage meg med sine forskrudde livssyn.

Har du noensinne skiftet livssyn?
Man kan vel si ja. Jeg er jo døpt. Dette hadde jeg selvsagt ikke noe valg i, men jeg meldte meg ut av statskirken i ung alder. Så det var vel et skifte.

Hvor lenge har du vært hos oss?
Opprettet vel min første brukerkonto i 2004.


User avatar

IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IDKFA »

Passelig døll dag på jobb, so here we go.

Kjønn Utovertiss

Alder 30

Sted Oslo

Ditt forhold til metall og hardrock. (Heretter "metall") Oppdaget noen skumle platecovere (Dio - Last In Line bl. a.) i skapet til fattern da jeg var liten. Hørte på ---> hekta.

Hva / hvilke er din favorittsjanger(e) innenfor metall? Death metal og heavy metal. Noe black, noe thrash.

Rams opp dine ti favorittband innenfor metall j****g vanskelig å plukke band, da så og si samtlige har en del dritt på samvittigheten, men men:

Autopsy
Suffocation
Darkhrone
Okkultokrati
Dio
Judas Priest
Bathory
Timeghoul
Dissection
Katharsis
Immolation (første skiva kun, men den må nevnes)

Den fyrste metall eller hardrock-song du høyra fekk? Det husker jeg selvsagt ikke, men den første jeg kan huske å ha likt er vel Deep Purple - Highway Star

Hva anser du som det året du begynte å like metall? 1988

Den første metall-plata du fikk? Judas Priest - Painkiller

Den første rock/metall-plata du kjøpte? Judas Priest - Painkiller

En plate du kjøpte som fikk deg til å slutte å like et band for godt. Evt. en du bare mislikte noe j****g. Sepultura - Roots

Hvor mange CDer, vinyler, kassetter osv. har du? Har ikke peiling.

Hva var den forrige konserten du var på? Ole Ivars

Hvilken konsert er du mest glad for å ha vært på? Masshysteri på Revolver for noen år tilbake. Og samtlige Okkultokrati konserter.

Har du noensinne bedt noen om signatur på skikkelig fan-vis? Nei

Du må kjøpe en plate fra det året du ble født, hvilken blir det? Heavy Load - Stonger Than Evil

Du får besøk av en n00b og vurderer å sette på noe metall du tror han/hun kan like. Hva blir det? Metallica

Hvilke andre typer musikk liker du? Hovedsaklig punk inkl. de fleste undersjangere, EDM (les: tekno), 80s pop og nyere saker som høres 80s ut, renessansemusikk...uh, mye forskjellig. Hater forøvrig rap, rnb, funk, blues og gubberock.

Hva er din favorittfilm? Alien, muligens

Hva er det artigste du ser på TV? Black Books

Hva er ditt favorittspill på data eller konsoll? Final Doom - he Plutonia Experiment (Doom 2 expansion map pack, kan man vel si)

Hva er ditt livssyn ? Ateist. Jaja, jeg vet at man ikke kan vite, men det driter jeg i.

Har du noensinne skiftet livssyn? Nope.

Du skal skrive brev til lokalavisa om noe som opptar deg. Hva blir overskriften? Slutt og klag!

Hvor lenge har du vært hos oss? 10 år, av og på.


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

IDKFA wrote:

Den første metall-plata du fikk? Judas Priest - Painkiller

Den første rock/metall-plata du kjøpte? Judas Priest - Painkiller

Har du begge fortsatt?


User avatar

IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IDKFA »

TheUnborn wrote:
IDKFA wrote:

Den første metall-plata du fikk? Judas Priest - Painkiller

Den første rock/metall-plata du kjøpte? Judas Priest - Painkiller

Har du begge fortsatt?

Lukter litt at du tenker vinyl her? Jeg tenkte album, så det er kassetter det er snakk om =)


User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

IDKFA wrote:
TheUnborn wrote:
IDKFA wrote:

Den første metall-plata du fikk? Judas Priest - Painkiller

Den første rock/metall-plata du kjøpte? Judas Priest - Painkiller

Har du begge fortsatt?

Lukter litt at du tenker vinyl her? Jeg tenkte album, så det er kassetter det er snakk om =)

Ja nei jeg tenkte på at det virker som du fikk Painkiller i gave, og kjøpte Painkiller til deg selv i ettertid av gaven.


User avatar

slakt
Embryo
Embryo
Posts: 1
Joined: 25 Sep 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by slakt »

lol

"A census taker once tried to test me. I ate his liver with some fava beans and a nice Chianti."

