Welcome to %s forums

De beste forumene for rock og metall - før var det Scream Magazine

Login Register

Beste Technical-Metal band?

Archive on Scream Magazine from 2019 and older.

Beste Technical-Metal band?

Watchtower
8
10%
Atheist
9
11%
Spiral Architect
14
17%
Cynic
11
13%
Coroner
10
12%
Cryptosy
5
6%
Nile
15
18%
The Allseeing I
4
5%
Vidar Lønn Arnesen
8
10%
 
Total votes: 84
User avatar

Topic author
Judas
Belieber
Belieber
Posts: 87
Joined: 18 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Judas »

evil_dave wrote:
Judas wrote:Coroner er KNALLFETT, sjekk ut alt av dem :) Eneste skiva jeg ikke har hørt av Pestilence er Spheres, og det SKAMMER jeg meg over....heh:)

He he, sjekk ut den. Den er drøøøøy kost. Dritbra. Umulig poll, men det står mellom Cynic og Coroner trur je.

Edith: Cryptopsy var visst med i pollen, og siden det er verdens beste band (i kraft av Non So Vile og Whisper Supremacy), så velger jeg dem. Theory in Practice burde vært i pollen(allergi)


Har en skive av Theory In Practice - og det er knallfett, men jeg laga pollen i hui og hast og har glemt en drøss med band, hehe :) ja, må nesten sjekke ut spheres....

User avatar

Topic author
Judas
Belieber
Belieber
Posts: 87
Joined: 18 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Judas »

Snik wrote:
Judas wrote:Planet X er fett!
Absolutt, men det er vel mer fusion, og like mye rock som metal.

Ja, men teknisk og svinefett; instrumental musikk som ikke blir kjedelig :)

User avatar

master_k
Belieber
Belieber
Posts: 99
Joined: 14 Oct 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by master_k »

AndreWerdenskrieg wrote:Technical Metal er en mye mere teknisk og ukommersiell "etterfölger" av Progressive Metal. 4/4 er en sjeldenhet, hvis det i det hele tatt forekommer.

I det instrumentale midtpartiet på "Metropolis pt.1" er Dream Theater såvidt innom Technical Metal.
Det var vel litt å ovedrive da. Er mye 4/4 f.eks. på Focus skiva til Cynic.

User avatar

Topic author
Judas
Belieber
Belieber
Posts: 87
Joined: 18 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Judas »

master_k wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:Technical Metal er en mye mere teknisk og ukommersiell "etterfölger" av Progressive Metal. 4/4 er en sjeldenhet, hvis det i det hele tatt forekommer.

I det instrumentale midtpartiet på "Metropolis pt.1" er Dream Theater såvidt innom Technical Metal.


Dance of Eternity med DT er teknisk

User avatar

AndreWerdenskrieg
B
B
Posts: 3
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AndreWerdenskrieg »

Judas wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:Technical Metal er en mye mere teknisk og ukommersiell "etterfölger" av Progressive Metal. 4/4 er en sjeldenhet, hvis det i det hele tatt forekommer.

I det instrumentale midtpartiet på "Metropolis pt.1" er Dream Theater såvidt innom Technical Metal.


Dance of Eternity med DT er teknisk
Er det en skive eller en låt? Dream Theater spiller progressive metal, ikke technical metal. Godt mulig de er innom sjangeren et minutt eller to i en eller annen låt, men jeg har i hvert fall aldri hört en technical metal-låt fra Dream Theater.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

User avatar

AndreWerdenskrieg
B
B
Posts: 3
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AndreWerdenskrieg »

master_k wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:Technical Metal er en mye mere teknisk og ukommersiell "etterfölger" av Progressive Metal. 4/4 er en sjeldenhet, hvis det i det hele tatt forekommer.

I det instrumentale midtpartiet på "Metropolis pt.1" er Dream Theater såvidt innom Technical Metal.
Det var vel litt å ovedrive da. Er mye 4/4 f.eks. på Focus skiva til Cynic.
Hvorfor Cynic blir kategorisert som technical metal har jeg lurt på lenge, siden de egentlig bare slekter på denne sjangeren. De hadde jo sitt utspring fra den tekniske death metallen, men death metal-stempelet forsvant vel når de dro inn Sean Malone og inspirasjoner fra jazzrocken.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

User avatar

Topic author
Judas
Belieber
Belieber
Posts: 87
Joined: 18 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Judas »

AndreWerdenskrieg wrote:
Judas wrote:
AndreWerdenskrieg wrote:Technical Metal er en mye mere teknisk og ukommersiell "etterfölger" av Progressive Metal. 4/4 er en sjeldenhet, hvis det i det hele tatt forekommer.

I det instrumentale midtpartiet på "Metropolis pt.1" er Dream Theater såvidt innom Technical Metal.


Dance of Eternity med DT er teknisk
Er det en skive eller en låt? Dream Theater spiller progressive metal, ikke technical metal. Godt mulig de er innom sjangeren et minutt eller to i en eller annen låt, men jeg har i hvert fall aldri hört en technical metal-låt fra Dream Theater.


