Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Metal Squadron, oppdateringer

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.
User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Metal Squadron, oppdateringer

Post by LeifK »


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Kult, skal lese det nå - Raven er pionerer, mye opp og ned i kvalitet, men Pionerer. Lest Neat-boka Leif?
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Absolutt! Nei, ikke gjort det ennå. Så den var til salgs på Keep It True, men glemte å handle. Skal leses!

User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

Haha, snakker om tung bok, både lesing og vekt, er en kloss med info - som jeg liker.

Og fett: "This is the three of us, we go in and do our stuff. Boom!" Og likte det spørsmålet her: Are you capable of playing every song from your catalogue, or are there songs you will never do live?" Kult vinklet.
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Eksklusiv, full stream av den kommende skiva til TERMINUS. Et av årets beste heavy metal-album!

http://metalsquadron.com/2015/05/29/ter ... streaming/

User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

TERMINUS:

http://metalsquadron.com/2015/06/29/ter ... over-hype/

Og du, om du kjenner noen som du tror vil sette pris på Metal Squadron, er jeg takknemlig for all hjelp.

User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Eksklusiv stream av "Stone Command", den nye EP-en til australske Zodiac som snart gis ut på Heavy Chains:

http://metalsquadron.com/2015/07/25/zod ... streaming/

User avatar

MikkelRev
Rocker
Rocker
Posts: 795
Joined: 20 Apr 2008, 00:00
Favourite genre: Heavy Metal
Location: แบร์เกน
Mood:
Has thanked: 2 times
Been thanked: 0
Norway

Post by MikkelRev »

LeifK wrote:Og du, om du kjenner noen som du tror vil sette pris på Metal Squadron, er jeg takknemlig for all hjelp.
Det å bli synlig på internett er faktisk et eget yrke i seg selv, og som mange lever godt på. Å tipse en venn på PM som kanskje vil like siden, hjelper ikke mye. Har heller et par generelle poenger og litt SEO-tips:

Jeg har lagt Metal Squadron til @screamweb på Twitter, så nye innlegg på skvadden kommer automatisk opp på Twitter-kontoen. Med det kan du kanskje få et par ekstra lesere i året. Har også linket til Alive Aftershock-intervjuet ditt på det nye Cirith Ungol nettstedet jeg jobber med fortiden. Og om det kommer noe mer CU-relatert etterhvert, får du selvsagt enda flere links.

Skift fra Wordpress.com til Wordpress.org. Wordpress.com er en forenklet og begrenset versjon av .org-utgaven. Når du bruker Wordpress.com så er det de som eier nettstedet ditt, og du er ganske begrenset med både hva som er tillatt og hva som er mulig. Bruker du Wordpress.org er det du selv som eier den, du har mulighet til å legge inn scripts som Google Analytics og Skimlinks, du kan legge inn hva som helst av plugins, SEO-plugin m.m. og du kan style og tweake themet ditt uten begrensninger som f.eks. fjerne linkene i footeren. Du får også FTP og SSH som gjør det mye enklere å laste opp filer. Se mer her.

Vurder Skimlinks. Kort fortalt kan du med det for det ene hjelpe bandet til å selge noen ekstra plater eller merch, samtidig som du får en ørliten provisjon for salget (via affiliate). Se mer info her.

Vurder Disqus som kommentarfelt. Da får du mange flere innganger (linker) til Metal Squadron.

Sett opp en konto på Google+ og Twitter og evt. andre sosiale medier i tillegg. Men istedet for å stadig manuelt oppdatere G+, Tw og FB, så kan du spare mye tid og arbeid med automatisk posting på planlagte tidspunkter på planlagte medier med f.eks. HootSuite eller annen social media manager. Og om noen tenker at Google+ ikke er så viktig siden alle vennene er jo på Facebook likevel - vel, Google er ikke enig. Google selv er veldig glad i Google+. Så ønsker du å bli funnet og få høy ranking hos Google, så hopp når Google sier hopp.

Legg ut linker på bandsidene på Metal-Archives, Wikipedia, forumer, kommentarfelter osv. Og be også bandene linke til og spre intervjuene du gjør for dem.

User avatar

Marken
Rocker
Rocker
Posts: 1108
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Marken »

Jeg skal hjelpe deg med alt som MikkelRev nevner, Kringen.

User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »

Takk for gode innspill, MikkelRev (og Marken). Mange relevante tips der, skal nok se på noen av dem etter hvert. Nå blir det imidlertid fokus på det jeg kan utover høsten: Innhold. Har trua på at det er aller viktigst, i hvert fall i den smale nisjen her.

User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

Topic author
LeifK
Poser
Poser
Posts: 362
Joined: 28 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by LeifK »


User avatar

yngve
Poser
Poser
Posts: 252
Joined: 26 Jan 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times
Contact:
Norway

Post by yngve »

LeifK wrote:Takk for gode innspill, MikkelRev (og Marken). Mange relevante tips der, skal nok se på noen av dem etter hvert. Nå blir det imidlertid fokus på det jeg kan utover høsten: Innhold. Har trua på at det er aller viktigst, i hvert fall i den smale nisjen her.
Haha, sant, ble helt svett av å lese Mikkels innlegg over her :) Men det er en stor jobb å spre greiene ja, større nesten enn det man legger ned av innsats i innhold. Vanskelige tider, folk er rastløse, svinger hit og dit kjappere enn hva som er gøy og har hundreogørtitusen måter å skaffe seg info på, og som gjør alle små på www. Drømte forresten at du hadde gitt ut plate, ble intervjuet på P1 og forklarte deg, til en norsk journalist,på gebrokkent engelsk om hvert spor på skiva.
SE OPP!!! ikke ned...

Min framtid er lys og lang
og rekker bakom tidens tvang

Locked Previous topicNext topic