User avatar

IDKFA
Belieber
Belieber
Posts: 174
Joined: 17 Nov 2013, 11:48
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by IDKFA »

TheUnborn wrote:
IDKFA wrote:
TheUnborn wrote:
IDKFA wrote:

Den første metall-plata du fikk? Judas Priest - Painkiller

Den første rock/metall-plata du kjøpte? Judas Priest - Painkiller

Har du begge fortsatt?

Lukter litt at du tenker vinyl her? Jeg tenkte album, så det er kassetter det er snakk om =)

Ja nei jeg tenkte på at det virker som du fikk Painkiller i gave, og kjøpte Painkiller til deg selv i ettertid av gaven.

Forholdsvis korrekt! Bare omvendt rekkefølge =)

Skal gi deg lol jeg, slakt


User avatar

Dick Hardy
Poser
Poser
Posts: 251
Joined: 11 Dec 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 35

Post by Dick Hardy »

Kjønn
Står mann i papirene mine, men har møtt opptil flere som ikke er helt enige.

Alder
25 og noe.

Sted
Hunndalen. Gjøvik

Ditt forhold til metall og hardrock. (Heretter "metall")
Fikk en innføring av Steve Peck, og senere Affen. Kom mye fine samlekassetter fra de kanter ei stund.

Hva / hvilke er din favorittsjanger(e) innenfor metall?
Rock og metal

Rams opp dine ti favorittband innenfor metall
Hm... Tar jeg med litt lettere saker, får jeg si: Styx, Ted Nugent, Running Wild, Saxon, Dream Theater, Sabaton, Kiss, Lynyrd Skynyrd, Nelson, Accept, Journey.

Hva hørte du på før du hørte på metall?
Vazelina Bilopphøggers, stort sett.

Den fyrste metall eller hardrock-song du høyra fekk?
Europe - The Final Countdown

Hva anser du som det året du begynte å like metall?
Si det... 98-99, kanskje.

Den første metall-plata du fikk?
Iron Maiden - Best Of The Beast

Den første metall-plata du kjøpte?
Dream Theater - Once In A LIVEtime

Den første metall-plata du solgte?
En eller annen uoffisiel Saxon-samlis.

Hvilken plate angrer du på at du solgte?
Ingen. Kjøper skjelden dårlig musikk, og kvitter meg aldri med bra musikk.

Namsmannen kommer og du må springe og ta med deg ti plater i samlinga di. Hvilke blir det?
Må vel bli noe av det som er vanskelig å få tak i på nytt.
Running Wild - Pile Of Skulls LP
Running Wild - Lead Or Gold 12" Maxi
Running Wild - Victim Of States Power 12" Maxi
Running Wild - Masquerade LP
Running Wild - Masquerade trekiste
Styx - Superstar Concert Series 3LP box
Styx - Mr. Roboto 7" (Boliviansk pressing med bildecover)
Styx - LAdy 7" (Japansk pressing med bildecover)
Conception - Parallel Minds LP
Conception - In Your Multitude LP

En plate du kjøpte som overrasket deg j****g positivt.
Mayhem - Chimera

En plate du kjøpte som fikk deg til å slutte å like et band for godt. Evt. en du bare mislikte noe j****g.
Iron Maidens stjerne falt veldig hos meg da Dance Of Death kom. Men koser meg fortsatt med da gamle skivene.

Hvor mange CDer, vinyler, kassetter osv. har du?
Uten å kikke i arkivet, vil jeg anslå rundt 3500

Hvor mange MP3er har du?
En del, men det er nesten utelukkende CD-ripper,

Hva var den første store konserten du var på?
Dream Theater i Oslo 2002. Det var rimelig svært!

Hva var den forrige konserten du var på?
Si det... Var og så Vazelina Bilopphøggers på Hamar sist sommer.

Hvilken konsert er du mest glad for å ha vært på?
Det er jo kjekt å ha fått se mennesker som ikke er i blant oss lenger. DIO på Sweden Rock i 2005 var jo stort. Ellers er jeg glad for at jeg fikk oppleve Styx noen år seinere.

Hvor mange av dine ti tidligere nevnte favorittband har du sett på konsert?
Alle, bortsett fra Ted Nugent, Running Wild og Nelson.

Spiller eller har du spilt i band?
Ja og ja.

Har du noensinne bedt noen om signatur på skikkelig fan-vis?
Jepp. Da jeg traff Eldar Vågan som liten kid for ørten år sida.