Det er en låt fra "Metropolis PT2: Scenes from a Memory" - og er helhetlig en av de mest intens-tekniske låtene til DT, progmetal som lukter på teknisk metal hele låten igjennom.....:)

Edit: Selvsagt vet jeg at DT spiller progmetal, og apropos Cynic så er det mer jazzmetal enn deathmetal; FETT som fan er det :D

User avatar

Hachon
Belieber
Belieber
Posts: 16
Joined: 06 Apr 2004, 00:00
Location: Kruttårnet
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Hachon »

Stemte Coroner,men Nile hakk i hæl.
Image

User avatar

Terror_mit_uns
Poser
Poser
Posts: 418
Joined: 22 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 6 times
Been thanked: 0
Contact:
Afghanistan

Post by Terror_mit_uns »

Terror_mit_uns wrote:Sadus vel :x
Image
Choke! choke! choke! the devil we evoke!

User avatar

AndreWerdenskrieg
B
B
Posts: 3
Joined: 04 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by AndreWerdenskrieg »

Judas wrote:Det er en låt fra "Metropolis PT2: Scenes from a Memory" - og er helhetlig en av de mest intens-tekniske låtene til DT, progmetal som lukter på teknisk metal hele låten igjennom.....:)
Hmm...har ikke hört den. Skal gi den et lytt når sjansen byr deg.
If you were to look up Spiral Architect in a thesaurus book, it's musical antonym would be AC/DC.

User avatar

Corpseifieren
Spermatozoon
Posts: 0
Joined: 01 Apr 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Corpseifieren »

AndreWerdenskrieg wrote:
Judas wrote:Det er en låt fra "Metropolis PT2: Scenes from a Memory" - og er helhetlig en av de mest intens-tekniske låtene til DT, progmetal som lukter på teknisk metal hele låten igjennom.....:)
Hmm...har ikke hört den. Skal gi den et lytt når sjansen byr deg.

Dream theater går ikke inn for å være så teknisk. Når jeg hører på DT har jeg inntrykk av at finessen de legger inn ikke er påtvunget...men kommer mer naturlig. Jeg er sikker på de kunne laget albumene 10 ganger mer komplekse hvis de gadd liksom. Tror jeg stemmer Spiral architect her....selv om jeg mener de er mer prog/fusion en de er metal.

User avatar

highvoltage
Be
Be
Posts: 4
Joined: 31 Jul 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by highvoltage »

Image Anbefaler tech-metalheads til å sjekke ut den nye CD'en ("Penumbra Diffuse") til amerikanske CANVAS SOLARIS. Ble sluppet av Sensory Records 17. januar i år. Mer info om denne instrumentale tech-metal trioen finner dere her på bandets hjemmeside: http://www.canvassolaris.net/ :wink: Ligger 3 lydspor som kan sjekkes ut. Her ligger lydfila til låta "Panoramic Long-Range Vertigo" fra den nye skiva:
http://www.lasercd.com/Merchant/lasercd ... oramic.mp3

User avatar

Topic author
Judas
Belieber
Belieber
Posts: 87
Joined: 18 Jan 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Judas »

Spiral Architect er liksom en blanding av Cynic og Watchtower.......

User avatar

Sabizz
Be
Be
Posts: 4
Joined: 12 Sep 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Sabizz »

Har hatt mest glede av Cynic oppgjennom. En stor inspirasjonskilde, synd de la opp så tidlig.

User avatar

Lachrymol
Belieb
Belieb
Posts: 8
Joined: 03 May 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Lachrymol »

Hvorfor er ikke Meshuggah her egentlig? Litt utenfor de nevnte kanskje, men tekniske er de, og de spiller definitivt metal.
I thought I could organise freedom

How Scandinavian of me

User avatar

TheUnborn
Rocker
Rocker
Posts: 1182
Joined: 10 Aug 2003, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by TheUnborn »

Av disse, Coroner, selvom det er noen andre meget bra i pollen også.
http://www.UnbornProductions.com
http://www.facebook.com/UnbornProductions
HAUNT, NOCTURNAL GRAVES, ABIGOR, GHOST, FUNERAL MIST, SARGEIST, VOID EATER, ELLORSITH, SIGN OF THE JACKAL m.m.

User avatar

Eon
Belieber
Belieber
Posts: 101
Joined: 19 Sep 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 36

Post by Eon »

Coroner av disse alternativene.
Minner meg på at jeg burde sjekke ut mer av Watchtower.
333+333 wrote:Yupp that`s right, jeg digger f**n meg metal!

User avatar

Affen
Rocker
Rocker
Posts: 1328
Joined: 22 Nov 2004, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Age: 48

Post by Affen »

Merkelig poll. Temmelig forskjellige band...

Men stemmer Coroner, som er intet mindre enn genialt.

Vidre digger jeg både Nile, Watchtower, og Atheist.
Spiral Architect er kult i små doser.

Cynic har jeg aldri falt for, og Cryptosy er greit men litt kjedelig.
Image

User avatar

Den_Saakaldte
Beliebe
Beliebe
Posts: 9
Joined: 28 Jul 2006, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Den_Saakaldte »

Få Judas tilbake på scream.

User avatar

Phazer
Belie
Belie
Posts: 7
Joined: 25 Jul 2005, 00:00
Mood:
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Post by Phazer »

Av de jeg har hørt nok på av de på listene til å ha en mening om er nok Nile på toppen. Ingen tvil :)

Locked Previous topicNext topic