Du må kjøpe en plate fra det året du ble født, hvilken blir det?
Regner med det her menes å velge ei plate, ikke nødvendigvis å kjøpe ei man ikke har? I så fall går jeg for Kansas - In The Spirit Of Things i dag.

Du får besøk av en n00b og vurderer å sette på noe metall du tror han/hun kan like. Hva blir det?
Vanskelig å si. Er det snakk om metal med stor M, blir det nok Death Or Golry med Running Wild. Eller Wheels Of Steel med Saxon.

Annen kultur:

Hvilke andre typer musikk liker du?
Stort sett humormusikk, men også saker som gammalrock og country. Eksempler: Øystein Sunde, Vazelina Bilopphøggers, Tim Minchin, Johnny Cash, Elvis, Knutsen & Ludvigsen, Kris Kristofferson. Og Jesus Christ Superstar, selvsagt!

Vil du si at du hører mest på metall, eller mindre eller like mye som andre typer musikk?
Går mye i hardrock, metal og en del prog. Men det går veldig i perioder, så er umulig å svare noe fornuftig her.

Hva er din favorittfilm?
Monty Python And The Holy Grail

Hva var den siste filmen du så på kino?
Ikke vært på kino på evigheter. The Lone Ranger, kanskje.

Hva var det siste teaterstykket du så?
Det må ha vært en minimalistoppsetning av Ibsens Gjengangere på videregående. Det falt ikke i smak, om noen lurer.

Hva er det artigste du ser på TV?
Bra humorprogrammer. Satt og flira av The Comic Strip Presents seinest for noen timer siden.

Hva er ditt favorittspill på data eller konsoll?
Crash Bandicoot 2. Eller Tekken 3. Spill fra den tida, i allefall.

Hva var det første dataspillet du spilte på PC. (evt. Mac)
Kabal

Du skal spille brettspill med familien, hvilket spill er fetest?
Triviaspill, som Geni og TP.

Politikk & sånn

Hva stemte du ved forrige kommunevalg og ved forrige stortingsvalg?
Har hoppa litt mellom flere partier på høyresida, uten at det hjalp.

Hva stemte du ved forrige skolevalg? (Gjelder også gamliser)
Husker ikke.

Hva stemte du ved EU-valget?
Hadde ikke stemmerett.

Hva er ditt livssyn?
Fritenking, kan man si det?

Har du noensinne skiftet livssyn?
Var vel en smule religiøs da jeg var yngre. Det gikk over.

Hvis Gud fantes, hva ville du at han skulle ha sagt til deg når du kommer til Himmelen?
"Du må'kke komme her og komme her!" Da hadde jeg flira! :-D

Du skal skrive brev til lokalavisa om noe som opptar deg. Hva blir overskriften?
Huff, det er umulig å si nå. Hadde sikkert blitt noe svada.

Hva drikker du helst når du er j****g tørst?
Vann?

Favoritt alkoholdrikk:
I butikk: Nordlandspils
På polet: Erdinger

Du vinner 10 millioner kroner i Lotto. Hva ville du brukt pengene på?
Instrumenter og skiver. Og en større plass å bo.

Du skal delta i Kvitt eller Dobbelt med Knut Bjørnsen. Hva blir temaet, og når kaster du inn håndkledet?
Styx. Men - ikke for å virke blærete - jeg tviler sterkt på at de hadde funnet en kvalifisert fagdommer her til lands.
Når kaster jeg inn håndkleet? Når jeg får et spørsmål jeg ikke kan svare på, vil jeg tro.

Screamboardet og deg

Hvor lenge har du vært hos oss?
Siden desember 2004.

Har du hatt flere nick?
Hvis man ikke regner med at jeg fikk fjerna en understrek, så nei.

I skrivende stund hva er ditt postantall og posts per day?
0.02% of all posts / 0.02 posts per day

Hvor mange screamere har du møtt ca.?
Her har jeg ikke fintelt, men kanskje rundt 20.

Hvor mange av Top 50 posthorer har du møtt?
Ca. 10.

Lurespørsmål: Hvilken farge er det på forumet?
Mitt er blått, selvsagt.

Svada ist Krieg!

Image

User avatar

sebek
Belieber
Belieber
Posts: 19
Joined: 01 Nov 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by sebek »

Kjønn
Mann
Alder
36
Sted
Trånnhjæm

Ditt forhold til metall og hardrock. (Heretter "metall")
-Har vært favoritt-musikksjanger siden snørris-alder. Går ikke rundt og brauter med at jeg er 110% metal, med hardt strammet skinnbukse, tre dagers svette og patchevest og flasher geitehorn, og growler METAAALL på mest mulig enerverende måte, med R.I.P. Dimebag-tattis på skuldra, Nemi-utklipp på dassdøra hjemme og rævlangt fettete hår jeg i vill windmillheadbanging slenger ned i øllen til en bitter og irritabel sidemann og i neste øyeblikk uforvarende skaller til en annen, 10 meter unna området foran scenen der resten av de som henrykt lar seg fysisk rive med av bandet akkurat denne konsertkvelden står.

Hva / hvilke er din favorittsjanger(e) innenfor metall?
gammel death/thrash-saus med ei klype punk/hc og råte.
Rams opp dine ti favorittband innenfor metall
Autopsy, Repulsion, Darkthrone, Disrupt, Judas Priest, Nile, Sleep, eldre Sepultura og Slayer, Carcass
Hva hørte du på før du hørte på metall?
Vømmøl, Knutsen og Ludvigsen, Michael Jackson
Den fyrste metall eller hardrock-song du høyra fekk?
I wanna rock
Hva anser du som det året du begynte å like metall?
1986ish
Den første metall-plata du fikk?
Apetite for Destruction
Den første metall-plata du kjøpte?
Bon Jovi - Slippery When Wet

Namsmannen kommer og du må springe og ta med deg ti plater i samlinga di. Hvilke blir det?
-Regner med vi fortsatt holder oss til metal da
Autopsy - Mental Funeral
Repulsion - Horrified
Death - Leprosy
Darkthrone - A Blaze in the Northern Sky
Judas Priest - Sin after Sin
Kort Prosess - Svart natt
Sepultura - Beneath the Remains
Sleep - Dopesmoker
Carcass - Necroticism
Nile - Black Seeds of Vengeance

En plate du kjøpte som overrasket deg j****g positivt.
EDIT: Hadde helt glemt denne, Teitanblood - Seven Chalices

En plate du kjøpte som fikk deg til å slutte å like et band for godt. Evt. en du bare mislikte noe j****g.
Sepultura - Roots

Hvor mange CDer, vinyler, kassetter osv. har du?
Noen bag'er og poser, ute i boden.

Hvor mange MP3er har du?
masse

Hva var den første store konserten du var på?
Deep Purples mageplask i hangaren på Værnes på slutten av nittitallet.

Hva var den forrige konserten du var på?
Blood Red Throne

Hvilken konsert er du mest glad for å ha vært på?
Autopsy på HITS

Hvor mange av dine ti tidligere nevnte favorittband har du sett på konsert?
5

Spiller eller har du spilt i band?
ja

Har du noensinne bedt noen om signatur på skikkelig fan-vis?
:-D

Du må kjøpe en plate fra det året du ble født, hvilken blir det?
Judas Priest - Sin after Sin

Du får besøk av en n00b og vurderer å sette på noe metall du tror han/hun kan like. Hva blir det?
Twisted Sister - We're not gonna take it

Annen kultur:

Hvilke andre typer musikk liker du?
jævli bra musikk, ingen sjanger peker seg ut. Beach Boys og The Byrds (spesielt i countrytapning) er krem.

Vil du si at du hører mest på metall, eller mindre eller like mye som andre typer musikk?
nesj, 50/50 metal vs annet kanskje

Hva er din favorittfilm?
Der Untergang

Hva var den siste filmen du så på kino?
Gravity. -Skjønner ikke lovprisinga, terningkast 3

Hva var det siste teaterstykket du så?
Karolinerspelet i Tydal, fra statistplass. Frossen døende soldat nr 60 var meg

Hva er det artigste du ser på TV?
Trailerpark Boys

Hva er ditt favorittspill på data eller konsoll?
Quake

Hva var det første dataspillet du spilte på PC. (evt. Mac)
Commander Keen

Du skal spille brettspill med familien, hvilket spill er fetest?
-Har ikke rørt brettspill på maaange år, husker Risk og opphetet diskusjon rundt reelle og mistenkte konspirasjoner var arti.
Politikk & sånn

Hva stemte du ved forrige kommunevalg og ved forrige stortingsvalg?
De Grønne x2

Hva stemte du ved forrige skolevalg? (Gjelder også gamliser)
Arbeiderpartiet

Hva stemte du ved EU-valget?

Hva er ditt livssyn ?
Religion < Kardemommeloven

Har du noensinne skiftet livssyn?
Ca. da jeg fant ut at det fantes mer enn 1 religion

Du skal skrive brev til lokalavisa om noe som opptar deg. Hva blir overskriften?
Nei til pompøs og irriterende atferd

Hva drikker du helst når du er j****g tørst?
halvt om halvt farris og no prima fruktjuice.

Favoritt alkoholdrikk:
I butikk: På Valentinlyst har de Crabbie's. Herrlig
På polet: Tørre bobler av no slag

Hvis du er avholds, hva er det mest crazy du drikker?

Du vinner 10 millioner kroner i Lotto. Hva ville du brukt pengene på?
Et lite nedlagt småbruk i skauen rett utafor byn, med hundegård, studio med instrumenter på låven, og tilhørende jaktterreng. Fikse opp setervollen på fjellet hjemme. Booke privatkonsert i hagen med Astroburger til 40årsdagen (tviler strengt talt på at dette krever millioner). Dra på ferietur til karibien med dama. Reise videre til et feriehus på landet i Frankrike hvor vi møter opp med resten av familien og velter oss i dvaskhet, god mat og drikke ei stund. Sende resten hjem og stikke på rådyr- og rypejakt noen uker i Skottland. Advokathonorar for å få rede på hvor langt strikken kan tøyes ift. personhets, etterfulgt av svertekampanje i en riksdekkende avis mot Egil Svartdal og Tommy Steine. Annonseinnrykk så lenge resten av pengene varer

Du skal delta i Kvitt eller Dobbelt med Knut Bjørnsen. Hva blir temaet, og når kaster du inn håndkledet?
Quake1-multiplayertaktikk og burgerkingmenyer 1997-2001.

Screamboardet og deg

Hvor lenge har du vært hos oss?
Har lurket siden 2007

Har du hatt flere nick?
Nei

I skrivende stund hva er ditt postantall og posts per day?
Vanskelig å si, da postcounten min er på bærtur. Veldig få. Null komma noe.

Hvor mange screamere har du møtt ca.?
dunno

Hvor mange av Top 50 posthorer har du møtt?
2

Avslutt med:

Rundpinne og hockeypulver ist Krieg!



dagmartin
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 19 Sep 2007, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by dagmartin »

Kjønn
M

Alder
31

Sted
Torshov

Ditt forhold til metall og hardrock. (Heretter "metall")
Det er et godt forhold

Hva / hvilke er din favorittsjanger(e) innenfor metall?
går mest og minst mulig i death metal

Rams opp dine ti favorittband innenfor metall Noen utvalgte:
Suffocation, Cadaver, Immolation, Necrovation, Darkthone, Gorguts (etter tre øl), Breach, ene Crematory demoen, TImeghoul, Morbid Angel

Den fyrste metall eller hardrock-song du høyra fekk?
Husker naboungen hadde en kassett med et band som bare hadde banneord som tekst, sikkert Kiss eller no.
Husker også en kassett med Killer Dwarfs, tror det var metall.

Hva anser du som det året du begynte å like metall?
Umulig å si, det er sporadiske saker

Den første metall-plata du fikk?
Tror det var Metallica, usikker hvilken

Den første rock/metall-plata du kjøpte?
Tror det var FInal Countdown

En plate du kjøpte som fikk deg til å slutte å like et band for godt. Evt. en du bare mislikte noe j****g.
Ingen spesiell. Husker jeg ble j****g sur da jeg kjøpte Rebel Extravaganza, men nå er det eneste skiva jeg takler.

Hvor mange CDer, vinyler, kassetter osv. har du?
Ingen anelse, må få gitt bort de cdene snart gitt.

Hva var den forrige konserten du var på?
Noe punk-greier på Hausmania, sykt fett, lurer på hva det var.

Hvilken konsert er du mest glad for å ha vært på?
Regner med det blir NOFX nå i Mai.

Har du noensinne bedt noen om signatur på skikkelig fan-vis?
Nix

Du må kjøpe en plate fra det året du ble født, hvilken blir det?
får vel gå for venom da

Du får besøk av en n00b og vurderer å sette på noe metall du tror han/hun kan like. Hva blir det?
Maiden, win-win

Hvilke andre typer musikk liker du?
Har funnet noe i omtrent alle sjangre som jeg trives med

Hva er din favorittfilm?
Jurassic Park seff

Hva er det artigste du ser på TV?
Seinfeld eller nyhetene

Hva er ditt favorittspill på data eller konsoll?
Det som jeg har mest minner fra og har hatt mest moro med er vel Quake

Hva var det første dataspillet du spilte på PC. (evt. Mac)
Wolfenstein tror jeg, eller de der tanksene

Du skal spille brettspill/kortspill med familien, hvilket spill er fetest?
UNO vel

Hva er ditt livssyn ?
synser mest

Har du noensinne skiftet livssyn?
Ja

Hvor lenge har du vært hos oss?
Sykt lenge tror jeg, står vel ved nicket mitt


User avatar

Leif
Belieber
Belieber
Posts: 29
Joined: 24 May 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Leif »

Kjønn
Mann

Alder
41 og et halvt

Sted
Nedre Romerike

Ditt forhold til metall og hardrock. (Heretter "metall")
Lidenskapelig metallhue siden jeg snublet over Metallica, Iron Maiden, Testament og Slayer i løpet av de første ukene på videregående.

Hva / hvilke er din favorittsjanger(e) innenfor metall?
Nja. Går mye i doom, black og thrash. Dog relativt altetende.

Rams opp dine ti favorittband innenfor metall
Gidder ikke.

Hva hørte du på før du hørte på metall?
Barnemusikk, 10 i skuddet, rock type Bruce Springsteen, hva nå enn som ellers var populært på åttitallet.

Den fyrste metall eller hardrock-song du høyra fekk?
Usikkert. Antakelig noe av det som kom seg på hitlistene rundt midten av åttitallet. Noe av Bon Jovi eller Europe eller noe.

Hva anser du som det året du begynte å like metall?
1988.

Den første metall-plata du fikk?
Tror aldri jeg har fått en skive. Har sikkert fått penger til å kjøpe en selv. Kan ikke huske.

Den første metall-plata du kjøpte?
Metallica - ...and Justice For All.

Den første metall-plata du solgte?
Har gitt bort noen men så vidt jeg kan huske aldri solgt en.

Hvilken plate angrer du på at du solgte?
N/A.

Namsmannen kommer og du må springe og ta med deg ti plater i samlinga di. Hvilke blir det?
Jukser og rasker med meg den bærbare disken hvor jeg har lagret ekstra kopi av alt jeg har rippet noensinne.

En plate du kjøpte som overrasket deg j****g positivt.
Jukser igjen siden det ikke var et kjøp men et lån fra en kompis: Bathory, Blood Fire Death. Sommeren 1989. Var helt uforberedt.

En plate du kjøpte som fikk deg til å slutte å like et band for godt. Evt. en du bare mislikte noe j****g.
Eeeeeeh. St. Anger? (Og ja, var faktisk naiv nok til å betale penger for skiten.)

Hvor mange CDer, vinyler, kassetter osv. har du?
Meh, kanskje 300?

Hvor mange MP3er har du?
Skal vi se... 133 gigabyte, nesten 22 tusen filer fordelt på 2505 kataloger.

Hva var den første store konserten du var på?
Bruce Springsteen, Valle Hovin, 1988 må det ha vært.

Hva var den forrige konserten du var på?
Hadde en dagsbillett på Inferno i 2012, den dagen Agalloch spilte. Lite tid til konserter nå om dagen (tre små unger i huset).

Hvilken konsert er du mest glad for å ha vært på?
Antakelig Testament på Notodden i 2007. Fin stemning.

Hvor mange av dine ti tidligere nevnte favorittband har du sett på konsert?
Gidder ikke.

Spiller eller har du spilt i band?
Nei, finnes ikke musikalsk.

Har du noensinne bedt noen om signatur på skikkelig fan-vis?
Nei.

Du må kjøpe en plate fra det året du ble født, hvilken blir det?
Skulle antakelig bli Black Sabbath, Vol. 4.

Du får besøk av en n00b og vurderer å sette på noe metall du tror han/hun kan like. Hva blir det?
Har god erfaring med å presentere ettåringer for både Iron Maiden og gammel Candlemass.

Annen kultur:

Hvilke andre typer musikk liker du?
Diverse. Liker spesielt alvorlig og trist musikk framført av svartkledde folk. (Dette dekker forsåvidt ting fra Johnny Cash til Nick Cave eller endog et symfoniorkester.)

Vil du si at du hører mest på metall, eller mindre eller like mye som andre typer musikk?
80% metall, trur eg.

Hva er din favorittfilm?
Går ikke an å ha en favorittfilm, spesielt ikke med fortid som halvseriøs cineast. Men hvis jeg blir spurt om hvilken film jeg har sett flest ganger (og fortsatt ikke er lei av) må det være The Big Lebowski.

Hva var den siste filmen du så på kino?
Hobbiten, del 1. (Som sagt, tre småunger, liten tid til sånt nå om dagen.)

Hva var det siste teaterstykket du så?
Verdiløse menn.

Hva er det artigste du ser på TV?
Faktisk på TV? Sauen Shaun.

Hva er ditt favorittspill på data eller konsoll?
Civilization-serien. Sid Meiers viljeløse slave siden 1991. (Civ 4 er et foreløpig høydepunkt i serien.)

Hva var det første dataspillet du spilte på PC. (evt. Mac)
Strengt tatt på PC? Et eller annet trykk-på-knappene-så-fort-som-mulig friidrettsspill på en maskin som onkelen min hadde i 1983 eller deromkring (han jobbet i IBM og hadde en helt ekte PC). Hvis spørsmålet tolkes i litt videre forstand til å gjelde personlige mikrodatamaskiner generelt, så blir det... hm... antakelig et eller annet Breakout- eller Pong-aktig på en ZX81 som en annen onkel hadde, et år eller to tidligere.

Du skal spille brettspill med familien, hvilket spill er fetest?
Nå om dagen? Kaptein Sabeltann-bildelotto.

Politikk & sånn

Hva stemte du ved forrige kommunevalg og ved forrige stortingsvalg?
Holdt meg for nesa og stemte AP.

Hva stemte du ved forrige skolevalg? (Gjelder også gamliser)
Hm, var vel et eller annet lite parti laaaaangt ute på venstresida.

Hva stemte du ved EU-valget?
Ikke f**n!

Hva er ditt livssyn ?
Ateist.

Har du noensinne skiftet livssyn?
Ja.

Hvis Gud fantes, hva ville du at han skulle ha sagt til deg når du kommer til Himmelen?
"We apologize for the inconvenience"

Du skal skrive brev til lokalavisa om noe som opptar deg. Hva blir overskriften?
Forsøpling av lokalmiljøet. (f******a barbarer av noen ungdomsskoleelever, pryl skulle de hatt.)

Hva drikker du helst når du er j****g tørst?
Vann.

Favoritt alkoholdrikk:
I butikk:
På polet:

Hvis du er avholds, hva er det mest crazy du drikker?
N/A

Du vinner 10 millioner kroner i Lotto. Hva ville du brukt pengene på?
Kjøpe og (betale noen for å) pusse opp et nedlagt småbruk som familien deretter flytter inn i. Eget treningsrom i låven, nok plass til alle, osv.

Du skal delta i Kvitt eller Dobbelt med Knut Bjørnsen. Hva blir temaet, og når kaster du inn håndkledet?
Har ingen intensjon om å vise meg på skjermen noensinne, så temaet er likegyldig.

Screamboardet og deg

Hvor lenge har du vært hos oss?
Noen år.

Har du hatt flere nick?
Nei.

I skrivende stund hva er ditt postantall og posts per day?
Gidder ikke.

Hvor mange screamere har du møtt ca.?
En del.

Hvor mange av Top 50 posthorer har du møtt?
Ca. 10%, trur eg.

Lurespørsmål: Hvilken farge er det på forumet?
Blått.


User avatar

Udunpute
Poser
Poser
Posts: 411
Joined: 29 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 40

Post by Udunpute »

Kjønn
Mann

Alder
29

Sted
Trondhjem

Ditt forhold til metall og hardrock. (Heretter "metall")
Jeg hører på det.

Hva / hvilke er din favorittsjanger(e) innenfor metall?
Prog og power, men tror jeg liker noen band innenfor de fleste undersjangre

Rams opp dine ti favorittband innenfor metall

Helloween
Symphony X
Blind Guardian
Iron Maiden
Angra
Deathspell Omega
Ayreon
Borknagar
Behemoth
Black Sabbath

Hva hørte du på før du hørte på metall?

Øystein Sunde og Smurfehits.

Den fyrste metall eller hardrock-song du høyra fekk?

Helloween- Dr. Stein

Hva anser du som det året du begynte å like metall?

1996

Den første metall-plata du fikk?

Har fått svært få, 99% har jeg kjøpt selv. Men mener jeg fikk Bloodbath sin debut i julegave et år.

Den første metall-plata du kjøpte?

Helloween -Keeper of the 7 keys part II

Den første metall-plata du solgte?

Overhodet ingen anelse.

Hvilken plate angrer du på at du solgte?

I grunnen ingen.

Namsmannen kommer og du må springe og ta med deg ti plater i samlinga di. Hvilke blir det?

Helloween- Keeper II
Blind Guardian- Nightfall In Middle-Earth
Symphony X- V
Tom Waits- Blood Money
Bad Religion- Against The Grain
Motorpsycho- Trust Us
Borknagar- Empiricism
Sufjan Stevens- Illinois
Einherjer- Blot
Dream Theater- Images and Words

En plate du kjøpte som overrasket deg j****g positivt.

Symphony X- V

En plate du kjøpte som fikk deg til å slutte å like et band for godt. Evt. en du bare mislikte noe j****g.

Iced Earth- Framing Armageddon

Hvor mange CDer, vinyler, kassetter osv. har du?

Før jeg solgte nesten alle var jeg vel oppe i 5000.

Hvor mange MP3er har du?

Svært få.

Hva var den første store konserten du var på?
Gary Moore i Olavshallen i...98?

Hva var den forrige konserten du var på?

Motorpsycho på Pstereo i 2013

Hvilken konsert er du mest glad for å ha vært på?
Bad Religion på Rockefeller 22. juli 2011

Hvor mange av dine ti tidligere nevnte favorittband har du sett på konsert?
Blind Guardian, Iron Maiden, Symphony X og nesten Sabbath (dvs Ozzy)

Spiller eller har du spilt i band?

Nei

Har du noensinne bedt noen om signatur på skikkelig fan-vis?

Definitivt. Flere ganger.

Du må kjøpe en plate fra det året du ble født, hvilken blir det?

Ride The Lightning

Du får besøk av en n00b og vurderer å sette på noe metall du tror han/hun kan like. Hva blir det?

Metallica- Master of Puppets

Annen kultur:

Hvilke andre typer musikk liker du?

Mye klassisk. Især Bach og Chopin. Punk, især Bad Religion. Motorpsycho. Tom Waits. Neil Young. Nick Cave. Massevis av progrock, f.eks Genesis, Kansas, Jethro Tull, Pink Floyd og Rush.

Vil du si at du hører mest på metall, eller mindre eller like mye som andre typer musikk?

Mest på metall

Hva er din favorittfilm?
The big Lebowski

Hva var den siste filmen du så på kino?

Ides of March

Hva var det siste teaterstykket du så?

Nei.

Hva er det artigste du ser på TV?
Blackadder, Green Wing, Arrested development, Monty Python, The Simpsons

Hva er ditt favorittspill på data eller konsoll?

Rayman: Legends til PS3

Hva var det første dataspillet du spilte på PC. (evt. Mac)

Captain Comic

Du skal spille brettspill med familien, hvilket spill er fetest?

Med familien? Besserwisser.
Med venner? Risk.

Politikk & sånn

Hva stemte du ved forrige kommunevalg og ved forrige stortingsvalg?
Rødt ved kommune, SV ved stortings.

Hva stemte du ved forrige skolevalg? (Gjelder også gamliser)
SV

Hva stemte du ved EU-valget?
Var ikke gammel nok.

Hva er ditt livssyn ?
Skeptiker

Har du noensinne skiftet livssyn?
Nei

Hvis Gud fantes, hva ville du at han skulle ha sagt til deg når du kommer til Himmelen?

I'm so terribly sorry about everything.

Du skal skrive brev til lokalavisa om noe som opptar deg. Hva blir overskriften?

Innskrenk retten til å få barn.

Hva drikker du helst når du er j****g tørst?

Vann.

Favoritt alkoholdrikk:

White russian

Du vinner 10 millioner kroner i Lotto. Hva ville du brukt pengene på?

Nedbetaling av lån, ny bolig, reise og familie, samt en halv mill til dyrebeskyttelsen.

Du skal delta i Kvitt eller Dobbelt med Knut Bjørnsen. Hva blir temaet, og når kaster du inn håndkledet?

Manchester United fra 92 frem til i dag. Håndkleet forblir i hjørnet.

Screamboardet og deg

2003

Hvor mange screamere har du møtt ca.?

Æh...10?

Hvor mange av Top 50 posthorer har du møtt?

Aner ikke.

Lurespørsmål: Hvilken farge er det på forumet?
Grå.

I never looked around, never second-guessed
Then I read some Howard Zinn now I'm always depressed
And now I can't sleep from years of apathy
All because I read a little Noam Chomsky

Locked Previous topicNext topic